Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Vasta
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#176

Ok hajameelne Jupats leidis siis MAP sensori üles SID`i pealt. Kes oleks osanud, et Pdiff tähendab MAP miinus väliskeskkonna rõhk:D Eile Pärnust tagasi tulles näitas see siis keskmiselt 1bar. Natuke tuleb veel softi siluda, kuna peale kickdowni loob rõhu korraks 1,177bar ja siis kukub 0,97bar peale. Peab välja mõtlema, kuidas selle rõhu 1,2bar peale stabiilseks saaks.

Kas keegi seletaks mulle ära, mis on Purge Valve?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#177

Pika möla peale ka paar pilti

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#178

Mida Amul näitab ?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#179

Amul näitu väga tihti ei vaata. Eelmine nädal vana versiooniga oli kohapeal seistes kusagil 1500 kandis. Pakun, et rikka segu tagamaad asuvad Biostage põhjas. Mis mõttes mõlgub?

Edit: vaatasin paberitest järgi, Aero stock softiga oli see 1580.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#180

Lihtsalt ... Kirjutasid, et adapteerumisest jälgi suurt pole. ... Sul originaalis LPT? Mis pihustid? Injector constant äkki vajab kruttimist?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#181

Adapteerumise all mõtlesin ma rõhu kadumist. Esialgu püüdsin automaatkasti muredest lahti saada. Kuna mul TCM Limiter on 300Nm, siis suht kõik tuli ümber teha.
Injector constant pakun on endiselt kõrge. Sihiks sinna 3% piirimaile, kuna ei tea oma klappide ega kolvide seisukorda.
Originaalis oli mul jah LPT. Pihustid ka stock (2000-2003 kõigil vist pruun-punane :conf: ) . Arvan, et ei ole mõtet panustada pihustitele, kuna ei pürgi oma automaatkastiga üle 330hj piiri.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#182

Täna sain vastuse Maptunist küsimusele, kas neil on mingisuguseid kit`e automaatkastile.

Dear Tanel!

We are actually investigation this.
We will probably later on this spring rebuild a autogearbox with upgraded parts.
It will be much stronger, and it will gearshift much faster then it does today.
We have customer today with 500 Nm. But they are aware that gearbox might brake down, but it seems like they hold for long time anyway.

/Fredrik
Maptun
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#183

Kirjutan, mis siis vahepeal tehtud...
Sai siin peaaegu kõik 4mm voolikud silikoonide vastu vahetatud. Ainult üks värdajas voolikujupp asub nii haige kohapealt, et selle vahetamine jäi sinnapaika.

Eilse seisuga sai ka mõlemad katalüsaatorid alt ära võetud ja torud asemele keevitatud. Minek on tunduvalt erksam just madalatel pööretel ja üllatuseks ei lisandunud erilist haisu ega lärmi. Kardsin, et äkki hakkab koledasti haisema kuid seni on nagu ok. Vaikselt sõites ei saa eriti aru, et sumpa mingit erilist häält teeks aga kusagil 4000rpm juures on asi juba teine:evil::evil::evil:

Väike pilt ka...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#184

Algselt postitas: Jupats
Kirjutan, mis siis vahepeal tehtud...
Sai siin peaaegu kõik 4mm voolikud silikoonide vastu vahetatud. Ainult üks värdajas voolikujupp asub nii haige kohapealt, et selle vahetamine jäi sinnapaika.

Eilse seisuga sai ka mõlemad katalüsaatorid alt ära võetud ja torud asemele keevitatud. Minek on tunduvalt erksam just madalatel pööretel ja üllatuseks ei lisandunud erilist haisu ega lärmi. Kardsin, et äkki hakkab koledasti haisema kuid seni on nagu ok. Vaikselt sõites ei saa eriti aru, et sumpa mingit erilist häält teeks aga kusagil 4000rpm juures on asi juba teine:evil::evil::evil:

Väike pilt ka...
Pilt
Lag- väheneb ikka jõhkralt peale takistite eemaldamist. Kui etteotsa istutada veel 3" DP, siis on hääl veel :headbang:
Aga tühikäigul tuli jorinat juurde?
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#185

Tühikäigul erilist lörinalisa ei tulnud. Natuke lörises see ka juba enne:P
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#186

Sai eile kapotti all jälle askeldatud, kui selline asi silma hakkas.
Pilt

Algul paistis, et katki ainult see kummist liide. Tuli aga välja, et edasi looklevas plastiktorus ka mõrad sees...
Õnneks on Trionicu varud piisavad ning uue voolikukomplekti saingi õhtul kätte.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#187

mmm .. mitte midagi ei saand aru. Voolikuvõhikule ei ütle see pilt mitte kui midagi. Vabalt oleks võinud toppida ka mingi muruniiduki pildi vms..:) sama palju oleks kasu olnud..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#188

Tegemist siis sellise asjaga:
Pilt

Nimeks Evacuation Pipe (Fuel System) ja eesmärgiks bensupaagi lisatuulutus. Katki oleks põhjustab lisa leket sisselaskes:beer:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#189

Väike update ka performance kohapealt.

Sai siin nädalavahetusel üle pika aja oma auto häält ka eelmalt kuulata. Nimelt sõitis naine mul nina alt mine hea lauluga (ei mitte selles mõttes :D). Ütleme nii, et pisara võttis heas mõttes silma. Hääl oli ikka müstiline, suitsupilvmuljet avaldav ning minek kirjeldamatult kiire:headbang:. AMG V8 hääle ja minekuga ei tasu võrreldagi. 1,4bar ja vaba väljalase teevad ikka oma töö.
Muideks salongi eriti midagi kuulda ei ole, seega võib arvata, et summutusmatid teevad oma tööd hästi.

