pumbarelee kuum

Teemad elektroonikast...
Vasta
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#1

eile kärssas mu klassikul pumbarelee ära, relee jala nr 87 juurest oli kõik pruun ning releed lahti võttes olid osad jubinad relee seest ka pruuniks tõmbunud ja jala nr 87 jootest lahti sulatanud (jalg loksus edasi-tagasi oma pesas). sai uus-vana relee asemele pandud, aga kahtluseuss jäi närima – nimelt muutub relee autoga sõites päris kuumaks ja relee jalad on ka päris tulised. ka teised releed tundusid suht kuumad olema. kas see on normaalne, et relee töötades nii kuumaks läheb või on miskit viga? ühtlasi, kas keegi teab, mis vahe on nn 1-pesalisel ja 2-pesalisel releel (viimasel on ka kontakt nr 50, mis 1-pesalisel puudub)?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

Konkreetselt pumbareleest ei tea, aga üldiselt kipuvad kontaktid tahmaseks minema ja edaspidi relee suletud asendis toimub seal soliidne sädelemine, kontaktid ja nendega seotud jalad lähevad hirmkuumaks.
Abi: relee lahti ja kontaktid "nullpaberiga" puhtaks ja siledaks...kokkupuutuvad pinnad peaksid hõbedast olema, sestap väga pehmed = ettevaatus puhastamisel.
Teine jama, kui relee on hermeetilisuse kaotanud (kuumad kontaktid sulatanud plastmassi) lähevad kontaktid niiskuse toimel veel kiiremini mustaks. Jama nö. progresseerub.
Kokku panemisel hea teha mingi liimiga (Moment?) relee korpus jälle hermeetiliseks.
Kolmandaks võivad relee välised kontaktid kehvasti pesas istuda. Jälle sädelemine ja sulamine. Samuti aitab puhastamine, tihti on pesas olev klemm kuumusest-niiskusest oksüdeerunud.

Nii olen 900-l ise teinud. 100W-sed pirnid aitasid kaasa ja plast sulas mis hirmus. Uut valgustusreleed polnud ka võtta.

Muidu on normaalne, et relee soojaks läheb. Mähises ju pidev vool. Aga kuumaks...ei tea öelda.

edit. 87 ja 87B ongi kontaktid, kust suur vool läbi läheb. Nr.50 kontaktiga relee vähemalt 9000CC elektriskeemil on ACC/AC ventilaatori oma, kontakt ise läheb relee mähisesse ja pinge 12V antakse sellele kui starter töötab.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#3

Algselt postitas: aljoga
eile kärssas mu klassikul pumbarelee ära, relee jala nr 87 juurest oli kõik pruun ning releed lahti võttes olid osad jubinad relee seest ka pruuniks tõmbunud ja jala nr 87 jootest lahti sulatanud (jalg loksus edasi-tagasi oma pesas). sai uus-vana relee asemele pandud, aga kahtluseuss jäi närima – nimelt muutub relee autoga sõites päris kuumaks ja relee jalad on ka päris tulised. ka teised releed tundusid suht kuumad olema. kas see on normaalne, et relee töötades nii kuumaks läheb või on miskit viga? ühtlasi, kas keegi teab, mis vahe on nn 1-pesalisel ja 2-pesalisel releel (viimasel on ka kontakt nr 50, mis 1-pesalisel puudub)?

Relee mähisel võivad lühis keerud olla.
:drive:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

relees on tavaliselt 2 otsa, kus liigub väikene vool ja 2 otsa , kus suur vool. läbi mähise läheb väike vool, mis yhendab kontaktid, kus liigub suur vool.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Aastate jooksul muutub pingelang pumba klemmidel pidevalt suuremaks,kuhtmed-klemmid jne. oksüdeeruvad/vananevad,seetõttu tõuseb
tarbitav vool.Relee enda kontaktid mustuvad samuti.Kui vool,mis kontakte läbib
juba liiga suureks läheb,hakkavad jootekohad lahti sulama/vibreerima,tekkivad
"külmakad".K ja KE-jetronikutel tasuks vedada uued jämedamad pumbajuhtmed,tinutatud klemmidega ja saehammas-seibidega maandusega.Pumba klemmipinge tõuseb paar volti,vool väheneb,pumba kapasiteet paraneb ja relee eluiga pikeneb(classicu pumbarelee maksab üle
2 kilo).Olen teinud süsteemi ümber odavate audi-opeli pumbareleedele(2-300.-).
Eriti karmiks läheb asi siis,kui tõsta kütuserõhk näiteks 7bar.-ni.Siis sulab relee
lihtsalt varsti ära:freak:
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#6

oi pagan - 2000 poleks küll uskunud :freak:
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#7

Algselt postitas: Trionic
(classicu pumbarelee maksab üle
2 kilo).Olen teinud süsteemi ümber odavate audi-opeli pumbareleedele(2-300.-).
siin vist tulebki vahe sisse nende "suurte", 2-pesaliste releede ja "väikeste" ühepesaliste releede vahel. netis jäi silma, et müüakse mõlemaid, kusjuures 1-pesalise hind jääb 2-300 eegu kanti, seevastu 2-pesalise hind küündib tuhandetesse. mul oli originaalis 2-pesaline, vahetusrelee on nüüd 1-pesaline. haynesi skeemidest ei loegi hästi välja, mis funktsiooni omab klassiku 2-pesalisel releel kontakt nr 50, mis 1-pesalisel puudub?!
Vasta