Tere,
kuna pole varem klaasriidega kokku puutunud, siis ehk keegi oskab lühidalt öelda, kuidas teda kasutada ja mis vahekorras vaiguga segada ning kui raske seda hiljem lihvida jne.
Nimelt vaja 2002a 9-5 vectoril esistange alune lisaliist ära parandada - on teine eelmise omaniku süül mõned killud kaotanud ning ühtlasi oli uitmõte ka seda liistu umbes 1,5 cm laiemaks teha (madalamaks).
Kusagilt lugesin, et klaasriie ei taha väga hästi teise plastikuga end siduda - vastab tõele?
Tänud ette, kui keegi vastata viitsib
Kuidas kasutada klaasriiet ja vaiku?
Lihvid rellakaga nii enne kui pärast, puhastad et tolmu ei oleks.
neid sa omavahel kokku ei sega, vaid paned vaigu asetad väikse lapi klaasriiet, jälle vaiguga üle pintsliga, ja korralikult, õhk jääb vahele on jama majas.
ja nii korda mööda pintseldad paned lapikese, pintseldad paned lapikese, mind õpetati väikeste klaasriide tükkidega tegema on lihtsam kuju saavutada, kui näiteks pragu tasandada.
neid sa omavahel kokku ei sega, vaid paned vaigu asetad väikse lapi klaasriiet, jälle vaiguga üle pintsliga, ja korralikult, õhk jääb vahele on jama majas.
ja nii korda mööda pintseldad paned lapikese, pintseldad paned lapikese, mind õpetati väikeste klaasriide tükkidega tegema on lihtsam kuju saavutada, kui näiteks pragu tasandada.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Algselt postitas: Eleri
Lihvid rellakaga nii enne kui pärast, puhastad et tolmu ei oleks.
neid sa omavahel kokku ei sega, vaid paned vaigu asetad väikse lapi klaasriiet, jälle vaiguga üle pintsliga, ja korralikult, õhk jääb vahele on jama majas.
ja nii korda mööda pintseldad paned lapikese, pintseldad paned lapikese, mind õpetati väikeste klaasriide tükkidega tegema on lihtsam kuju saavutada, kui näiteks pragu tasandada.
seega, kui tahaks seda liistukest laiemaks kasvatada siis peaks sinna liistu alla lapiti klaasriide ribasid panema?
Kui sa hakkad liistus auku parandama, siis soovitan maalriteip väijapoole peale tõmmata augule ja pragudele. Siis on hea seest poolt teha ja vaik valgud ilusti augu täis. Nagu Eleri juba ütles, siis plastik tee enne korralikult karedaks, siis jääb hästi kinni. Ja vaiku pane ikka korralikult, liiga vähe pannes ei ole ka tulemus väga püsiv.
Ma olen isa ka sedasi teinud, ei klaasriide tükki leotan natuke vaigu sees, siis võtan välja, surun liigse vaiku maha ja panen lapi peale. Töötab ka väga hästi.
See vorm tee väliskuju järgi peale poole. Mina olen kasutanud penoplasti ja kilet. Nii küll ei saa küll nii head vormi, et ühe korraga hea tuleks. Ma teen alati ühe korra vormiga põhialuse valmis ja siis lihvin kuju välja ning vaigutan uuesti ja juba paksemalt. Siis jälle lihv ja vajadusel veel natuke vaiku.
Ma olen isa ka sedasi teinud, ei klaasriide tükki leotan natuke vaigu sees, siis võtan välja, surun liigse vaiku maha ja panen lapi peale. Töötab ka väga hästi.
See vorm tee väliskuju järgi peale poole. Mina olen kasutanud penoplasti ja kilet. Nii küll ei saa küll nii head vormi, et ühe korraga hea tuleks. Ma teen alati ühe korra vormiga põhialuse valmis ja siis lihvin kuju välja ning vaigutan uuesti ja juba paksemalt. Siis jälle lihv ja vajadusel veel natuke vaiku.
-
S9K
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kõige tähtsam on teha õige segu. 1 - 3%. Vale seguga võib vaik ise süttida. Tegin just hiljuti Golfile klaasriidest kapoti. Kui sind asi väga huvitab siis soovitan jälgida pildimaterjali sellisest foorumist nagu http://www.fiberglassforums.com/index.php Sealt edasi vali siis Automotive Exterior. Ropult palju pildimaterjali ja huvitavaid nippe kuidas midagi teha.
TUNGIVALT SOOVITAN END SEAL REGADA, pettuma ei pea:thumb:
Meil praegu raam sisse tegemata, sest materjal sai otsa. Raami tegi keegi igatahes nii, et lasi makrost raami toorikud, lõikas kuju välja ja pani klaasriide otse peale. Meil on kapott ainult kahest kihist ja ikkagi väga tugev. Kasutasime paksu klaasriiet, õhukest on paras kasutada kohtades, kus peavad asjad täpsemad olema. Kui asi on kuivanud siis on teda suht raske lihvida. Kui lihvid pane pikkade käistega riietus selga, mõnusalt sügeleb
Sisse ka ei ole mõtet seda tolmu hingata
. Pakun, et lase omale alla makrost riba, lõika näiteks pleki tükist välja kuju milline see osa jääma peab ja sellejärgi lõikad ja lihvid siis makro ära.


