2. leht 4-st
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 10:29
Postitas suur
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Factor
Üldiselt vahetage oma masin automaat kastiga masina vastu ja praktiliselt unustate käsipiduri
Sellist tüüpi pid.sadulatel,nagu tonnistel lõppeb kässari mittekasutamine hiljem mittepidurdava tagasillaga.Ja ega teistele autodele ka seisvad süsteemid head ei tee
Nii ta on jah. Polnud auto ostmisest saadik kässarit kasutanud ja talverehve alla pannes avastasin, et tagumine ketas on rooste läinud. Mingi hetk tuleb ketaste vahetus ette võtta.
Nüüd kasutan kässarit.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 10:31
Postitas Factor
Hei hei ärge siis nüüd päris lööma kah hakake!
Ma juba ütlesin, et ärge nüüd siis kõikke nii sõnasõnalt ja tähttähelt kah võtke!
trossid roostetavad kinni ka soojalajal ja kui 11 kuud mittekasutada ja siis loota et kuuaega kasutust teeb sõnaotseses mõttes kõik tasa, loomulikult mitte!
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 10:34
Postitas ivomets
kas autoabi oled proovinud?
heal juhul autoabi coca( ja arvan ka , et viskiga) määrida ja saab auto käima ja pidurid ka lahti.
ps: kõik siin ilmas on nii lihtne!
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 10:48
Postitas tram
Sellist tüüpi pid.sadulatel,nagu tonnistel lõppeb kässari mittekasutamine hiljem mittepidurdava tagasillaga.
Nii ta on jah. Polnud auto ostmisest saadik kässarit kasutanud ja talverehve alla pannes avastasin, et tagumine ketas on rooste läinud. Mingi hetk tuleb ketaste vahetus ette võtta.
Nüüd kasutan kässarit. [/quote]
Seletage palun lähemalt lahti, miks see nii on? Mul just selline lugu, et kuna kässar jäi kogu aeg peale ja mõned õllesed kõrvalistujad tavatsesid talvel kurvides seda kangi tõmmata, siis võtsin trossi hoopis lahti. Ja tõsi ta on, et tagumised silindrid kinni on jäänud.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 11:23
Postitas Cyber
Algselt postitas: tram
Seletage palun lähemalt lahti, miks see nii on? Mul just selline lugu, et kuna kässar jäi kogu aeg peale ja mõned õllesed kõrvalistujad tavatsesid talvel kurvides seda kangi tõmmata, siis võtsin trossi hoopis lahti. Ja tõsi ta on, et tagumised silindrid kinni on jäänud.
Kässari mehhanism regullib seal klotside kaugust kettast, ku ma õieti mäletan.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 11:28
Postitas andreas
Algselt postitas: part
Algselt postitas: ALI
... kas klassikul on siis käsipidur esiratastele või? ...
waky-waky, eggs and baky
einoh ... naerge pealegi

Olen lihtsalt suht väikest aega saabiomanik, ei olnud seda pisiasja veel tähele pannud.
Igatahes - Ta sõidab jälle!

:head::head:
Võtsin teiselt akult veidi voolu ja sõitsin ringi, et aku piisavalt täis laeks. Piduriklotsid otsustasid iseenesest lahti tulla, ei pidanudki kokakoolaga mäkerdama hakkama

- tõesti, nagu oleks auto iseloomu näidanud või midagi.
Aga algajal lolle küsimusi jätkub, nii et:
1 ja 3 käik ei lähe aegajalt sisse, eriti kolmas - väga täpselt peab nihverdama. Aga vahest läheb sisse kohe ilma probleemideta. Seetõttu olen hakanud lihtsalt harrastama skeemi 1-2-4 käik. Kas seda annab timmida kellegi oskaja juures, või on see tõsisem probleem?
Igatahes aitäh huvitavate nõuannete eest

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 11:36
Postitas Executive
Wai wai wai
Mäletan et üks kord jätsin oma armsat tonnist kaheks kuuks Mustamäele magada.
Tulemuseks oli suur üllatus, mis läks mulle maksma umbes 6000.-
Täitsa lagunes üks käigukasti laager ja piduriketas läks kõveraks (vahepeal oli tunne, et keegi vahetas majade vahelises hoovis lihtsalt juppid ära).
Et ärge oma Saabi solvage, autod peavad elama, elu on aga liikumises!

