Läks mööda aasta ning asusin sobivat 9-3OG-d otsima. Lõpuks leidsin ühe musta kolmeukselise diisli. Hind oli väga hea, kuid vigu oli päris palju - autol polnud mingit minekut (kahtlustasime õhulugejat, tükk aega hiljem selgus, et õige kahtlus oli), konditsioneer lekkis, küljepeeglid ei liikunud, nupp, mis suunab õhu liikumist jalgadele/aknale/keskele, ei töötanud). Teised sobiva hinnaga diiselsaabid olid kas täielikud rondid või ilma mingisuguste lisadeta. Mõneks ajaks oli Saabiplaan jälle maha maetud ning sõitsin hoopis Ford Focusega.
2007 sügisel ilmus tuttava hoovi 2000a 9-3 Coupé soovitud diiselmootoriga. Auto oli toodud Belgiast ja müügiks mõeldud. Lihtsalt huvi pärast nõudsin proovisõitu, mis reaalselt lõppes sellega, et mõõtsin umbes tunnikese Saabiga Järvamaa külateid. Autot omanikule tagastada oli väga raske. Tõsi, ka seekord polnud tegu ideaalse isendiga (löön end labakäega näkku, et sellist sõna kasutan).
Pärast mitut unetut ööd otsustasin, et panen siiski Focuse auto24-a üles.
Saabiga olen nüüdseks sõitnud ~10000km ning üldiselt olen temaga rahul, kuigi probleeme on üksjagu olnud ning mõni on siiani:
- Hommikuti tahab pikemat käiamist nagu see 2.2TID ikka. Voolikuid vahetada pole veel proovinud.
- Üsna varsti pärast ostu hakkas lekkima õliradikas. Vahetatud.
- Õli kaob kuni piir jõuab poole vardani. Pärast seda leke lakkab või muutub minimaalseks.
- Tagurpidi käik läheb mõnikord ragisedes sisse. Järgmises hoolduses lasen vist käigukastiõli ka ära vahetada, ehk aitab.
- Talvel ei jõudnud vool enam starterisse. Remondimees puhastas juhtmeotsad (?) ning siiani pole muret enam olnud.
- 3 korda on juhtunud nii, et mootor hakkab rahulikul sõidul puterdama ning lõpuks sureb välja. Pärast taaskäivitamist on probleem kadunud. Ometi ei kao probleem siis, kui mootor ise võtmest välja suretada. Selle punkti juures võiks keegi arvamust avaldada.
Pisivigadest ja nende kaotamisest vist eraldi rääkima ei hakka.
Autost üldiselt:
2000a arvele võetud, toodetud 99. VIN dekooder pakub 92kw-st mootorit, tegelikult on 2.2TID 85kw, 260nm.
CD stereo (AS1 vist, ustest häält ei tule igatahes), püsikiirusehoidja, nahkistmed, käetugi, 8 funktsiooniga SID, kliimaautomaatik, istmesoojendused.
Viimati näitaks kütusekuluks püsikiirus 90-e peal sõites 5.2L/100km, 97-ga 5.4L.
Ühtki Saabidele spetsialiseerunud töökoda veel külastanud pole, kuid plaanis on seda varsti teha. Äkki oskab Tech2 millegagi üllatada ning ehk osatakse öelda, miks mootor ~1500 pöörde juures hoides vibrama hakkab.
