Klobin parema esiratta juures

Vasta
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#1

Mure järgmine - ees klobiseb häirivalt, kõik augukesed teel tulevad tuppa ebameeldiva klobina näol. Kõik puksid OK, amordi tugilaager vahetatud, amordistendis käidud - pidid olema nagu uued. Õhufiltri kopsik oli lahti, puksid katki, sai see korda tehtud. Nüüd mõistus otsas, mis asi seal klobiseda saab siis? On äkki kellelgi ideid, ettepanekuid, mida kontrollida järgmisena?
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

Esiamort. Amordistend kobinaid ei tuvasta, seda suudab vaid inimene oma kõrva ja testsõiduga. Hetkel pakutakse tasuta ülevaatuseid, lase üle kontrollida.

terv, teager
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#3

mnjaa, trionic ütles mulle seda sama, selle pärast ma amordistendis käisingi, et kontrollida mis aparaadid näitavad...aga kui see stend ei näita klobinaid, siis vist ei jää muud üle kui amorte vahetama hakata. muid variante vist väga palju ei ole ka?
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#4

räägime siis amortidest - mis tootjat soovitate? hind võiks ka normaalne (loe soodne) olla :) kas aero amordid peavad olema mingid erilised või sobivad sinna alla kõik, mis teistelegi üheksa - viitele? oleks väga rõõmus kui seda aero vedrustust natuke pehmemaks saaks. ja tingimata peab ikka vahetama mõlemad esimesed siis jah?

ja üks asi veel, nimelt puudus vedru alt see tükk number 5 pildil (spacer on ta nimi). on see väga vajalik osa?

Ja sorri, pilt vist sai liiga suur, olen saamatu sel alal :)

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Ühel juhul kümnest põhjustab selle plekitüki puudumine vaevutajutavat müra keerates,samal ajal ebatasasusest üle sõites.Tavaliselt ei kostu midagi häirivat.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#6

Ega rattalaager sellist klobinat ei põhjusta? Vaikselt sõites ja keerates käib nagu kerge sahin seal ratta juures, samas maanteel ta ei ulu ega midagi. Uurin, kuna ei raatsi ilmaasjata uusi amorte osta ja kui tugilaagrit vahetasin, tundus, et amort on ok...muidugi võibolla ei osanud õigesti seda kontrollida. Kuidas üldse saab amordi korrasolekut kontrollida?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#7

Kerge klõbin esisillas on normaalne selle auto puhul. Eriti veel lamavatest mentidest üle sõites. Hõbenoolel sai algusaastatel pool esisilda välja vahetatud, kuna omanikule see klõbin ei meeldinud. Esindus väitis, et projekteerimisviga. Senise kogemusega paistab, et kolks käib läbi siis, kui amort saab teatud surve peale ning samal ajal ratas natuke väändub.
Amordi korrasolekut on peaaegu võimatu hinnata. See on kas OK või pooleks :D.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#8

Lamavad mendid ei tekita erilisi hääli. Kõige hullem on ebatasasel tohutult lapitud asfaldil sõites, siis on selline tunne nagu sõidaks mingisuguse hobuvankriga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Vasakul pool petab tihti katkine käigukastipadi oma klobinaga ära,tekitades arvamuse alusvankriveast.Paremal...:bs: .
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#10

Ja paremal...? Proovisin ühte teist kasutatud kuid ilmselt töökorras amorti, kui paranes, siis õige pisut, või ma hoopis loodan et paranes. Igatahes selline katsetus erilist tulemust ei andnud. Ei tea kas peaks selle väljamineku tegema ja uued amordid ostma või mitte...panen uued alla ja ohoo, pettumus kui suur...või siis mitte :gun:
Kasutaja avatar
Maksim
Postitusi: 39
Liitunud: T Nov 11, 2008 9:51
Asukoht:
Auto:

#11

Mul tuli paar päeva tagasi sarnane jama...

Kui sõita mööda kehvasti lapitud teed, siis vasakul esiratta juures miskit nagu kolksub või käib vastu kere. umbes laupäeval avastasin... Ühe tuttavaga uurisime ja puurisime kanali peal ja ne ei saa aru. Kõik paistab olevat korras ja tihedasti kinni. Arvasin juba et mul kõrvad haiged vms, et mul pagasnikus miskit rongi põrkab. No ei ole midagi. Ja kolksud tulevad alati siis kui vasak esiratas põrkab vastu miskit. Ma ise arvasin et äkki amordipadi on õhtal vms...

Et ehk keegi oskab soovitada mida täpsemalt vaadata...

tänud
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#12

Sõida läbi, tõstame üles ja vaatame järgi:poke:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#13

Algselt postitas: Jupats
Kerge klõbin esisillas on normaalne selle auto puhul. Eriti veel lamavatest mentidest üle sõites. Hõbenoolel sai algusaastatel pool esisilda välja vahetatud, kuna omanikule see klõbin ei meeldinud. Esindus väitis, et projekteerimisviga. Senise kogemusega paistab, et kolks käib läbi siis, kui amort saab teatud surve peale ning samal ajal ratas natuke väändub.
Amordi korrasolekut on peaaegu võimatu hinnata. See on kas OK või pooleks :D.

