2. leht 4-st

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 12:32
Postitas sebastian
Suurem turbo, tugevamad pihusti (400-630cc), suurem (3-tolline) väljalase, suurem IC (intercooler). Mingist jõust alates ka vägevam MAP sensor.
Sisu poolest - kolvid ei pea vastu, ka need on vaja ägedamad. Võimalik, et ka sidur on kangem vaja.
Nii et 280hj+ nõuab ka palju muud peale turbo.
Replica't võid proovida muidugi, Mitsu 19T peaks vist olema üsna bolt-on.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 12:46
Postitas Pootsman
suurem (3-tolline) väljalase,

2.5" ei piisa ? :poke:

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 12:47
Postitas KarolK
Seda tean, et ainult turbost ei piisa:D, eks tasapisi tuleb asju koguma hakata ja esialgu chip ja väljalaset modida.Palju neid mitsu turbosi liigub, millele neid paigaldatud on ja mis hinnajärgus nad on? Millised pihustid täpsemalt-madala või kõrgeoomised? Kuidas väljalaset teha, et väga lärmakas ei oleks.Mis reso ja lõpupütti soovitada? Nüüd saab Kv kohe läbi siis oleks plaan talve sõita ja asju koguda ning varakevadel äkki hakata nokitsema. Eks näis kuidas minema hakkab.Tegelt hing ihaldab s2/4/6 2.2t manual.Aga veits kangem Saab oleks natuke teistsugune.Mugav, aga samas ka liigub hästi.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 13:22
Postitas sebastian
2,5-tolline kõlbaks kah, aga ise eelistaksin 350hj puhul siiski 3-tollist. Otsast lõpuni, ei mingit catback süsteemi.

Et palju 9-5 300hj+ liigub meil? Mõni peaks ikka olema, kasutaja Homersimpson oma on minu teada selline, eks ta ise räägib täpsemalt.
Jupats ka ehitas, piirdus esialgu tavalise Mitsu turboga. Kolvid aga Wössner, ehk siis vägevamad. Tavaline Mitsu pidavat venitama lausa 350hj-ni, aga eks ta siis juba rohkem kuumapuhur, kui turbo.
Neilt seda know-how'd saaks kui ehitama hakata..

Kui keegi meil on B205/B235 mootoriga 350hj kanti saanud, oleks endalgi huvitav kuulata, mis tehtud. Äkki oled lausa esimene? :)

Pihustid - kõrgeoomised, soovitaval kohe sellised, mis ka väikese varuga (kuni 350hj), Siemens Deka 630cc on need, mida üldiselt kasutatakse.
Väljalase tuleb lärmakam kõigele vaatamata. Orig. katalüsaator ei sobi ja sport(race-)katalüsaator, kuna vabama läbilaskega, on suht lärmakas.
Aga ei midagi hullu. Suurenenud lärmiga harjub kiiresti.
Mida soovitada? 9-5 mehed peaksid siin targemad olema...

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 13:30
Postitas KarolK
Kuidas neil käigukastid vastu peavad?

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 13:39
Postitas sebastian
Manuaal kannatab üldiselt ca 450Nm. Ilmselt ka 500Nm, kui gaasiga väga ei "lammuta"..
Võid ise vaadata mida näiteks Maptun soovitab juppide koha pealt:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=89

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 14:10
Postitas KarolK
Tänud teile vastamast,sain paljutki targemaks mida kasutada ja kuidas teha.Eks see jääb tulevikku kas hakkab asja suuremalt võtma või ei.Proovin ära chippida ja jälle usun natuke rõõmsam:D Tahaks korra ka tartu kogunemisele jõuda.Mõnda Saabi vist isegi nn Neljapäevakutel näinud, kas ka keegi foorumist,ei tea.Eks toon muljeid,kui aeg käes ja chipitud.Parimat, Karol!

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 14:35
Postitas S9K
See audi 2.2 mootor on täis pask originaalis. Kepsud on nõrgad, nagu golfi omad. Kaanes olevad kanalid on saastad. Süütepoolid pidid ka halvad olema. Sorry, et nii teravalt kuid see mootor on teadmatute poolt liiga üles haibitud. Palju raha vaja, et see tugevaks saada.

Kui tahad viisakat vaiksemat autot, siis pead paigaldama suured summuti pütid. Nende 630cc pihustite asemel ma ostaks kohe suuremad, a'la 850cc või veel suuremad. Miks? Sest milleks väiksed kui sama raha eest või isegi vähema eest saab suuremad ja progema pead eniveis. Hiljem jääb ära see totter vanade pihustite müümine ja uute ostmine, sest jõudu jäi väheks.

Kasti kohta ma rääkida ei oska. Mul pidas väga hästi vastu. Väikse turbo järsk vääne vist lõhub neid rohkem kui suure sujuv(am)?

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: P Sept 07, 2014 15:41
Postitas sebastian
Kasti suhtes on jah...arvamusi seinast seina. Mul peab ta praegu stock sisuga vabalt üle 550Nm vastu, kindlasti on saanud ka kõvemat väänet, sest mingi seletamatu (raudvara?) jama pärast on sõit käinud mõnda aega ka 2,2 baari ülerõhuga. Võiks järeldada, et ühtlast väänet (mitte nö väände lööke) kast kannatab siiski päris hästi.
Võibolla olen kokkuvõttes liiga vähe sõitnud, et õiget hinnangut anda...tont seda teab. Räägivad, et õigel saabituunijal peaks varu-kast ikka garaažis olema..
Miks aga peaks 9-5 kast üldse nõrgem olema, kui 9000 kast - midagi sellist küll ei meenu.

