2. leht 3-st

Väike rihma probleem.

Postitatud: E Mär 20, 2006 19:46
Postitas Veiko
Kui kellelgi on annetada vanu peetis rullikuid katsetamiseks, oleks pakkumised väga teretulnud .

ma võin enda oma tuua kui ma ta maha võtan. loodan enne järgmist esmaspäeva maha võtta mõnel vabamal õhtul. niikuinii ma varem tln-sse ei tule.
vulkanus, pane U2U oma nummer, kui tln-sse jõuan helistan.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 6:34
Postitas Trionic
Algselt postitas: vulkanus
Kui kellelgi on annetada vanu peetis rullikuid katsetamiseks, oleks pakkumised väga teretulnud .
Olude sunnil ei saa enda omadega katsetada kuna millegagi peab ka sõitma

viskan iga päev mõne komplekti prükka:cool:

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 6:35
Postitas Trionic
Algselt postitas: vulkanus
ei saaks öelda et asi ei ole kallis 1 rullik minuteada maksis midagi ümbes 300 tükk seega 2tk üle kuuesaja pluss rihm mis on üsna tõenäoline midagi 500kanti pluss tööraha ,kui ise ei tee Mu naabril läks kugu pull anti juures 1500 milleks mul seda kulutust tarvis on

küsimus trionicule kas on olemas ka vastupidavamaid rullikud
või on asjal mingi muu konks

kõigil tootjatel sarnane p...k:wall:

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 10:29
Postitas hoplaa
Mul tõttöelda ei ole mingit ettekujutust, et milline see asjapulk välja näeb, aga kui kulumisele on vaja vastu seista, siis SAAB ehk treida kiirlõiketerasest, mis on väga kõva, kuid samas ka väga sitke materjal.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 10:29
Postitas Factor
Saan ma õieti aru, et jutt käib kummagist pildilnäidatust?:red:

Lisatud failid

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 10:39
Postitas suur
Algselt postitas: Factor
Saan ma õieti aru, et jutt käib kummagist pildilnäidatust?:red:
Huvitav, ma sain hoopis teise pildi :)

Lisatud failid

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 10:46
Postitas Factor
Heh see kisub juba muige suule....
No üldiselt on siiski tegu üsna lihtsa ehitusega rihmarattaga (nagu ma aru saan).
Kui need tõesti sellised plastmassist ja nigelad on, siis arvan küll, et poolene lauakas kaasa ja kohaliku treiali juurde, kes sellise asja valmis treib ja pistab sinna mingi korralikuma laagri sisse.
Samas krt. ei taha uskuda, et Saab sellise asja, millel tegelikult ju koguaeg pinge peal laagri kuulide separaatorid (kui eelnevast jutust õigesti aru sain) plastmassist teeb! Võibolla on viga pingutajas, kes üritab selle rihma ikka nagu pillikeele pingule vedada?:D
Või mis arvate?

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 11:20
Postitas NO FEAR
vada Factor, see see point ongi, et ei tohi pingule tõmmata, kas mitte sõrmega surudes ei olnud see läbisurumise, (rihma) sügavus miski sent-paar. ja kui koormus on taga ning viliseb, siis natuke saab ju alati peale keerata, kuni vigisemine järgi jääb. mes?:freak: vahetasin oma rihma aastal 2000 sügis ning rulliku ka.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 11:38
Postitas ivomets
96-l rihma liigne pingutamine lõhub mootoril sees tekstoliithammasratta, mis niigi meeletult kallis ja defitsiitne ja vahetuseks vaja mootor maha võtta ja karteripõhi ja esiosatykk maha võtta.
seega, kes seda tööd juba korra teinud on, see teab kuidas rihma pingutada.;)
tegelikult sellepärast lähevad rullid läbi, et määret vähe sees ja liigne pingutus.
kuigi kas 9000 l pole automaatne pingutus?

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 12:58
Postitas KaidoV
Ähmaselt meenub, et oli vist jah selline case: see pingutusvimpula väsis ära ja surus ennast omavoliliselt nii pikaks kui sai, rihm otsustas sellise surve all mingi aja pärast ribastuda.

