Viimasel ajal hakkas auto tegema nii, et kiirendades madalama pöörde pealt oli nagu jõudu küll, aga kui pöörded jõudsid 3000 kanti ja üles, siis oli tunda, kuidas mootoril jõud kergelt rauges.
Samas CEL tuli põlema ei läinud.
Uurides erinevaid foorumeid sain selgeks, et ilmselt MAF sensor võib jamada. Kuna uus maksab üle 5000 krooni, siis kohe poodi minna ka ei tahtnud.
MAF sensori tööd saab väga edukalt testida, kui on olemas voltmeeter. Nimelt samal ajal, kui MAF-il pistik küljes on tuleks ühendada voltmeeter kere ja kõige salongipoolsema (ei mäleta praegu mis nr. see oli.) juhtme vahele. Nüüd, kui mootor käima panna peaks saama selliseid näite voltmeetrilt:
RPM
0 (süüde sees) 1.0V
1000rpm 1.9V
2000rpm 2.5V
3000rpm 3.6V
4000rpm 4.1V
Need siis kohapeal seistes. Kui teepeal kiirendada, peaks voldid tõusma vähemalt 4,5 voldini.
Minul oli nii, et kiirendades maandeel tõusis pinge 3,8-3,9 voldini 2500rpm juures ja sealt edasi püsivalt 3,8V. Terve anduriga kiirendades peaks pinge sinna 4,5V kanti minema.
Teooriahuvilistele:
MAF andur töötab sellisel põhimõttel, et anduris on õhu käes jupp temperatuuriga takistust muutvat traati. Seda traati soojendatakse ja õhuvool, mis läheb mootorisse jahutab seda traati. Traadi muutuv takistus muudetakse anduris oleva elektroonika abil muutuvaks väljundpingeks. Vähemalt nii sain mina aru

Nüüd uue anduri ostmisest.
Kuigi oli selge anduri viga, on minule 5700.- (ilselt küll leiaks ka natue odavamakt) ikka liig maksta. Uurisin veel internetist ja selgus, et väga paljud autod kasutavad sama andurit, aga teises korpuses. Andur on korpusest eemaldatav 2 kruviga. Leidsin ebayst pakkuja, kes müüs seda andurit Vauxhalli nime all, ilma korpusetta ja hinnaga vaid 19.90£ Selle anduri kood oli 0281 002 180.
Nüüd mul uus andur küljes ja autol minek jälle hea.
