Selline, võibolla rumal küsimus ,kuidas keneka rihmal pinge maha saab ,see pole nagu tavaline pingutussüsteem nagu paistab.Soov oleks rullikuid vahetama hakata teevad juba häält ja ei soovi küll teepeale jääda.
Autoks siis 9000 /2.3t / Aut. kondiga
Ühtlasi küsiks, kui palju uued rullid maksavad.
Väike rihma probleem.
Kõige parem on vahetada seda rihma ja rullikuid kui PAREM ratas koos logariga alt ära võtta.
Edit: Kurat on jah see teine vasak, ehk parem noh.
Tee veel ööotsa tööd kohe näha, et pea segamini.
Edit: Kurat on jah see teine vasak, ehk parem noh.

Iga ratas veab and then some!
Selleks on asjalik juhend seal: http://www.quasimotors.com/belt_install.htm
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vaheta jah kiirelt kui häält teevad.
mina soovitaks hoopis parema ratta eemaldada ja logari kah, siis pilt selge, kust mis käib
mina soovitaks hoopis parema ratta eemaldada ja logari kah, siis pilt selge, kust mis käib
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Selle juhendi järgi on see ikka ilge kamm, tee mingi tööriist kaa veel, ei noh midagi geniaalsemat Saab välja ei suutnud välja mõelda või .
No jah ega tänapäeval ongi kõik asjad ikka nii tehtud ,et ise pole nagu selle vahetamise juurde asja.
Kui keegi viitsib kirjutada, võiks eestikeelse juhendi siia üles panna oleks elu veidi lihtsam
Mul endal, kui logareid esimene kord alt ära võtsin ,läks pool päeva aega selle pulliga ,kuna kõik porikoopa iluliistu kruvid olid kinni roostetanud. Täiega kopa viskas ette, pärast keevita neid 5 seid polte sinna tagasi.
Aga ega midagi nüüd eeltöö tehtud ehk läheb veidi kergemalt.
No jah ega tänapäeval ongi kõik asjad ikka nii tehtud ,et ise pole nagu selle vahetamise juurde asja.
Kui keegi viitsib kirjutada, võiks eestikeelse juhendi siia üles panna oleks elu veidi lihtsam
Mul endal, kui logareid esimene kord alt ära võtsin ,läks pool päeva aega selle pulliga ,kuna kõik porikoopa iluliistu kruvid olid kinni roostetanud. Täiega kopa viskas ette, pärast keevita neid 5 seid polte sinna tagasi.
Aga ega midagi nüüd eeltöö tehtud ehk läheb veidi kergemalt.
No Vulkanus, võta asja rahulikult
Alguses on muidugi väike kamm, eriti kui enne pole midagi sellist teinud. See pole ju Ziguli, kus kõik oli nii lihtne. Mõne uuema masina kapotialune ajaks siis puhta hulluks...
Iluliistu mutrid nühi terasharjaga puhtamaks ja siis lase mingit õliollust peale, anna paar tundi seista ja mutrid tulevad kergesti lahti. Minul läks 10 minutit selleks aega ja minulgi oli see esimene kord neid ära võtta. Ainult natuke kannatust on vaja, kui töökotta ei viitsi (või ei raatsi) viia.
Eraldi tööriista pole tingimata vaja, aga siis peab sul abimees olema, kes pingutusrulli alla surub kuniks sa rihma maha võtad. Üksinda on seda tõesti üsna vilets teha.
Pilt kust näed logari kinnituspoltide asukohti...selguse mõttes on pliiatsid topitud poltide aukudesse:

Kajuks on pildil vasakpoolne logar, aga parempoolsel on kõik sama ainult peegelpildis.
Poltidega ole veidi ettevaatlik. Nimelt on üsna lolli lahendusena metallikruvid topitud plastmasstüüblitesse. Ehk siis kruvisid tagasi keerates ei tohi loomajõudu kasutada. Juhtub ka paremates peredes, et kruvid 'üle keeratakse'.
Mutrivõti pingutusrulli mutri külge (sellel on vastupidine keere!) ja tuleb aeglaselt aga tugevasti vastupäeva suruda. Selleks siis abimeest vaja. Ettevaatlikult, et ära ei libise, sest rull liigub suht raskelt ja kindlasti on vaja mutrivõtmele pikendust.
Nii tegin ma ise. Kuna ainult rihma vahetus, siis võttis aega tunnijagu.

