tervist!
auto on Saab ng900 1994 2.0 98kw
probleem on järgmine:
peale siduritrossi vahetamist (eelmine oli isereguleeruv, nüüd sai käsitsi reguleeritav) hakkas sidur libisema, ehk siis sidur võtab niivõrd ülevalt, et lahutab natukene isegi siis kui seda ei vajutata. Tross ise on reguleeritud nii pikaks kui annab.
Kas nendel käsitsi ja automaatselt reguleeritavatel trossidel on mingi pikkusevahe kaa?
Foorumit sirvides jääb silma et teistel on nagu vastupidised probleemid siduritrossiga (ei lahuta hästi).
ng900 siduritross
Algselt postitas: Motorhead
B- trossidel on mitu korda olnud, et reguleerimismaast ei piisa.
Kõri tuleb ise lühemaks teha.
Mu meelest Vallikas viitsis isegi kirjeldada seda ühes enda teemadest.
Heh, ma kirjeldasin seda nii, et trossiga tegin nii nagu viki ütles, et on vaja ja nagu Motorhead ütles, kuidas saab

Aga trossi kõri lühemaks saab nii, et võtad kangiga lükkad siduri salongi poole (ettevaatust, et kang on kindlalt taga ja surve all olles ära ei lenda), teise käe ajad kusagilt vahel sisse samal ajal ja saad trossi tagant ära.
Siis tõmbad trossi üles, kõri selles otsas, mis sidurhoova taha käib, on kummipuks. Tõmbad vaheda noaga (mina kasutasin vaibanuga) sellest kummi osast, mis kõri otsast välja ulatub (mingi 12-15 mm seda on) pool maha ümbertringi keerates. Siis jääb nii 7 mm või vähem seda puksi kummiosa alles ja paned kokku tagasi, peaks aitama.
Pilti panna pole, loodan, et kirjeldasin arusaadavalt. Selline 5minuti töö tegelt

EDIT: Aga pedaal on sul ikka õigel kõrgusel kogu selle probleemi juures, mis kirjeldasid?
enamjaolt on ka nii, et kui tross puruneb, oleks vaja mõelda uue sidurikomplekti peale..vägisi reguleerimine kauaks teele ei jäta...
korv väsinud..ketas kuuma saanud jne. kui ikka tross puruneb, on 90% juhtudel ka sidur ise küpse
korv väsinud..ketas kuuma saanud jne. kui ikka tross puruneb, on 90% juhtudel ka sidur ise küpse
pedaal ise on õigel kõrgusel jah
aitäh tarkuseterade eest! seda noaga timmimist saab homme proovida, aga selle vana trossiga ei esinenud siduril küll mingit libisemist, nii kui vajutasid nii läks edasi, iga käiguga. nii et kohe hurraaga veel sidurit vahetama ei jookseks
aitäh tarkuseterade eest! seda noaga timmimist saab homme proovida, aga selle vana trossiga ei esinenud siduril küll mingit libisemist, nii kui vajutasid nii läks edasi, iga käiguga. nii et kohe hurraaga veel sidurit vahetama ei jookseks
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: mad1
enamjaolt on ka nii, et kui tross puruneb, oleks vaja mõelda uue sidurikomplekti peale..vägisi reguleerimine kauaks teele ei jäta...
korv väsinud..ketas kuuma saanud jne. kui ikka tross puruneb, on 90% juhtudel ka sidur ise küpse
ah, mida sa jamad.
tead, mida see hoopis hoorattaga teeb... see ikka siis ka. kas unustasid selle?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: traffic
pedaal ise on õigel kõrgusel jah
aitäh tarkuseterade eest! seda noaga timmimist saab homme proovida, aga selle vana trossiga ei esinenud siduril küll mingit libisemist, nii kui vajutasid nii läks edasi, iga käiguga. nii et kohe hurraaga veel sidurit vahetama ei jookseks
proovi siis kõri niipalju lyhemaks teha, et kasti pool jääks väikene lõtk, kui tross ja kõri paigas on.
see lõtk näitab seda, et survelaagri ja korvi vahel on vahe, see tähendab, et korvi vedru maksimaalse pingega vastu ketast ehk EI LIBIMISELE.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- D116
- Postitusi: 2071
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: mad1
enamjaolt on ka nii, et kui tross puruneb, oleks vaja mõelda uue sidurikomplekti peale..vägisi reguleerimine kauaks teele ei jäta...
korv väsinud..ketas kuuma saanud jne. kui ikka tross puruneb, on 90% juhtudel ka sidur ise küpse
Õige jutt! Tuleb ikka mõelda uuele siduri komplektile. Lihtsalt nii ka siduritross ei purune, varsti tuleb ka uue trossi vahetus.
