SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, (ex. paulk)

Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#26

Taaskord autosse investeeritud - vahepeal sai vahetatud katist tahapoole jääv summutijooks, asemele läks Bosali komplekt, aga kummalisel kombel oli keskmise püti torustik vale geomeetriaga ja Trionic pidi veidi painutama. Kummalised helid kadusid ja vunki tuli juurde.

Mustamäe rehvikeskus tasakaalustas rattad (kadus vibra), asendas lekkiva ventiili ja tuvastas kantis tagarehvi => tänud saabule.

***

FM modulaatori kvaliteedist sai kõrini ning leiutasin erinevaid variante, kuidas heli otse originaalkassettmakki (50 406 88, PU-1525B) saada. CD makile on siin lahendusi pakutud, kassetikas pole veel silma jäänud, elektriskeemi ka ei leidnud. Äkki on kellelegi abiks.

Pärast mõningaid katsetusi jäin sellise lahenduse juurde:
auxin.jpg
auxin.jpg (24.63 KiB) Vaadatud 1523 korda
seest_2.jpg
seest_2.jpg (203.15 KiB) Vaadatud 1523 korda
Kassetidekki ja emaplaati ühendab juhtmepundar, katkestasin sealt L & R kanalid. Lisasin emaplaadi poole 3.5mm stereopesa ja kassetiosa poole pistiku - vajadusel saab kiirelt ja lihtsalt lülitada ümber nii kassetile kui välisele signaalile. G peab jääma ühendatud, muidu ei toimi kassetideki juhtloogika ja otsustab pidevalt linti edasi kerida ning katkestab heli.
Emaplaadile minevast pistikupesast lugedes: G => pruun (2. kanal); L => valge (3. kanal); R => hall (4. kanal).
Toimimiseks peab olema pleieris kassett; kui kassetipool läbi saab, pöörab helipea end, aga paarisekundiline katkestus ei häiri.
Salongi sai otsad midagi lõhkumata tuua tuhatoosi alt - suhteliselt vähesilmatorkav variant.

Muud variandid olid:
Väline signaal kassetidekile (a la siin)
Kuna mul lüliteid sahtlist võtta polnud, siis aux ini tomimiseks pidi mängijas sees olema kassett ja ühtlasi säilis ka selle kassetiheli. Kuna mobiilist tulev signaal karjus viimasest tugevalt üle, siis enamus aega põhimõtteliselt sobis, aga tegin siiski ümber.

Autotelefoni kanal
CD makkidel tundub olema üsna laialt levinud variant. Põhimõtteliselt toimis, aga heli oli väga vaikne. Võimalik, et üldgroundi kasutamine oli vale ning oleks pidanud kasutama pistikupesa juures olevat telefoni "-" kontakti. Ei mõõtnud nende groundide omavahelist takistust ja praegu pole viitsinud raadiot uuesti välja kakkuda. Kuigi telefonil on ainult üks helisisend (mono), siis emaplaadil esineb siiski TEL L ja TEL R. Need rajad on küll ühendatud, aga saaks ka põhimõtteliselt katkestada. Kas nõnda toimiva stereoheli saab või mitte, ei hakanud katsetama. Bassi ja kõrgeid helisid ei saa timmida.

edit: ravisin lingimäda ja laadisin fotod siia.
Viimati muutis paulk, L Jaan 18, 2025 16:21, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#27

Oskab keegi selgitada, miks on automaatkastiga masinatel pidurisüsteemis vaakumpump ja manuaalkastiga mitte?
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#28

