2. leht 7-st

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: N Okt 29, 2015 21:28
Postitas que
Automaadist raketti ei saa ... ja ei saagi .. tee mis imet tahad ...

Stage 1 teeb asja lahedamaks küll...
ja kõige selle voolikute/coolerite mudru kõrval suure vahe teeb downpipe :)
Saab ikka küll :love: manuaaliga ei jõua teinekord järgi :head:
Automaadist saab mõnusa linnaraketi.. päris rajale ei lähe.. aga pole vajagi :cool::cool:

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: N Okt 29, 2015 21:37
Postitas Trooja
Sa peaks olemasoleva korda sättima esmalt. Ja nobedalt. Karteri tuulutus, vaakumvoolikud, õlivõtu sõel.

Jah, täpselt see plaan hetkel ongi :) Voolikud ja õli teema võtan kuualguses ette ja siis üritan su soovitusel targemate meeste poole pöörduda :)

Talvel nagunii midagi uuendama vöi suuremat tegema ei hakka, hea kui fooride alt stockigagi minema saab..

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: N Okt 29, 2015 21:40
Postitas D116
Automaadist raketti ei saa ... ja ei saagi .. tee mis imet tahad ...

Stage 1 teeb asja lahedamaks küll...
ja kõige selle voolikute/coolerite mudru kõrval suure vahe teeb downpipe :)
Vot, pole vaja! Automaadiga rakette on! Vot esiveoga pole mõttet raketti ehitada. 360hp vast ikka lagi. Vaata Nordic-u ~800hp videot, no ei saa realiseerida kogu võimsust, kuigi stardivad kuskil 100km/t kiiruselt.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: N Okt 29, 2015 21:58
Postitas Pootsman
ja kõige selle voolikute/coolerite mudru kõrval suure vahe teeb downpipe :)

Kiidan takka seda ideed. Cr softi ja downpipega sain mina 222kw. Originaal mitsule on sealt edasi kõik paras vägistamine.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: N Okt 29, 2015 22:19
Postitas Homersimpson
Saab ikka küll :love: manuaaliga ei jõua teinekord järgi :head:
Automaadist saab mõnusa linnaraketi.. päris rajale ei lähe.. aga pole vajagi :cool::cool:
Kindlasti suudab ka minu automaattrandulett mõned kaugele maha jätta. Sellegipoolest ei ole tegu raketiga :)



Ivometsa soovitus on kõige asjakohasem:
Sa peaks olemasoleva korda sättima esmalt. Ja nobedalt. Karteri tuulutus, vaakumvoolikud, õlivõtu sõel.
S*tt lugu, kui peale stage 1 installi mootori remondiks enam raha pole :)

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: R Okt 30, 2015 8:18
Postitas Trooja
ja kõige selle voolikute/coolerite mudru kõrval suure vahe teeb downpipe :)

Kiidan takka seda ideed. Cr softi ja downpipega sain mina 222kw. Originaal mitsule on sealt edasi kõik paras vägistamine.

Ja see kõlab täiesti normaalne piir 215 juba oleks happy.

Ja esimese asjana lähebki käiku ivometsa soovitus ;) Sellest poleks nagunii üle ja ümber saanud :)

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: K Nov 11, 2015 8:58
Postitas Trooja
Oskab keegi soovitada, kus Pärnus lasta sillad üle vaadata ja mis teha/vahetada vaja, sest hetkel silmaga vaadates jooksevad esirattad laiali :/

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Nov 16, 2015 9:35
Postitas Trooja
Lõpuks midagi muutund kah.. Hetkeseisuga sai ära tehtud pidurivedeliku vahetus, sest ennem oli see juba vesi ning tahtsin roolivõimu täita, eelnevalt oli seal veel tilk punast vedelikku sees, kuid tuli välja, et peaks olema roheline ja ilmselt oli selline teguviis tänu sellele, et punane pidi olema 2x odavam. Loputasin roolivõimu 3x läbi ja sees nüüd roheline roolivõimu vedelik.

Viimase nädala jooksul on genekarihm hakanud ajuvabalt häälitsema ning kui ressurssi on, siis üritan selle nädalavahetusel ära teha.