Edasi oli elu nagu filmis: helistasin Antile, 15 minuti pärast alustas avariibrigaad Tallinnast sõitu ja saabus mingi napi tunniga Pärnusse. Lendas kummivilinal Neste bensukasse sisse, üks mees tõstist autot - teine keeras ratast alt. Logar välja, sah-sah vanad jubinad maha, vana rihm prükkarisse, uued asjad külge, logar tagasi, ratas alla ja auto tungilt maha.
Eks kunstiline liialdus on omalkohal aga helges mälestuses üle poole tunni kogu operatsiooni peale küll ei kulunud.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 13:15
Postitas ivomets
Algselt postitas: KaidoV

Edasi oli elu nagu filmis: helistasin Antile, 15 minuti pärast alustas avariibrigaad Tallinnast sõitu ja saabus mingi napi tunniga Pärnusse. Lendas kummivilinal Neste bensukasse sisse, üks mees tõstist autot - teine keeras ratast alt. Logar välja, sah-sah vanad jubinad maha, vana rihm prükkarisse, uued asjad külge, logar tagasi, ratas alla ja auto tungilt maha.
Eks kunstiline liialdus on omalkohal aga helges mälestuses üle poole tunni kogu operatsiooni peale küll ei kulunud.

aga nii see asi ju käib!!! tuiblid poisid, kes asja jagavad!

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 15:48
Postitas NO FEAR
see on tõesti vahva, kui püüda näiteks vanematel autodel logarit alt kätte saada...need iluliistu mutikad on tavaliselt totaaselt kinni. ja poole tunniga...uuematel kindlasti.

ivomets, tonnisel küll automaatne pingutus ei ole.ikka jebid oma pisikese 13mm võtmega sääl vahel!
enne tuleb veel lahti saada kinnitus, mis hoiab rullikut pingutatud olekus.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 18:08
Postitas vulkanus
uuematel on kohe täiesti kindlalt automaatne vähemalt minu omal küll.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 18:39
Postitas S9K
Uuematel võibolla jah aga vanal ikka 13 mm. Õnneks minu omal pole logarid iluliistu mutikate küljes kinni. Vaid on lihtsalt nende otsas. Hea lihtne ära võtta. Seda ei ole ka vaja karta, et nad sealt ära kukuvad.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 18:50
Postitas KrikU
http://www.saabnet.ee/index.php?l=probleemid

Imelik, et siin pole sõnakestki mainitud, et kas siis peaks muretsema kah või on nii nagu ta on?

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 19:19
Postitas sebastian
Minu meelest automaatne pingutus on neil tonnistel, kus sama rihm veab ka konditsioneeri. Vanematel mudelitel oli kondi jaoks (kui selline üldse küljes) eraldi kiilrihm, mis tuli enne eemaldada. Sellistel siis ka 'käsitsi' pingutamine.

to NO FEAR: vana tonnine oli mul 10-aastane, kui logarit näppisin. Just selle terashari-õli pihustamine süsteemiga sain mutrid kergelt lahti. Alguses ka proovisin niisama vägistada, aga pärast sixpack'i tuli mõistus koju ja kiire läks mööda :P

edit: üldse soovitaks igasugust roostes mutrite keeramisel enne spets pulverisaatoris ollust kasutada.
Hea õppetunni sain, kui tonnise väljalaske kollektori mutreid (kuivalt!) keerates tikkpoldi puruks väänasin. Pärast lasin vastavat õli poldile ja tuli isegi 1cm poldijupp oma pesast välja.
Teenindustes ei hakka ükski kogenud parandaja niisama kuivalt roostes mutreid vägistama.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 19:31
Postitas Trionic
Algselt postitas: Factor
Heh see kisub juba muige suule....
No üldiselt on siiski tegu üsna lihtsa ehitusega rihmarattaga (nagu ma aru saan).
Kui need tõesti sellised plastmassist ja nigelad on, siis arvan küll, et poolene lauakas kaasa ja kohaliku treiali juurde, kes sellise asja valmis treib ja pistab sinna mingi korralikuma laagri sisse.
Samas krt. ei taha uskuda, et Saab sellise asja, millel tegelikult ju koguaeg pinge peal laagri kuulide separaatorid (kui eelnevast jutust õigesti aru sain) plastmassist teeb! Võibolla on viga pingutajas, kes üritab selle rihma ikka nagu pillikeele pingule vedada?:D
Või mis arvate?

Saab neid rulle ei valmista,kõigil euroopa markidel on sama sitt küljes.Febi üks põhitootja.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 19:33
Postitas Trionic
Algselt postitas: NO FEAR
see on tõesti vahva, kui püüda näiteks vanematel autodel logarit alt kätte saada...need iluliistu mutikad on tavaliselt totaaselt kinni. ja poole tunniga...uuematel kindlasti.

ivomets, tonnisel küll automaatne pingutus ei ole.ikka jebid oma pisikese 13mm võtmega sääl vahel!
enne tuleb veel lahti saada kinnitus, mis hoiab rullikut pingutatud olekus.

