Kas Diisel või Bensiin?
Ma ei saa aru mida te nendes diiselautodes leiate? Viimasel ajal on palju tekkinud diisel - Saabidele huvilisi? Kas tõesti meelitab diiselkütuse nüüdseks juba üsna tuntavalt kallim hind või meelitab ehk hoopis talvehommikune adrenaliin et kas auto läheb käima või mitte, kas küte on hangunud või mitte.... Küttepumba rikke korral on kulutused kordades suuremad ja tänapäeva diislitel on nõõkivat elektroonikat ka omajagu juba. Abimehi rikke korral aga vähe. IMO diisel - sõiduauto ei tasu ennast rahaliselt tänapäeval kuidagi ära kui sa just kusagilt odavat kütet ei saa, see liitrike mis ta maanteel vähem võtab, tuleb tagasi kütte hinnas ja ülalpidamiskuludega. Ja krt soojaks nad ei taha ka kohapeal minna...
Herr sigaelmar.
Nüüdseks olen sõitnud tid mootoriga saabiga pea 10000km , 3 kuuga. kütust läheb keskmiselt 7.2 (linnas 9.2, maanteel 5 kanti). eelmisel saabil (9k 2.0t) läks maanteel 9 kanti, linnas 17. Iga sõidetud 100km'ga eeldusel et diisel ja bensiin maksavad ühepalju hoian ma kokku : maanteel 52kr, linnas 105kr
kuus 3300km , ehk igakuine sääst on: 2475 krooni. Kindlustus on sama kallis.
Pihustiotsad maksavad 490kr/tk (originaal Bosch) , kestavad isegi meie küttega vähemasti 150000km, pumba kapremont 7keek, kestab jällegi vähemasti 200tkm..
Hoolduse hinnad on enamvähem samad, varuosad ka sama hinnaga. Loomulikult võid stattoili v nestet nuumata, aga ma parem kulutan kütteraha miskite muude hobide peale ära.
Maitseasi..
Edit: lisaks on mul väändemomenti piisavalt ja
aastas kokku hoitud rahaga võin endale lubada see paar hommikul kui ta juhtub mitte käima minema ka taksoga sõita.
Ja loomulikult on bensusaabi remontimine odav tegevus
Nüüdseks olen sõitnud tid mootoriga saabiga pea 10000km , 3 kuuga. kütust läheb keskmiselt 7.2 (linnas 9.2, maanteel 5 kanti). eelmisel saabil (9k 2.0t) läks maanteel 9 kanti, linnas 17. Iga sõidetud 100km'ga eeldusel et diisel ja bensiin maksavad ühepalju hoian ma kokku : maanteel 52kr, linnas 105kr
kuus 3300km , ehk igakuine sääst on: 2475 krooni. Kindlustus on sama kallis.
Pihustiotsad maksavad 490kr/tk (originaal Bosch) , kestavad isegi meie küttega vähemasti 150000km, pumba kapremont 7keek, kestab jällegi vähemasti 200tkm..
Hoolduse hinnad on enamvähem samad, varuosad ka sama hinnaga. Loomulikult võid stattoili v nestet nuumata, aga ma parem kulutan kütteraha miskite muude hobide peale ära.
Maitseasi..
Edit: lisaks on mul väändemomenti piisavalt ja
aastas kokku hoitud rahaga võin endale lubada see paar hommikul kui ta juhtub mitte käima minema ka taksoga sõita.
Ja loomulikult on bensusaabi remontimine odav tegevus