Vahepealsed arengud:
  • Vähenenud pidurdusjõu ravis vaakumvooliku vahetus.
  • Värsked tagasilla puksid.
  • Paigaldasin värskema nahaga rooli ja süsinikkiu imitatsiooniga armatuuri (tomps2 varudest). Puiduimitatsioon armatuuril mõjus pigem nagu võõrkeha... aga samas oli ka nagu muinsusväärtus, ajavaim või miskit. Vähemalt alles ta on, kui hing ikka "puitu" igatseb, saab tagasi vahetada.
  • Esiuksekõlarid: hangeldasin ebay kaudu Lätist originaalvõimu, paraku ei tulnud kaasa paigaldusraami ja DIN8 kaablit maki ja võimu vahele - üks õhtu läks nende leiutamisele, teine paigaldusele. Kõlariteks said Andreas187 käest kunagi veini vastu vahetatud GAS Alpha 625X.
    Kompott andis kvalitatiivse hüppe, mõnus. Natuke peab veel häälestusnuppudega mängima, keskmistest toonidest jääb nagu puudu, natuke aitas Loudnessi maha keeramine, aga võib-olla tuleb armatuurikõlarite asemele midagi etemat otsida.

    Kes sama tööd ette tahab võtta, siis:
    • võimendi raami sain originaalaukudesse 5.5x13mm plekikruvidega (Baltic Bolt);
    • kõlarite raamid ukse külge M6 poltidega. Võimalik, et originaalis on tollmõõdustik, aga jõumeetodil sai eelnevatega hakkama;
    • võimendi DIN 8pin kaabel ühendatakse 1-1le - st ühe pistiku pin1 läheb teise pistiku pin1 külge jne. Pistikud saab nt Oomipoest.
    • 9-3OG-l peaks kõlarikaabeldus olemas olema 900NG puhul peab ise vedama.

Kas kellelgi on soovitusi, kust erinevaid sisustusepaneelide kinnitusklambreid/tüübleid leida? Paarist rabedast plastikust olen ise jagu saanud, osad olid juba varem puruks. Automaailma väljanäituselt päris õigeid ei leidnud.
Nt selliseid:
http://www.thesaabsite.com/catimages/Sa ... 75-OES.jpg
http://www.thesaabsite.com/catimages/Sa ... 40-OES.jpg
http://www.thesaabsite.com/img_iris/res ... .jpg&h=400
Viimati muutis paulk, K Juun 27, 2018 23:43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#29

Eile sai külge uus tuuleklaas, nüüd näeb tänavalaternate ja vastusõitvate autode valguses sõita ka.

Kas keegi tallinlasest 9-3OG omanik julgeks mulle 5-minutiseks proovisõiduks oma autot pakkuda? Palun PS sel juhul.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#30

Vahepeal tehtud:
  • Roolilatt (uus)
  • Esimene vasak amordilaager
  • Ette 308mm pidurid
  • CD-makk - pärast paaritamist oli tüütu üllatus, et 1. bandi jaamad ei püsi mälus. Googeldamine andis paar välismaist teemat, et too on tüüpviga neil makkidel. Lihtsat fixi polevat, soovitati toimiv makk osta. Minu kogemuse näitel siis selliselt, et saad enne ostu paardunud autos proovida ka.
  • Tagaluugi ja kapoti vedrud/amordid -
    1 )Kapotile King (tellitud sai Lesjöfors, väidetavalt tuli sama koodi järgi King) 2x240N vedrud - kiidusõnad, avanevad ja sulguvad mõnusalt. Üles sõites viimane ots sujuv.
    2) Tagaluugile Magneti Marelli 2x500N vedrud - muidu ok, aga üles jõudes ei peatu sujuvalt vaid pauguga.


... ja tänane areng, kuradi värdjad rsk:
luuk2.jpg
luuk2.jpg (90.05 KiB) Vaadatud 5088 korda
luuk1.jpg
luuk1.jpg (59.59 KiB) Vaadatud 5088 korda

Kui nad sinna midagi muud asemele ei valanud, siis oli bensiin paagis alles. Korgi olid minema virutanud. Palju õnne.
Kellelgi bensiinipaagikorki ja/või hõbedast luuki üleliigsena ei vedele?
Luku toimimist peab veel katsetama.
Viimati muutis paulk, N Juun 28, 2018 2:12, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#31

Vahepeal on pererindel sündinud uued väljakutsed röövinud oma aja ja siia pole kirjutada jõudnud.

