5. leht 16-st

Crossroad Performance

Postitatud: T Mai 11, 2010 1:22
Postitas Jupats
Tegin väikesed muudatused failides "9-5 tehnilised nõuded tuuninguks". Asi puudutab B235E, B235L ja B235R mootoreid.;)

EDIT: Link OpenSID näite kohta Youtube`is siin

Crossroad Performance

Postitatud: E Juun 21, 2010 22:20
Postitas egonr
Nordic Stage 3 sama jama... mis ikkagi võiks viga olla?
Algselt postitas: vl
Minu auto kütusekulu ei ole pärast sebastiani softi paigaldamist muutunud või kui on, siis pigem tibake vähenenud.
Küll aga olen vahel harva täheldanud olukorda, kus auto järsu gaasi vajutamise peale katkuma hakkab justkui ei saaks piisavalt bensiini kätte (2. ja 3. käik). Kui ma nö sujuvalt vajutan ja lasen "nö võimsusel peale voolata", siis seda ei juhtu. Mulle tundub, et mingi seos on ka jaheda ja niiske välisõhuga.

"To do list" on hea, sest sain teada 98 oktaaniga bensiini soovituse, mida ei ole siiani kasutanud.

Crossroad Performance

Postitatud: E Juun 21, 2010 22:43
Postitas RStorm
See sama kala on ka mul...

Crossroad Performance

Postitatud: E Juun 21, 2010 22:46
Postitas egonr
äkki targemad oskavad seletada midagi....?

Crossroad Performance

Postitatud: T Juun 22, 2010 2:16
Postitas sebastian
vl pani minu teada pärast seda probleemi uue DI, vähemalt postistuste järgi nii saan aru. Kas nüüd korras?
9000 manuaalil soft taolist katkumist ei tee. DI oleks kõige reaalsem süüdlane.

egonr: Nordicu võib maha lugeda millalgi, saab ehk aimu mis viga.

Mulle tundub, et 9-5 puhul tekib hetkeline overboost ja see läheb edasi katkumiseks. Toimub see automaatkastide puhul. Kuna 9-5 on silindrites pea alati knock'e, siis soojema ilmaga tõmmatakse boost kiiresti alla ja katkumist ei toimu. Jaheda/vihmaga on IAT (intake air temp) küllaltki madal, knock'e suhteliselt vähe või üldse mitte ja tuleb ka momendiks overboost.
Võibolla pole mul õigus, aga nii vähemalt näib.

Crossroad Performance

Postitatud: T Juun 22, 2010 7:54
Postitas egonr
mul oli see manual ja ilm soe muidu..:) eks kui kaybaks läheb toon sinu juurde

Crossroad Performance

Postitatud: K Juul 21, 2010 20:41
Postitas Jupats
Siinkohal tahaks tänada kasutajat Zokora, kes oli nii abivalmis ning andis meile ühe oma T8 ajudest kasutada. Seega sügav kummardus CR SAAB Performance meeskonna poolt. :notworthy:

Loodame, et me nüüd oskame sellega ka midagi peale hakata.

Crossroad Performance

Postitatud: R Juul 23, 2010 10:58
Postitas sebastian
Ei läinud poolt aastatki. Pikk tööpäev ja kolm kannu kohvi :P
Kõik toimib suurepäraselt.


Pilt

Crossroad Performance

Postitatud: R Juul 23, 2010 11:03
Postitas Zokora
Pole tänu väärt!

Kuda tundub muidu?
Saab ikka asja?

Crossroad Performance

Postitatud: R Juul 23, 2010 22:21
Postitas Jupats
Päev pusimist ja saimegi tolle karbi üle võimust. Soft maas ja ka uuesti peale loetud. Kiitused Sebastianile eesrindliku käitumise eest...


Meie mõistes "ajupesu":

Pilt

Crossroad Performance

Postitatud: N Aug 05, 2010 19:03
Postitas Zokora
No on miskit uudist ka juba?

Crossroad Performance

Postitatud: N Aug 05, 2010 20:53
Postitas farmacoma
Nuustik on jube katkine. :freak:

Crossroad Performance

Postitatud: N Aug 05, 2010 21:49
Postitas sebastian
Algselt postitas: farmacoma
Nuustik on jube katkine. :freak:
Et pilt on liiga kaua üleval olnud? :P

Järgmiseks nädalaks (peale kokkutulekut) anname täpsemalt teada kas ja kuidas ja kui, siis millal.
Peame Jupatsiga väikese juhatuse koosoleku T8 teemal :cool:

Crossroad Performance

Postitatud: R Aug 06, 2010 22:02
Postitas Jupats
Algselt postitas: Zokora
No on miskit uudist ka juba?