üle pika aja asjakohane märkus: ja nii tundubki, et tegemist just tehase projekteermisveaga, uute amortidega saab küll vaikuse majja, kuid kauaks- seda teab vaid ´vanajumal:P

erinevad amordid "vaikivad" erinevaid perioode..amordi nn kolin garantii alla ei kuulu, sest amordistend näitab,et amort on korras.sama probleemiga on mitmeid kordi tehtud teste ka valmistaja tehases.viga ei leita või ei taheta leida:D

seega kliendi valik kui ülejäänud mudru korras alusvankris: kas kolistab edasi või vahetab vastavalt rahakotile amorte teadmata perioodiks

probleemsemad isendid siis 9-5 ja ka 9-3SS ja tihedamini tagumine telg..
Kasutaja avatar
Maksim
Postitusi: 39
Liitunud: T Nov 11, 2008 9:51
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: iisak
Sõida läbi, tõstame üles ja vaatame järgi:poke:

Tänan pakkumise eest aga eile sain rakveres autu üles tõstetud ja alla vaadatud. No mitte mingeid lõtke ega midagi sees ei ole. tagumised stabikavarda puksid olid nagu kehvakesed aga, pagan võtaks.. kolin tuleb siis kui esirattaga august läbi sõidad. Lisaks veel oli vasakpoolsel tagumisel hargi puksil väke mõra sees. No ega see nüüd küll auto kolisema hullusti pane.

Kusjuures kindlat vea põhjustajat ei leidnudki. Võtsin siis mehhaniku peale, et lähme sõidame veidi ringi ja kuulame... ja mis sa kostad... kas midagi loksus paika vms aga kolinat enam välja ei meelitanud. Aga täna hommikul jälle kolksus.

Ei tea, kas peaks siis amordi ära vahetama või lihtsalt harjuma kolksumisega ära... Täitsa tobe lugu.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#15

Nüüd võin ka kaagutada, kuna järgnev info ei pärine omadest kogemustest.
Pärnus on üks väga lahe sell kes sõidab 9-5 ga taksot. Ja siis kui taksot tarvis sõidan temaga ja saab ka Saabidest lobiseda.

Kurtis sama, et esisillas väike aga pidev kolks sees. Ja kül ta oli vahetanud seal kõiksugu pukse ja pudinaid isegi tugilaagrid, tolku ei midagi. Siis oli ta aga kuulnud, et kolks võib olla kulunud amordipatjadest. Ostis uued, ja vahetusekäigus ka võrdles vana ja uut, vana võis olla ainult 2-3mm kulunud. Peaaegu märkamatu vahe, seega ei osanud ta tugilaagreid vahetades suurt tähelepanu pöörata. Kuid peale nn. patjade vahetust pidavat vaikus majas olema. Samas muigas ja ütles : "Kauaks" :P

Endal tekkis küsimus mida peetakse amordipatjadeks? Kas pildil olevat nr. 3 jupstükki?

Lisatud failid
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#16

Algselt postitas: Factor
Nüüd võin ka kaagutada, kuna järgnev info ei pärine omadest kogemustest.
Pärnus on üks väga lahe sell kes sõidab 9-5 ga taksot. Ja siis kui taksot tarvis sõidan temaga ja saab ka Saabidest lobiseda.

Kurtis sama, et esisillas väike aga pidev kolks sees. Ja kül ta oli vahetanud seal kõiksugu pukse ja pudinaid isegi tugilaagrid, tolku ei midagi. Siis oli ta aga kuulnud, et kolks võib olla kulunud amordipatjadest. Ostis uued, ja vahetusekäigus ka võrdles vana ja uut, vana võis olla ainult 2-3mm kulunud. Peaaegu märkamatu vahe, seega ei osanud ta tugilaagreid vahetades suurt tähelepanu pöörata. Kuid peale nn. patjade vahetust pidavat vaikus majas olema. Samas muigas ja ütles : "Kauaks" :P

Endal tekkis küsimus mida peetakse amordipatjadeks? Kas pildil olevat nr. 3 jupstükki?

kindlasti mitte.pigem nr 9(tugilaager koos padjaga)
nr3 on nn. põhjalöögi kaitse
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#17

Nüüd siis selge!
Esialgu arvasin, et padi on tugilaagri üks osa, kuid selgus, et neid on ka eraldi võimalik hankida ja vahetada.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Toomaspecu
Postitusi: 38
Liitunud: N Nov 22, 2007 14:44
Asukoht:
Auto:

#18

Mul vennal sama lugu, tal ainult pooltelg kulunud ja see teebki sellist häält kui üle aukude sõita ja kui keerad rooli sõidu ajal lõpuni välja. Vaata üle igaksjuhuks kas need kaitse kummid on korras veel.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#19

Kuhu SEE asi pildile paigutub? NR 6?

Peale amortide natuke pehmemaks keeramist hakaks hull klobin pihta :wall:
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#20

Kui auto tungi peal üleval, siis rattast ülesse alla loksutades on mingi imelik loks tunda :angry: Mis kummipudinad seal püstakus siis on? Mida varuma peaks? :conf:
Vasta