Sain ka infot kus sillastendi teha, niiet detsembri alguses sätin ilmselt sammud sinnapoole.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Nov 16, 2015 13:14
Postitas 13piisab
Viimase nädala jooksul on genekarihm hakanud ajuvabalt häälitsema ning kui ressurssi on, siis üritan selle nädalavahetusel ära teha.
seal on ka kaks (oli vist nii) rullikut - arvesta, et hääl võib neist pärineda.
rullikud ja nende teadmata seis olid üks põhjus (teine oli rihma haige pikkus ja haige asukoht :) ), miks mu Saabil generihm töökojas vahetus / ise ei teinud: üheltpoolt pole pointi ok-sid osi vahetada, teisalt on mitmekordne jupihankine tobe. Mul läkski rihm vahetusse koos ühe rullikuga.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Nov 16, 2015 17:23
Postitas Pootsman
Viimase nädala jooksul on genekarihm hakanud ajuvabalt häälitsema ning kui ressurssi on, siis üritan selle nädalavahetusel ära teha.
seal on ka kaks (oli vist nii) rullikut - arvesta, et hääl võib neist pärineda.
rullikud ja nende teadmata seis olid üks põhjus (teine oli rihma haige pikkus ja haige asukoht :) ), miks mu Saabil generihm töökojas vahetus / ise ei teinud: üheltpoolt pole pointi ok-sid osi vahetada, teisalt on mitmekordne jupihankine tobe. Mul läkski rihm vahetusse koos ühe rullikuga.

Rihma ja rullikutega selline teema, et võib olla pikk rihm ja 3 rulli ning lühem rihm ja kaks rulli.
Alguses oli see vabajooksu rullik ja pikk rihm. Siis arvas GM, et lühema rihma paneku ja rulliku kaotamisega hoiab ta miljoneid kokku ja kaotas ära. Juhul kui kliendid hakkasid vilistamist kurtma, siis pandi rullik ja pikem rihm tagasi 

terv, teager 

Veepump, generaator ja roolivõimu pump võivad ka häälitseda. :)

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Nov 16, 2015 17:36
Postitas S9K
Meenuvad mingid erinevad helid: veepump koliseb, genekas undab üldjuhul vaikselt, rullikud teevad kõva undamist. Kliimapumba laagrite kohta ei oska midagi öelda ja roolivõimu pumbal polegi laagrit vaid võll on korpuse sees õlis.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: T Nov 17, 2015 8:15
Postitas Trooja
Põhimõtteliselt alguses kuivade ilmadega tegi ainult väikest sellist kriginat, kuid peale seda kui vihmaseks jms läks, siis hakkas kõvemat häält tegema ja sooja mootoriga enam vait ei jäägi. Korra läksin lombist vähe suurema hooga läbi ja viskas räige krigina + kolina, selline tunne nagu kett teeks häält ( selline nagu metall vastu metalli hääl vms ), kuid see kestis max 10-20sec ja siis kadus ära ja enam pole olnud sellist asja.
Vaatan kodus üle, millal viimati vahetati ka rihma, ehk saab targemaks, kuid ilmselt on aeg see vahetada+ sinna juurde kuuluv, kuid kui kõik vahetamist vajab, siis ilmselt venib asi detsembrile taaskord..

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Dets 07, 2015 9:21
Postitas Trooja
Sai siis nokitsetud natukene.. Tekkis natukene ka küsimusi, ehk oskab keegi aidata kah..
Alustuseks sai leitud tule taga üks pistik, mis oli lahti, nüüd toimib ka tule reguleerimine, kuid tuli näitab ikka risti üle tee puude latvadesse, ilma uue tule soetamiseta seda ilmselt korda ei tee :/

Nii alustame siis algusest... Kas sellest kohast mida pildil kruvikaga näitan peaks tulema kütuselõhna.. Ühesõnaga kui selle lahti keerasin, tuli meeletu kütuse lõhn... Ise enda mõistusega arvaks, et sealt peaks ainult õhk läbi käima.. ?!
Pilt

Tuulutus korralikult jama täis..
PiltPiltPiltPilt

Mis asi seal all on? Sest peale vaadates on seal mingi kõva leke..
PiltPilt

Kahjuks kaugemale ( põhjaalla ) karterituulutusega ei jõudnud, sest polnud võimalik autot turvaliselt üles tõsta ja tungraua alla mina ronida ei julge.. ( enda mingid foobiad ilmselt..
Järgmine nv lähen ilmselt tunneliga garaazi, siis saan ehk ka ülejäänud tuulutse ära puhastada.. Tuulutusel oli veel ka see ühtepidiklapp ikka väga väga rogane.. Puhusin seda puhtaks ikka väga pikalt, ei suuda siiani uskuda, kuidas nii pisikeses jupis saab nii palju jama olla..
Ja see kollane jama, seda on mul ka õli sisse ilmselt sattunud, sest kui juba õlikorgi lahti teen ja sisse vaatan, siis see näha sealt..