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 11:39
Postitas ivomets
käikude kohapealt niivähe kui tean, et käigukangi kummiluti all on puks, mida 3 kruvi kinni hoiavad ja need kipuvad lahti tulema vahest.
määret sinna vahele ja tagasi kinni. kunagi keegi teadis rääkida, et oli sellest abi saanud.
ega ma ise ei tea aga yks tark mees rääkis.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: E Nov 14, 2005 18:30
Postitas andreas
Lasin täna saabi teadjamatel meestel üle vaadata.
Huvitav, et esimene kommentaar oli ikka, et tegu on rohkem lennuki kui autoga....
Käsipidur on tõesti omadega õhtal - üht ratast ei pidurda üldse. Piduriklotsid kah üsna läbi. Ei teagi kust neid saada on ja palju nad maksta võiks?
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: E Nov 14, 2005 22:27
Postitas Cyber
Algselt postitas: ALI
Ei teagi kust neid saada on ja palju nad maksta võiks?
Siis ei olnud eriti teadjad mehed..

Asjatundja ei defineeri SAABi "rohkem lennukiks". Klotsid maksavad 100+(300) krooni olenevalt tootjast... mingid igapäevased no-high-performance asjad miski 150-180 eeku komplekt.
Mittetöötav kässar ilmselt kinnijäänud trossidele viitab.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: E Nov 14, 2005 23:33
Postitas andreas
Siis ei olnud eriti teadjad mehed..

Asjatundja ei defineeri SAABi "rohkem lennukiks".
Selles osas on sul Cyber täiesti õigus. Tegu ei olnud saabi spetsialistidega, vaid lihtsalt tuttava mehaanikuga, kes pani talverehvid alla ja vaatas muuseas ka auto üle.
Aga jah... soovitati auto maha müüa ja osta mõni muu liikur, millel head odavad varuosad - mingit opelit või audiloksi peeti ilmselt silmas

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: T Nov 15, 2005 8:07
Postitas Cyber
Kuule, hoia eemale neist meestest, klassiku varuosad EI OLE kallid..

J aei kulu neid ka sugugi palju
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: T Nov 15, 2005 9:22
Postitas Reix
Sellistest remondimeestest tuleks jah kaarega mööda käia, kes esimesena hakkavad sulle rääkima, et sul on ikka liiga keeruline auto, et müü maha ruttu ja osta sierra või kadett.
Ei taha küll isiklikux minna, kuid sellises autoremondis nigu "Stoltsen" olen sellist juttu korduvalt kuulnud, nii enda Audi kui näiteks ka sõbra Mitsu Sigma kohta, samuti lambist sealviibiva kliendi auto kohta. Krt vennad ei saand seal isegi sigulli sillaregulliga hakkama:fight:
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: T Nov 15, 2005 10:49
Postitas Factor
Jah nagu öeldakse, et kui viid saabi remonti, siis ei lähe remondi aeg + paberimajandus. Vaid veel lisa pooltunnikest, mis kulub eest ära jooksmisele, kui mehaanik sind mööda garaaži mutrivõtmega tagajab ja sina teda jooksupealt veenad, et ei ma ei aja oma Saabikut siit eest ära ja ole hea mees tee see masin korda.

Alles siis läheb remondiks. Vähemalt Pärnus on sedaviisi.

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Jaan 04, 2006 14:18
Postitas andreas
Mõtlesin siis , et paneks vahelduseks classicule hääled sisse..........aga tema nii ei arva ning mitte ei käivitu.
Siis puhastasin ära mina küünlad. Seejärel jagaja kontaktid. Siis lõpuks kallasin õhufiltrisse veel sortsu bensiinigi. Ei......

starter veab korralikult - aku täiesti täis. Bensiini kah tuleb - lõhnast järeldades.
Hämmastav on, et nädala aega tagasi -10 kraadi juures läks kohe tööle....
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Jaan 04, 2006 15:26
Postitas Ryhkija
Sa vist ei käinud teda uue aasta tuleku puhul õnnitlemas ja silitamas-patsutamas, nüüd ta on solvunud

Aga tegelikult, kui oled veendunud, et säde on olemas, proovi korra ilma tooreklappi avamata lihtsalt gaasipedaaliga mängides - ehk viskas ikkagi küünlad liig ruttu märjaks. Karpadega 900-l on mul seda vahel juhtunud. Ja mu meelest kipuvad need klassikud igaüks väheke ise iseloomudega olema

