Tere!
Kuna 1993. aastal toimus tonniste mootoris kerge muutus, ja mootori numbrit üles ei leia, siis taahks teada, et kuidas veel saab mootori tüüpi kindlaks teha.
kuskilt kuulsin, et kui käigukasti number algab tähtedega GM... siis on tegemist 91-93 aasta toodanguga, kui FM... siis hilisemaga.
kas keegi oskab kinnitada seda väidet?
Mis mootor???
Tegelikult toimus MY93-MY94 päris suur muutus mootorite ehituses. Pealtnäha jah üsna samad isendid sees aga mitmeid erinevusi. Seninge Boshi pritsung millel AMM asendus Trionic süsteemiga. Kõige lihtsam ongi vahet teha AMM olemasolu või puudumise järgi. AMM on selline ~15cm torujupp sisselaskes peale õhupuhastit ja kaabel läheb külge. Trionic süsteemil seda seadet pole ja õhupuhastist läheb otse turbosse või sisselaskekollektorisse. Veel üks erinevus vabalthingavate mootorite juures on jagaja - kuni MY93 olid jagajaga, edasi aga DI'ga.
DI tuli tonnisele juba 88-89 aastal ning jagajat kasutas Saab kuni 99-00 aastani NG/9-3 vabalthingavatel:nono: .
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Uue tüübi mootoril on väntvõlli andur ploki küljes käigukasti kõrval radika pool.Plokikaanest veidi allpool.Olen näinud sellist asja ka autol, mis oli tehnilises passis 93a.
On ka vanematel mootoritel erinevusi, aga plokk ja kaan on siiski sarnased.Nüansid ei määra kaane ja aluse ehituslikku põhiolemust.
On ka vanematel mootoritel erinevusi, aga plokk ja kaan on siiski sarnased.Nüansid ei määra kaane ja aluse ehituslikku põhiolemust.
Algselt postitas: Trionic
DI tuli tonnisele juba 88-89 aastal ning jagajat kasutas Saab kuni 99-00 aastani NG/9-3 vabalthingavatel:nono: .
jah, turbomootorile tuli DI varem, vabalthingavale hiljem. Ja kogu jutt käis tonnise mootorite kohta, NG/9-3'ga teised lood.