Konditsioneeri hooldus?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Tony9.5
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 08, 2007 0:15
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: suur
Külmaaine (freooni sinu autol ei kasutata) on väga lekkiv. Kui ta on süsteemist vaikselt jalga lasknud, langeb ka rõhk. Kui rõhk langeb alla teatud piiri, siis kondi pumpa enam tööle ei lülitata. Seega ilmselt sul süsteem vaikselt tühjaks jooksnud.

Konti kontrollitakse sinu poolt näidatud ettevõtetes. samuti saab kondi kontrollimisega nii mõnigi teine firma hakkama.

Tänud mõlemale vastajale.

Nagu aru saan, siis kaitsmete või nupu-veale pigem loota ei saaks (millele aga esmalt lootsin ;)), vaid pean arvestama ennekõike sellega, et aine on välja jooksnud.

Jälle targem, seega freoonist pole mul vaja rääkida :)
Aga mis on külmaine (mingisugune üldnimetus?) ja eeldan, et see on freoonist odavam?

Kui freeoni lisamine maksab ca 700 eeku (nagu varasemast meelde jäi siit foorumist), siis palju võiks selle teise aine lisamine maksta?

Järelikult mul endal siin vast pole midagi teha ja tuleb professionaalide kätte anda. Loodetavasti ei ole midagi hullemat lahti. Samas eeldusel, et külmaine on lahkunud süsteemist, siis tuleks ehk hakata ka täiendavalt veapõhjust otsima (et paari kuu pärast sama probleemi ees ei oleks), mis muidugi võib veel kulutusi suurendada...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#27

Sõna "freoon" kasutatakse lihtsalt harjumusest. Mõeldakse ikka seda R134a nimelist kraami, mis seal sees käib. Üldjuhul lisatakse sellele ka värvainet täitmisel, et oleks võimalik lekkeid otsida (UV-lambiga). Vt. ka eelmisel lehel mad1 postituses olevat linki nende ainete kohta (keskkonnatehnika.ee oma)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#28

Algselt postitas: Tony9.5
Algselt postitas: suur
Külmaaine (freooni sinu autol ei kasutata) on väga lekkiv. Kui ta on süsteemist vaikselt jalga lasknud, langeb ka rõhk. Kui rõhk langeb alla teatud piiri, siis kondi pumpa enam tööle ei lülitata. Seega ilmselt sul süsteem vaikselt tühjaks jooksnud.

Konti kontrollitakse sinu poolt näidatud ettevõtetes. samuti saab kondi kontrollimisega nii mõnigi teine firma hakkama.

Tänud mõlemale vastajale.

Nagu aru saan, siis kaitsmete või nupu-veale pigem loota ei saaks (millele aga esmalt lootsin ;)), vaid pean arvestama ennekõike sellega, et aine on välja jooksnud.

Jälle targem, seega freoonist pole mul vaja rääkida :)
Aga mis on külmaine (mingisugune üldnimetus?) ja eeldan, et see on freoonist odavam?

Kui freeoni lisamine maksab ca 700 eeku (nagu varasemast meelde jäi siit foorumist), siis palju võiks selle teise aine lisamine maksta?

Järelikult mul endal siin vast pole midagi teha ja tuleb professionaalide kätte anda. Loodetavasti ei ole midagi hullemat lahti. Samas eeldusel, et külmaine on lahkunud süsteemist, siis tuleks ehk hakata ka täiendavalt veapõhjust otsima (et paari kuu pärast sama probleemi ees ei oleks), mis muidugi võib veel kulutusi suurendada...

See, mida 700.- eest lisatakse, ongi seesama külmaaine. "Freoon" on lihtsalt rahvapärane nimetus, umbes nagu "tosool".

E: Cyber saab punkti nobedate näppude voorust.
Tony9.5
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 08, 2007 0:15
Asukoht:
Auto:

#29

Tänud! Eks ma siis varsti olen targem kui professionaalid pilgu peale on visanud. Eks ma siis annan teada, milles asi on - kui see selgub ;) Ehk ikka selgub.
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#30

Algselt postitas: Tony9.5
Tere asjatundjad!

