Radiaator katki!

Tonnised ja nende mured
Vasta
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#1

Lugu järgmine sõitsin Tartus Tallinna kõik ok jõudsin sadamasse ja chek-in järjekorras järsku aur kapoti alt väljas!!!
Nii radiaator ülevalt lõdviku juurest katki mõra sees ja vedelikku lendas mis kole! Millest selline anomaalia. On kellegi ideid? Ja muidugi seier ka punases kohe, samas seisis 5 min ja temp oli ok. Ei oska kuskilt alustada.autoks 2.3 turdo 147kw.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Ülevalt, juhipoolsest otsast? See on standardkoht, kus tonnise radikas puruks läheb. Lappida põhimõtteliselt ei anna, või kui siis ainult hädaliselt. Läbikäidud paljudel see tee..:P (ka mul). Radikas Laki autos mingi 3.5k vist (Nissens) ja vahetamine peale selle.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

Nissensi kood on "64033A" ja Monaco Grupist saad sama radika pisut soodsamalt kui lakist.

See, et keema läheb, on loogiline, kuna rõhud paigast ära.
Been there, done that :)
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#4

Speedpartsis oli 2400 -2500.Lappida sai pealt epoga ja lekke eemaldajat sisse.2-3 kuud juba sõidan,kuigi uus radikas seisab nurgas(pole vahetajat)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

spets liim on radika jaoks olemas. ja sellele liimile pindade puhastusaine ka.
tallinnas, kalevi juures kuskil myyakse. siin foorumis ka läbi käind.
epo ei sobi- pole päris õige keemiliselt yhinema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

See lappimine on ikkagi paras kondoomilappimine.... Need kinnitused on lihtsalt hapraks läinud ja asi laguneb varsti jälle.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#7

Karta on jah et see lappine ajutine peab kuidagi ära lappima ajutiselt(kuigi ajutised asjad on igavesed harilikult) ja uue radika ligi haarama kuskilt.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#8

Kogenud radikamees ütles,et ei ole ühtegi liimi,mille puhul ta julgeks anda garantiid tehtud tööle.EPO all ma mõtlesin kahe komponendilist radika remondi liimi,millest üksinda tolku ei ole.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

on liim!

heal juhul aitavad nad sul ära ka liimida, mul vähemalt aitas myygimees seda teha.

firma "novatio baltic oü" tel 56352101

ja seal on ka liimi, mis kummi liimib nii, et 10 sekundi pärast 5 mm läbimõõduga kummirõngast lahti tõmmata ei jõua.
kasutasinh soneti klaasitihendi liimimiseks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#10

parandasin ka novatioga, aga päri pidama ei saanudki. Mul oli lisaks veel toru ots maha lõigatud ja alumiinium hülss sinna sisse lükatud.

ise avastasin, et biltema kataloogis oli 9000 radikas natuke üle 100 eur. plaanisin juba, et kui jälle helsinkisse asja, siis lähen ja ostan ära, aga jõudsin enne oma vana 9000 radika asemele panna.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#11

Nii sai liimi pääle ja koju ära sõita. Aga kui lõdviku lahti võtsin oli jahutusvedelik nagu jäätükke täis ja lähemalt uurides ei olnud need jäätükid vaid mingi naguplastiku või mingid sarnased tükid.Millest need tulnud võivad olla? Äkki keegi kungi mingit lekkeparandajat sisse toppinud? Igadahes see vedelik oli nagu rõvedus seal sees.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

mis muud kui mootoriõli saanud jah. vedelikuga kokku ja tekitand klimpe
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#13

Ei olnud klimbid vaid olid sellised kõvad tükid kohe ikka.Algul arvasin et katlakivi tükid aga ei tea.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#14

Räägi liimimisest pikemalt,kas kasutasid ivometsa pakutud varianti
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#15

Kunagi oli mul üks sierra rallimiseks millel sai radikas ära sõidetud. Lõikasin katkised ribid maha ja augud said mingi tuubis oleva sula metalliga üle käidud. Pidama ta jäi ja peale seda sai sõidetud oma pool aastat ja lekkimist ei täheldanud.
jux31
Postitusi: 139
Liitunud: N Dets 14, 2006 13:43
Asukoht:
Auto:

#16

Kui ma hakkasin enda radikat vahetama võtsin lõdvikud lahti jooksis jahutus vedelik koos katlakivi tykkidega välja. Ma ehmuin sama moodi alguses ära et mis asi see veel on aga kui ma vaatasin radikasse sisse siis seinad olid sama sugust katlakivi täis. Se salongis jahutus vedeliku näitav temperatuuri nädik näittab aiateibaid, et seda ei saagi võtta tõsiselt kui sa tahad näha õiget näittu siis pead panema eraldi vee näidiku. Esimesel korral läks salongi radikas ja teiselkorral kui lõdvik läks ta näitas et temp on alla veerandi nagu oleks kõikk korras aga tegelikkuses on temperatuur oluliselt kõrgem
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#17

Katsu aru saada, mis ainest need tükid on. Et kas on plastik (mingi purunenud detaili jäänused) või muu ollus. Infoks veel, et sinisel vedelikul on kombeks mootorisse sadestada sellist tahket ainet, mis igalepoole sadenema hakkab ja kui lahti pääseb siis ka tükid hulbivad vees. Väga ebameeldiv omadus kusjuures, too tahke ollus kipub väiksemaid avasid ummistama ja plokis jahutust halvendama.
Rootsikunn
Postitusi: 21
Liitunud: R Okt 24, 2008 22:39
Asukoht:
Auto:

#18

See rõhu ja keemise teema! Kui rõhud paigast ära siis läheb keema. Mis rõhud?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

Algselt postitas: Rootsikunn
See rõhu ja keemise teema! Kui rõhud paigast ära siis läheb keema. Mis rõhud?

ära kõike usu, mis kirjutatakse.:wtf:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

Elementaarne füüsika..:) kõrgem rõhk, kõrgem keemistemperatuur. Madalam rõhk, madalam keemistemperatuur. Paisupaagi korgi abil hoitakse seal süsteems rõhku sees (vedelik paisub ju). Selle tõttu võib ka üsna kuumaks sõidetud autol paisupaagi korki eemaldades purskkaevu näha..;) (võib, aga ei pea, neid süteeme on igasuguseid)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#21

Jahutusvedelikku hoitakse jahutussüsteemis kindla rõhu piires. Kui aga rõhk paigast ära (paisupaagi kork läbi, leke vms), kipub kiirelt keema minema.
Vasta