Muuseas diisel maksab (peast täpselt ei tea) aga mitukümmend senti rohkem liiter kui bensiin ja pumba kapremont 7 kilo on küll individuaalne pakkumine pumbale, see võib vabalt ulatada ka 12000 peale. Igal juhul on 1500-2500 krooni maksev bensiinipump odavam. Süüteküünal ca 40 - 200 tk, eelsoojendusküünal 90 - 500 kr tükk, pihustiotste vahetust bensiinimootor üldjuhul ei taha. Küttekulu võrdlemiseks ei ole turboauto kõige parem näide, enamus kaasaegsemad väiksemate bensiinimootoritega sõiduautod võtavad ka 5,5 - 6,5 l/100km.
Pumba kapremont 7kilo selle Boschi dislapumba kohta küll kuidagi ei kehti,võib-olla mõni lasnogorski feedja suudab põlve otsas ja poolmuidu "ära teha".Sama jutt käib ka nende taastatud bensupumpade kohta,mina pole veel kohanud sellist,mis korralikult töötaks pikemat aega
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Herr Part, kelleks sa mind pead? Sõidan ainult ametliku küttega, mis hetkel maksab tanklas samapalju kui 98, mida ma muidu vanasse bensusaabi valasin või teinekord ametlikust hulgimüügist ostetud õige dislaga (11.50 eek/l).
Trionic, enne diisli ostmist uurisin sellesinatse boschi pumba kapremondi hinda Joe's Garagest - ja selle hinna nad ütlesid.
Lühidalt. Ma jään endiselt enda juurde, et 3000+km kuuläbisõidu juures on ainus mõistlik alternatiiv diiselauto, sest võimaliku kallima remondi kompenseerib saadav kokkuhoid kuhjaga.
Ja miks me peame võrdlema saabi tänapäevase väikeautoga, mille ainus võrreldav omadus on kütusekulu?
Trionic, enne diisli ostmist uurisin sellesinatse boschi pumba kapremondi hinda Joe's Garagest - ja selle hinna nad ütlesid.
Lühidalt. Ma jään endiselt enda juurde, et 3000+km kuuläbisõidu juures on ainus mõistlik alternatiiv diiselauto, sest võimaliku kallima remondi kompenseerib saadav kokkuhoid kuhjaga.
Ja miks me peame võrdlema saabi tänapäevase väikeautoga, mille ainus võrreldav omadus on kütusekulu?
Tegelikult tahtis Hannes teada kas diisel saab on roogitav räim mitte ei paluinud meil omavahel kaklema hakata bensiini ja diisli hindade üle.
Hannes niipalju kui kuulda on olnud on see saabi diisel päris hea ja ega remontki oluliselt kallim ole kui teiste diisel autode remont, muidugi seda juhul kui sa ei paranda oma autot ainult lammari jupidega.
Kohe kindlasti ei lagune ta sugugi rohkem kui teised sama klassi autod, samas kõik mis liigub see kulub ka saab pole erand kuigi ta on hea auto
Hannes niipalju kui kuulda on olnud on see saabi diisel päris hea ja ega remontki oluliselt kallim ole kui teiste diisel autode remont, muidugi seda juhul kui sa ei paranda oma autot ainult lammari jupidega.
Kohe kindlasti ei lagune ta sugugi rohkem kui teised sama klassi autod, samas kõik mis liigub see kulub ka saab pole erand kuigi ta on hea auto
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kütust läheb keskmiselt 7.2 (linnas 9.2, maanteel 5 kanti). eelmisel saabil (9k 2.0t) läks maanteel 9 kanti, linnas 17.
17 liitrit sajale ja oli tõmmet, nyyd diisliga jääd vist jalgu:poke:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Igatahes mina arvan küll et tasub mõelda nende asjade peale, mis ma rääkisin, enne diiselauto ostu. Ja pole garanteeritud et diisel veelgi kallimaks ei lähe võrreldes bensiiniga. Pealegi on diislid väga tundlikud solgi suhtes. Ja pärast igat tankimist peab käsi pesema... 

Huvitav, kui terve euroopa sõidab suuremas osas diiselmootoritega autodega ( saksas üle 60% uutest müüdavatest autodest on diislid) ja diiselmootorite areng on viimasel 10 aastal olnud võrreldes bensiinimootoritega autodega tohutu, siis ma ei saa aru, miks vaidlustes tuuakse välja argumentidena asju, mis pädeksid vbolla 20 aastat vana diiselmootori koha pealt.
Korralik autoomanik vahetab näiteks bensukal küünlaid ~50 000km pealt, diislil pihustiotsad ~150 000km (minimaalselt); sellesama turbobensusaabi bensiinipumbad uued maksid kokku mul üle 4000 krooni, kusjuures bensiinipump võib samamoodi sita kütuse tõttu katki minna.
Ehk mina arvan, et autot ostes ja valides tuleks ennekõike lähtuda oma keskmisest kuuläbisõidust ja kui see on suurem kui 2000km kuus, siis on mõistlik ja majanduslikult kasulikum diiselautot igal juhul omada.
Korralik autoomanik vahetab näiteks bensukal küünlaid ~50 000km pealt, diislil pihustiotsad ~150 000km (minimaalselt); sellesama turbobensusaabi bensiinipumbad uued maksid kokku mul üle 4000 krooni, kusjuures bensiinipump võib samamoodi sita kütuse tõttu katki minna.
Ehk mina arvan, et autot ostes ja valides tuleks ennekõike lähtuda oma keskmisest kuuläbisõidust ja kui see on suurem kui 2000km kuus, siis on mõistlik ja majanduslikult kasulikum diiselautot igal juhul omada.
-
- Postitusi: 230
- Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
- Asukoht:
- Auto:
Diisel
bensukat ja siis jälle bensukas
diislit. Olen omanud nii üht kui teist.
Aga p****e sellest disla haisust kätel pärast tankimist ei saanud ka kinnastega tankimisel mööda ja autos see oli ka pärast seda DIZLA MEELDIVALT OKSELEAJAV HAIZ. Ei hakka parem rääkima sellest et CDI (TID) elektrooniline pihusti ei vaja ainult otsi si*a kütuse korral vaid ka kere ja selle hind uurige ise välja.
Kokkuvõtteks niipalju, et kellele ema kellel tytar:drive:


