Vana klassiku hingeelu

Kõige klassikalisemad Saabid
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#1

Ma ei tea nüüd kas mu classic solvus selle peale, et ma tal kuu aega Mustamäel maja ees seista lasin, või mis..... igatahes keeldub ta käivitumast ( enne on alati esimesest võtmest käima läinud ) . Ja mis kõige hullem - käsipidur on peale jäänud ja ei tule enam lahti - kang käib niisama üles alla. Proovisime teise autoga vedada - et ehk tulevad piduriklotsid lahti. Ei tulnud. Käivitada ka enam eriti ei saanud, aku hakkas tühjaks saama. :wall:

Kas see on normaalne, et kuu ajalise seismisega võib nii palju muutuda? ........

Äkki keegi oskab nõu anda.
Classic 900gl, 1983.....

.....sõita tahaks :(
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#2

mis nõu siin ikka anda, ära enam MITTE KUNAGI käsipidurit pikemaks ajaks peale jäta :wall: , lae aku täis (või osta uus aku) ja proovi käima saada. käima saades proovi ettevaatlikult pidurid "lahti sõita". kui ei õnnestu, siis müü auto maha :P
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#3

1983 klassiku (nagu iga teise vana panni) mittekäivitumisel võib suhteliselt palju-palju põhjuseid olla

83 gl on karpaga?
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#4

Karpaga jah.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#5

aku lae ära, küünal puhtaks kuivata ära ja õhupuhastisse pane startup eetrit - läheb mis mühiseb :gun:
Kasutaja avatar
Reix
Postitusi: 71
Liitunud: K Sept 28, 2005 11:05
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: part
õhupuhastisse pane startup eetrit - läheb mis mühiseb :gun:

Sellega midagi ära ei või küpsetada?
Kasutaja avatar
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#7

OT: eesti sõjaväes anti diislitele 5 auto peale 1 kuubik süstlaga eetrit, et külmal ajal tilk õhupuhastisse lasta. Ja kui siis Zil 131 peale tuli mingi tsurka ja lasi poole omale sinna õhupuhastisse... käivitamisel lendasid 8 küünalt järgemööda läbi kapoti väga kõrgele ja kaugele :headbang::P
Pärast võeti mootor lahti ja sealt polnud midagi enam võtta, käik oli pragusid täis või kõver. et siis olge eetriga bensu mootoritega vähe ettevaatlikum...
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#8

Ma õnneks ei teagi mis asi see startup eeter on. :P

Eks ma proovin küünlaid puhastada ja kellegilt voolu võtta.
Aga kui pidurid on kinni roostetanud, siis on vist küll ainult töökoda.....
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#9

minu 96 ei käivitunud ka kunagi, kui garaazhis kaua seisis,
siis aitas see, kui võtsin õhupuhasti maha ja valasin otse bensiini sisse-läks kohe käima. Muidugi üle ei maksaks pingutada-kogusega ma mõtlen;)
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#10

Nojah. Tegelikult ma muretsen hoopis rohkem nende pidurite pärast. kui need kinni roostetanud on , siis on ikka kehvasti küll. :gun:

Aga kas klassikul on siis käsipidur esiratastele või? :o , sest tundub küll et ainult esirattad on blokeerunud.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#11

Siin võib olla jah mitu põhjust, muidugi aku laadida ja küünlad puhastada nagu enamus siin seda juba rääkinud on.
Veel võib olla põhjus selles, et sul kütusetorustik mõnevõrra hõre ja kõtus on tagasivajunud ja enam ei suuda ülesstõmmata. Tõmba siis näiteks suuga üles või on sul ka bensiinipumbal käsihoob?
Võid ka proovida "topkat" (loe veidike bensiini otse karburaatori sisselaske avadesse kallata) panna!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
RedBaron
Postitusi: 167
Liitunud: E Jaan 31, 2005 14:56
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: mart96
Muidugi üle ei maksaks pingutada-kogusega ma mõtlen;)

nagu inimeste puhulgi- kui ikka liiga palju bensiini nuusutad ega siis hästi ei lõpe :o Või Sa just seda kaifimas käisidki ? ;)
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: ALI
Nojah. Tegelikult ma muretsen hoopis rohkem nende pidurite pärast. kui need kinni roostetanud on , siis on ikka kehvasti küll. :gun:

Aga kas klassikul on siis käsipidur esiratastele või? :o , sest tundub küll et ainult esirattad on blokeerunud.
Kuni 1987 classicutel on neh käsipidur esiratastel, hilisematel tagarattail.
Pärast seda kui ma seitse aastat tagasi suutsin käsipiduri abil VW Iltise kuuks ajaks seisma jätta, sest klotsid külmusid järsu ilmamuuutuse (märg +2 kraadine ilm asendus mõne tunni jooksul -5 krradiga) tõttu kinni nii, et isegi 2 silla vedu ei aidanud, olen ma vältinud kässari pealetõmbamist pikemaks, kui see hädavajalik on :P
Kuu ajaga aga võivad lisaks klotsidele kinni jääda ka trossid...
Huvitav kas kinnijäänd klotside lahti päästmiseks võiks kasutada kinnijäänd kruvide jaoks mõeldud molübdeensulfiidiga õliaerosooli?:freak:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#14

pidurite lahti saamiseks vala coca-colat sinna vahele, pidi aitama roostatanud asjadel eralduda teineteisest
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#15

