9000 läheb liiga kuumaks

Tonnised ja nende mured
Vasta
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#1

Hei,

mure siis selline, et saab 9000 läheb liiga kuumaks. Sõitma hakates on näha, et temp. näidik tõuseb umbes keskele ja siis langeb järsult. Edasi hakkab vaikselt tõusma ja olulist kõikumist ei ole. Maanteekiirusel on temperatuur kõvasti üle keskmise kuid mitte veel punases aga linnakiirusel on punase piiri peal... eelmisel nädalavahetusel läks paar milimeetrit ka punasesse ja ajas paisupaagi korgi vahelt natuke jahutusvedelikku välja. Kui mootor kippus liiga kuumaks minema, mõtlesin, et teeks aknad lahti ja keeraks salngi soojenduse maksimumi peale aga võta näpust - salongi sooja ei tule, samas jahedama mootoriga annab salongi ilusti sooja. Jahutusvedeliku tase on normis ja radika ventilaator käivitub. Kuskilt on meelde jäänud, et sellised sümptomid võivad viidata õhumullile jahutussüsteemis aga kuidas seda hüpoteesi kontrollida ja kui nii ongi, siis kõrvaldada? Või peaks kahtlustama hoopis jama termostaadi, veepumba või millegi muuga? Saabianti külastamine tuleb kõne alla alles juuli alguses aga kui keegi oskab soovitada tallinnas kohti, kus selle murega ka nädalavahetustel või õhtuti kell 19-20 abi võib saada, on ka see abiks:)
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#2

soovitan kindlasti termostaat ära vahetada. see on odav vidin ja võib sind päästa suurest jamast. see on lihtne töö. kolm polti lahti, element välja ja uus sisse. kõike jahutusvedelikku pole ka vaja välja lasta (ainult nii palju kui sellest torust tuleb, mis lahti vaja ühendada)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#3

Algselt postitas: Zazou
soovitan kindlasti termostaat ära vahetada. see on odav vidin ja võib sind päästa suurest jamast. see on lihtne töö. kolm polti lahti, element välja ja uus sisse. kõike jahutusvedelikku pole ka vaja välja lasta (ainult nii palju kui sellest torust tuleb, mis lahti vaja ühendada)

Endal kah piinlik rumalaid küsimusi esitada aga kus see termostaat asub ja kas mõni firma, mis ka muul ajal kui tööpäevadel 9-17 töötab neid müüb?
Auto sai alles hiljuti ostetud ja kuna ei tea, millal viimati jahutusvedelikku vahetati, oleks vist hea mõte ka see välja vahetada... mu chevyl on asi lihtne - radiaatori alt kork lahti ja jookseb tühjaks aga kus see kork saabil on? Üleval poolt vaadates midagi sellist nagu ei märganud, auto alla pole veel roninud.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#4

No ma ei tea, miks alati see termostaadi vahetamise mõte toob meelde kunagise võrriforseerimise jossi magneetoga :evil: Aga pole hullu, pigista külmalt jahutuse voolikut, kui on kõva surve all aja luriseb paisupaaki pigistades, siis unusta see termo ja lase suuretel nullidel silmeees vurada...

Saad nii veel positiivselt üllatuda, äkki. Loodan. Või sõida Troosti või Anti juurde.
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#5

siin paar linki:
The Saabsite
quasimotor

halvimal juhul on plokikaane tihend katki, veel halvimal mõra plokikaanes (nagu Arno vist vihjas)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

Algselt postitas: Zazou
siin paar linki:
The Saabsite
quasimotor

halvimal juhul on plokikaane tihend katki, veel halvimal mõra plokikaanes (nagu Arno vist vihjas)

Peale viimast postitust auto suurema osa ajast seisis... aga sai siis lõpuks saabianti juurde viidud. Täpset diagnoosi ei osatud panna kuid seda, et plokikaane tihend läbi on osati öelda. Ok, sai siis vahetatud plokikaane tihend, klapisääretihendid, paar põlenud klappi ja arve pealt vaadates veel mõned tihendid. Ega ma seda kulutust väga kahetse, varem või hiljem oleks nii ehk naa päevakorda tulnud kuid kuumaks kipub ikka minema. Praeguste ilmadega muidugi keema ei lähe st. sõita saab aga kui temp. andur ikka viimases neljandikus on, siis pole vist normaalne... Kütusekulu on suht norm(9-10l/100) ja mootor töötab ka ühtalselt. Kust veel viga võiks otsida?
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#7

Ja kuidas siis arvega oli, jõudsid ikka nullid kokkulugeda :D
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#8

Algselt postitas: Factor
Ja kuidas siis arvega oli, jõudsid ikka nullid kokkulugeda :D

Kui just tähte närida tahad, siis polnud lõppsummal mitte ühtegi nulli aga see oli neljakohaline:D Suurusjärk peaks enamikule vist teada olema;)
Vasta