Aga p****e sellest disla haisust kätel pärast tankimist ei saanud ka kinnastega tankimisel mööda ja autos see oli ka pärast seda DIZLA MEELDIVALT OKSELEAJAV HAIZ. Ei hakka parem rääkima sellest et CDI (TID) elektrooniline pihusti ei vaja ainult otsi si*a kütuse korral vaid ka kere ja selle hind uurige ise välja.
Kokkuvõtteks niipalju, et kellele ema kellel tytar:drive:
Uut autot ostes valiksin kindlalt diisli, kuna see sõidab vajadusel ka toiduõliga. Kui etanool oleks sama odav, siis mõtleks ka bensuka ostmise peale (mootor kulub kahjuks kiiremini). Vene, Venetsueela ja Araabia naftagigantide armust elada on ka riskantne, kui EV akstsiis läheb aukude lappimiseks eelarves mitte kuumaastikul, mida me teedeks ja tänavateks nimetame.
Algselt postitas: epsum
Iga sõidetud 100km'ga eeldusel et diisel ja bensiin maksavad ühepalju hoian ma kokku : maanteel 52kr, linnas 105kr[/b]
kuus 3300km , ehk igakuine sääst on: 2475 krooni.
Siit edasi läheb minu tekst, oskasin selle kuidagi tsitaadi alla mahutada

Aga siia juurde tuleb vist arvestada asjaolu, et kui võtta aluseks samaväärse mootorivõimsusega auto siis ostes on bensiini ja diisli hinna vahe uue auto puhul a 25-30 tuhhi eek bensiini kasuks (kasutatud auto puhul käärid nii suured vast siiski ei ole). Ehk minda öelda tahan on see, et niiöelda "säästu" ei hakka sa teenima kohe esimesest kuust alates, vaid tegeled auto ostuhinna "nulltasandile" viimisega võrreldes bensiini auto ostuhinnaga. Seda eeldatavat säästu(kasumit) on võimalik teenima hakata vast teisest-kolmandast auto kasutusaastast alates.
Ise mingit põlglikkust ei oma diisli suhtes, olen proovinud teist marki auto diislit ja pelas küll, sõita oli norm, pold häda midagi.
Aga selles teemas siin sai ka selle (bensiin vs diisel) üle arutatud .
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 377&page=2
P.S. Krss jõudis ette ja pani oma jutu vist siia uuesti kirja. Lingil on vihje just seelesama teema kohta.
Algselt postitas: krss
... Kui tahta, et auto paremini jookseks, suureneb ka kütusekulu (tegelikult kaasaegsetel mootoritel chippimisega väheneb see kulu, mis on samas olnud algselt suurem kui vanema põlvkonna mootoritel). ....
OT aga mind on hakanud vaevama selline küsimus: lihtsa chippimisega saab auto võimsamaks ja samaaegselt kütusekulu alla, miks siis tootjad kohe sellise kombinatsiooniga autot müüki ei saada? Ometi oleks see ju päris kõva müügiargument kui konkureerivast mudelist on aparaat võimsam ja samas ökonoomsem

