aurumootoriga SAAB
http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car allikast:
Saab steam car
As a result of the 1973 oil crisis, SAAB started a project in 1974 headed by Dr. Ove Platell which made a prototype steam-powered car. The engine used an electronically-controlled 28 pound multi-parallel-circuit steam generator with 1 millimetre bore tubing and 16 gallons per hour firing rate which was intended to produce 160 hp (119 kW), and was about the same size as a standard car battery. Lengthy start-up times were avoided by using air compressed and stored when the car was running to power the car upon starting until adequate steam pressure was built up. The engine used a conical rotary valve made from pure boron nitride. To conserve water, a hermetically sealed water system was used
Google translation:
Saab aur auto
Selle tulemusena on 1973 naftakriis, SAAB alustatud projekt 1974 juhib dr Ove Platell mis tegi prototüüp auru jõul auto. Mootori kasutada elektrooniliselt kontrollitud 28 naela mitme paralleelselt ringkonnakohtu Aurugeneraator koos 1 millimeeter bore torustik ja 16 gallonit tunnis tööjärjekord määra, mis oli mõeldud selleks, et toota 160 hj (119 kW), ja oli umbes sama suur kui tavaline auto aku. Mahukad stardiabi aegade vältida kasutades õhu kokkusurutud ja säilitatud, kui auto oli sõiduasendile võimule auto pärast algab kuni piisava auru rõhk on ehitatud üles. Mootori kasutanud koonilisse rootorseadmed ventiil valmistatud puhtast Boornitriid. Selleks, et kaitsta vett, hermeetiliselt suletud vee süsteemi kasutati
:D:D:D
Saab steam car
As a result of the 1973 oil crisis, SAAB started a project in 1974 headed by Dr. Ove Platell which made a prototype steam-powered car. The engine used an electronically-controlled 28 pound multi-parallel-circuit steam generator with 1 millimetre bore tubing and 16 gallons per hour firing rate which was intended to produce 160 hp (119 kW), and was about the same size as a standard car battery. Lengthy start-up times were avoided by using air compressed and stored when the car was running to power the car upon starting until adequate steam pressure was built up. The engine used a conical rotary valve made from pure boron nitride. To conserve water, a hermetically sealed water system was used
Google translation:
Saab aur auto
Selle tulemusena on 1973 naftakriis, SAAB alustatud projekt 1974 juhib dr Ove Platell mis tegi prototüüp auru jõul auto. Mootori kasutada elektrooniliselt kontrollitud 28 naela mitme paralleelselt ringkonnakohtu Aurugeneraator koos 1 millimeeter bore torustik ja 16 gallonit tunnis tööjärjekord määra, mis oli mõeldud selleks, et toota 160 hj (119 kW), ja oli umbes sama suur kui tavaline auto aku. Mahukad stardiabi aegade vältida kasutades õhu kokkusurutud ja säilitatud, kui auto oli sõiduasendile võimule auto pärast algab kuni piisava auru rõhk on ehitatud üles. Mootori kasutanud koonilisse rootorseadmed ventiil valmistatud puhtast Boornitriid. Selleks, et kaitsta vett, hermeetiliselt suletud vee süsteemi kasutati
:D:D:D
¿_ __ ' ' )
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14461
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Paraleelne ringkonnakohtu aurugeneraator..
krdi naljanurk on see google tõlk ikka..
EDIT: http://www.saabhistory.com/2008/04/04/t ... am-engine/

Lisaks veel http://www.accesstoenergy.com/view/atea ... 6a3785.htm
EDIT: http://www.saabhistory.com/2008/04/04/t ... am-engine/
Lisaks veel http://www.accesstoenergy.com/view/atea ... 6a3785.htm
Tegelikult... vaatan ja mõtlen, et kas oleks kuidagi teoreetiliseltki võimalik oma auto auru jõul liikuvaks ehitada... mitte just nii täiuslikult, nagu Saabi insenerid seda teinud on, aga kas või edevuse mõttes, et natuke liiguks. On keegi ehk kuulnud, kas mõni on seda ka proovinud?
Auru- ja sisepõlemismootorid on täiesti erinevad, seega on see ikka oluliselt suurem ümberehitamine, kui näiteks bensiinimootoriga auto gaasiga sõitma panna.
Hea tahtmise juures on muidugi kõik võimalik, aga huvitav, millega sa seda auru tekitama hakkaks. Kütad puude, kivisöe vms.-ga ja teed aeg-ajalt peatusi, et ahju kütta? Või põletad ikka gaasi/vedelkütust ja eesmärk on ainult edevus?
Hea tahtmise juures on muidugi kõik võimalik, aga huvitav, millega sa seda auru tekitama hakkaks. Kütad puude, kivisöe vms.-ga ja teed aeg-ajalt peatusi, et ahju kütta? Või põletad ikka gaasi/vedelkütust ja eesmärk on ainult edevus?
Aurumootorid on üsna lihtsad aga raske kodus teha sest valmis detaile vähe saada. Niiet palju tuleb ehitada. Asja kasutegur on ka madal.
Praktilisem oleks ehitada puugaasigeneraator ning mõni olemasolev mootor puugaasile sobitada.
Praktilisem oleks ehitada puugaasigeneraator ning mõni olemasolev mootor puugaasile sobitada.
Puugaasile olen ka mõelnud, aga ei tundu nii ahvatlev, kuigi...miks ka mitte... Aurumootori kütmisest- näiteks puidupelletitega(sorry, võib olla täiesti jabur mõte) et on väike punker, tigumehhanism jne. ei tea muidugi, kui suureks see kõik läheb. teine võimalus jah, õlipõletiga, mis võtab 1,5l tunnis ja eraldab piisavalt soojust (ca 1800 kraadi), nii et peaks piisama. Mootori ümberehitamisest- peaks piisama uuest mootori ülaosast, st plokikaanest ja kõigest, mis sealt ülespoole jääb, (parandage, kui ma eksin) Põhimõtteliselt peaks aurumootor sarnanema suruõhukompressoriga, mis töötab vastupidi,st muudab rõhu pöörlemiseks.
Aurumootor on ikka totaalselt teine asi, kui sisepõlemismootor. Kolviga aurumootor on mõneti sarnane. Auruturbiin on palju efektiivsem aga väljastab väga kõrged pöörded ning vajab suurt reduktorit. Mõtekam oleks hübriid - auruturbiin käitab generaatorit, see elektrimootorit. Kuid see kooslus läheb juba suureks ja raskeks, rohkem nagu veoka või bussi teema.
Puugaasi generaatoriga sama lugu - sõiduautole ei mahuta hästi ära.
Puugaasi generaatoriga sama lugu - sõiduautole ei mahuta hästi ära.

