Tervitus!
Sai siin umbes kuuaega tagasi soetatud endale Saab 9-5 Aero,2000 aasta,169kw manual.Toodud on ta Taanist,mina olen eestis esimene omanik.Sees tal riide sisu,2x istmesoojad,6-ne cd box,dvd mängija ja mingisugune eraldi paigaldatav ekraan,4xelektri aknad,püsikiiruse hoidja,teisaldatav konks,mille ma hetkel eemaldasin.Nagu neil ikka lisad.Võiks olla võibolla elektrilised istmed ja nahksisu kuid samas ei tunne puudust.Hetkel läbisõidu näit on 173 333km ja ise temaga on sõidetud juba 1000km.Muidu ei kolise ei krigise,käib vaikselt,väiksemaid kriime ja kraame ikka on nagu vanal autol kohane.Sai vahetatud just õli milleks läks seekord Mobil Super 3000,5w30.Sai ka odavama õliga lastud käia ja väiksed tiirud ennem kui läks uus sisse.
Plaanidest:
*Karteripõhi alt ja sõelapuhastus
*Turbo rõhukell
*Karteri tuulutuskit
*Uued vedelikud(tosool,pidurivedelik,käigukasti õli)
*Peale hooldusi teha Chip tuning.
*Displey pikslite parandus.
*Kunagi tulevikus ka kambrikaane tihend(ei midagi hullu veel)
Seoses karteripõhja eemaldamisega tekkis ka küsimus.Kuidas ja mis moodi teda kõige kiiremini ja lihtsamalt eemaldada?Kuna ma tean,et alt teda ära võtma ei mahu.Näpunäited on teretulnud!
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK
Õnnitlused kena masin,mõned viited ka edaspidisteks töödeks:
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-oil-p ... -sludge-7/
ja kindlasti puhasta ka klapikambri kaanes olevad tuulutus torud.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid222668
Peale seda võid hakata paigaldama PCV kit i :
http://saabworld.net/f29/crankcase-vent ... 9-5-a-732/
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-oil-p ... -sludge-7/
ja kindlasti puhasta ka klapikambri kaanes olevad tuulutus torud.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid222668
Peale seda võid hakata paigaldama PCV kit i :
http://saabworld.net/f29/crankcase-vent ... 9-5-a-732/
Ise lasin oma auto chippida :
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=23005
ja olen siiani väga rahul.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=23005
ja olen siiani väga rahul.
Kuna jah sugulane on auto aia omanik ja hind mis viimane oli,oli hea siis tõesti sealt ta ostetud on.Järgmine nädal tellin kambrikaane tihendi ,tuulutus kiti ja rõhu kella ja siis võtab karteri alt ja kaane maha ja puhastab siis mõlemad ära.
Vahepeal siis juhtunud see,et parklas sain natukene pihta.2neidu tagurdasid küljepealt otsa.Kannatada sai juhipoolne tagumine uks,on saanud pihta täpselt liistu peale,hullu midagi pole,2väikest mõlki mis välja tõmbab ja pindmine kriimustus.Kindlustus tegi ka kalkulatsiooni ära mis oli üllatavalt suur,nüüd ootan kui tehakse mulle eraldi pakkumine.Kui hind on hea siis lasen ise ära teha selle ukse ise kindlas kohas.Need kindlustus firmad on maru kahtlased ja pole head firmad ka mis pakuti.Muidu auto poolepealt töötab,viskab mingit veakoodi, et vaheta võtme patarei vms.Kuna displey pool pidune siis aru ei saa täpselt.Pole jõudnud veel juppe ka tellida ja väga tegeleda,majandan selle kindlustusega ära ja siis võtab asjad käsile.
Tervitus!Tekkis vahepeal turbo rõhu suhtes küsimus.Mitu bari peaks olema orginaalis rõhku?Olen ka jälginud ja uurinud,et orginaal peaks näitama kuskil natuke punase algusesse.Olen ka sinnani ta saanud,kuid ükspäev sai kulgetud rahulikult ja nüüd vahetasin ka aku ära ja proovisin 2tõmmet ja ei lähe see kell isegi kollase päris lõppu,natukene jääb puudu.Kuidas muidu tal kõige lihtsam torustikku survestada?Tean et audidel tehakse spetsaalne metallist vidin kus ventiil otsas,et lased õhupuhastaja juurest rõhu sisse.Kui tal peaks olema koguaeg punase alguses siis järelikult äkki on tekkinud leke kuskile.
