Lambda sensor
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Hapniku anduri surnud olekuid võib olla mitu.
Kas jäänud kinni mingisse äärmusse või on kokku saanud kütte vooluga.
Nii et anduri väljund pinge võib olla surnud anduri olla nii ja naa.
Samas võib olla ka lihtsalt kütte läbi.
Kas jäänud kinni mingisse äärmusse või on kokku saanud kütte vooluga.
Nii et anduri väljund pinge võib olla surnud anduri olla nii ja naa.
Samas võib olla ka lihtsalt kütte läbi.
-
- Postitusi: 350
- Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Võtame näiteks nelja juhtmelise lambda. Mis juhtmed seal on? Minu teada:
1. Sensor info
2. küte
3. sensor mass
4. küte mass
On veel mingeid erinevaid variante? Näiteks kahe küttega?
minu meelest kas kyttega voi ilma, muud ei ole, aga voin eksida

-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Hapniku andureid on laias laastus kolme liiki.
ja sellest tulenevalt ka erinev arv juhtmeid ning ka erinevad tööpõhimõted.
Nelja juhtmega andur.
1. must =signaal
2. hall=signaai maandus
3. ja 4. valge küte
ja sellest tulenevalt ka erinev arv juhtmeid ning ka erinevad tööpõhimõted.
Nelja juhtmega andur.
1. must =signaal
2. hall=signaai maandus
3. ja 4. valge küte
Päris nii see nüüd pole.
Tööpõhimõtte järgi on levinuimad zirkoonium- ja titaanhapnikuandurid.Esimene siis aktiivandur(toodab ise signaali),teine töötab takistuse muutumisele sõltuvalt hapniku hulgast heitgaasis(passiivandur).Nissan kasutab mingeid omi andureid,milledesse ma pole süvenenud.
Levinuim-Zr andur jaguneb viieks erinevaks juhtmete arvu ja nende värvi põhjal:
C1- 1 juhe,must juhe-signaal,korpus maa.
C2- 2 juhet, must juhe-signaal,valge juhe maa(ühenduses ka korpusega).
C3- 3 juhet, must juhe-signaal,2valget-küttekeha,korpus maa.
C4- 4 juhet, must juhe-signaal,2valget-küttekeha,hall-maa(ühenduses korpusega).
C5- 4 juhet, .............kõik sama,aga hall,ehk maa on isoleeritud korpusest.
Lisaks on paljukümneid erinevusi andurite karakteristikutes.
On ka selliseid,kus 2 musta on küttekeha ,valge on signaal,hall maandus jne.
Titaananduritega on erinevad teemad ja kasutusel palju juhtmevärve.
Tööpõhimõtte järgi on levinuimad zirkoonium- ja titaanhapnikuandurid.Esimene siis aktiivandur(toodab ise signaali),teine töötab takistuse muutumisele sõltuvalt hapniku hulgast heitgaasis(passiivandur).Nissan kasutab mingeid omi andureid,milledesse ma pole süvenenud.
Levinuim-Zr andur jaguneb viieks erinevaks juhtmete arvu ja nende värvi põhjal:
C1- 1 juhe,must juhe-signaal,korpus maa.
C2- 2 juhet, must juhe-signaal,valge juhe maa(ühenduses ka korpusega).
C3- 3 juhet, must juhe-signaal,2valget-küttekeha,korpus maa.
C4- 4 juhet, must juhe-signaal,2valget-küttekeha,hall-maa(ühenduses korpusega).
C5- 4 juhet, .............kõik sama,aga hall,ehk maa on isoleeritud korpusest.
Lisaks on paljukümneid erinevusi andurite karakteristikutes.
On ka selliseid,kus 2 musta on küttekeha ,valge on signaal,hall maandus jne.
Titaananduritega on erinevad teemad ja kasutusel palju juhtmevärve.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989