__In Boost We Trust__
Ei saa ennustada selliselt, et tross niisama ei purune.
Keegi ei tea, millal sidurit viimati vahetati.
Minu autol purunes tross poolteist aastat, ehk 28000 km, pärast sidurikomplekti vahetust.
Lihtsalt siis sai eluiga otsa.
Kindlasti saab öelda vaid seda, et kui sidur on lõppu kulunud ja pedaal sellest raskeks muutunud, siis see mõjub ka trossile hävitavalt.
Kui pedaal on tõepoolest õigel kõrgusel, ei ole kõri lühemaks tegemisest abi.
Järsku on pedaal hoopis pedaalide juures asuva kummpuksi abil jõuga õigele kõrgusele seadistatud?
Alguses tuleb sealt tross vabaks lasta. Seda keeratakse nr 13 võtmega.
Lased seal järele, kuni tross ei ole enam pinge all, samal ajal tuleb pedaal ülespoole.
Nüüd peaks libisemine ära kaduma, kuid pedaal on kõrgel.
Seejärel enne tuleb kõri lühemakstegemise abil käik õigeks saada ja siis sealt pedaalide juurest vabakäik minimaalseks.
Pedaali küljes on ka lisavedru, mis pedaali niikuinii üles veab. Puks peab jääma selliselt, et pedaali vabastatud olekus tross ei jääks pinge alla.
Sorri. Ei suuda pühapäevahommikul selgemalt kirjeldada.
Keegi ei tea, millal sidurit viimati vahetati.
Minu autol purunes tross poolteist aastat, ehk 28000 km, pärast sidurikomplekti vahetust.
Lihtsalt siis sai eluiga otsa.
Kindlasti saab öelda vaid seda, et kui sidur on lõppu kulunud ja pedaal sellest raskeks muutunud, siis see mõjub ka trossile hävitavalt.
Kui pedaal on tõepoolest õigel kõrgusel, ei ole kõri lühemaks tegemisest abi.
Järsku on pedaal hoopis pedaalide juures asuva kummpuksi abil jõuga õigele kõrgusele seadistatud?
Alguses tuleb sealt tross vabaks lasta. Seda keeratakse nr 13 võtmega.
Lased seal järele, kuni tross ei ole enam pinge all, samal ajal tuleb pedaal ülespoole.
Nüüd peaks libisemine ära kaduma, kuid pedaal on kõrgel.
Seejärel enne tuleb kõri lühemakstegemise abil käik õigeks saada ja siis sealt pedaalide juurest vabakäik minimaalseks.
Pedaali küljes on ka lisavedru, mis pedaali niikuinii üles veab. Puks peab jääma selliselt, et pedaali vabastatud olekus tross ei jääks pinge alla.
Sorri. Ei suuda pühapäevahommikul selgemalt kirjeldada.

Tõsi jah, et mina ei tea korvist, survelaagrist, kettast muffigi ja võin siin mingit väga vale nõu anda. Minul oli probleemiks see, et sidur oli vist vahetatud ja pandud ka automaatse asemele käsitsi reguleeritav, aga kas siis sidur nii palju kulunud või trossiga midagi toimunud, pedaal oli mega üleval ja võttis ka ülevalt, st vabakäiku polnud.
Reguleerimine ei aitanud, pedaal oli jube raske ka. Mullegi soovitati, et siduri vahetus jne. Ei tahtnud, ei uskunud, et siduris probleem, vbla on ka, igatahes ta ei libise.