Praegu murrame pead immo koodi ning softi arhitektuuri teemadel. Varsti saame juba testimist alustada.

Crossroad Performance

Postitatud: T Sept 21, 2010 13:00
Postitas Gals
Mida peaks veel teadmiseks võtma, kui teha oma LPT'st nö. päris õige turbo. Pole kunagi varem turbomootoriga autot omanud ja sellest turbomaailmast nagu eriti midagi ei teagi. Õlivahetuse intervalli vähenemist 15-lt 10 000km, seda ma juba kusagilt lugesin, aga kas midagi veel? Olen kuulnud, et sõidu lõppedes peab ootama natuke töötava mootoriga, et midagi jahtuks? Kas reeglina 113-lt u. 150kw-seks muutmisel veel korralikult ümber käidud mootoriga midagi tihemini lagunema ja mingeid jamasi juhtuma ei hakka? Või on mingid kindlad kohad ja detailid, mida peaks hakkama pärast sellist u. 35kw'st tõstmist tihedamalt ja kriitilisemalt jälgima? Kui sama korrapärase ja korraliku suhtumist oma SAABi jätkata, siis võin ma eeldada, et selle +35kw'ga jätkan ma sama muretuid kilomeetreid ja selle +35-e juures veel midagi pelgama ei peaks?
(ei tahaks lihtsalt üliheas korras saabi kuidagi retsima hakata, aga samas olen saabi-, turbo- ja tuuningumaailmas alles võhik)

Crossroad Performance

Postitatud: T Sept 21, 2010 13:07
Postitas parkentosh
Algselt postitas: Gals
(ei tahaks lihtsalt üliheas korras saabi kuidagi retsima hakata, aga samas olen saabi-, turbo- ja tuuningumaailmas alles võhik)

Ülihea korras saabi tuunimisel +35kw ei tohiks küll mingeid probleeme tekkida. Aga sealt ülespoole tuleb juba hakata nö. tuunima. +35kw on softiga täitsa saavutatav, mootor kulub natuke rohkem aga seda ainult gaas põhjas sõites :P

Crossroad Performance

Postitatud: T Sept 21, 2010 13:16
Postitas Gals
Peamiselt ahvatlebki mind seda väikest tuunimist teha ainult see, et seda nn. jõuvaru lihtsalt suurendada, et kui tekib mingis olukorras vajadus, siis on ta olemas ja mootori poolt pakutav, aga üldiselt olen väga rahulik kulgeja, aga teatud olukordades on see tõmme mõnus ja vajalik, ja kui see on nii lihtsalt ja siiski odavalt saavutatav, siis tekkiski kohe mõte, et - miks ka mitte siis. Gaas põhjas ei sõida.


edit: Ja kui mu sõidustiil jääb samaks ja ma seda oma "varu" väga tihti vajutama ei hakka, kas siis ma võin uskuda andmebaasi "www.auto-types.com" alt leitavaid kütusekulusi ja näha, et see jääb Umbes samaks, olenevalt sõidustiilist ainult kui siis tiba rohkem, aga nii et rahakott väga aru ei saa?

Crossroad Performance

Postitatud: T Sept 21, 2010 14:52
Postitas sebastian
Algselt postitas: Gals
Peamiselt ahvatlebki mind seda väikest tuunimist teha ainult see, et seda nn. jõuvaru lihtsalt suurendada, et kui tekib mingis olukorras vajadus, siis on ta olemas ja mootori poolt pakutav, aga üldiselt olen väga rahulik kulgeja, aga teatud olukordades on see tõmme mõnus ja vajalik, ja kui see on nii lihtsalt ja siiski odavalt saavutatav, siis tekkiski kohe mõte, et - miks ka mitte siis. Gaas põhjas ei sõida.
Sama mõte ilmselt paljudel, kelle Saab natuke võimsamaks "keeratud" :)
Selles ongi turbomootorite võlu, et normaalsel liiklemisel jääb kütusekulu samaks või isegi väheneb.