TUNGIVALT SOOVITAN END SEAL REGADA, pettuma ei pea:thumb:
Meil praegu raam sisse tegemata, sest materjal sai otsa. Raami tegi keegi igatahes nii, et lasi makrost raami toorikud, lõikas kuju välja ja pani klaasriide otse peale. Meil on kapott ainult kahest kihist ja ikkagi väga tugev. Kasutasime paksu klaasriiet, õhukest on paras kasutada kohtades, kus peavad asjad täpsemad olema. Kui asi on kuivanud siis on teda suht raske lihvida. Kui lihvid pane pikkade käistega riietus selga, mõnusalt sügeleb


-
S9K
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Tegelt võiks isegi soovitada minna mõnede laevameistrite juurde. Nendel on ju kogemusi kuhjaga, oskavad täpselt soovitada ja kindlasti saab ka materjali.
Muide klaasriie vist on alguses ise mingi liimiga koos, sest on suht jäik, no see paks vähemalt oli. Igatahes kui vaiguga kokku sai siis mingi ajapärast läks väga vedelekas see riie, ju see liim sulas ülesse. Kõvendit aka katalüsaatorit ei soovita näppude peale ka ajada, söövitab, peroxide. Meil vaik oli sinine, kui kõvendiga kokku segasime siis mõne aja pärast muutus pruuniks.
Muide klaasriie vist on alguses ise mingi liimiga koos, sest on suht jäik, no see paks vähemalt oli. Igatahes kui vaiguga kokku sai siis mingi ajapärast läks väga vedelekas see riie, ju see liim sulas ülesse. Kõvendit aka katalüsaatorit ei soovita näppude peale ka ajada, söövitab, peroxide. Meil vaik oli sinine, kui kõvendiga kokku segasime siis mõne aja pärast muutus pruuniks.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Tegelt võiks isegi soovitada minna mõnede laevameistrite juurde. Nendel on ju kogemusi kuhjaga, oskavad täpselt soovitada ja kindlasti saab ka materjali.
Muide klaasriie vist on alguses ise mingi liimiga koos, sest on suht jäik, no see paks vähemalt oli. Igatahes kui vaiguga kokku sai siis mingi ajapärast läks väga vedelekas see riie, ju see liim sulas ülesse. Kõvendit aka katalüsaatorit ei soovita näppude peale ka ajada, söövitab, peroxide. Meil vaik oli sinine, kui kõvendiga kokku segasime siis mõne aja pärast muutus pruuniks.
Ei hakka selle pisikese liistu pärast laevameistreid otsima - püüan omal käel ja omadest vigadest õppides miskit temaga korda saata.
Hetkel veel segane kuidas soovitud vormi saada. Makrofleksist tundus nagu hea variant, aga ...
Kas oleks variant teha makrost vormi põhi ja üks külg ning teiseks küljeksolemasolev liist panna mille külge see lisa hiljem kinnituma peab?
Samas kuidas on targem teha, kas kohe liistu laiemaks kasvatama hakata või teha mingi lisa sellele liistule ja neid omavahel kokku liitma hakata?
Agasid on veel palju, samas aega kah kevadeni veel palju.
Nii ehk naa tuleks sinna hiljem pahtlikiht peale eks - pole võimalik teha kohe nii korrektset või on?
Antud juhul oleks targem juba terve see riba klaasriidest-vaigust teha, kuna plastiku sidumine vaiguga on kehv ja esimese lumevalliga tuleb see lahti.On spetsiaalne plsti krunt ka olemas, aga ega see imet ka ei tee, ikka tuleb lahti.Kui meie garaazis veel värvijad olid, siis ma nägin neid tuunijaid pidevalt.Klaasriie ei jää sinna pidama.Ja tuunijad maksid ja maksid iga uue lappimise, pahtelduse, värvimise eest.
Kasutatakse küll ka metallvõrku, mis plasti sisse sulatatakse .Osa võrgust jääb plastist kõrgemale ja selle külge seotakse see vaik paremini kinni.Aga see stangealune riba on liiga kitsas pind, et seal mängima hakata.Lihtsam oleks uus riba oma soovide järgi teha.
Kasutatakse küll ka metallvõrku, mis plasti sisse sulatatakse .Osa võrgust jääb plastist kõrgemale ja selle külge seotakse see vaik paremini kinni.Aga see stangealune riba on liiga kitsas pind, et seal mängima hakata.Lihtsam oleks uus riba oma soovide järgi teha.
-
kroom
- Postitusi: 336
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast
Kui paadimeistrite seas tutvusi, siis oled või sees. Olen ise ka omal selle alaga tegelenud ja klaaskangast peaks sealt kindlasti saama, sest ribasid, mis paadiehitusel kasutud, aga auto bumperi kohendamiseks piisavad, jääb ikka üle.
Vaik ja polümeriseerija on reeglina muidugi tööstusliku suurusega konteinerites...
Peale kandmisel soovitan väikest rulli - see surub õhu paremini kangakihtide vahelt välja kui pintsel ning ka tihendab paremini.
Vaik ja polümeriseerija on reeglina muidugi tööstusliku suurusega konteinerites...
Peale kandmisel soovitan väikest rulli - see surub õhu paremini kangakihtide vahelt välja kui pintsel ning ka tihendab paremini.