Siis tegingi nii, et trossiotsa kummipuksist võtsin jupi maha ja kõri kummipuksist ka, sel ajal oli muidugi siis pedaal ikka üleval, sealt polnud pedaali alla keeranud. Sidurihoob (ma isegi ei tea kas see on õige nimi) liikus nende kummipukside lõikumisega täiesti ette, pedaalile tekkis vabakäik millest ma siis pedaali ennast alla keerates osa maha keerasin. Lõplik olukord on see, et pedaal on piduriga samal kõrgusel, võtab alt ja on suht pehme, varasemaga võrreldes kui raske oli vajutada, siis ikka kõvasti pehmem.
Kas see keerab mul siduris või käigukastis või ma ei tea veel kus midagi tuksi, ma ei oska öelda. Tõesti pole nii tark, küllap targemad siin ütlevad, et tegin idiootsuse ja midagi millalgi läheb ja siis maksan, aga no tegelen sellega siis kui see juhtub. Praegu ei kurda, sidurit libistan ainult siis kui tagurpidikäiguga ilgelt nõkerdada vaja, siis vahel tunnen siduri kärsakat.
Reguleerimine ei aitanud, pedaal oli jube raske ka. Mullegi soovitati, et siduri vahetus jne. Ei tahtnud, ei uskunud, et siduris probleem, vbla on ka, igatahes ta ei libise.
Siis tegingi nii, et trossiotsa kummipuksist võtsin jupi maha ja kõri kummipuksist ka, sel ajal oli muidugi siis pedaal ikka üleval, sealt polnud pedaali alla keeranud. Sidurihoob (ma isegi ei tea kas see on õige nimi) liikus nende kummipukside lõikumisega täiesti ette, pedaalile tekkis vabakäik millest ma siis pedaali ennast alla keerates osa maha keerasin. Lõplik olukord on see, et pedaal on piduriga samal kõrgusel, võtab alt ja on suht pehme, varasemaga võrreldes kui raske oli vajutada, siis ikka kõvasti pehmem.
Kas see keerab mul siduris või käigukastis või ma ei tea veel kus midagi tuksi, ma ei oska öelda. Tõesti pole nii tark, küllap targemad siin ütlevad, et tegin idiootsuse ja midagi millalgi läheb ja siis maksan, aga no tegelen sellega siis kui see juhtub. Praegu ei kurda, sidurit libistan ainult siis kui tagurpidikäiguga ilgelt nõkerdada vaja, siis vahel tunnen siduri kärsakat.
Algselt postitas: Motorhead
Kui pedaal on tõepoolest õigel kõrgusel, ei ole kõri lühemaks tegemisest abi.
Järsku on pedaal hoopis pedaalide juures asuva kummpuksi abil jõuga õigele kõrgusele seadistatud?
Alguses tuleb sealt tross vabaks lasta. Seda keeratakse nr 13 võtmega.
Lased seal järele, kuni tross ei ole enam pinge all, samal ajal tuleb pedaal ülespoole.
Nüüd peaks libisemine ära kaduma, kuid pedaal on kõrgel.
Sorri. Ei suuda pühapäevahommikul selgemalt kirjeldada.![]()
Sellest oli abi, 13 võtmega sai pedaali kummipuksi natukene lühemaks timmida. Pedaal tõusis vast üks sentimeetrikese ja tekkis ilusti väike vabakäik kaa ja ei libise midagi enam.
Kõri lühemakstegemine, nõuab rohkem asjade lahtimonteerimist seal, seda õnneks ei pidand ette võtma keset pärapõrgut ja praktiliselt ilma tööriistadetta.
aitäh kõigile meeldiva diskussiooni eest!
Algselt postitas: traffic
Sellest oli abi, 13 võtmega sai pedaali kummipuksi natukene lühemaks timmida. Pedaal tõusis vast üks sentimeetrikese ja tekkis ilusti väike vabakäik kaa ja ei libise midagi enam.
Kõri lühemakstegemine, nõuab rohkem asjade lahtimonteerimist seal, seda õnneks ei pidand ette võtma keset pärapõrgut ja praktiliselt ilma tööriistadetta.
aitäh kõigile meeldiva diskussiooni eest!
Tore kui nii toimib, ainult lisaks veel, et nende kummipukside-opi teostamiseks on vaja mingit meetripikkust kangi või toru ja nuga, rohkem mitte midagi.