Klobin mootoris 2,3 turbo 169kw

helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#1

Mure siis selles, et sai ostetud masin millel mootoris kolin sees, karteri põhi sai alt ära võetud ning saale osa timm. Seejärel sai võtta klapikambrikaas maha ning seal nägin sellist pilti, et salongipoolsele ketitallale oli kett söönud cm sügavuse vao sisse ning seesama keti talla puru oli ka all karteris võtturi sõela ees. Kuidas keti talda kõige mugavam vahetada ning kas klobin saigi tulla sellest räbalast ketitallast? Kusjuures selline tähelepanek veel et masin käima pannes, 20km sõitu ning lõi õlitule põlema, siis seisid mõned minutid ja sai jälle 10km umbes sõita, kuni jälle õlitule põlema lõi.
Kasutaja avatar
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#2

Pakun, et sellisel puhul vahetatakse vist terve ketimajandus välja. Mina väga enam ei sõidaks ;)
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#3

Tallavahetusest üksi ei piisa-kogu ketisats tuleb välja vahetada.
Selleks tuleb mootor laua peale(auto pealt maha) võtta.
Õlirõhuprobleem võib seisneda hävinud balanssvõllide saaledes.
Väga harva,rõhutan 9-5 PUHUL VÄGA HARVA võib ka õlirõhuandur vigane olla.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#4

Okei olen nõus kogu keti süsteemi välja vahetama, juhul kui tean kindlalt et see klobin tuli sellest keti talla suurest kulumisest, selleks ju proovimise jaoks piisab vaid selle ühe talla vahetusest, klobin peaks ju ära kaduma? Või oskab keegi veel mõnda asja pakkuda mis saaks seda klobinat teha, kui juba selline täitsa omadega õhtul keti tald on avastatud? kaevasin foorumit küll kuid ei leidnud seda päris õiget seletust, kuidas saaks selle keti talla vahetatud. plokikaane pean nagunii maha võtma, kuna kaane tihendi vahelt ajas õli välja. Mingit lihtsalt paari sõnaga seletust mida jälgida, kuidas märgid paika saab jne.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

Ohjahhh.....
Kulunud tald ei ole põhjus vaid tagajärg.
Ja see mootorieemaldus autost EI OLE nii väike töö,et ükshaaval seal pulki vahetada :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#6

Saan aru et talla ta ongi ju ära söönud tänu madalale õlirõhule.
Lihtsalt tahtsingi selleni jõuda kui õlirõhu probleem saab lahendatud siis proovi jaoks piisab ju üks tald ajutiselt ringi lüüa? Mis see ketikomplekt maksab ning mida ta sisaldab. Ja mis hinnaga on raamsaaled? Ning veel sinna otsa balansivõlli saalede hinnad.
Ühesõnaga, kas suure tõenäosusega on see mootori kloppimine hetkel tingitud sellest kulunud ketitallast?
Ja kas vaid ketitalla vahetuseks on tarvis samuti mootor maha saada, selles ma kahtlen, kuigi alles esimene kokkupuude saabiga
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

kui sul seal võtturi sõela ees vaid natukene puru, mitte pole täiesti ummistunud, siis ikka kuskil mingi saalede probleem, kust rõhk minema kaob.
ja mis ketipinguti teeb?? korras?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#8

Jep, kett on ilusti pingul, avastasin nüüd selle, kui klapikambrikaane maha võtsin, et paremalt poolt kus õli lausa lahmas välja(kui autoga proovisin sõita) on keegi tark jätnud plokikkaane tihendi krussi vahele niiet paaris kohas pole nagu tihendit vahelgi. Seoses sellega tuli meelde kuidas ühel vito bussil hakkas samuti mootor klobisema ning oli samuti veaks krussis tihend, kus kohapeal omakorda oli üks õlikanal mis viis ketipingutini ning seetõttu ei saanud ketipinguti õiget õlitust. Seega plokikkaas tuleb mul maha võtta. Nii ja kui kaas on maas ning otskaas samuti laiali, kas tõesti ei ole siis võimalik neid balanseerimisvõllide saalesid seal vahetada? Praegu kaldun üldse arvama et kogu kurja juur ongi see lohakalt paigaldatud tihend. Samas pani ennast jälle mõtlema et mispärast teda üldse on näpitud, eks kui laiali on siis näeb ehk midagi uut jälle. Keegi võiks paar näpunäidet jagada, mida kaane maha võtmisel jälgida, seoses ketimärkide ja muu spetsiifilisega, sest endal puudub Saabi mootoritega kokkupuude täielikult
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#9

tuli veel meelde selline asi, et mäest üles sõites püsikiirushoidja peal oli see kolin tugevam, kui mäest alla minnes kadus üldse ära niiet salongi enam kuulda polnud. Kui sellest on mingit abi
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#10

Ei taha nokkida ega norida, aga kuidas saab plokikaane tihendit krussis vahele panna?
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#11

