Igivana dilemma - bensiin vs diisel: üllatavad testitulemused lõhuvad müüte
Selgus, et vanad dogmad kehtivad, kuid vaid üldjoontes. Jah, diisel on ökonoomsem, ent kallim osta ja tekitab rohkem NOx heitmeid. Samas on paljudele autodele bensiinimootor omaduste poolest lihtsalt parem valik ja sageli ka soodsam.
Diiselmoorid elavad skandaali tõttu läbi raskeid aegu, samas muutuvad bensiiniajamid järjest säästlikumaks – värske test lõhub aga nii mõnegi müüdi ühe või teise mootoritüübi eelistamisvajaduse kohta.
Värske Autoleht vahendab AutoBildi testi, kus pandi võrdlusse 16 autopaari ning koondati tabelisse sellised näitajad nagu auto hind, mootor, võimsus, kiirendus, kütuste turuhind ja kütusekulu ning mis kõige peamine – arvutati välja, kui palju tuleks autoga läbida, et diisel end ära tasuks.
Selgus, et vanad dogmad kehtivad, kuid vaid üldjoontes. Jah, diisel on ökonoomsem, ent kallim osta ja tekitab rohkem NOx heitmeid. Samas on paljudele autodele bensiinimootor omaduste poolest lihtsalt parem valik ja sageli ka soodsam.
Testi tulemused võtab AutoBild aga kokku kindla pealkirjaga: Bensiinimootori selge võit! Testitud autopaaride puhul pole diislil enamasti mitte mingit šanssi!
Selgus nimelt, et bensiinimootoriga võrreldes tasub diiselmootor ennast ära kesmiselt alles 200 000 kilomeetri läbimisel. Kui soetada auto viieks aastaks, tuleks aastas seega läbida minimaalselt 40 000 kilomeetrit, mis oleks aga keskmisega võrreldes pöörane ettevõtmine.
Kokkuvõte: kui diiselautode müügihind ei alane, pole neil bensiinimootoriga autode vastu mingit šanssi.
ALLIKAS:
http://tehnika.postimees.ee/3603847/igi ... uvad-muute