Kõigil peale B202 mootori on automaatpinguti.

Väike rihma probleem.

Postitatud: T Mär 21, 2006 23:32
Postitas maxuud
Kõigil peale B202 mootori on automaatpinguti. [/quote]

Kuidas see automaatpinguti siis töötab (mis põhimõttel), kas see amorditaoline jurakas ?
Kas ta teeb oma töö ära koheselt peale rihma / rullikute vahetust või registreerib ka hilisemas ekspluatatsioonis rihma pingususe taset ja vastavalt sellele teeb siis jälle regulli. Siin tuleb siis mängu jälle üks võimalik lisa faktor, et kas pinguti ise on korras ja teeb oma tööd õigesti. See saab ju omakorda impulsi kusagilt ..., nagu nõiaring või !:freak:

Väike rihma probleem.

Postitatud: K Mär 22, 2006 0:27
Postitas sebastian
Automaatpinguti on see jublakas, mis Suur-e postituse pildil nr.2
Lahti pole kunagi võtnud, aga ilmselt tegemist sarnase amortisaatoriga nagu kapoti-tagaluugi amordid, ainult et palju tugevam.
Ükskõik millises asendis annab ta ühesuguse pingsuse.. kui näiteks rihm venib, siis pingsus säilib.
Kas ta korras on, selgub kohe, kui rihma pöidlaga vajutada...see peab paar senti vajuma.

Keegi targem ehk parandab, aga mingi loll loogika ütleb, et kui see pinguti omadega läbi siis jääb ta hoopis nõrgemaks.

Miks rihm libiseb: sama moodi kulumise tagajärjel nagu tavaline kiilrihm. Koosneb ta ju mitmest kõrvuti kiilust ja uuest peast toetuvad nad rihmaratta vastavate süvendite servadele. Kulunud rihma kiilud aga süvendi põhjale ja hoobilt kokkupuutepind väiksem.

Libisemise vastane aine (pulverisaatoris) aitas minu tonnisel ainult ühe päeva, siis hakkas jälle vinguma.

Väike rihma probleem.

Postitatud: K Mär 22, 2006 6:40
Postitas Trionic
Jutt jumala õige.See,et pinguti vananedes nõrgemaks jääb,on veel pisike häda-
lahkunud õli kaotab pinguti amordiefekti,mistõttu kandub väntvõlli poolt tekitatud vibratsioon(veelgi hullemini vibrab AC-kompressor) leevendamata kujul
rullide-,generaatori-,veepumba jne.laagriteni,millede eluiga oluliselt lüheneb.Teine häda pingutil võib olla mitte kokkusurutavus-õli ei pääse vastassuunas klapist liikuma ja tekitatakse ülepinge.Hr.Qdwini autol oli selline pinguti-see purustas lausa eritööriista,millega pingutit kokku surutakse.
Alati alustage pingutist,maksab küll üle 2 kilo,aga pidevalt rulle,gene laagreid ja veepumpi vahetada ei tule soodsam.

Väike rihma probleem.

Postitatud: K Mär 22, 2006 6:45
Postitas qdwin
Jälle rullikust. Ütle Trionic mis materjalist ta tohib olla ja millest mitte. Plast või alumiinium? Kas rihmaratas peab olema kergelt purunevat tüüpi et vältida teiste agregaatide purustamist.

Väike rihma probleem.

Postitatud: K Mär 22, 2006 6:52
Postitas Trionic
9-5 `l kasutatakse pingutis TERASRULLI,millel on vahetatav laager,juhtrullid on samasugused saastast plastjunnid.,seega ei tohiks mingit vahet olla,millest rulli treida.Kaaluprobleemid tulevad küll,kui plast terasega asendada-mootori kasutegur väheneb;)

Väike rihma probleem.

Postitatud: R Juun 16, 2006 8:35
Postitas suur
Algselt postitas: qdwin
Jälle rullikust. Ütle Trionic mis materjalist ta tohib olla ja millest mitte. Plast või alumiinium? Kas rihmaratas peab olema kergelt purunevat tüüpi et vältida teiste agregaatide purustamist.
Kuna sul tõsine plaan rullikud ise leiutada, siis võtsin kätte, mõõtsin rulliku olulised mõõtmed ära ning panin joonisele. Mõõdetud rullikud peaks olema A-varuosad, kuna minuteada on need VM'is külge pandud.

Lisatud failid

Väike rihma probleem.

Postitatud: R Juun 16, 2006 8:36
Postitas suur
Veel 1 pilt:

Lisatud failid