630cc pihustid peaksid sobima kuni 400hj-ni. Minul nad "avatud" täisvõimsuse/pöörete puhul umbes 80%. Originaalpihustid (350cc) on 100% peal 260..280hj juures. Sõltuvalt siis soovitud segusuhtest.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: L Sept 27, 2014 12:25
Postitas KarolK
Vahepeal siis sai kütuse-ja õhufilter vahetatud.Vahepeal põlesid armatuuril ka kõik tuled,pidevalt aind 0,3bar,sai viidud abs plokk ülejootmisele ja lõpuks saab jälle normaalselt sõita.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: E Okt 06, 2014 14:31
Postitas KarolK
178400km(180...)-Uus õli ja filter Mobil Super 3000 5w30.Eelmise õliga läbisin kuskil 7tuhat km.Kuna vahepeal spidiomeeter ei töödanud siis 2-3 tuhat kilomeetrit näidult puudu.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: T Nov 25, 2014 18:48
Postitas KarolK
Kas kuskil on jahutussüsteemil eraldi õhutusnippel ka kust õhutada?

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: K Nov 26, 2014 8:09
Postitas Cyber
Ei ole vist.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: R Dets 12, 2014 9:20
Postitas KarolK
Nii vahepeal siis midagi erilist muudatust pole.Vahepeal sai lastud paigaldada toonklaas,kuid hetkel pilte pole.Lendas ka üks tosooli lõdvik lõhki mis sai asendatud.Sügisepoole sai ka Gtechiga aega proovitud omalõbuks siis 0-96km/h oli parim 6,9sek 402 m 15,2sek ja 158km/h seda -1 kraadiga ja mitte sooja ja kulunud lamelliga.Esimene käib liiga tühja.Vajab stardid ja käiguvahetused harjutamist ka.Plaan oli ka chippida aga kuna aega hetkel minimaalselt siis vist jääb kevadesse kuna talveks jõudu pole vaja.Talverehviks läks Goodyear Ultra Grip Extremed naelad.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: K Dets 17, 2014 9:02
Postitas KarolK
Keegi teab kust tartust xenoni komplekte saaks koos paigaldusega?:)

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: K Dets 17, 2014 9:07
Postitas rantto
rehvikas.com Betooni 2a

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: K Dets 17, 2014 9:10
Postitas KarolK
Ja mis tuleb hind koos paigaldusega?Võib sõnumitesse saata.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: K Dets 17, 2014 9:13
Postitas rantto
Helista või käi ise läbi, kohapeal peaks kõik olemas olema. Nädal tagasi sai ühele projektile sealt komplekt võetud.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: K Dets 17, 2014 9:15
Postitas KarolK
Okei tänud!

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: E Dets 22, 2014 20:59
Postitas KarolK
Naudib ilma:)

Lisatud failid

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: R Jaan 09, 2015 13:55
Postitas KarolK
Oskab äkki keegi aidata?Nimelt 2 käiguga rõhk ainult max 0,5 bar ülejäänud käikudega on nii nagu olema peab ehk 1bar ligi.Ja veel et armatuuris jälle tuled põlevad.Tsc ,piduri tule ,abs ja hüümärk.Kunagi juba oli sellega jama,siis leiti viga üles ja joodeti abs aju ära ja kustusid kõik ära.Siis cruise ei töötand ,kiirust ei näidanud ja oli avarii reziimis ehk üle 0,3bar ei puhunud üldse.Need pistikud mis abs ajusse lãhevad on ka üpris niiskust täis.Puhastasin neid,lasin wd40 õli aga probleem ikka.Vahepeal pole 3 nädalat midagi siis jälle lööb põlema.

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: R Veebr 06, 2015 13:09
Postitas KarolK
Vahepeal siis niipalju juhtunud,et auto sattus avariisse,kus ise süüdi ei jäänud.Kaasliikleja eiras stop märki ja enam kumbki laus jääga pidama ei saanud.Vigastusteks:Esistange,juhipoolne tiib,udutuli(mis vajas nkn vahetust),esitule klaas,suunatuli,uus kojamehe süsteem,immo aju,klaasipesu vedeliku paak,juhipoolne logar,tagauks(mis korra juba tehti) ja tagatiiva äär..Värvimisse läheb terve esi nina ja külg.Tööd tehakse atlantes,näis kas saab ka hea.Ah jaa bensiiniluugi lasin ka üle värvida,tiba oli roostes.Selgus ka,et nende tulede jamadega on õnneks parempoolne abs andur omadega läbi.On ka väiksed müügimõtted juba pikemalt peas olnud ja soov proovida diislit esialgu.Proovima vb bmw 330d/xd.Kui ei siis kevadel suurem hooldus teha ja lõpuks ka ära chippima mis juba kaua kaua mõttes olnud aga pole ajaliselt jõudnud ja talvel ei näinud pointi.Mõned pildid ka siis avariilisest aerost.2 pilti ka kui terve oli ja toonklaasidega.





Lisatud failid

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: R Veebr 06, 2015 13:12
Postitas vvs
Väga äge et tahad arvutist pilte sheerida aga pane ikka internetti see fail :)

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: R Veebr 06, 2015 13:20
Postitas KarolK
Muutsin juba ära eelmise postituse;)

Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

Postitatud: R Veebr 06, 2015 14:17
Postitas konks222
Kas nii madala esipampriga talvel tüütu liikuda pole? Või vajab iga kevade remonti värvimist?