Eelmisest postitusest alates on juhtunud järgmist:
  • Asendasin bensupaagi luugi ja korgi. Katkist lukku ei hakanud igaks juhuks välja vahetama - äkki keegi teeb veel katset, tehku siis niisama lahti ja veendugu, et sealt midagi kätte ei saa.
  • Uus konditsioneeri aurusti ja kliimakompressori laager + rullik.
  • Goodyear suverehvid (2017 kevadest) - maanteesõit sai hoobilt mõnusaks - miks ma seda varem ei teinud?
  • Etem auxin + BT
  • Pärast 2018 kevadist hooldust ja küünlavahetust tuli mootorile nagu uus elu sisse.
  • Vända simmeri ja õlipumba tihendi vahetus

... ühtlasi on mõtted viimase 9-3SC peale liikunud. Kel paulmobiili vastu huvi, siis põhimõtteliselt on ta heale peremehele mõistliku raha eest saadaval.
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 429
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto: VW t4 2.5tdi 75kw / BMW E30

#32

Mingeid juppe pole vaja?, mul üks 9-3 coupe varuosadeks :)
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#33

Auto on liikunud parematele jahimaadele uue omaniku kätte.
Täna kohtusime igatahes Ferdinandi hoovis.
mr Cleano
Postitusi: 10
Liitunud: T Aug 10, 2021 21:06
Asukoht: Ida-Virumaa/Tartu
Auto: 900 classic '87; 9-3 '99

#34

Pauli kunagine auto oli 2024 lõpus foorumis jälle müügiks ning jõudis seeläbi minu kätte. Siinse teema leidsin aga alles peale ostu, tõeliselt vägev "before and after glow-up"!

Vahepealse omaniku käe läbi suuri muutusi vist ei ole toimunud, aga nt udukate ja püsika teema on endiselt aktuaalne, esimesi pole jõutud veel paigaldada ja viimane on justkui olemas, aga ei fikseeri kiirust. Peamisteks muredeks ostu hetkel oli mittetöötav kliima, mis oli nähtavasti tingitud läbi kärsanud kontrollmooduli mosfetist, mille asendamisel probleem lahenes; ning rooste, eriti vasakus pardas uksel ja tagatiiva servas -- tuleb tegeleda.

Muus osas on väga mõnus pill ja ostuga ei saaks rohkem rahul olla. Isiklikku garaaži kuuluvad praeguse seisuga seega kaheukselised 900 classic ja 9-3og, üks ainult suveks, teine loodetavasti säilitatav aastaringselt kasutamiseks.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#35

Tore näha, et autost edaspidigi hoolitakse!
Püsikas sai saabu14jr abil omal ajal külge ja vähemalt uue omaniku kätte jõudmiseni toimis - enam mitte? Rakendumiseks oli minu jaoks üllatuslikult kõrget kiirust vaja (40 km/h vms ja ülespoole) - mis kiirusel proovisid?

Leidsin vahepeal keldrist originaalkassettmaki (aretasin AUX kaabli ka külge) ja esituleklaasi - on vaja?
mr Cleano
Postitusi: 10
Liitunud: T Aug 10, 2021 21:06
Asukoht: Ida-Virumaa/Tartu
Auto: 900 classic '87; 9-3 '99

#36

paulk kirjutas: L Jaan 18, 2025 16:16 Tore näha, et autost edaspidigi hoolitakse!
Püsikas sai saabu14jr abil omal ajal külge ja vähemalt uue omaniku kätte jõudmiseni toimis - enam mitte? Rakendumiseks oli minu jaoks üllatuslikult kõrget kiirust vaja (40 km/h vms ja ülespoole) - mis kiirusel proovisid?

Leidsin vahepeal keldrist originaalkassettmaki (aretasin AUX kaabli ka külge) ja esituleklaasi - on vaja?
Tänud endast märku andmast! Kõik varuosad kuluvad marjaks ära :D Kirjutan sulle DMi.
Vasta