Jään vastuse võlgu. Võibolla seletasin arusaamatult, ühesõnaga tihend ei jookse mõnest kohast selle metallserva peal kus ta peab jooksma, vaid teeb mõnes kohas keti koja poole peale kaared sisse, nagu välja veninud vms.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

sa räägid vist klapikambri kaane tihendist??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#13

Ei ma räägin ikka plokikaane tihendist ja õli tuli sealt niiet mootori külg hakkas ujuma kui käima panin
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#14

plokikaane tihend võib kortsu minna näiteks ketimajanduse vahetusel kui otsakaas eemaldatakse ja paigaldatakse ilma plokikaant maha võtmata. Siis võib otsakaane paigaldusel plokikaane tihendi kortsu lükata küll.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#15

Oskab keegi öelda saab need balanseerimis võllide saaled vahetatud kui plokikaas maas ning mootorit vähe liigutada?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Võlle sa mootor peal kätte ei saa ja abinõud saale vahetuseks sul ka ei ole.Selle pead treialil teha laskma(abinõu on pikem,kui mootoriplokk).

Kaant on mugavam eraldada,kui mootor peal,samas pead niikuinii mootori koos abiraamiga alla laskma,et tuvastada tekkinud vead.Klobinat oleksid pidanud eelnevalt demonstreerima mõnele asja tundvale tegelasele.

Kui vändasaaled on "pihta saanud",tuleks vänt lihvida,sest juba on tööpinnad kahjustet. Samas ei müüda antud mootoritele remontsaalesid,kuna vända tööpinnad on pindkarastusega.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#17

Ma pole veel kaant maha võtnud, iseenesest paneks karteri alla tagasi ja saaksin seda häält demostreerida kui tarvis, kuid Rakvere kandis ma ei tea ühtegi inimest kes oleks spetsialiseernud saabi remondile.
Kui Balanseerimisvõllil on saale täitsa õhtal kas ta kulub nii ära et lõtk on käega tuntav? Ühesõnaga siis päris maha pole mootorit siiski vaja võtta, et nii palju koos abiraamiga allapoole et võllid mahuksid välja?
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#18


Kui vändasaaled on "pihta saanud",tuleks vänt lihvida,sest juba on tööpinnad kahjustet. Samas ei müüda antud mootoritele remontsaalesid,kuna vända tööpinnad on pindkarastusega.


Küsiks siinjuures mis karastusega väntvõllil kepsukaelad siis on, et neid lihvida võib?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Tsitaat:
"Küsiks siinjuures mis karastusega väntvõllil kepsukaelad siis on, et neid lihvida võib? "

Tehase poolt ei võigi.Arumaeisaa,kas need vändad on võist,või si...st tehtud. Samas on B204/234 saaled samat mõõtu,seega saaks kasutada tonnise/NG remontsaalesid Ise pole kliendi masinal tahtnud katsetada kestvust. Tean,et venkud on seda nippi kasutanud,kuid pikemas perspektiivis kestvus on mulle teadmata.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

Ma pole veel kaant maha võtnud, iseenesest paneks karteri alla tagasi ja saaksin seda häält demostreerida kui tarvis, kuid Rakvere kandis ma ei tea ühtegi inimest kes oleks spetsialiseernud saabi remondile.
Kui Balanseerimisvõllil on saale täitsa õhtal kas ta kulub nii ära et lõtk on käega tuntav? Ühesõnaga siis päris maha pole mootorit siiski vaja võtta, et nii palju koos abiraamiga allapoole et võllid mahuksid välja?

Abiraam tuleb selleks eemaldada,et mootorit allapoole saada ja siis oledki juba mootori maha võtnud.

Võllidel sa mingit lõtku käega proovida ei saa
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#21

Tahtsin küsida veel, et miks see kett üldse kolisema hakkab sedasi? kas ta on lõtv seetõttu? minu masinal igatahes kett kenasti pingul, üritan homseks selle otsakaane ka maha saada, on võimalik, et seal all on asi mis tekitab seda kolinat? Õlirõhk õlirõhuks, aga kolinat tekitab ometi mingi muu asi seal.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#22

http://www.youtube.com/watch?v=US3dEhPm ... re=related

Vot ütleks et selle sarnane on minu mootor heli.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#23

http://www.youtube.com/watch?v=US3dEhPm ... re=related

Vot ütleks et selle sarnane on minu mootor heli, selline lagin siis.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#24

tahaks näha tehase andmeid, kus kirjas, et B205/B235 mootori väntvõlli ei tohi lihvida remont mõõtu. Ent ometiga varuosa kataloog pakub remont mõõdus saalesid kepsukaelale. Mul tekib selline tunne, et mõned "tehase andmed" on Eestis välja töötatud ;)
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#25

Khmm,khhmmm...
Milline varuosakataloog kui küsida tohib?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta