2. leht 3-st
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: T Sept 25, 2012 8:52
Postitas jupid
eks ikka EPC
Lisatud failid
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: T Sept 25, 2012 19:49
Postitas helitehnik
Niii, mootor laiali nüüdseks, siit ka küsimus kas kolin võis tekkida sellest et väljalaske poolne balanseerimisvõll oli 1 hamba võrra paigast ära?? ning väike alumiiniumist kronstein millega ta ühe 6mm poldiga ploki külge kinnitub sellel oli poldi poolne kõrv ära murdunud(seoses sellega pakkuge mulle palun seda kronsteini kellel on mõnda laiali mootorit. Ülejäänud asjad paistavad kõik tiptop olevat ning kui sellest see kolin ei saanud tulla, siis on mul mõistus otsas
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: T Sept 25, 2012 21:04
Postitas ivomets
kle, kui sa alt avasid, kas kÕik kepsusaaled võtsid maha ja uurisid ja mõõtsid??
MUIDUGI VARIANT, ET KUI SEDA OTSAKAANT ON KEEGI EEMALDAND JA TAGASi pannud, siis äkki ka karteripõhja??
ja siis ka mingid , kes teab mis saaled sinna kepsule pannud?
kepsusaale pesa võib selle kohta rääkida, kui saale sealt välja võtta. kui kõik 4 pesa võrrelda, võib m,ikdagi näha ja samamoodi ka saaled õle mõõta mikromeetriga.
mõõta vaja ja hästi täpselt. seal sajandikud ja kümnendikud, ja kui neid liialt, siis kolin tulebki, millimeetrit pole vaja

Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: T Sept 25, 2012 21:09
Postitas helitehnik
karteripõhja pole keegi alt ära võtnud, kuna osad poldid on peidus , mistõttu tuleb karteripõhja puurida, seda poldud tehtud enne mind. Tahtsin ju balanseerimisvõlli kohta teada saada

Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 0:31
Postitas helitehnik
Nii panin mootori kokku ilma balans võllideta. tugev plunseri kolin on sees, algul käis umbes 10 minti siis lõi õlisurve tule põlema. Millest see õlisurve kadunud on? KAs saab olla midagi veel peale saalede või õlipumba??? iseenesest saalekolinat sees pole.
Siit veel küsimus kus sellel mootoril oleks hea õlirõhku mõõta?
Ning milliseid numbreid ta näitama peaks?
Unustasin veel mainida et sõela tegin karteris puhtaks.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 7:29
Postitas ivomets
kui sa tasakaalustusvõllid välja võtsid, siis kuidas sa takistasid nende õlituse??
vaata, ma rääkisin sulle su uue auto alguses, et lihtsam ja odavam on töökorras mootor osta ja lasta ära vahetada. oleks vaid möödunud 1 päev ja sa oleks oma aeroga sõitnud!

ps:
isegi magasin maha, et siin foorumis oli töökorras mootor müüa 200 eest.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 8:40
Postitas helitehnik
kõik on tehtud korralikult ja õpetuste järgi, see õlisurve teema oli juba enne ostmist. võllid võtsin välja nii et kõik õlikanalid keermestasin ära ning poldid asemele. Pärast viskasin võllid veel tagasi ka.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 8:43
Postitas helitehnik
täna kontrollin reduktsiooni klappi, miskipärast mul tunne et seal see kala sees ongi, kuna saaled kõik olid väga ilusad, küll näha et käinud mootori omad, aga sellistest õlisurve minema ei pääse
4 kohta keermestasin ära ning poldid asemele, need alumiiniumist koroused või mis iganes nad on, mille sees võlli ringi käib, otsakaane poolsed, kummagile üks polt, siis vabajooksu hammaka õlitusele 1 polt ja balansiketi pingutile.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 9:02
Postitas Trionic
Huvitav küll,kuidas sa neid bal. võllide ringsaalede õlituskanaleid keermestasid/umbseks tegid?
Tsitaat:
Nii panin mootori kokku ilma balans võllideta.
Tsitaat:
Pärast viskasin võllid veel tagasi ka.
Jätsid siis ilma võllideta,või võllidega?
Aga vahet pole.Midagi väga olulist oled kahe silma vahele jätnud,sest " klobinaid" saab teha ainult mingi kolvigrupi detail,või -koost. Tõukuri "tiksumine" kaob tunni aja jooksul tavaliselt ära(mootori töötades). Sa pole väntvõlli üle mõõtnud,ei kepsu-, ega raami pindadelt,samuti vändatelje "viskumist" , ega pole ka maininud bal. võllide saalede täpsest olukorrast.
Õlirõhu meh. mõõtmine ei anna sulle ka midagi,sest tuli ju põleb ja kolin on mootoris. Mõõdetakse õlifiltri juurest turbo "banjo"liidese alt.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 10:22
Postitas helitehnik
Pidasin silmas seda et balanseerimisvõllid ei ole enam aktiivsed, ehk siis võllid ei käi ringi, lihtsalt on mootoris sees, radika poolsel võllil oli saale kulunud ning võllil samuti sooned sees, seda kirjutasin ka siin teemas eelnevalt.
Pimedaks tegin sedasi et võlli saalel see soon mis on, selle liimisin loctite metalli liimiga üle ning lihvisin kergelt liivapaberiga siledaks ja siis veel võllid järgi, no see sai küll nii tehtud et sealt ei lähe 100% kaduma midagi, see õlisurve kaob mujale. See hääl mida mootor teeb on täpselt nagu tühja plunseri plagin. Klapikambri kaane maha võtsin ja plunseritele peale vajutasin oli ka näha et umbes pooled neist olid tühjad.
Võin ju sellest klõbinast video teha, aga kepsusaale hääl see igaljuhul pole. Nii palju kui ma neid kepsusaale hääli kuulnud olen.siis see pole see.
Kui ma turbo õlitusest selle võtan siis turbo ju mõõtmise ajal õlitust ei saa? või sain ma millestki valesti aru?
Kontrollisin seda reduktsiooni klappi ka nüüd, liigub väga kenasti
Hakkan juba arvama ei kusagil õlitus kanalil mõra sees, kuigi ei tahaks sed 1 miljonist võimalust uskuda.
müstiline mootor on see, ei taha kohe kuidagi alluda, kõige muu poolest on kõik hea ja tore, aga sellise kogemuse peale ei tahaks enam seda marki omada
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 10:51
Postitas ivomets
ei mina saa aru, kuidas sa neid ümmargusi saalesid seal pimedaks tegid??
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 11:11
Postitas helitehnik
Võtsin saaled välja ning liimisin saalel oleva õlitus kanali kinni, no tegin nagu kindapeale variandi. USA foorumist lugesin, seal jätavad saaled sisse nii et võll ei käi lihtsalt ringi ja ikka asi toimib, niiet see on välistatud et sealt rõhk minema pääseb
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 14:29
Postitas keenius
Soovitan sul kontrollida õlipumba korpust kas pole kett seda läbi kulutanud ja õli ei jõuagi mootorisse korralikult.
Nägin hiljuti ühte saab 9-5 mootorit mis selle pärast kokku jooksis.
Viga oli selles et balansvõlli tald oli kulunud balansvõlli kett olilõdva ja kulutas õlipumba korpusesse augu ja nii läks väntvõll õhtale.
Sa pead aru saama mis on põhjus ja mis on tagajärg muidu pole mõttet seal asju lambist teha.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 15:42
Postitas helitehnik
Ei andnud rahu ja kiskusin karteri põhja alt ära, ei tea kuidas ma ennem pime sain olla, aga igaljuhul on keskmine raamsaale õhtal, mis kaudu läheb siis õlitus ka balansvõllidele. Ei mõista vaid seda, et miks vaid üks raamsaale siis. 1 oli veel kerge kulumisjäljega, teised aga väga viisakad. Nüüd läheb kogu jooks uued nii kepsud, kui raamid, loodan et sellega see anomaalia selle mootoriga lõppeb.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 18:15
Postitas helitehnik
Panin raamsaaled lauale järjekorda see mis kõige enam kulunud on, on keskmine raamsaale, siis sellest äärmised on samuti võrdselt kulunud aga vähem kui keskmine ning kõige äärmised on samuti võrdselt kulunud, aga väga korralikud.
Kepsusaaled on kõik võrdselt kulunud.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: P Okt 07, 2012 18:17
Postitas helitehnik
Panin raamsaaled lauale järjekorda see mis kõige enam kulunud on, on keskmine raamsaale, siis sellest järg mised on samuti võrdselt kulunud aga vähem kui keskmine ning kõige äärmised on samuti võrdselt kulunud, aga väga korralikud.
On sellel mingi loogiline seletus? Õlitus tuleb vända otstelt?
Kepsusaaled on kõik võrdselt kulunud.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: T Okt 09, 2012 11:42
Postitas helitehnik
Tahtsin küsida, kuskaudu või mis kanalid peaks seal mootoris ära puhastama, kuna nüüd kui karteri põhja alt ära võtsin, oli jälle korralik ködi sõela ees ja seda vaid kokku poole tunnise käimisega.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: K Okt 10, 2012 9:42
Postitas helitehnik
Kõik OK, viga oli kolvisõrmes, nüüd tuli kolb läbi karteripõhja, polegi sellist asja varem näinud. Egas midagi uus mootoriplokk jälle ja kokku tagasi. Tuleb vist 9-5 plokk panna, kuna 9000 oma pole müügis näinud.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: K Okt 10, 2012 9:59
Postitas iisak
Meil on kapremonditud tonnise plokk kohe valmimas!
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: N Okt 11, 2012 11:12
Postitas _rein_
Panin raamsaaled lauale järjekorda see mis kõige enam kulunud on, on keskmine raamsaale, siis sellest järg mised on samuti võrdselt kulunud aga vähem kui keskmine ning kõige äärmised on samuti võrdselt kulunud, aga väga korralikud.
On sellel mingi loogiline seletus? Õlitus tuleb vända otstelt?
Kepsusaaled on kõik võrdselt kulunud.
Kui keskmine saale on rohkem kulunud võib väntvõll olla kõver.Soovitaks väntvõlli treipinki tsentrite vahele panna ja viskumine ära mõõta.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: E Okt 29, 2012 15:34
Postitas helitehnik
Huvitav millest mootor suitseda saab veel, panen käima siis on terve hoov 3minutit paksu tomu all. Kolvirõngad, klapisääre tihendid on kõik uued, turbo on korras, õli igatahes silindrisse pääseb, kuna tegemist õli põlemisega
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: E Okt 29, 2012 16:13
Postitas vre
Tere.Oli mul kunagi ammu üks Toyota Celica,millel moto kokku oli lastud ja peale remonti tossama hakkas. Vahetasin kõik saaled,kolvirõngad,klapisääre tihendid,lõpuks plokikaane jne..Õudne jama oli ühesõnaga,aga kusagilt sai ikka õli 4 silindrisse ja umb 5 min peale mootori käivitamist oli selline lont taga,et kole..Lõpuks tuli välja,et 4 silindri hülsis oli silmale praktiliselt märkamatu pragu,millest siis mootori soenedes hakkas õli sisse lahmama..Hülss sai kusagil Nuias uus lastud teha.
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: E Okt 29, 2012 17:38
Postitas ARZT
Mul kunagi ühel riisiraketil ka peale mootori remonti jubedat moodi suitsema hakkas...Lõpuks ilmnes, et 2 klapisäärikut olid irdunud. Uued. Ei jäänudki nad sinna muud moodi püsima, kui liimides. Sellega probleem kadus...
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: E Okt 29, 2012 18:59
Postitas helitehnik
Jah, aga minu masinal kaob suits ära kui 5-10 minti umbes käib
Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw
Postitatud: T Okt 30, 2012 23:29
Postitas _rein_
Mul kunagi ühel riisiraketil ka peale mootori remonti jubedat moodi suitsema hakkas...Lõpuks ilmnes, et 2 klapisäärikut olid irdunud. Uued. Ei jäänudki nad sinna muud moodi püsima, kui liimides. Sellega probleem kadus...
Sinu kirjast järeldub, et sa ei ole eelpool mainitud Saabi mootori klapisääretihendit näinud.