Küsimuse mõte siis selles, et kas see võimsam/ökonoomsem kombo tuleb millegi arvelt? (vastupidavus?)
Algselt postitas: krss
See liitrike tähendab ülalmainitud Audi TD puhul 4L/100km maanteekulu. Kui võtta Saab 9000 võrreldav auto, siis Audi 100 võttis terve minu käes olnud aja jooksul kütust keskmiselt 5,5L/100km, seda talvisel ajal.
Äkki sa avaldad saladuse kuidas sa kütusekulu nii madalaks saad. Kas minu masinal mootor kehvasti regullitud? Mul võtab maanteel u 6 ja linnas u 8 sajale. 2,2 ne mootor vanema 9-3 peal ei tohiks ju võtta rohkem kui audi 100 tunduvalt vanemasse põlvkonda kuuluv, masin suuruselt ju rohkem audi 80-le lähenev.
Naljakas on vaadata just kallimaid diiselautosi
no Mersu 500SEL näiteks, selles hinnaklassis pole justkui vahet, mis kütus maksab. Ka SAAB jääb oma umbes 500keek klassis samasse piiri.
Kui võtta aga uued väikeautod, siis sama klassi mudelina on diisel u. 30-40 keek kallim bensiinumudelist. Lihtsalt nulli saad diisliga oma kallima ostuhinna alles 200 000 km läbimise järel ja öelde nüüd jah, et remonti selles hinnaklassis u. 250 000 pole vaja veel teha...

Kui võtta aga uued väikeautod, siis sama klassi mudelina on diisel u. 30-40 keek kallim bensiinumudelist. Lihtsalt nulli saad diisliga oma kallima ostuhinna alles 200 000 km läbimise järel ja öelde nüüd jah, et remonti selles hinnaklassis u. 250 000 pole vaja veel teha...
Nii võtan sõna kui endine paadunud diislivihkaja. Kunagi ammu-ammu sai sellel teemal vist isegi Epsumiga palavalt vaieldud nagu mulle just meenus
Ajad muutuvad, inimesed muutuvad.
Diisli koha pealt ei ole midagi hullemat kui eelarvamused, tean seda omast käest. Ja kindlasti tuleb mõnele inimesele uudisena, et diislid on võrreldes aastaga 1975 päris mehiselt arenenud.
Ise siis nagu profiilist näha 3.0TiD roolis.
Olen omanud kahte tavalist bensu turbosaabi ja võrdleks siis neid omavahel.
9000CD 2.0 Turbo 129KW
keskmine kütusekulu: 13,5L
9000CSE 2.0LPT 110KW "trionicu kerge tuuninguga"
keskmine kütusekulu: 12,3L
9-5 3.0 TiD 130KW
keskmine kütusekulu 8.5L
(tõe huvides mainin, et ma ei ole linnas väga rahuliku sõidustiiliga)
Kuna ise sõidan aastas üle 50KKM maha ei ole see vahe just väike. Samas ei otsustanud ma disla kasuks mitte ainult raha pärast. Lihtsalt see mootor on parim kompromiss väga vihase mineku (pöördemoment!) ja suhtelise ökonoomsuse vahel.
Linnalegendidest:
Müra: Pole mingi teema. Enamus väga autoteadlikke inimesi keda ma sõidutanud olen ei ole üldse aru saanud et tegu on dislaga. Väljast teeb auto rohkem häält kui bens, aga keda see huvitab
Vibratsioon: Tühikäigu vibra siiski tajutav võrreldes bensukaga. Saad aru, et mootor käib, aga mitte ka enamat. Kindlasti see ei häiri.
Diisli hais: Bensiin haiseb sama rõvedalt ja tanklasse on asja 2x tihemini. Kui natuke hoolikamalt tankida, voolik ära tilgutada ja mitte rabistada siis pole ka mingeid kindaid vaja nagu siin mõned esteedid soovitavad. Ise olen ülikonna ja lipsu inimene ja olen siiani edukalt hakkama saanud, hästiriietatud traktoristiks pole keegi pidanud siiani, pole ennast õnnestunud ka ära määrida.
Talvel käivitamine: ei läinud korralikult talvel käima kumbki mu bensu-saabidest, alla -20 oli alatine jama. Tehniliselt korras masinad muidu. Diislitega (A6 2.5TDI ja pragune masin) ei ole mitte mingit muret. Saabidel kõigil ka eelsoojendus peal, nagu jutuks on olnud. Hetkel naudin hommikuti eelsoojendatud salongi mõnusid pealekauba. Enda Audi käivitus nagu nalja temperatuuril -36C (sellised numbrid olid jõgevamaal üleelmine aastavahetus). Eelsüüde muidugi oli päris pikalt sees.
Soojenemine: 9-5 (univ. kere kusjuures) läheb tänu lisaahjule soojaks ülikiirelt, ka A6 2.5TDI (samuti kuudiga) ei soojenenud märgatavalt halvemini kui bensukad.
Ainuke halb asi on see, et mingil müstilisel põhjusel jääb tankides siiski bensuluugi alla diislijälg, mis müstiliselt hästi soppa külge kleebib, seega on pesulasse tihemini asja.
Nagu ma juba ka mõnes eelnevas topikus olen märkinud, ei jõua ma ära kiita 3.0TiD vihast minekut ja pöördemomenti. Kindlasti ketserlikud sõnad, aga Aero kiirendus mulle mingis vahemikus (a la 50-100km/h) nii sügavat muljet ei jätnud

