Õlirõhu tõstmine, hea või halb?
Kusagilt on meelde jäänud, et teatud tingimustel tõstetakse küll. Kui ikka võimsust kordades tõsta, siis ju ka õlikihi tekitamiseks rohkem survet vaja. Kõik oleneb originaalpumba võimetest. Lisaks survele veel oluline tootlikkus ning rõhu sõltuvus pööretest.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Turbodele, laagritele ja muudele kuluvatele pindadele on ette nähtud nominaalrõhk. Kui tõstad rõhku, püüab õli leida endale kuskiltkaudu vaba tee välja. Kõige lihtsam on turbo kaudu sumbutajasse. Mu kunagine garret suutis oma 700-800km niiviisi vastu pidada isegi. Suitsukate oli taga võimas.
Jah, ka sellega tuleb arvestada, et õli lisaks laagrite määrimisele ka muid ülesandeid täidab. Näiteks ketipinguti käitamine ning sellel asjandusel on ka mingi maks töörõhk, mida ületada ei tohi. Ilmselt on ka hüdrotõukuritel töörõhk oluline.
üldiselt ei ole mõtet tõsta õlisurvet sest külma mootoriga on niigi enamus autodel rõhk väga kõrge ja kui on tõstetud siis hakkab külma mootoriga sisselaskesse õli viskama ja süüte küünlade eluiga lüheneb.
aga kui surve probleemid on siis tuleks ikka raam saaled ära vahetada seal pumba näppimine ei aita.
omal kogemus olemas kunagi bemmil tõstsin ja lõi pikapeale isegi koonusfiltri õli täis!
aga kui surve probleemid on siis tuleks ikka raam saaled ära vahetada seal pumba näppimine ei aita.
omal kogemus olemas kunagi bemmil tõstsin ja lõi pikapeale isegi koonusfiltri õli täis!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mootori õlisysteemis on ka klapid, mis hoiavad vajalikku survet ja yks klapp hakkab õli mööda laskma, kui surve läheb liiga suureks.
kõige peale on mõeldud, see auto värk on peenike värk
kõige peale on mõeldud, see auto värk on peenike värk
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: AndrusFJR
Karterituulutuse kaudu ??
Likvideeritav. Loogish ju, et karteri tuulutus likvideeritakse täiesti ära või paigaldatakse vahele oil catch tank. Lisaks ei küsi ükski inimene õli rõhu tõstmise kohta infot, kui tal poleks plaanis midagi ümber ehitada. Niisama pole ju vaja tõsta.
Arvatavast sellel bemmil, millel filtri õli täis viskas polnud oil catch tank-i. Ja ega sa oma algses küsimuses seda teemat rohkem lahti ei seletanud ju, ainult rõhu tõstmisest rääkisid... ei mingist karterituulutuse likvideerimisest ega muust...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
ma saan aru,et sa mõtled panna õli pumba vedrule seibe alla vms. sellisel juhul hoiab ta survet kauem üleval ja mootori kulumine on kindlasti väiksem ja määrimine parem,aga kui on hüdrotõukuritega mootor siis minumeelest ei tohi torkida.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Hüdrotõukurid tuleb minema visata, nendega hakkab umbes 7200 rpm klapid ujuma.
Nõme on see, et õlirõhk langeb, kui pöörded langevad. Võiks tühikäigul ka ca 3 bar olla. Laagrid peaksid kindlasti kauem vastu.
Nõme on see, et õlirõhk langeb, kui pöörded langevad. Võiks tühikäigul ka ca 3 bar olla. Laagrid peaksid kindlasti kauem vastu.