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Jaan 04, 2006 15:37
Postitas andreas
Tegelt ma ei ole yldse nii kindel, et säde olemas on - pole yhte tötrsugi teinud teine, ainult starter veab - samas juhtmed on kõik nagu oko, jagaja kuiv. Gaasiga juba proovisin-ilma klapita, lahtise klapiga....... viimase abinõuna panin tilga bensiini karburaatori korgist kah sisse ( see ei ole loodetavasti väga julm tegu ). Äkki on süütepool uue aasta puhul lihtsalt ära surnud? ....tähendab ja starter käib siis ka kui süütepool ei tööta?
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Jaan 04, 2006 16:12
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: ALI
viimase abinõuna panin tilga bensiini karburaatori korgist kah sisse ( see ei ole loodetavasti väga julm tegu ).
Odot, sul on ju Zenith-Strömbergi karpa? See peab olema kuni 10 mm ülaservast täidetud automaatkasti õliga (ATF), bensiini valamine sinna pole just parim mõte mu meelest, su auto võib seepeale veel rohkem solvuda
Äkki on süütepool uue aasta puhul lihtsalt ära surnud? ....tähendab ja starter käib siis ka kui süütepool ei tööta?
Trionicu väitel olla süütepool üks pommikindlamaid asju, ma julgeks pigem juhtmeid kahtlustada ja seejärel vaakumvoolikuid. Starteril pole sest aga sooja ega külma, kas süütepool hingab ehk mitte - tema väntab niikaua kui akust voolu peale tuleb või mähis vastu peab...
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Jaan 04, 2006 16:21
Postitas andreas
Algselt postitas: Ryhkija
Odot, sul on ju Zenith-Strömbergi karpa? See peab olema kuni 10 mm ülaservast täidetud automaatkasti õliga (ATF), bensiini valamine sinna pole just parim mõte mu meelest, su auto võib seepeale veel rohkem solvuda

õu shit

imen kohe välja ja panen õli asemele - sobib mootoriõli ka või peab justnimelt automaatkasti oil olema?
Vaakumvoolikud ma vaatasin on täiesti kobedad, nähtavasti oli eelmine omanik juba välja vahetanud. Aga juhtmed jah......täna näe jälle vesine ilm....ikka see vana teema jälle koorub välja, et midagi niiske ilmaga ei funkka.....
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Jaan 04, 2006 16:24
Postitas andreas
õu <b>[Censored]</b>
vau, automaatne tsensuur....

ei olnud küll plaanis väga ropusti öelda
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Jaan 04, 2006 20:48
Postitas Trionic
ainult atf õli sobib
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Jaan 05, 2006 10:15
Postitas Factor
OT:
Kas mõni teadjam mees seletaks, millist funktsiooni see ATF õli karburaatoris täidab?
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Jaan 05, 2006 10:31
Postitas S9K
Õli on vist karpas selle jaoks, et segusiiber liiga kiiresti üles ei tõuseks ja alla ei langeks. Seda funktsiooni saab erinevate õlidega timmida. Minu omal on näiteks diisli õli sees (ma ei tea ainult milline). Ju rahvas on leidnud siis kõige sobilikuma viskoossusega õli.
To trionic: Miks ainult atf sobib? Miks ei võiks panna midagi muud?:freak:
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Jaan 05, 2006 10:36
Postitas andreas
Miks ainult atf sobib? Miks ei võiks panna midagi muud?:freak:
Kui nüüd mõelda, siis nõukaajal olid ju kõik autod karpadega ning automaatkastist võis ainult und näha - huvitav mis õli siis tarvitati?

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Jaan 05, 2006 11:20
Postitas suur
Algselt postitas: ALI
Miks ainult atf sobib? Miks ei võiks panna midagi muud?:freak:
Kui nüüd mõelda, siis nõukaajal olid ju kõik autod karpadega ning automaatkastist võis ainult und näha - huvitav mis õli siis tarvitati?
Nõukaajal polnud Eestis ka klassik-saabe. Õlimarke oli ka tol ajal piisavalt. Löö lahti mõni GOST'i õlide markeerimise standard näiteks - üsna kirju on see värk usun.