9-5 tüüpvead ?

Vasta
caarel
Postitusi: 316
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#1

Teen sellise pealkirjaga teema lootuses et ehk viitsivad inimesed siia kokku kirjutada põhilised 9-5 mudelil esinevad tüüpvead. Kohati on foorumit lugedes jäänud mulje et sellel mudelil on vist vaid salongi sisu mittevigane ja kõik muu mis autot edasi viib on tüüpviga :wall:

Mure tegelikult ka selles et autol vahetatud juba omajagu juppe ning tahaks teada mis veel võiks ees oodata lisaks tehtule. Seda ma muidugi ei oska öelda mis enne mind on juba tehtud selle auto juures aga minu käes olles on vahetuses käinud:
1. DI
2. Ketid, kolvirõngad, klapisääretihendid (kuni 2004 mudelitel)
3. Throttle body
4. ABS ecu
+ väikest sodi (karteri tuulutus jne)

Tume tulevik?:
1. Kas Mitsu turbo annab ka mingi aeg otsad? (tavamudelite Garret on ka vist nagu aamen kirikus vahetada vaja)
2. SID näitab vahel harva esimesi puuduvaid ridu.
3. Paugust ja ilma hoiatuseta otsi andev kütusepump
4. On veel midagi mis kindlalt kunagi otsad annab?

Peaaegu tutika sisuga auto omanik kes ei kaota ikka veel lootust :headbang:

Edit: mainin ära et masin saab hooldust nii nagu ette nähtud ja pigem varem kui et hiljem.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#2

Mul on ka salongi sisu vigane :) ... Midagi kuskil kägiseb ja ülesse ei leia, et kus ja mis :wall:
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#3

Tagasillapuksid 4+2
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#4

- post-facelift 5 käigulised automaatkastid hakkavad jõnksutama ja režiimi vahetus käib viivituse/pauguga, võiks vist tüüpveaks juba lugeda?

- otsakaane leke, selle võiks ketiteemaga ühte patta panna

- peale benapumba on CPS siin mõned tee äärde jätnud

- juhe pagassiluugi juurest, mitmed omanikud on ükspäev avastanud, et ei saa enam luuki avada (endal pole seda probleemi veel olnud, üle poolteise aasta omamise jooksul)

- päikesesirmid "väsivad" ära, nii et väide salongi sisu kohta ei pea jah paika ;)

- tagasillapuksid vajavad tihti vahetust (ise seni vaid 1x vahetada lasknud)

- facelifti-järgsete xenonid väsivad liiga ruttu

- geneka laager sai eelmine aasta vahetatud, tüüpviga päris pole vist.

@ Homer: sõbral kägises topsihoidja, enda auto salong väga mõnus ja vaikne
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#5

Tüüpvea mõiste peaks tähendama sellist korduvalt (olenemata hoodlamise eripärast) esinevat viga sõiduki juures. Siinset foorumit lugedes tundub mulle, et näiteks üks tüüpviga võiks olla näiteks SIDi pikslite kustumine, mis küll olevat parandatud uuema aastakäigu masinatel.
Kõige parema (loe: tõesema) nimekirja tüüpvigadest oskaks kindlasti välja tuua hoolduse/remondiga tegelevad isikud.
Paljud vead, mida peetakse tüüpvigadeks on ehk hoopis sõiduki "tarbimise" tulemus?!
Endal on õnnestunud siiani ainult 10000km vahega hoolduses käia, kus ainult vajalikke kulutarvikuid vahetatud. "Tüüpvigasid" pole veel täheldanud, välja arvatud, et rehvid kuluvad krdi kiiresti! :P :drive:
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#6

Salongi kohte veel niipalju, et põrandakatte materjal näikse oma kogemuse järgi eriti habras olevat, augud tekivad sisse kui keegi kontsakingaga näiteks tugevamini surub mingi nurga koha peale.

Topishoidja kägiseb tõepoolest, kuigi see pole nagu eriline asi parandada.

Kliima displei muutub samuti enamusel vigaseks, SID on vanematel mudelitel tõenäoliselt kõigil peetis või kui töötab siis on remonti saanud.

Mootorist ma ei hakka üldse rääkimagi, lisaks turbo mahakoolemisele ja sellele, et enamusel masinatel otsakaaned lekivad, karterituulutus ei toimi ja DI plokke tiuleb vahetada nagu sokke on seal kuuldavasti vigu muid ka, küll ellipsisse kuluvate silindrite jne kraamiga, ehk kõik lagunev kraam on selline mida on väga kallis remontida.
Oleks tüüpvesks mingi loll andur või niisama odav ja lihtsalt vahetatav jubin poleks ju viga.

Ma ei tea kuidas seltsimehed saabieksperdid sellesse suhtuvad aga mul on tunne, et enamuse teist emasinatega võrreldes on vähemalt saab 9-5 mootori disainil küll metsa pandud.
Ülejäänud aspektides on masin vist tuht koht pommikindel, elektroonika näikse toimivat, kere on tugev, roolilatid ja asjad paistavad vastu pidavat jne.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#7

9-5 hädad on doominoefekt. Ei lase esimesel klotsil kukkuda, jäävad pooled, või isegi kolmveerand hädadest ära :wise: Jah, ja loomulikult on hädade alguseks suuresti teiste tegemata töö. Kui auto käiks kaks korda aastas põhjalikus kontrollis ja vahetataks iga 10k tagant õli...oleksid asjad ilusamad :)
JaanL
Postitusi: 18
Liitunud: P Sept 21, 2008 12:12
Asukoht:
Auto:

#8

- post-facelift 5 käigulised automaatkastid hakkavad jõnksutama ja režiimi vahetus käib viivituse/pauguga, võiks vist tüüpveaks juba lugeda?

