Tehase velgede andmed soovitusliku rehvimõõduga
Kui oskate ainult viidata allikat, kust saaks vaadata/kontrollida keskava mõõtu? Hetkel nimistus olevatel mudelitel on keskavaks ilmselt 65.
OG9-3 tehti siiski ka MY03 ning ka tonnist tehti MY98. Küll nende kogus on suhteliselt väike ja seega pole ka eriti levinud.
terv, teager
OG9-3 tehti siiski ka MY03 ning ka tonnist tehti MY98. Küll nende kogus on suhteliselt väike ja seega pole ka eriti levinud.
terv, teager
Algselt postitas: spark
ma Saabidega veel võhik ...
kas Aero mudelitel pole äkki suuremad pidurikettad ja seetõttu ka suuremad veljed, mis alla mahuvad!
või nii spetsiifiliseks te seda tabelit ei aja.
Õige märkus, vähemalt 9-5 Aerole ei lähe 15" velg alla.
Algselt postitas: daags
mis te vingute alati postituste kallal...igati hästi tehtud ja au mehele, kes viitsib midagi tarka üles riputada.:notworthy:
Teinekord soovivad inimesed "vingumise" asemel hoopis täpsustada!
Iga ratas veab and then some!
Turbo-X'le ei lähe alla ka enam 16" veljed... 17" on miinimummõõt (talveks) ;)
Lisaks pandi 16" pidurikettaid ka siis,kui mootor oli võimsam kui LPT, kui oli 3.0 disla jne jne. Alati saab täpse info kasutamisjuhendist.
Suht keeruliseks läheb see tabel sedasi
terv, teager
Lisaks pandi 16" pidurikettaid ka siis,kui mootor oli võimsam kui LPT, kui oli 3.0 disla jne jne. Alati saab täpse info kasutamisjuhendist.
Suht keeruliseks läheb see tabel sedasi
terv, teager
Minul annab manuaal NG900 15" veljele sobivateks rehvideks järgmised variandid:
185/65R15
195/60R15
185/65R15
195/60R15
kaameraklõpsud @ phogulum.com
Ei tohiks ju nii ulmeline nende tehaseandmete kättesaamine olla, kui igaüks kellel on kodus kindla mudeli ja aastakäigu "Käyttöohjekirja" / "Owners manual" need andmed sealt siis 1:1 maha kirjutab. Tuult jagub praegusel aastaajal õues niigi, seepärast jätkan puhumise asemel kirjutamisega.
andmed raamatust: Classic 900 M1988 / Combi Coupé / Sedan / Cabriolet
- terasvelg 900, 900c, 900i 5 1/2J x 15" H2
- alumiiniumvelg 900 turbo 8, 900 turbo 16, cabrio 5 1/2J x 15" H2
- varuratas (teras) 4J H1 x 15"
- rehvid:
900, 900c, 900i 175/70 R15 86T
900 turbo 8 (teatavad mudelid ?) 185/65 R15 87H86T
900 turbo 8 (teatavad mudelid ?), 900 turbo 16, 900 cabrio 195/60 VR 15
varu(ratta)rehv T 115/70 D 15
- soovitatavad talverehvid veljele 5 1/2 x 15" H2
175/70 R15 MS
185/65 R15 MS
- soovitatav rehvirõhk (bar) on muutuv suurus:
esiteljel: suverehv 2,0 - 2,4 / talverehv 2,2 - 2,4
tagateljel: suverehv 2,1 - 2,5 / talverehv 2,3 - 2,5
Väärtuse vahemikku mõjutavad tegurid:
rehvimõõt,
1-3 reisijat kuni 190 km/h ( ka kuni 210 km/h),
4-5 reisijat
Varuratas: rehvirõhk 4,5 bar, läbisõidu piirang kuni 3500 km, suurim lubatud kiirus 80 km/h
Mulle tundub, et veljenubritest ei loe siiski kõiki vajalikke andmeid välja.
Ühes ammuses kellegi velje müügiteemas oli Cyber toonud välja ka järgmised numbrid (trükkisin omale tookord välja).
poldivalem:
- 1987 Saab 900/99 - 4 x 114.3mm
1988-edasi 900 (-98 9000) - 4 x 108mm
1994-edasi 900, 9-3, 9-5 - 5x110mm
velje laius ja offset (ET):
9000/900 (88-93) 6-6.5 +27-33mm
900 (-87) 5,5 +40mm
900 (94+), 9-3, 9-5 6.5 +49mm
keskava (klassik):
-87 71mm
88-93/94 cabrio 65mm
poldid/mutrid (klassik):
-87 mutrid M12x1.25
88 ja hiljem: poldid M14x1.5; 1.10" pikkus, kooniline ots, spetsiaalne Saabi ratastele.