Plaanis veel on pöörete piiraja 5000 või 5500rpm peale vähendada. Kõrgematel pööretel pole lihtsalt mõtet, Mitsu ei puhu ja mootorile pole ka hea. Hetkel piiraja 6100rpm ja jubedalt häirib. Istud see viimased 1000 pööret selle 0,8bar peal ja ootad uut käiku. Hetkel alates 5000rpm ka vääne ära keelatud, kuna flywheel kannatab mingisuguste mehaaniliste probleemide all.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#190

Algselt postitas: Jupats

Sai siin nädalavahetusel üle pika aja oma auto häält ka eelmalt kuulata. Nimelt sõitis naine mul nina alt mine hea lauluga (ei mitte selles mõttes :D). Ütleme nii, et pisara võttis heas mõttes silma. Hääl oli ikka müstiline, suitsupilvmuljet avaldav ning minek kirjeldamatult kiire:headbang:. AMG V8 hääle ja minekuga ei tasu võrreldagi. 1,4bar ja vaba väljalase teevad ikka oma töö.
Muideks salongi eriti midagi kuulda ei ole, seega võib arvata, et summutusmatid teevad oma tööd hästi.

Just just :eureka:

Ja siis inimesed imestavad, miks ma suvel lahtiste akendega sõidan. :P
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#191

Algselt postitas: Jupats
1,4bar ja vaba väljalase teevad ikka oma töö.

Kui vaba se väljalase siis nüüd on :?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#192

Ilma kattideta 2,5", mida võib juba võrrelda racekatiga 3"`ga. Reso istub veel all, kuna madalatel pööretel pole lärmamist vaja. Kuna vääne tuleb juba niigi 2000 pöörde juures taha, siis ei näe põhjust 3" DP`le. Kui veel madalamale ajada, hakkab kast libisema ja hammasrattad lagunema:D:D

Naljakas on see, et rõhu tõstmisega vähenes ka detonatsioon ca 50%:conf:

EDIT: Ma sõidan ka aken lahti. Millegi pärast sumpa hääle summutab sisselaske lärm. Sisseimetav õhukogus suht suur ja vihin ikka päris suur.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#193

Täna sai siis leitud auto tühja kummiga parklast. Hakkasin siis usinasti kasutut ratast varurattaga asendama, kui avastasin, et tungraua keeramise varras on keevitustest lahti tulnud. Tuli siis MB tungraud alla panna:( Aga noh see selleks.
Aru ma ei saa, miks varurattaks selline nikats pandud on. Esiteks oli koju sõites rool 90 kraadi viltu ning teiseks puudub sel 115/70 rehvil pidamine. Valgusfoori juurest ei saanud minema, käis saadanas ringi kogu aeg. Siinkohal küsimus, kas sinna varuratta koopasse ka normaalmõõdus velje peal olev rehv ära mahub?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#194

Et esimene tühi? difri eluea pikendamiseks tuleks tagant ette tõsta ratas ja varuratas tahaotsa...;)

Ja mõõdulinti sul muidugi ei ole, et ära mõõta see varuratta pesa..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#195

Oleks võinud ju teise abiratta ka ette otsida :P... Vaat siis oleks saand kummi vilistada :cool:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#196

No mida ma tast mõõdan:P mõtlesin, et äkki kellegil on kogemust;)
Kuni uute rehvide leidmiseni tarbin baierlast. Las Saab natuke seisab:D
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#197

Ehh Jupats :cool:
Varuratas peabki nikats olema, muidu oleks su masina pagass ratta võrra (ja vahe on üsna suur) väiksem ja siis hädaldaksid, et midagi ei mahu.
Pidamist varurattaga ei peagi eriti olema, sellega rallit ei sõideta, vaid veeretakse max. 80km/h lähimasse rehviparandusse.
Muidugi, kui kavatsed tolle vankrirattaga näiteks Moskvasse sõita või 1,4 baari turbosse vajutada (mine sind hullu tea :cool: ), siis on mõistlik see nikats tagasilda monteerida.

Tungraud, nagu ikka autoga kaasatulevatel tööriistadel tavaks, annab otsad just siis, kui oled middle of nowhere ja soovid ratast vahetada. Sama lugu on ka rattavõtmega, kui pole taibanud korralikku osta. Ümmargused poldipead ja palju vandesõnu :P
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1234
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#198

Tule signatuuris pakutud kohast läbi, ehk leiame lahenduse rehvide asjus:)
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#199

Tänud pakkumast, kaalun seda varianti. Hetkel küll rehvitarnija olemas, kuid kui neil midagi huvitavat pole, astun läbi;)
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#200

Tuli siis välja, et sool ja muud kemikaalid on velje servad ära söönud. Krobeduste vahelt sai õhk jooksu. Ajutiselt "liimiti" rehvid velgede külge.
Seega peab nüüd uued veljed ja rehvid suveks ostma. 205/55/R16 lihtsalt ei pea:evil: (talveks parajad)

Hetkel mõtlen siin osta 235-245/45-40/R17. Falkeneid kahjuks sellist mõõtu pole ning Continentalid liiga kallid. Tõenäoliselt pean kartuli alla neelama ning Contid ära ostma. Mingeid Bonanzasid ka ostma ei hakka.
Vasta