Tõepoolest, mul on samasugune probleem. Kuidas saaks seda lahendada, on see üldse võimalik?
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#9

Algselt postitas: pluggerxxx
Topishoidja kägiseb tõepoolest, kuigi see pole nagu eriline asi parandada
Kuidas täpsemalt?? Ma võtaks enda oma kohe käsile, kui teaks, mida seal teha.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

Mul ei kägise topsikas, aga mingi NÕME asi armatuuri sees teeb häält. Nagu õõtsudes käiks vastu kuhugi :gun:
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#11

Algselt postitas: AndresV
Algselt postitas: pluggerxxx
Topishoidja kägiseb tõepoolest, kuigi see pole nagu eriline asi parandada
Kuidas täpsemalt?? Ma võtaks enda oma kohe käsile, kui teaks, mida seal teha.

Mul on auto eelmine omanik mingit möga topsihoidja liikuvate osade vahele pannud. Ei tea kas tänu sellele (pole ju ise enam määrinud ja pikk aeg möödas), aga poolteise aasta jooksul pole ta mul piuksugi teinud.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#12

Algselt postitas: JaanL
- post-facelift 5 käigulised automaatkastid hakkavad jõnksutama ja režiimi vahetus käib viivituse/pauguga, võiks vist tüüpveaks juba lugeda?

Tõepoolest, mul on samasugune probleem. Kuidas saaks seda lahendada, on see üldse võimalik?

Olen vahetanud käigukastiõli 2X ja uuendanud softi, pole aidanud. Troostis on ka auto käinud kontrollis ja öeldi, et ainuke lahendus on kast vahetada. Iseasi, kas jõnks mitukümmend tuhandet väärt on :freak:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#13

No siin peab olema mingi jupp ikkagi mis jõnksu põhjustab. Teadaolevalt tulevad käigukastid ühesugustena tehasest. Seega peab mingi konkreetne jupp peavalu valmistama.
JaanL
Postitusi: 18
Liitunud: P Sept 21, 2008 12:12
Asukoht:
Auto:

#14

See jõnksutamise pole nii häiriv, et oleksin nõus käigukasti vahetama. Imelik on see, et see jõnksutamine kord on ja kord ei ole. Näiteks see tekib eriti siis, kui kaua maanteel sõita, või siis kui auto on pikemat aega seisnud. Ma lihtsalt tahaks teada, kas see jõnksutamine tekitab seda nö "doomino efekti" :)
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#15

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
No siin peab olema mingi jupp ikkagi mis jõnksu põhjustab. Teadaolevalt tulevad käigukastid ühesugustena tehasest. Seega peab mingi konkreetne jupp peavalu valmistama.

Tulevad jah ja teistel autodel töötab sama kast ilma vigadeta. Troosti Jürka rääkis mulle kunagi, et see kast (Aisin Warner Wiki andmetel) on ka mingitel Volvodel jm. peal ja seal pole mingeid probleeme. Ei tunne ise seda mehaanikat ja seega ka rohkem ei spekuleeri, igatahes siin foorumis, Troostis ja VM'is pole asjale lahendust tulnud.

Doominoefekti vast pole, mul see olnud ostmisest saati ühesugune. Ei idane ega mädane, lihtsalt käib kohati närvidele :)
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
TROLL
Postitusi: 133
Liitunud: P Mai 28, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 VIGGEN jälle:)
Kontakt:

#16

olen viimase 5 aasta jooksul 3 saabi pidanud, 9-5 Troll, 9-3 Viggen ja nüüd lihsalt 9-5 LPT ja enne neid palju muid erinevaid autosi, mina ei saa küll öelda, et Saabidega rohkem muresid oleks, pigem vähem, see kui autot ostes inimene pime on ja eelmiste omanike poolt pe*se keeratud auto ostab on ostja oma viga ja kindlasti ei saa selles kuidagi autot süüdistada, pigem ikka omanike "pohhuism" ja loomulikult enamus meist ju kummardab läbisõidu numbrit kella peal mitte ei vaata autot.
Minu kõik 3 saabi on üle 200k läbisõiduga ja väga korralikud autod, tüüpvigadeks võib jah nimetada otsakaane leket ehk kettide muret ehk karterituulutuse muret, muud nagu välja ei tookski. Sillaosa kestab paremini kui enamustel teistel autodel, elektroonika toimetab laitmatult, ok SID probleem aga sama on ka BMW displaydega, seega ei ole see mitte Saabi vaid LCD tootja viga. Minu meelest on ka ketijutt liialt üle paisutatud, enamus autodel maksab rihmavahetus samapalju või isegi rohkem, omast kogemusest võin Audi A6 välja tuua, mis röövis raha igast asendist ja seda kõike nn. normaalsete hooldekulude pähe, mille alla käisid ka iga aastased sillasatside vahetused aga see on ju audi, keegi ei pane pahaks, et "saksa täpsus" vähe pees on:)
Selle pika ja lohiseva jutu mõte on selles, et kõik mis liigub see kulub ja autot valides ei tasu olla pimestatud kellegi arvamustest, numbritest (väljalaske aasta ja läbisõit) jne. vaid autost kui endast Kui midagi silma jääb siis vaata, katsu ja sõida, kui enda vaistu ei usalda siis pöördu asjatundjate poolde, et nad väikese tasu eest auto üle vaataks ja oma õnnistuse konkreetsele autole annaksid või siis ei annaks...
Vasta