Klassiku generaator

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#1

Kes oskaks soovitada, kust saaks 2,0 L vabalthingavale 8-klapilisele pritsungiga klassiku mootorile generaatori kronsteini korralikud puksid?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#2

Neid kummipukse peaks suht igaltpoolt saama, aga vist soovitatakse neidsamuseid polüuretaane... on konkreetsemad ja ei lase genekat vibama.
Speedparts peaks mõlemat vist pakkuma, küsi Romzalt.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Jama. Aitab ainult,kui teha,nagu teistel masinatel,ehk siis treida pronks-, või alu puksid.Et liides oleks jäik.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#4

Jama. Aitab ainult,kui teha,nagu teistel masinatel,ehk siis treida pronks-, või alu puksid.Et liides oleks jäik.

Arvad, et inseneerid on oma mõtetega uitama läinud ja mõttetuid asju välja mõelnud?
Tuletab kangesti meelde mu naabrimeest, kes omal ajal ostis endale kaasaskantava raadio "Leningrad". Oli nõuka ajal kõrgema klassi pill, ehk siis HI-FI tänapäevamõistes. Kuna ta oli raadiofänn (tegemise) ja paar aastat tehnikumis mingit sellist asja õppind, siis hakkas ta kiiresti raadiot oma mõtte järgi ringi tegema. Viskas sealt "mõttetuid" asju välja, et pill kergem saaks. Oli teine kaasaskantava koht ikka päris raske.
Kuid lõpptulemuseks oli see, et aasta pärast oli ta kõik väljavisatud asjad ilusti tagasi pannud. Et ei olnudki "mõttetud" asjad ja inseneerid niisama palka saanud.
Kui nende puksidega ei tuleks sama jama.;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

kui sa need õigedki puksid kuskilt saaks ja paika paned, siis sinu eluea peavad need ka vastu ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

to habemik:
Sinu iroonia on kohatu.
Generaatori (ja muude rihmajamite)kummipuksidele paigutamisest loobusid Saab,BMW,Audi, ja ka kõik teised tootjad üle 20 aasta tagasi ja põhiline põhjus oli,et rihmad veavad generaatori(ja ka ka muud ajamid,mis oleksid kummipuksidel) väntvõlli suhtes mitu kraadi viltu(ka uute pukside puhul),mille tulemusena kuluvad ülemäära rihmad,rihmarattad ning pidevaks mureks on "rihmakigin".Lisaks kumuleerub agregaadi vibratsioon.
Arvan,et 12 aastaga peetud kümmekond klassikut on mingigi ülevaate mulle andnud nende hingeelust.
Aga sa pane kummipuksid,ei juhtu ka midagi hullu.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#7

Vabandust Tronic´u-isand, et julgesin kahelda
:notworthy:
kuid elu on õpetand, et esimese hooga ei tasu tormata ;)
sellegipoolest: rahulikke jõule! :beer:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Sa vaata oma silmaga,KUI viltu see generaator rihmadega veetakse,ka uute OEM puksidega.Teine nõmedus on roolivõimendi pumba kinnitus,kuigi jäikühendus. Kinnitus väändub rihma jõul kõveraks.
Aga läheb juba algteemast välja...
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#9

Jutt jumalast õige!
Rihmarataste jooks oligi see, mis sundis asja olemusse süvenema. Siis selguski, et geneka puksid jumalast otsas. Arvasin, et uutega oleks asi OK.
Roolivõimu rattaga oli sama lugu. ii et võib sama teema laiendiks olla küll. Ilmselt lähevad seltsis.
Roolivõimu kronsal olid praod sees, said ära keevitatud. Eks siis paista, kui rihmad saab uuesti peale pandud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Roolivõimu otseks kauaks ei saa,sest kronsa-pumba vaheline kinnitus ei suuda pumpa piisavalt fikseerida kronsa suhtes(kahjuks).
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#11

Läksin siis lihtsama vastupanu teed ja lasin tuttaval treialil rauast (vaesed ajad) puksid geneka kronsa sisse treida. Veidi jubimist oli, sest augud vähe koonilised ja mitte krae poolt suurema avaga, nii et puksid jäid veidi lõtkuga, kuid geneka õmbas otseks ning erilist lõtku polnd ka tunda.
Loodame et see koht sai siis korda.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#12

Kas eelistada alumiiniumit või pronksi? Võiks huvipärast midagi teha, koolis treimisvõimalus olemas. :head:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#13

Pronksi.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#14

Tummisem, summutab paremini vibra?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#15

Ei tea. Aga tean, et kõikjal on kasutusel pronks puksid.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#16

On klassikul veel mingeid pukse, mida täismetalliga asendada?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

Eriti ei meenu.
Vasta