Mis mootor???

Tonnised ja nende mured
Vasta
Karu
Postitusi: 16
Liitunud: N Okt 16, 2008 20:56
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

Kuna 1993. aastal toimus tonniste mootoris kerge muutus, ja mootori numbrit üles ei leia, siis taahks teada, et kuidas veel saab mootori tüüpi kindlaks teha.

kuskilt kuulsin, et kui käigukasti number algab tähtedega GM... siis on tegemist 91-93 aasta toodanguga, kui FM... siis hilisemaga.

kas keegi oskab kinnitada seda väidet?
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#2

Tegelikult toimus MY93-MY94 päris suur muutus mootorite ehituses. Pealtnäha jah üsna samad isendid sees aga mitmeid erinevusi. Seninge Boshi pritsung millel AMM asendus Trionic süsteemiga. Kõige lihtsam ongi vahet teha AMM olemasolu või puudumise järgi. AMM on selline ~15cm torujupp sisselaskes peale õhupuhastit ja kaabel läheb külge. Trionic süsteemil seda seadet pole ja õhupuhastist läheb otse turbosse või sisselaskekollektorisse. Veel üks erinevus vabalthingavate mootorite juures on jagaja - kuni MY93 olid jagajaga, edasi aga DI'ga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

DI tuli tonnisele juba 88-89 aastal ning jagajat kasutas Saab kuni 99-00 aastani NG/9-3 vabalthingavatel:nono: .
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#4

Uue tüübi mootoril on väntvõlli andur ploki küljes käigukasti kõrval radika pool.Plokikaanest veidi allpool.Olen näinud sellist asja ka autol, mis oli tehnilises passis 93a.
On ka vanematel mootoritel erinevusi, aga plokk ja kaan on siiski sarnased.Nüansid ei määra kaane ja aluse ehituslikku põhiolemust.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: Trionic
DI tuli tonnisele juba 88-89 aastal ning jagajat kasutas Saab kuni 99-00 aastani NG/9-3 vabalthingavatel:nono: .

jah, turbomootorile tuli DI varem, vabalthingavale hiljem. Ja kogu jutt käis tonnise mootorite kohta, NG/9-3'ga teised lood.
Karu
Postitusi: 16
Liitunud: N Okt 16, 2008 20:56
Asukoht:
Auto:

#6

ok, aga vanematel oli siis väntvõlli andur seal küljekaane juures, selle rulliku taga, mis väntvõlli küljes on?
AMM-i ma ära ei tundnud kuskil, mis aga ei tähenda, et teda ei ole.... :red:
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

Pilte AMM'st on siin
Ja veel üks on seal
Vasta