10. leht 14-st

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: P Sept 29, 2013 16:29
Postitas KorK
Kuidas SID näitab, kas saad selle 1400 õhukogust kätte?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Okt 05, 2013 23:41
Postitas vvs
Kuidas SID näitab, kas saad selle 1400 õhukogust kätte?
Peale softi vahetust ta enam nii palju ei taha õhku saada, vajadus on ~1270 ja saab ~1050! Samas seier on kenasti punases (1,1-1,3 BAR-i) ja seisab seal enam-vähem käigu vahetuse hetkeni :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Nov 06, 2013 11:43
Postitas vvs
Sai taaskord dünos käidud :)

Pilt


Sellised numbrid (kW/N-M/RPM) väänasin välja :)

vvs - max kW = 159,02x1,2=190,82kW
Sinine skaala oli stock graafik, punane CR-softiga graafik!

Pilt

Essiga tuli paar vatti juurde: vvs - max kW = 161,72x1,2=194,06kW
Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!

Pilt


Teise tõmbe tegin "S" režiimis ja esimeselt teisele vahetades lõi mootoritule korra põlema. Edasi tallates kustus ta ära ja jõud oli tagasi.
Maanteel on vahepeal sama asja teinud ja kui peale seda sai korra arvuti taha topitud näitas detonatsiooni ohtlikkust. Ilmselt mõni andur läheb avariirežiimi ja Trionic tõmbab jõu maha...:freak:

Kuidagi vaikselt tulevad mul need jõukasvud :P


Kuna tagaluugil see numbri ümber olev plastik hõõrus oma alumise äärega värvi siis lasin tagumisele luugile alla äärde läbipaistva kaitsekile panna! Visuaalselt seda väga näha pole ja loodetavasti ta täidab oma eesmärki :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: R Nov 29, 2013 23:34
Postitas vvs
Ootamatult on jälle (tegelt 16.11) aasta möödunud ja paneksin kirja mõningad olulisemad asjad oma rõõmudest ja muredest ja kuludest ning nagu kombeks - väike statistika annab asjast hea ülevaate :)

. Uued kapoti amordid
. Puldi patareid CR1632
. Uued kojamehed
. Pidurivedeliku vahetus
. Tagumine parkimisandur
. Esimesed pidurikettad ja klotsid (Black Diamond)
. 2x One Mile Challenge
. Tagumise stange, tagaluugi ja tiibade värvimine
. Poleerimine+nano vahatamine
. CR-soft
. Tagumised suured uretaanpuksid
. Tagumiste vedrude vahetus
. Sillastend
. Küünlad NGK PFR6H-10
. Uus kasutatud juhipoolne peegel, soojendusega
. Kogu perioodi peale 2 õlivahetust
. Lisaks vahad, pesud, hooldusvahendid, jne...
. Üks MUPO trahv ja üks tobe kiiruseületamine
. liiklus- ja kaskokindlustus

Rahalises vääringus kokku 2573,91 €


Aastane LS - 20 428 km

Kütet on läinud ühe aastaga 2298,90 liitrit (keskmine kulu ~11,25l/100), mis summaliselt on kokku 2905,76 €
Rahaliselt 0,27€/km :drink:


Kuna palju sõite tuleb teha linnas (Tartus) siis seetõttu on keskmine kulu just nii suur nagu ta on. Maanteel on keskmine küttekulu 7,6l/100-le (enne softi vahetamist 7,8).

Nüüd tuleb talv kenasti üle elada ja seejärel Saab plaanidega vaikselt edasi minna (uued suverehvid, kapoti ja esistange värvimine, korralik poleerimine jne...)

Homme on kavas pigipesu, vahatamine ning siis peaks ka talvekad lõpuks alla keerama :P


Lõpetuseks mõned avaldamata pildid...:drive:


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: R Nov 29, 2013 23:53
Postitas richard
kena aparaat ikka!