Hea näide enda ~280kW liikur. Võiks ju arvata, et joob kütet hullu moodi, aga maanteel ühtlase kiirusega sõites kaob bensiini ikka endiselt 7l 100km kohta ja linnas püsib seal 13...14 kandis. Ei midagi üleloomulikku Saabi kohta.
Mootor kuluks kiiremini siis, kui seda jõudu pidevalt kasutaks, aga ma ei näe põhjust linnas ekstreemseks kiirendamiseks, kummivilistamiseks või fooride tagant püssikuulina startimiseks.

Lõpetuseks võiks öelda, et kui oled siiani rahuliku sõidustiiliga olnud, siis mõnikümmend lisa-kilovatti ei muuda kütusekulus ja mootori kulumises midagi märkimisväärset.

Crossroad Performance

Postitatud: E Okt 18, 2010 10:37
Postitas Jupats
Kas keegi oleks hirmasti vastu, kui CR SAAB Performance tõstaks uuel aastal hindu? Praegused eurohinnad on raha+sendipuru ja kuna me reeglina arveldame sularahas, siis võiks need hinnad vähe ümmargusemaks teha.

Softi tegemine ja peale lugemine (kuni 205kW):
Tavahind: 1700.- (108.65EUR) = 110EUR
Saabiklubi liikmetele: 1500.- (95.87EUR) = 95EUR

Softi tegemine ja peale lugemine (üle 205kW):
Tavahind: kokkuleppel
Saabiklubi liikmetele: eriti kokkuleppel

OpenSID:
Tavahind: 700.- (44.74EUR) = 45EUR
Saabiklubi liikmetele: 500.- (31.96EUR) = 35EUR

9-5 BPC klapp 9000-le (klapp ise hinna sisse ei kuulu)
Tavahind: 700.- (44.74EUR) = 45EUR
Saabiklubi liikmetele: 500.- (31.96EUR) = 35EUR

Crossroad Performance

Postitatud: E Okt 18, 2010 11:02
Postitas ivark
Mina ootan pikisilmi hoopis T8 modimise hindasid. Lodoan, et varsti ka see võimalus. Tahaks võimsust juurde.

Crossroad Performance

Postitatud: E Okt 18, 2010 11:07
Postitas Jupats
Tehnoloogia on juba olemas. Tahame veel kindlustada enda tunnet, et asi on tuunimiseks valmis. Jama ei tahaks ka inimestele kokku keerata. T8 hinnad hakkavad jääma sinna 3000.- kanti.
Kõrge hind tuleb tuunimise tehnilisest keerukusest ja T8 ajude kallist hinnast. Samuti peame endale kokku ostma 4 erinevat aju tüüpi, kuna omavahel ühilduvust ei ole. Eks ta ajapikku hakkab ka langema.

Crossroad Performance

Postitatud: E Okt 18, 2010 11:48
Postitas Thom
Algselt postitas: ivark
Mina ootan pikisilmi hoopis T8 modimise hindasid. Lodoan, et varsti ka see võimalus. Tahaks võimsust juurde.
Sa ei ole ainus, arvan, et paljud ootavad seda päeva kui CR t8le modimist pakkuma hakkab:headbang:

Crossroad Performance

Postitatud: T Okt 19, 2010 18:47
Postitas mellow
Kui 110kW autole ka lisavõimsust pakutakse, siis ootan samuti pikisilmi:)

Crossroad Performance

Postitatud: E Okt 25, 2010 0:40
Postitas Jupats
Niisiis, kes tahab T8 softitamise katsejäneseks tulla:P Auto võiks soovitatavalt olla 2003 või 2004 aasta (1.8t, 2.0t või 2.0T).
Protseduur siis selline, et loeme auto pealt softi maha, tuunime üles ja laeme enda ECU peale. Sellisel juhul kaob oht, et õige ECU metsa võiks minna. Kui kõik toimib, laseme tuunitud softi originaal ECUle ja sõber saab rahulikult kodu poole minna;)

Arvestama peaks mõne tunniga ja paari proovisõiduga. Ma pakun kohvi ka... Ok, võibolla ka pirukat:thumb:

EDIT: Lisaboonus on softi seerianumber "1"

Crossroad Performance

Postitatud: E Nov 08, 2010 19:07
Postitas Jupats
Kui meie Sebastianiga pensile jääme, siis teid hakkab tuuningu asjus teenindama selline tüüp:thumb:

Pilt