andmed raamatust: Classic 900 M1988 / Combi Coupé / Sedan / Cabriolet
- terasvelg 900, 900c, 900i 5 1/2J x 15" H2
- alumiiniumvelg 900 turbo 8, 900 turbo 16, cabrio 5 1/2J x 15" H2
- varuratas (teras) 4J H1 x 15"
- rehvid:
900, 900c, 900i 175/70 R15 86T
900 turbo 8 (teatavad mudelid ?) 185/65 R15 87H86T
900 turbo 8 (teatavad mudelid ?), 900 turbo 16, 900 cabrio 195/60 VR 15
varu(ratta)rehv T 115/70 D 15
- soovitatavad talverehvid veljele 5 1/2 x 15" H2
175/70 R15 MS
185/65 R15 MS
- soovitatav rehvirõhk (bar) on muutuv suurus:
esiteljel: suverehv 2,0 - 2,4 / talverehv 2,2 - 2,4
tagateljel: suverehv 2,1 - 2,5 / talverehv 2,3 - 2,5
Väärtuse vahemikku mõjutavad tegurid:
rehvimõõt,
1-3 reisijat kuni 190 km/h ( ka kuni 210 km/h),
4-5 reisijat
Varuratas: rehvirõhk 4,5 bar, läbisõidu piirang kuni 3500 km, suurim lubatud kiirus 80 km/h
Mulle tundub, et veljenubritest ei loe siiski kõiki vajalikke andmeid välja.
Ühes ammuses kellegi velje müügiteemas oli Cyber toonud välja ka järgmised numbrid (trükkisin omale tookord välja).
poldivalem:
- 1987 Saab 900/99 - 4 x 114.3mm
1988-edasi 900 (-98 9000) - 4 x 108mm
1994-edasi 900, 9-3, 9-5 - 5x110mm
velje laius ja offset (ET):
9000/900 (88-93) 6-6.5 +27-33mm
900 (-87) 5,5 +40mm
900 (94+), 9-3, 9-5 6.5 +49mm
keskava (klassik):
-87 71mm
88-93/94 cabrio 65mm
poldid/mutrid (klassik):
-87 mutrid M12x1.25
88 ja hiljem: poldid M14x1.5; 1.10" pikkus, kooniline ots, spetsiaalne Saabi ratastele.
Kui päris täpne olla, siis keskava on 65,1mm.
Selleks, et vajadusel ratta ka kätte saaks.
Muidu oleks vist tõmmitsat vaja :P
Selleks, et vajadusel ratta ka kätte saaks.
Muidu oleks vist tõmmitsat vaja :P
Oskab keegi öelda, kas ma ei saa/tohi panna 15'' veljele 195 laia rehvi asemel 205 ja mis selle kõrgus peaks siis olema? Jutt käib küll aastaajale vaatamata suverehvidest.
Rehvikauplusest leidsin head 15-tollised rehvid - Continental Premium Contact 2, 205/65 või 60.
[URL=http://www.rehvikauplus.com/premium-contact-2-p-3570.html]Rehvikalkulaator[/url]ütleb aga, et spidomeeter 65 kõrgusega hakkab 5 km/h üles valetama ja 60 kõrgusega 2 km/h üles valetama.
Või ei tohiks ma üldse panna midagi sellist alla?
EDIT: Eelneva mõttekus on ka muidugi küsitav, sest 195/65 15'' hoiab jooksu pealt rahaliselt igati korralikult kokku.
Rehvikauplusest leidsin head 15-tollised rehvid - Continental Premium Contact 2, 205/65 või 60.
[URL=http://www.rehvikauplus.com/premium-contact-2-p-3570.html]Rehvikalkulaator[/url]ütleb aga, et spidomeeter 65 kõrgusega hakkab 5 km/h üles valetama ja 60 kõrgusega 2 km/h üles valetama.
Või ei tohiks ma üldse panna midagi sellist alla?
EDIT: Eelneva mõttekus on ka muidugi küsitav, sest 195/65 15'' hoiab jooksu pealt rahaliselt igati korralikult kokku.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
195/65 -> 205/55 selle tarbeks on tqhq.ee saidis kalkulaator
205 kõrgusega 60 või rohkem jääb liialt kõrgeks.
Sobiva rehvi laius sõltub ka velje laiusest. (velje peal on mingis kohas kindlasti märge, näiteks 6J, ehk 6 " lai velg). 6 tollise peale võiks 205 mahtuda küll.
205 kõrgusega 60 või rohkem jääb liialt kõrgeks.
Sobiva rehvi laius sõltub ka velje laiusest. (velje peal on mingis kohas kindlasti märge, näiteks 6J, ehk 6 " lai velg). 6 tollise peale võiks 205 mahtuda küll.
Algselt postitas: Cyber
195/65 -> 205/55 selle tarbeks on tqhq.ee saidis kalkulaator
205 kõrgusega 60 või rohkem jääb liialt kõrgeks.
patujutt.
195/65R15 on kõrgem kui 205/60R15.
Minul just ongi talvel 195/65R15 ja suvel 205/60R15. Väga hästi sobib. Kusjuures minumeelest oli manuaalis ka selline asendus lubatud.