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Nov 30, 2013 0:12
Postitas KorK
Kuidas Black Diamondi kettad on, võrreldes näiteks originaalidega?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Nov 30, 2013 0:28
Postitas vvs
kena aparaat ikka!
Ma tänan :cool:
Kuidas Black Diamondi kettad on, võrreldes näiteks originaalidega?
Originaal ketta ja klotsiga ma ei tahtnud väga agressiivselt pidurit tallata aga nendega on justkui kindlam see pidurimajandus :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Nov 30, 2013 0:34
Postitas kasparius
Kes kunagi su auto omastab, võib kindel olla, et tegemist on väga korralikult hoolitsetud sõidukiga! :)
Mis OMC-l sõitsid välja?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Nov 30, 2013 0:42
Postitas vvs
Mis OMC-l sõitsid välja?
Kuna soft ei olnud päris õige siis tuli vaid 209km/h (stockis 208) :)

Praeguse seadega võiks ta ~215km/h ehk ikka välja joosta :D Natuke väänet ja mõned kilowatid on ju juures :P

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Nov 30, 2013 12:55
Postitas Homersimpson
Originaal ketta ja klotsiga ma ei tahtnud väga agressiivselt pidurit tallata aga nendega on justkui kindlam see pidurimajandus :)

Kas pidurivedeliku oled ka välja vahetanud?

Kasutan ATE Blue Racing õli ... Kah pisut julgem hoo pealt pidurit litsuda ja väljaminek ei ole suur :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Nov 30, 2013 19:20
Postitas vvs
Originaal ketta ja klotsiga ma ei tahtnud väga agressiivselt pidurit tallata aga nendega on justkui kindlam see pidurimajandus :)

Kas pidurivedeliku oled ka välja vahetanud?

Kasutan ATE Blue Racing õli ... Kah pisut julgem hoo pealt pidurit litsuda ja väljaminek ei ole suur :)
See on tehtud jah, sisse läks tavaline dot-4 (vist?) :P

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Nov 30, 2013 19:49
Postitas kasparius
Mul mAir natuke rohkem isegi kui su 9-5-l.
Ma pole rullidel käinud, aga siis ma peaksin ka uskuma, et 9-3 teeb dünos ca samad numbrid...:)
Jääb muidugi 2,3 vs 2,0 10% erinevus.
Enne kevadet rullidele ei kisu ka. Naast :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: P Dets 29, 2013 23:10
Postitas vvs
Mul mAir natuke rohkem isegi kui su 9-5-l.
Ma pole rullidel käinud, aga siis ma peaksin ka uskuma, et 9-3 teeb dünos ca samad numbrid...:)
Jääb muidugi 2,3 vs 2,0 10% erinevus.
Enne kevadet rullidele ei kisu ka. Naast :)
Kindlasti soovitan dünos käia nii enne kui pärast softi uuendust :)

Autost niipalju, et paar nädalat tagasi sai siis planeeritud pigipesu, vahatamine ja talverehvidele üleminek teostatud :D
Õlivahetus ja õhufiltri vahetus sai samuti enne "talve" ära tehtud.

Uue aasta plaanidest...
. töökorras tagumine parkimisandur
. taha sooviks põlema panna 2 udutuld (praegu on 1 ja see on kole)
. kevadel on kindlasti vaja uusi rehve
. täielik salongi hooldus, lisaks välised hooldus toimingud
. teema "100km/h vibra" asja tahaks ka lõpuks ära lahendada
. kapoti ja esistange värvimine
. tahaks ikka esituledega ka midagi ette võtta :cool:


Hakkan nüüd Jaanipäeva ootama...:headbang:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: P Dets 29, 2013 23:23
Postitas KorK
Parkimisanduriga seoses soovitan võtta ühendust kasutajaga Marx. Tema kaudu sain vähemalt mina hea hinnaga originaalosa. Mis esituledel viga on, et midagi peaks ette võtma nendega?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: P Dets 29, 2013 23:33
Postitas vvs
Parkimisanduriga seoses soovitan võtta ühendust kasutajaga Marx. Tema kaudu sain vähemalt mina hea hinnaga originaalosa. Mis esituledel viga on, et midagi peaks ette võtma nendega?
Kuna mul see andur on 2 aastat tagasi vahetatud siis proovin korra uut kasutatud asja!