Diisli koha pealt ei ole midagi hullemat kui eelarvamused, tean seda omast käest. Ja kindlasti tuleb mõnele inimesele uudisena, et diislid on võrreldes aastaga 1975 päris mehiselt arenenud.
Ise siis nagu profiilist näha 3.0TiD roolis.
Olen omanud kahte tavalist bensu turbosaabi ja võrdleks siis neid omavahel.
9000CD 2.0 Turbo 129KW
keskmine kütusekulu: 13,5L
9000CSE 2.0LPT 110KW "trionicu kerge tuuninguga"
keskmine kütusekulu: 12,3L
9-5 3.0 TiD 130KW
keskmine kütusekulu 8.5L
(tõe huvides mainin, et ma ei ole linnas väga rahuliku sõidustiiliga)
Kuna ise sõidan aastas üle 50KKM maha ei ole see vahe just väike. Samas ei otsustanud ma disla kasuks mitte ainult raha pärast. Lihtsalt see mootor on parim kompromiss väga vihase mineku (pöördemoment!) ja suhtelise ökonoomsuse vahel.
Linnalegendidest:
Müra: Pole mingi teema. Enamus väga autoteadlikke inimesi keda ma sõidutanud olen ei ole üldse aru saanud et tegu on dislaga. Väljast teeb auto rohkem häält kui bens, aga keda see huvitab

Vibratsioon: Tühikäigu vibra siiski tajutav võrreldes bensukaga. Saad aru, et mootor käib, aga mitte ka enamat. Kindlasti see ei häiri.
Diisli hais: Bensiin haiseb sama rõvedalt ja tanklasse on asja 2x tihemini. Kui natuke hoolikamalt tankida, voolik ära tilgutada ja mitte rabistada siis pole ka mingeid kindaid vaja nagu siin mõned esteedid soovitavad. Ise olen ülikonna ja lipsu inimene ja olen siiani edukalt hakkama saanud, hästiriietatud traktoristiks pole keegi pidanud siiani, pole ennast õnnestunud ka ära määrida.
Talvel käivitamine: ei läinud korralikult talvel käima kumbki mu bensu-saabidest, alla -20 oli alatine jama. Tehniliselt korras masinad muidu. Diislitega (A6 2.5TDI ja pragune masin) ei ole mitte mingit muret. Saabidel kõigil ka eelsoojendus peal, nagu jutuks on olnud. Hetkel naudin hommikuti eelsoojendatud salongi mõnusid pealekauba. Enda Audi käivitus nagu nalja temperatuuril -36C (sellised numbrid olid jõgevamaal üleelmine aastavahetus). Eelsüüde muidugi oli päris pikalt sees.
Soojenemine: 9-5 (univ. kere kusjuures) läheb tänu lisaahjule soojaks ülikiirelt, ka A6 2.5TDI (samuti kuudiga) ei soojenenud märgatavalt halvemini kui bensukad.
Ainuke halb asi on see, et mingil müstilisel põhjusel jääb tankides siiski bensuluugi alla diislijälg, mis müstiliselt hästi soppa külge kleebib, seega on pesulasse tihemini asja.
Nagu ma juba ka mõnes eelnevas topikus olen märkinud, ei jõua ma ära kiita 3.0TiD vihast minekut ja pöördemomenti. Kindlasti ketserlikud sõnad, aga Aero kiirendus mulle mingis vahemikus (a la 50-100km/h) nii sügavat muljet ei jätnud

Ka minu vurrtraktorsaab on mu esimene diiselauto bensukate järel, kusjuures diisli kasuks ei kallutanud valikut tegelikult üldsegi kütusekulu vahe, mida siin peamiselt ettekääandeks tuuakse (gentelman kütusekulust ei räägi
). Pigem oli põhjus spetside (master Trionic) jt hoiatav hinnang turbobensukate tehasekalade ja enneaegse remondi vajaduse osas. Ja vabalthingava sarnase töömahuga bensukaga võrreldes on minek ja moment ikka teisest puust. .. Aga harva tankla külastamine on ka ikkagi meeldiv ..
Aga las igaüks
sellega, mis meeldib

Aga las igaüks