Iluliistu mutrid nühi terasharjaga puhtamaks ja siis lase mingit õliollust peale, anna paar tundi seista ja mutrid tulevad kergesti lahti. Minul läks 10 minutit selleks aega ja minulgi oli see esimene kord neid ära võtta. Ainult natuke kannatust on vaja, kui töökotta ei viitsi (või ei raatsi) viia.
Eraldi tööriista pole tingimata vaja, aga siis peab sul abimees olema, kes pingutusrulli alla surub kuniks sa rihma maha võtad. Üksinda on seda tõesti üsna vilets teha.
Pilt kust näed logari kinnituspoltide asukohti...selguse mõttes on pliiatsid topitud poltide aukudesse:

Kajuks on pildil vasakpoolne logar, aga parempoolsel on kõik sama ainult peegelpildis.
Poltidega ole veidi ettevaatlik. Nimelt on üsna lolli lahendusena metallikruvid topitud plastmasstüüblitesse. Ehk siis kruvisid tagasi keerates ei tohi loomajõudu kasutada. Juhtub ka paremates peredes, et kruvid 'üle keeratakse'.
Mutrivõti pingutusrulli mutri külge (sellel on vastupidine keere!) ja tuleb aeglaselt aga tugevasti vastupäeva suruda. Selleks siis abimeest vaja. Ettevaatlikult, et ära ei libise, sest rull liigub suht raskelt ja kindlasti on vaja mutrivõtmele pikendust.
Nii tegin ma ise. Kuna ainult rihma vahetus, siis võttis aega tunnijagu.
Minu tagumine rullik läks Tartu-Tallinn maanteel 3 päeva tagasi.
Anyway, sain teised rullikud (kasutatud), milledest üks on korralik ja teise laager pisut kõriseb.
Siit küsimus: kas rulliku plastosa sees olevat laagrit on võimalik vahetada?
Anyway, sain teised rullikud (kasutatud), milledest üks on korralik ja teise laager pisut kõriseb.
Siit küsimus: kas rulliku plastosa sees olevat laagrit on võimalik vahetada?
Nimevahetus vl -> Veiko
Algselt postitas: vl
Minu tagumine rullik läks Tartu-Tallinn maanteel 3 päeva tagasi.
Anyway, sain teised rullikud (kasutatud), milledest üks on korralik ja teise laager pisut kõriseb.
Siit küsimus: kas rulliku plastosa sees olevat laagrit on võimalik vahetada?
Laager on kuumalt sisse presitud.

Vahetatakse terve rullik.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Muidugi,vahetame p...ses rullikuid ja rihmu kasutatud vidinate vastu ja teeme seda iga paari nädala tagant ja siis imestame,miks asjad ei kesta...Algselt postitas: vl
Minu tagumine rullik läks Tartu-Tallinn maanteel 3 päeva tagasi.
Anyway, sain teised rullikud (kasutatud), milledest üks on korralik ja teise laager pisut kõriseb.
Siit küsimus: kas rulliku plastosa sees olevat laagrit on võimalik vahetada?