Vaata vaakumvoolikud üle kõigepealt, neil on rumal komme praguneda ja otsast hüpata - siis sama jama.
Ma enda omal survestasin sama moodi nagu Audil - õhulugeja juurest lasin rõhu sisse ja "cobrasse" suunduva karterituulutuse ning EVAP otsa panin pimedaks. EVAP süsteem on asi mis võib rõhu langust põhjustada - katsetada saab selle süsteemi toimimist kõige lihtsamalt Bolt-Modi'ga
Räägitakse, et rõhk peaks olema 1bar umbes.
Ma enda omal survestasin sama moodi nagu Audil - õhulugeja juurest lasin rõhu sisse ja "cobrasse" suunduva karterituulutuse ning EVAP otsa panin pimedaks. EVAP süsteem on asi mis võib rõhu langust põhjustada - katsetada saab selle süsteemi toimimist kõige lihtsamalt Bolt-Modi'ga
Räägitakse, et rõhk peaks olema 1bar umbes.
Sai siis vahetatud enamus vaakumvoolikud silikoon voolikute vastu.Sellega seoses juhtus selline asi: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 481837d7ad
Pärineb ta sealt: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... b79d6277c6
Kas kellegil on seda müüa tartus või teab kust osta saaks?Nr 56934014 kui kellegil pakkuda!
Tervitus,Karol
Pärineb ta sealt: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... b79d6277c6
Kas kellegil on seda müüa tartus või teab kust osta saaks?Nr 56934014 kui kellegil pakkuda!
Tervitus,Karol
Peale korraliku leotamist ja survepesu sain tüki käte.Oli teine selles eraldi olevas "vannis" kinni kus ka vasest torud.Oli juba enne mind sinna murdunud aga õnneks ei olnud edasi kuskile läinud.Muidu kaane all oli ilus puhas,nukad korralikud,kett ja tallad okeid.Nüüd ootangi kuna jõuab uus tihend ja läheb kokku tagasi.Muidugi suutsin ühel poldil ka pea ringi keerata,õnneks lõin torksi sisse ja sain kätte,et ühte uut polti ka vaja.Vaakumid panin ka uued silkoonist ja otsad said kinni pandud.Loodan et sellega rõhu probleem lahendatud,kuna üks voolik hüppaks kohe tagant kui vajalik rõhk tekkis.Rõhukella ka ootan juba 2nädalat,pole ikka veel jõudnud.Muidu pole probleeme olnud.
Nii,vahepeal siis käis auto kindlustuses tegemises,muidu on kõik hea aga pandi mõlemale uksele uued liistud ja kohe on erinev.Kuidas teisi liiste samatooni tagasi saada?Üks varjant on vist kuumutades ja karukeelega kuid ei viitsi nagu neid liiste ära kakkuda.Mõtlesin ise et kunagi nagu sai tehtud,et must spray,lased kaltsupeale ja siis hõõrub liistud üle.Või kellegil parem soovitus?Rõhukell sai ka tööle,väike kala nagu oleks kuskil sees,2 käiguga hoiab stabiilselt 0,8bar,korraks lööb 1bar,3nda käiguga hoiab nii 0,9 kuskil bari ja neljandaga 1bar ja natukene peale.Kell sai pandud samma kohta kust originaal kellale vaakum võetud.Sai ka uus kambrikaane tihend pandud.
- skyline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Kõige lihtsam ja kiirem- osta üks väike pudelike silikoonõli (soovitaks Go sarja Floralt), pane seda svammile ja käi tuhmunud plastpinnad üle. Saad need taas särama.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kõige lihtsam ja kiirem- osta üks väike pudelike silikoonõli (soovitaks Go sarja Floralt), pane seda svammile ja käi tuhmunud plastpinnad üle. Saad need taas särama.
huvitav kas sellega tuleb valge vahaplärakas ka maha kui autot vahatades on plastikosadele läinud? Ma pläkerdasin suht hoolimatult aga lihtsalt lapiga nühkides ei taha maha tulla väga kuna see plastik pole sile ja ilmselt jääb sinna kuskile mikromõradesse kinni...
Kas silikoonõli mitte korralikult igasugust jama enda külge ei võta?Kõige lihtsam ja kiirem- osta üks väike pudelike silikoonõli (soovitaks Go sarja Floralt), pane seda svammile ja käi tuhmunud plastpinnad üle. Saad need taas särama.
