Jahutussüsteem - vent töötab liiga kaua

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
peep
Postitusi: 12
Liitunud: E Jaan 24, 2005 14:41
Asukoht:
Auto:

#1

auto: 9000 94 lpt
Jahutusvent hakkab vara tööle ja peale sõitu töötab mitmed minutid veel kuni täiesti külm õhk jahutusradikat läbib.
Täna tuvastasin, et vent hakkas tööle enne kui ülemine lõdvik soojaks läks.
Ka temp. seier püsib sõidu ajal millimeetri madalamal kui mudu.
(viimati sai vahetatud geneka rihm)

Oskab ehk keegi nende sümptomite põhjal vihjata millelegi ?
Anti töökojas järjekord pikk ja tulemas segased jõuluajad, pole aega planeerida.
Ehk õnnestub remont foorumi abiga.

Tln. Eduard
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

Peale Anti on ju veel töökodasid...:cool:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#3

Temperatuuri andur??
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kasutaja avatar
peep
Postitusi: 12
Liitunud: E Jaan 24, 2005 14:41
Asukoht:
Auto:

#4

Temp. andur kaks aastat tagasi vahetatud. Ei tea kas turbo lähedus on andurile lõpu peale teinud, anduri ja turbo vahel pole ju midagi mis kaitseks teist kuuma eest.

eks tuleb töökoja aeg koplekteerida oma ajaga mida just nagu ei olegi.
teatan kui sellest midagi huvitavat sünnib.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

Hmmm, kas Trionic süsteemiga autodel mitte aju ei juhtinud ventilaatorit?
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#6

Vent võib töötada ka kliima jaoks
Kasutaja avatar
peep
Postitusi: 12
Liitunud: E Jaan 24, 2005 14:41
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: Berg
Vent võib töötada ka kliima jaoks

Kui sellest abi on siis kliima on olnud mitu kuud ECO reziimis, seega välja lülitad jahutus.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#8

Jahutusradika ventilaatorit vist siiski lülitab radika küljes olev termolüliti? Ploki temperatuuri järgi nagu ei saa hästi juhtida radika jahutusvajadust.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: olaviv
Jahutusradika ventilaatorit vist siiski lülitab radika küljes olev termolüliti? Ploki temperatuuri järgi nagu ei saa hästi juhtida radika jahutusvajadust.
Minu tonnil näiteks pole seda termolülitit. Vanematel tonnidel on.
Uuel juhib aju.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#10

hmm, aga mille järgi ta siis seda juhib, kusagil radika juures temp. andur?
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#11

Alates MY96 (iirc) eraldi termolülitit enam ei ole ja aju juhib ise ventika tööd. Seda teeb ta mootoriblokis asuva temp. anduri järgi.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: olaviv
hmm, aga mille järgi ta siis seda juhib, kusagil radika juures temp. andur?
http://saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3056
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#13

Selge pilt. Niiet ikkagi mootori temp alusel lülitakse ventikat. Pluss AC ahel.
Ainuld et teemaalgatajal on ilmselt MY94 masin, seal siis radikas ikkagi see termolüliti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: peep
Temp. andur kaks aastat tagasi vahetatud. Ei tea kas turbo lähedus on andurile lõpu peale teinud, anduri ja turbo vahel pole ju midagi mis kaitseks teist kuuma eest.

eks tuleb töökoja aeg koplekteerida oma ajaga mida just nagu ei olegi.
teatan kui sellest midagi huvitavat sünnib.

Turbo asetseb kilomeetri kaugusel temp.andurist ja ei saa seda kohe kuidagi mõjutada.Vendi käivitab sul kliimaseade,seega pead sealtpoolt otsima.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: olaviv
hmm, aga mille järgi ta siis seda juhib, kusagil radika juures temp. andur?
Mootori temp.anduri abil juhib loomulikult.Radika juures pole alates MY94 enam termolülitit,seega eelpoolmainitud MY96 pole tõene.94 toodeti mõlemat versiooni. Ja ei maksa unustada,et T-5 masinatel on plokikaanes 2 andurit.Üks mootorijuhtimisele ja teine EDU +Instruments`le.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: Trionic
Radika juures pole alates MY94 enam termolülitit,seega eelpoolmainitud MY96 pole tõene.
Ok, ma jätan meelde ja edaspidi enam valeinfot ei levita :)
Kasutaja avatar
peep
Postitusi: 12
Liitunud: E Jaan 24, 2005 14:41
Asukoht:
Auto:

#17

Viga sai üles leitud:

Kapoti all olevat kaitsmeploki sisu liigutades jäi vent korraks seisma. Seega tuleb otsida sealt samast lähedalt kopitanud juhet vms. Peale seda liigutust töötas ka mõnda aega nii nagu peab.

Hea, et mõnda kallist juppi ära ei jõudnud vahetada, sellesse autosse investeeritud piisavalt juba, nüüd on auto kord näidata kaua sõidab.

ja minu poolt teema lõpetatud, tänud abistajatele/kaasamõtlejatele.
Vasta