Kurat,härrad Saabiomanikud-igalt poolt kokku hoida pole ka mõtet!
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Iisaku emotsionaalse kommentaari jätkuks: 30 tuhande kilomeetriga oli uuele rullikule üsna ränk lõtk sisse kulunud, et rullik kestab ainult nii vähe on omaette teema aga kasutatud rullikut sisse panna ma sellise kogemuse järel ei julgeks. Rihma purunemine nässus rulliku tõttu, kesk ürgmetsi, on üsna ebameeldiv elamus ilmselt. Uus rullik ei ole tegelikult üldse üle mõistuse hinnaga.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Tegelikult asi vajaks kohe uue teema tegemist ,see kui üks detail ikka nii vähese ajaga ära kulub ei ole ikka õige asi.
Minu naaber vahetas oma tonnisel eesmine aasta mõlemad rullid ja tänaseks nad juba teevad häält. Kontrolli mõttes võtsin rullikud maha ja vaatasin ka laagri tolmukatte alust olukorda, määret igatahes laagris ei olnud ja suureks imestuseks laagri sisemus on plastikust ja üliväikeste kuulidega .
Kui ette kujutada, kui suurt tööd teevad need laagrid peaksid nas olema kaks korda suurema läbimõõduga ja tingimata metallühendusega
Näiteks võin tuua et mu endisel autol suzuki jimnil 1.3 l olid ülekanderullikul ka suurem ja korralik metallist laager Rääkimata mu teisest masinast Honda Legendist millel on kokku kolm rullikut ja 250000 km järel ikka veel originaalid.
Väga kurb on tõdeda ,et saab on endale nii nõrga koha tekitnud.
Igatahes enda plaan on mul järgmine leida varjant istutada vana rulliku korpusesse töökindlam laager võib esmase vaatluse korral tõdeda ,et asi on võimatu kuna pole sellise läbimõõduga laagrit olemas kuid ma usun, et proovida tasub.
Minu naaber vahetas oma tonnisel eesmine aasta mõlemad rullid ja tänaseks nad juba teevad häält. Kontrolli mõttes võtsin rullikud maha ja vaatasin ka laagri tolmukatte alust olukorda, määret igatahes laagris ei olnud ja suureks imestuseks laagri sisemus on plastikust ja üliväikeste kuulidega .
Kui ette kujutada, kui suurt tööd teevad need laagrid peaksid nas olema kaks korda suurema läbimõõduga ja tingimata metallühendusega
Näiteks võin tuua et mu endisel autol suzuki jimnil 1.3 l olid ülekanderullikul ka suurem ja korralik metallist laager Rääkimata mu teisest masinast Honda Legendist millel on kokku kolm rullikut ja 250000 km järel ikka veel originaalid.
Väga kurb on tõdeda ,et saab on endale nii nõrga koha tekitnud.
Igatahes enda plaan on mul järgmine leida varjant istutada vana rulliku korpusesse töökindlam laager võib esmase vaatluse korral tõdeda ,et asi on võimatu kuna pole sellise läbimõõduga laagrit olemas kuid ma usun, et proovida tasub.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
ei saaks öelda et asi ei ole kallis 1 rullik minuteada maksis midagi ümbes 300 tükk seega 2tk üle kuuesaja pluss rihm mis on üsna tõenäoline midagi 500kanti pluss tööraha ,kui ise ei tee Mu naabril läks kugu pull anti juures 1500 milleks mul seda kulutust tarvis on
küsimus trionicule kas on olemas ka vastupidavamaid rullikud
või on asjal mingi muu konks
küsimus trionicule kas on olemas ka vastupidavamaid rullikud
või on asjal mingi muu konks
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Äkitis on neid rullikuid toodetud kunagi tuleviku tarbeks lattu, kus pikka aega seistes määre lihtsalt ära kuivab?Algselt postitas: vulkanus
Kontrolli mõttes võtsin rullikud maha ja vaatasin ka laagri tolmukatte alust olukorda, määret igatahes laagris ei olnud ja suureks imestuseks laagri sisemus on plastikust ja üliväikeste kuulidega
Igatahes enda plaan on mul järgmine leida varjant istutada vana rulliku korpusesse töökindlam laager võib esmase vaatluse korral tõdeda ,et asi on võimatu kuna pole sellise läbimõõduga laagrit olemas kuid ma usun, et proovida tasub.
Kui Sa vulkanus leiutamisega oled hakkam saanud, anna teada.
PS! Ratta võiks ka ise treida aga millest? Alumiinium või plast? Alumiiniumisse on hea laagrit sisse pressida, plast (POM ???)tekitab pressimise mõttes veidi kõhklusi
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2309
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: vulkanus
Mu naabril läks kugu pull anti juures 1500 milleks mul seda kulutust tarvis on
kas siin jääb kõlama see, et ise ei osata, ei taheta või ei ole aega ning võimalust???
krt, tulge viljandisse vahetama:P
ma saan aru, kui rihm on hammasrihm, siis on hind selline aga see ju miski tavaline??? aru ma ei taipa!!!
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
loomulikult kui ise teha siis läheb 500 kindlalt vähem
aga eks tallinna hinnad ole juba sellised nagu nad on
ega kui käed olek persest välja kasvand siis sellist autot ei omaks eriti nagu
Enda masina juures üritan nagu enamus asju ise teha (saabneti abiga)ja oleme hakkama saanud.
aga eks tallinna hinnad ole juba sellised nagu nad on
ega kui käed olek persest välja kasvand siis sellist autot ei omaks eriti nagu
Enda masina juures üritan nagu enamus asju ise teha (saabneti abiga)ja oleme hakkama saanud.
Iisakule rahustuseks. Käisin Troostis ja ostsin uue rulliku. 555.- raha
, mis pole liiga odav. Tartus autoringis küsiti samasuguse eest 700.- 
Ja uued ülemised mootoripadjad ostsin ka. Et käigud käima saaks.
Enivei, mulle ei tundu see eriti soodne olevat ja kui härrased ülalpool väidavad, et neid rullikuid kohati nigu leiba läheb, siis tekib vägisi tahtmine sinna uus laager sisse panna.
Üks näide nüüd, mille peale austet saabiisandad mu tõenäoliselt risti tahaksid lüüa: miski pooltelje laager oli ära lagunenud ja simmerlingi ära lõhkunud ja õli tilkus välja. Võeti lahti ja vaadati et ahaa, jama värk. A Tartust ju Saabile mingeid spetsiifilisemaid osi ei saa. Härra mutrivillu võttis nihiku, mõõtis katkise laagri ära ja läks ostis mingist laagripoest samade mõõtudega uue. Laager maksis 30.-
. Vikingus hind 268.- . Ja kuigi see 268.- pole mingi hingehind, näitab see siiski ligi 10x hinnavahet samasuguse asja eest.
See laager, mis rulliku sisse läheb maksab ilmselt u 25.-. Seepärast ärgu pahandatagu kui tekib kiusatus midagi "leiutada".