Mul on probleem 9-3 (2000/2001) konditsioneeriga.
Olukord selline: vajutan konditsioneeri käivitusnuppu, aga enam ei ole tunda, et mootor konditsioneeri järgi võtaks, külma õhku samuti ei ole tulemas. Varasemalt käis mootorist ikka selgelt hääl läbi (tuled läksid tumedamaks jne, ühesõnaga läks mootorile koormust peale), nüüd aga klõpsi seda nuppu palju tahad, hääl ei muutu kuidagi.

Esimese hooga nagu rohkemat ei oskakski rääkida olukorrast.
Aga küsiks siia juurde, et mis võib selle põhjuseks olla. Freoonis ehk asi ei ole, kuna eeldan (just eeldan, mitte ei tea), et ka siis peaks konditsioneer nö "järgi võtma ja kuulda olema" kui freooni ei ole, vaid õhk peaks jääma soojaks edasi :conf:
Seega, kas asi võib olla mõnes kaitsmes? Kasutab kont üldse mõnda kaitset? Kui jah, siis milline neist, 15A või mõni teine?

Ühe hüpoteesina kaalun ka seda, et konditsioneeri nupp ei ole enam töökorras ja ei anna ühendust, kas see võib olla põhjus?

Tean, et sellise suht hägusa kirjelduse peale on küllap raske midagi konkreetset välja pakkuda. Aga mulle endale tundub kuidagi kummaline, et kont enam järgi ei võta (et ei muutu mootori hääl, tuled ei lähe tumedamaks lülitamise hetkel jne).

Loodan väga, et see ei tähenda muidugi seda, et kogu süsteem on otsad andnud.... kuid loodan, et sellisel juhul peaks ikkagi seda kõrvale/silmale nähtavat muutust (kondi sisselülitamisel) märkama, st ka siis peaks häält tegema.

Talviti on aeg-ajalt konti sees hoitud (veidi aega), kuna tean, et see vajalik on.

Ühesõnaga, palun teilt nõu ja abi, et ei peaks nüüd algavat suve ilma kondita vastu võtma. ;)
Kas mõnes neis töökohtades ka konti kontrollitakse/parandatakse: Viking, Troost, Autotarvete OÜ?

Ette tänades
Tony


broneeri aeg-ei näe probleemi..arvatavasti süsteemis rõhk madal ja pooltühi ning ka teatud lekke olemasolu..

broneerimiseks 6599750 või 6796020
annu333
Postitusi: 7
Liitunud: R Veebr 20, 2009 23:23
Asukoht:
Auto:

#31

Nagu jah siin juba ees öeldud siis iga üks seda täita ei oska. Ise tegelen ka külmainega aga auto ligi ei lähe(vähemalt nii kaua kuni pole õigeid rõhkusid teada saanud, siiani pole vajadust ka olla). Rõhud igal seadmel ühesugused ei ole ja see vahe kus ta normaalne on ei ole nii suur, et mingi algaja sul selle õnnepeale õigeks paneb. Liiga vähe ja ei jahuta. Liiga palju siis võib kas kompressor üles õelda pika peale või kui vanem masin on ka lekkima hakata (
kroom
Postitusi: 336
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast

#32

Carring lubab ka kodukal Saabide õhukonditsioneere diagnostida ja remontida.

Endal on ka sinna minek, sest eelmisel sügisel soetatud 9-3l pole olnud vaja senimaani eriti kompressorit käiata ja nüüd, kui vajadus käes, siis nii 15-20 minutit jahutab korralikult, aga siis kaob külm õhk vaikselt ära - ehk siis temperatuuri anduris justkui viga pole, külmaaine paak ka täiesti tühi olla ei saa; nii et lootus on ehk mõistliku kuluga pääseda.
pistyk
Postitusi: 432
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#33

ei te mis hinnaga tallinnas seda kontrolli/täitmist tehakse,haapsalus vist ainuke ametlik koht on 1000 eeku.pole süsteemi töötamises ka eriti kindel.u aasta tagasi sai avariijärgselt uued radikad paigaldatud ja ei tea kas asi üldse toimima hakkab,siiamaani ilma kondita hakkama saanud
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Vasta