Esituledel pole viga midagi, tahan neile natuke tumedamat varjundit :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Jaan 27, 2014 11:13
Postitas vvs
Uue aasta plaanidest...
. töökorras tagumine parkimisandur
. taha sooviks põlema panna 2 udutuld (praegu on 1 ja see on kole)
. ...
Nende asjadega sai nüüd ühele poole :)

Lisa udutule lisamine oli oodatust lihtsam. Piisas vaid pesa vahetusest ja sellega asi piirduski :cool:

Allpool võrldused päevavalges...

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Jaan 27, 2014 11:14
Postitas Cyber
Pidurituledega koos hakkas lund sadama..:P Vinged tuled.:D

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Jaan 27, 2014 11:16
Postitas vvs
Pidurituledega koos hakkas lund sadama..:P Vinged tuled.:D
Ma isegi ütleks, et poole ilusam :D

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: P Veebr 02, 2014 22:20
Postitas vvs
Kaamera joonistas täna sellise asja...:)

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Veebr 03, 2014 13:00
Postitas I-Vaari
Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Veebr 03, 2014 14:27
Postitas vvs
Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?
Ma ilmselt tean milles on viga...

Mingil ajal sai auto üles tõstetud ja kui rattad ringi lasta siis on näha, et parempoolne esiratas ei jookse sirgelt (näiteks vaadates alumist velje ranti, siis see käib sisse-välja ca 1cm.
Olen ka erinevaid velgi proovinud ja sama lugu kõigiga. Vasakul pool jookseb ratas sirgelt, paremal sama velg juba töllerdab :mad:

Väike kahtlus on, et piduriketta kinnitus mis kinnitub laagri külge ei ole 100% õiges mõõdus - ehk siis ketta kinnitusel on üks serv näiteks 1,5cm ja teine serv 1,6cm.
Selline väike erinevus võib suurele veljele päris märkimisväärse erinevuse tekitada ja sellepärast see praegune 1cm erinevus võiks teoreetiliselt täitsa reaalne olla :freak:
Samas pidurdades ei teki mingit vibrat.

Praeguse talve rehviga (225/45 R17) kompenseerib kõrgem rehv asja paremaks aga kuna suverehvid on pisut madalama profiiliga (225/40 R18) siis on asi juba häirivam.

Proovin korra vana kettaga asja vaadata ja kui siis jookseb ratas sirgelt - tuleb kas garantiiga tegelema hakata (ma kujutan ette, et see on haigelt pikk protsess) või peab ketta kinnituse üle laskma treida...

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Veebr 03, 2014 15:11
Postitas I-Vaari
Märkasin seda vibratsiooni samuti 235/40 R18 suverehvidega mis olid nii täpselt tasakaalustatud kui vähegi vöimalik. Talvel 215/55 R 16 pehmed naastrehvid ja vöbin kadunud. Ja vibratsioon just kiirusevahemikus 100 - 130 km/h. Aeglasemal ja kiiremal söidul vöbin vaevu tuntav. Vöib ka siis piduriketta defekt olla kuna üks piduriketas sai löhenemise töttu uue ja odavaga vahetatud.

Oled oma SAAB i hästi hoidnud ja hooldanud. Ka tagasihoidlik välimuse muutus on andnud isikupära. Olen ka ise kulutanud auto korrashoidmiseks sellised summad , et auto müük on möttetu. Kuid söita on selliste SAAB idega mönus ja turvaline. See 10-12 kasutusaastat ei tähenda midagi kui mootor, veermik ja kere on järjekindlat hooldust saanud.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Veebr 03, 2014 15:25
Postitas sebastian
Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?
Väike kahtlus on, et piduriketta kinnitus mis kinnitub laagri külge ei ole 100% õiges mõõdus - ehk siis ketta kinnitusel on üks serv näiteks 1,5cm ja teine serv 1,6cm.
Kas sel juhul ei peaks mitte ketas ise ka laperdama?
Ketta ja selle kinnituse vahel mingi metallitükk eksinud, see lõpuks pressitud veljepoltidega 1mm paksuseks känkraks ja seal ta siis pesitseb...
Lihtsalt arvan...