Ja uued ülemised mootoripadjad ostsin ka. Et käigud käima saaks.
Enivei, mulle ei tundu see eriti soodne olevat ja kui härrased ülalpool väidavad, et neid rullikuid kohati nigu leiba läheb, siis tekib vägisi tahtmine sinna uus laager sisse panna.
Üks näide nüüd, mille peale austet saabiisandad mu tõenäoliselt risti tahaksid lüüa: miski pooltelje laager oli ära lagunenud ja simmerlingi ära lõhkunud ja õli tilkus välja. Võeti lahti ja vaadati et ahaa, jama värk. A Tartust ju Saabile mingeid spetsiifilisemaid osi ei saa. Härra mutrivillu võttis nihiku, mõõtis katkise laagri ära ja läks ostis mingist laagripoest samade mõõtudega uue. Laager maksis 30.-

See laager, mis rulliku sisse läheb maksab ilmselt u 25.-. Seepärast ärgu pahandatagu kui tekib kiusatus midagi "leiutada".
Nimevahetus vl -> Veiko
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Kui rullikuid teha siis arvan et kindlalt alumiiniumist Hondal ja Suzukil igatahes on ja laager on eraldi vahetatav.
Alguseks prooviks olemasoleva plastrullikuga ja sinna mingi laagri sisse istutada.
annan teada ,kui midagi valmis leiutan
Alguseks prooviks olemasoleva plastrullikuga ja sinna mingi laagri sisse istutada.
annan teada ,kui midagi valmis leiutan
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
9-5 rihma ja rullivahetuse hinnad:
rihm: 381 + 18%=449
rull: 491+18%=579
töö: 283+18%=334
kokku:1362
edit:
need firmast.
aga samas oleks huvitav teada, palju näiteks poes maksaksid?
rihm: 381 + 18%=449
rull: 491+18%=579
töö: 283+18%=334
kokku:1362
edit:
need firmast.
aga samas oleks huvitav teada, palju näiteks poes maksaksid?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: ivomets
9-5 rihma ja rullivahetuse hinnad:
rihm: 381 + 18%=449
rull: 491+18%=579
töö: 283+18%=334
kokku:1362
kas need originaal osade hinnad või b-osade?
veidi saabi omanikele rõõmuks seda ka, et mu tünni(mazda6) originaal rihm maksab 1000, tugirull 2100 ja pingutusrullik 3700:wall: ..... pole need saabi jupid midagi nii kallid!
Pole tehnika poole pealt just eriti pädev aga enda kunagisel tonnisel see sama rihma/rulliku vahetus sai olude sunnil tehtud ka kasutatud juppidega. Ja kestis pärast seda ilma probleemideta kuni autost loobuda tuli. Ehk siis kui UUS JUBIN iga 30 000 tagant saba annab siis äkki põhjus kusagil mujal? Kui kasutatud jubin saba annab siis ei kannata mingeid paralleele tõmmata IMHO, kasutatud asi jääb alati kasutatud asjaks.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Probleem miks rullikud kuluvad on lihtne. Laager mida kasutatakse on lihtsalt mannetu ,see laager peaks 2,3 se mootori kohta olema kaks korda suurem või sama laager, kahe realine.
Kulumise põhjus miks laager kokku jookseb on just nendes plastist laagri sisus ,kuna plast hakkab vähese määrde tõttu sulama ja uuesti jahtudes kiilub kinni ja ongi kõik mokas.
Kusjuures laager ei pruugi üldse läbi olla ja häält teha.
Metalli puhul hakkab vähese määrde tõttu laager lihtsalt ilgelt undama,aga kohe laiali ei jookse.
Kulumise põhjus miks laager kokku jookseb on just nendes plastist laagri sisus ,kuna plast hakkab vähese määrde tõttu sulama ja uuesti jahtudes kiilub kinni ja ongi kõik mokas.
Kusjuures laager ei pruugi üldse läbi olla ja häält teha.
Metalli puhul hakkab vähese määrde tõttu laager lihtsalt ilgelt undama,aga kohe laiali ei jookse.