Üldiselt vahetage oma masin automaat kastiga masina vastu ja praktiliselt unustate käsipiduri ;)
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#16

Minu Classic pärast igat nädalavahetust kus kaks päeva seistud siis streigib, 98% juhtudest on aidanud see et jagaja kaas maha, oksüdeerunud klemmid puhtaks ja taas paugupill !!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

Algselt postitas: Factor
Tõmba siis näiteks suuga üles või on sul ka bensiinipumbal käsihoob?
Võid ka proovida "topkat" (loe veidike bensiini otse karburaatori sisselaske avadesse kallata) panna!
Seal pole mingit hooba.
Otse karpasse kallamine on ka ilmselgelt raskendatud, pole see karpa nimelt sellise ehitusega, et "peale" kallata kannataks. käib pisut teistpidi läbi. Ilmselt mõni käivitusspray ehk aitaks aga selle sisselaskmiseks vaja natuke lammutada.

Teemasse tagasi. Kui lõppeks õnnestub ehk käima saada, siis jõuab selle kässari lahti sõita küll. See ketaspidurile mõjuv kässar ei ole väga äkiline asi. Peale seda ehk mõnda aega lähevad tuliseks pidurid, sest käivad vastu aga siis loksuvad paika.
Küünlad keera kindlasti maha ja tee puhtaks, soovitavalt kohe haljaks, mingi pisike gaasipõleti oleks abiks, ajad punaseks kohe, põletad pasa maha. Ma olen seda puhastust ka Dremeliga teinud. Samas need küünlad maksavad vist mingi 30-40 krooni ringis, kannatab uuedki osta.
djk juba soovitas, vaata ka jagaja kaane alla ja kuivata see, peene liivapaberiga kontaktid seal sees puhtaks.
EDIT: ok karpaklassikul siis pole paagis pumpa, pisut parandasin oma sõnavõtte..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#18

karpaga classicul pole paagis mingit pumpa!
...minuarust :red:
Kasutaja avatar
Saabiiir
Postitusi: 126
Liitunud: N Aug 04, 2005 13:17
Asukoht:
Auto:

#19

Karpaga Classikul ei ole pump paagis, vaid käib nukkvõlli otsas oleva ekstsentriku pealt.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#20

Eks ma siis homme varun Krokodillid, Kuvalda, Kruvikeeraja, Kokakoolat, hea hulga Kannatust ning hakkan saabi ravima :D

Eks näis..... :)
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#21

Algselt postitas: ALI
... kas klassikul on siis käsipidur esiratastele või? ...
waky-waky, eggs and baky :eureka:



aga eetrist - no süstlaga valamine on tõepoolest tugev OD. peaks ikka piirduma aerosoolsel kujul turustatava ametliku käivitusabiga

gaasilamp on super asi, põletab nõe-õli minekit, aind peab etteaatlik olema et küünalt ära ei riku - kord on ette tulnd selline asi et sai liiga hoogsalt 1 punkti lastud ja lõi islolaatorilt praksti killu välja
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: Factor
Üldiselt vahetage oma masin automaat kastiga masina vastu ja praktiliselt unustate käsipiduri ;)

Sellist tüüpi pid.sadulatel,nagu tonnistel lõppeb kässari mittekasutamine hiljem mittepidurdava tagasillaga.Ja ega teistele autodele ka seisvad süsteemid head ei tee:gun:
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Factor
Üldiselt vahetage oma masin automaat kastiga masina vastu ja praktiliselt unustate käsipiduri ;)

Sellist tüüpi pid.sadulatel,nagu tonnistel lõppeb kässari mittekasutamine hiljem mittepidurdava tagasillaga.Ja ega teistele autodele ka seisvad süsteemid head ei tee:gun:

Ära nüüd liigatõsiselt seda võta!
Üldiselt soojal ajal ei kasuta no kuid Talvel lausa tuleb seda kasutada (vahel peab ikka veidike hullama ka) ja siis saab topelt, mis teeb kõik tasa ;)
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

Auto puhul see eriti ei toimeta, et 11 kuud ei kasuta ja kuu aega kasutad...:) Selle aja peale on seal uue tsivilisatsiooni alge juba tekkinud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

Kässarit peaks ikka pidevalt liigutama,hiljem roostes trosse ja purunenud mehanisme vahetada pole eriti odav,lisaks....
Vasta