Algselt postitas: kuusetaat
Ehk siis 97 aasta 900 le võib 195 65 15 alla panna küll või mis
Tabel ütleb nii.
Edit: Kuusetaat, Sulle infoks. Eelpooltoodud kalkulaatori põhjal võib öelda, et 195/65R15 saad asendada 185/70R15. Ühes teises teemas jutuks olnud 185/65 jääb liiga madalaks.
Palju ja tihti on foorumist läbi käinud, et uuema klassiku 87- ja tonnise veljed sobivad üksteisele oma mõõtude poolest justkui 1:1. Ütlen kohe alguses ära, et nii see ongi (praktikas nüüd järeleproovitud) aga kui võrrelda terasvelgede peal olevaid numbreid siis on mõne koha pealt siiski ka erinevusi.
Rohkem on siin soovitatud just tonnisele alla kruvida uuema klassiku omi aga vastupidiseid soovitusi uuemale klassikule -> tonnise omad alla kruvida, on harvem kohanud.
Proovisin omal nahal ära, ei väida midagi aga avaldan arvamust oma tunnetest:
9000 -le klassiku omasid alla kruvides, tundus, et esiteljel istub velje sisekülg sadulale väga lähedale, ratas käis küll vabalt ringi.
900 -le tonnise omasid alla kruvides tundus, et tonnise keskava on nõks väike, pidi polte kordamööda võrdselt pingutama ja nö. tõmbama velje jõuga peale. Näiteks kevadel, kui ka mingil määral on kinniroostetanud võib olla tegu, et ratast kätte saada. Tavaliselt saab ju näiteks kasvõi ühe poldi lõpuni kinni keerata vabalt nõrga jõuga ja siis järgmised. Aga nüüd kogesin, et nii ei saanud, velge ei tõmmanud vastu rummu, keskava serv jäi justkui toetuma, ei läinud lõpuni vastu rummu ja nii polte järk-järgult kordamööda pingutades sai paika.
Kirjutasin maha kõik numbrid velgede pealt ja kui õnnestub siis lisan pildi (PDF failis v.t allpool).
Nagu näha on erinevused velje laiuses 1/2" (ei ole segav asjaolu) ja offsetis tervelt 6 mm.
Lisaks veel terve rida numbreid, milliste tähendust ei oska arvata.
Kui keegi on veel niimodi risti velgesid vahetanud siis kas olid ka sarnased kahtlused/kõhklused, huvitab just nende arvamus.
Kui pilt on liiga suur, katsun väiksemaks teha ja uuesti postitada.
Rohkem on siin soovitatud just tonnisele alla kruvida uuema klassiku omi aga vastupidiseid soovitusi uuemale klassikule -> tonnise omad alla kruvida, on harvem kohanud.
Proovisin omal nahal ära, ei väida midagi aga avaldan arvamust oma tunnetest:
9000 -le klassiku omasid alla kruvides, tundus, et esiteljel istub velje sisekülg sadulale väga lähedale, ratas käis küll vabalt ringi.
900 -le tonnise omasid alla kruvides tundus, et tonnise keskava on nõks väike, pidi polte kordamööda võrdselt pingutama ja nö. tõmbama velje jõuga peale. Näiteks kevadel, kui ka mingil määral on kinniroostetanud võib olla tegu, et ratast kätte saada. Tavaliselt saab ju näiteks kasvõi ühe poldi lõpuni kinni keerata vabalt nõrga jõuga ja siis järgmised. Aga nüüd kogesin, et nii ei saanud, velge ei tõmmanud vastu rummu, keskava serv jäi justkui toetuma, ei läinud lõpuni vastu rummu ja nii polte järk-järgult kordamööda pingutades sai paika.
Kirjutasin maha kõik numbrid velgede pealt ja kui õnnestub siis lisan pildi (PDF failis v.t allpool).
Nagu näha on erinevused velje laiuses 1/2" (ei ole segav asjaolu) ja offsetis tervelt 6 mm.
Lisaks veel terve rida numbreid, milliste tähendust ei oska arvata.
Kui keegi on veel niimodi risti velgesid vahetanud siis kas olid ka sarnased kahtlused/kõhklused, huvitab just nende arvamus.
Kui pilt on liiga suur, katsun väiksemaks teha ja uuesti postitada.
Jah, olen kindel, mõlemal komplektil ka kiri SAAB peal, oma autode alt kruvitud, ei ole ostetud ei tea kust kellegi käest turu pealt.
Ehk siis mida kahtlustan on see, et tonnise keskava on nõksa väiksem kui uuemal klassikul. Võib-olla on see nõksa 0,1-1,0 mm aga mängib rolli.
Ehk siis mida kahtlustan on see, et tonnise keskava on nõksa väiksem kui uuemal klassikul. Võib-olla on see nõksa 0,1-1,0 mm aga mängib rolli.