Regular Saab Guy
- skyline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
huvitav kas sellega tuleb valge vahaplärakas ka maha kui autot vahatades on plastikosadele läinud? Ma pläkerdasin suht hoolimatult aga lihtsalt lapiga nühkides ei taha maha tulla väga kuna see plastik pole sile ja ilmselt jääb sinna kuskile mikromõradesse kinni...
Mina tõmban silikoonõliga esmalt plastosad üle ja siis hakkan alles keret vahatama, siis ei jää vahajäägid plastosadele kinni.
Ja sodi sidumise osas- silikoonõli teeb seda kuni esimese autopesuni, peale esimest pesu kaob see kleepiv omadus ära, aga läige kestab ikka mitu pesu. Olen proovinud ka mingeid Turtle wax black chrome jmt pastasid, mis peaks plastosade algse värvi taastama paraku on tulemuseks olnud tökatised käed ja endiselt matt ja luitunud plastpinnad. Silikoonõli on olnud oluliselt parem. Kuumaõhu föön on ka variandiks, aga tänapäeva kaitserauad, mis suures osas kerevärvi, seal on riski fööniga värv keema lasta ja fööniga julgeks mina läheneda vaid nendele autodele millel terve kaitseraud on värvimata. Või siis võtta naiselt föön, mis ei anna sellist kuuma nagu ehituslik kuumaõhuföön.

Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Autoglymi bumper restore. eemaldab ka need vahajäägid ja jätab uue plasti välimuse.huvitav kas sellega tuleb valge vahaplärakas ka maha kui autot vahatades on plastikosadele läinud? Ma pläkerdasin suht hoolimatult aga lihtsalt lapiga nühkides ei taha maha tulla väga kuna see plastik pole sile ja ilmselt jääb sinna kuskile mikromõradesse kinni...
Mina tõmban silikoonõliga esmalt plastosad üle ja siis hakkan alles keret vahatama, siis ei jää vahajäägid plastosadele kinni.
Suvalises fixuses on 13eur väike pudel, kulub vähe. 10 autot vähemalt ära teinud. hetkel umbes veerand alles.
Ja sodi sidumise osas- silikoonõli teeb seda kuni esimese autopesuni, peale esimest pesu kaob see kleepiv omadus ära, aga läige kestab ikka mitu pesu. Olen proovinud ka mingeid Turtle wax black chrome jmt pastasid, mis peaks plastosade algse värvi taastama paraku on tulemuseks olnud tökatised käed ja endiselt matt ja luitunud plastpinnad. Silikoonõli on olnud oluliselt parem. Kuumaõhu föön on ka variandiks, aga tänapäeva kaitserauad, mis suures osas kerevärvi, seal on riski fööniga värv keema lasta ja fööniga julgeks mina läheneda vaid nendele autodele millel terve kaitseraud on värvimata. Või siis võtta naiselt föön, mis ei anna sellist kuuma nagu ehituslik kuumaõhuföön.
Siin vahepeal sai rõhukell ühendatud ja on ilusti ülal pidanud.Kuid väike küsimus siiski.Olen vaadanud,et agresiivsemalt sõita on rõhku ca 1bar aga kui vaikselt kruiisida ja hakkata pähe elama siis kohe üle 0,7-0.8 bari ei lähe.Kas siis aju ise korigeerib ennast vastavalt sõidu stiilile?Natukene vahest rõhukella seier ka kõigub 1 ja 0,9 bari vahel täis gaasiga.
Kuna hetkel ise kaitseväes siis pole olnud autoga väga tegeleda .Vahepeal on peale saanud tutikas aku. Muidu sõidab ja töötab hästi.Varsti enne talve uus õli sisse, uue õhu ja küttefiltri ning paneb tuulutus kiti ära ja õlivõtu sõela puhtaks. Need tehtud käib chippimises ära.Suurtes plaanides on võibolla mõte natuke jõu lisa suurema turbo näol. Nii 350-400 hp turbo oleks paras.350 tänaval täiesti piisaks.Keegi vb oskab soovitada mis oleks bolt-on, garretid peaks olema aga ka väga kallis turbod, aind kui replicat proovida.Kuidas saabidel neil sisud kannatavad. Usun 350hp peaks ära kannatama küll.