10mm velje serva viskamist on minu meelest ikka väga palju.
Kuidas 9-5 ja 9000 ketta kinnitusted erinevad, ei tea, aga mul juba 2mm velje viskamist on suurepäraselt tunda olnud.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Veebr 03, 2014 15:43
Postitas allan67
Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?
Ma ilmselt tean milles on viga...

Mingil ajal sai auto üles tõstetud ja kui rattad ringi lasta siis on näha, et parempoolne esiratas ei jookse sirgelt (näiteks vaadates alumist velje ranti, siis see käib sisse-välja ca 1cm.
Olen ka erinevaid velgi proovinud ja sama lugu kõigiga. Vasakul pool jookseb ratas sirgelt, paremal sama velg juba töllerdab :mad:

Väike kahtlus on, et piduriketta kinnitus mis kinnitub laagri külge ei ole 100% õiges mõõdus - ehk siis ketta kinnitusel on üks serv näiteks 1,5cm ja teine serv 1,6cm.
Selline väike erinevus võib suurele veljele päris märkimisväärse erinevuse tekitada ja sellepärast see praegune 1cm erinevus võiks teoreetiliselt täitsa reaalne olla :freak:
Samas pidurdades ei teki mingit vibrat.

Praeguse talve veljega kompenseerib kõrgem rehv asja paremaks aga kuna suverehvid on pisut madalama profiiliga siis on asi juba häirivam.

Proovin korra vana kettaga asja vaadata ja kui siis jookseb ratas sirgelt - tuleb kas garantiiga tegelema hakata (ma kujutan ette, et see on haigelt pikk protsess) või peab ketta kinnituse üle laskma treida...

Võta ratas maha ja vaata, kas piduriketas ka töllerdab. Sealt on juba lihtsam asja täpsemini edasi analüüsima hakata. Äkki ei ole laager korralikult pesas? 1cm vahet tundub tõesti liiga suur töllerdus olevat :freak:

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Veebr 03, 2014 15:46
Postitas vvs
Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?
Väike kahtlus on, et piduriketta kinnitus mis kinnitub laagri külge ei ole 100% õiges mõõdus - ehk siis ketta kinnitusel on üks serv näiteks 1,5cm ja teine serv 1,6cm.
Kas sel juhul ei peaks mitte ketas ise ka laperdama?
Ketta ja selle kinnituse vahel mingi metallitükk eksinud, see lõpuks pressitud veljepoltidega 1mm paksuseks känkraks ja seal ta siis pesitseb...
Lihtsalt arvan...

10mm velje serva viskamist on minu meelest ikka väga palju.
Kuidas 9-5 ja 9000 ketta kinnitusted erinevad, ei tea, aga mul juba 2mm velje viskamist on suurepäraselt tunda olnud.
Ketta viskamist mõõdeti ja remondimehe jutu järgi on seal väga väike viskamine mis ei saa nii suurt velje viskamist tekitada (tegelikult ma ei usu seda juttu - suurema ratta peal on iga väiksemgi viskamine juba võimendatud).

Leidsin arvutist viskavast rattast video kaa...:)
http://youtu.be/VrBCzjPWhDg

oK, see 1cm on pisut palju pakutud kuid 5mm-e viskamine on piisav põhjus, et teatud kiirusel vibrat tekitada :freak:

Ketta ja laagri vaheline pind on mitu korda traatharjaga puhtaks tehtud ja seal vahel ei saa olla mingit mustust.

Teen äkki selle tee läbi, et võtan vasaku ketta (mis on korras ja väliselt vigu ei tuvasta) ning vahetan selle parema poolse kettaga ära. Peale seda peaks lõpuks tõde selguma :P