Järgmiseks otsustasin ka vahelduseks õlitaset vaadata, sest juba mönda aega on väga paha tõukuriklõbin sees.. No.. ja ohh üllatust, ei ilmund mingit näitu vardale........ Kallasin õli juurde ja enam pole klõbinat kah...

Samuti tahtsin stanget maha kakkuda aga stanget hoidis esitiiva küljes kinni mingi neet ja ei saanud seda mitte kuidagi kätte ja nii ta jäi.. Ma tahtsin võtta, et esituld kätte saada.. Mina ei saa seda mitte mingi nipiga ega mitte mingi nurga alt ilma stanget vabaks laskmata kätte.. :/

Järgmine nädalavahetus üritan teha õlivahetuse ja ülejäänud karterituulutuse puhastada.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Dets 07, 2015 12:00
Postitas arvo92
Õhufiltri korpuse all olev must lärakas peaks olema Roolivõimu pump (900ng-l igaljuhul on). Millegipärast ka mul on lekkinud kõvasti aja jooksul. Üks otsustas veel kõik uue õli kapoti alla laiali visata.

Rihm maha ja saad roolivõimu pumba rullikut loksutada - võll kulunud või tihendid seal.

Tungraua alla ronida on jah kahtlane - nii on inimesi isegi surma saanud.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Dets 07, 2015 12:03
Postitas Pootsman

Nii alustame siis algusest... Kas sellest kohast mida pildil kruvikaga näitan peaks tulema kütuselõhna.. Ühesõnaga kui selle lahti keerasin, tuli meeletu kütuse lõhn... Ise enda mõistusega arvaks, et sealt peaks ainult õhk läbi käima.. ?!
Pilt

õliaurud liiguvad seal

Mis asi seal all on? Sest peale vaadates on seal mingi kõva leke..
PiltPilt

roolivõimendi pump

Järgmiseks otsustasin ka vahelduseks õlitaset vaadata, sest juba mönda aega on väga paha tõukuriklõbin sees.. No.. ja ohh üllatust, ei ilmund mingit näitu vardale........ Kallasin õli juurde ja enam pole klõbinat kah...

See on päris tavaline 9-5 puhul, et tõukurid klõbisevad ebapiisava õlitaseme tõttu. Õlukulu tundub ka päris tavaline olema 9-5 puhul, kõik kolm Saabi on õli lisamist tahtnud aegajalt. Praegusel 9-5l on õlikulu 10.000km peale pool liitrit. Ei leki, ei suitse, kompressioonid kõigis silindrites 10bari.

Kui õlivahetus on plaanis teha ja saad ka kanali peale, kisu karteripõhi maha, ma võin sulle anaeroobset silikooni laenata, Eerolt saad tellida vajalikud rõngas tihendid õlivõtturile ja õli äravoolutorule ( oli vist äravool?!), mingi paar eurtsi olid need.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Dets 07, 2015 12:16
Postitas polukoli
Korra küsin mootoriõli koguse kohta. Eile vaatasin varrast. Varda otsas on selline mõne cm pikkune plastik julla, mis siis peaks olema mõõdik. Õli oli mõõdikul 3/4 täituvusega - on OK kogus või peaks juurde kallama ?

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: E Dets 07, 2015 12:35
Postitas Pootsman
Korra küsin mootoriõli koguse kohta. Eile vaatasin varrast. Varda otsas on selline mõne cm pikkune plastik julla, mis siis peaks olema mõõdik. Õli oli mõõdikul 3/4 täituvusega - on OK kogus või peaks juurde kallama ?

alumise ja ülemise märgi vahe on 1L, väikese tõrtsu võiks lisada õli, lihtsalt ära üle täida.
Auto oli ikka siledal pinnasel ja oli seisnud 5 minutit peale seisma jätmist? :)

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: K Dets 09, 2015 11:55
Postitas Trooja
Kui õlivahetus on plaanis teha ja saad ka kanali peale, kisu karteripõhi maha, ma võin sulle anaeroobset silikooni laenata, Eerolt saad tellida vajalikud rõngas tihendid õlivõtturile ja õli äravoolutorule ( oli vist äravool?!), mingi paar eurtsi olid need.

See silikoon läheb siis n.ö karteripõhja peale nagu su enda teemas piltidel ( oli selline roosakas vms ) ja kust seda võiks Pärnus saada? :) Ei tahaks sulle tüli tekitada sellega ;)
Kes on Eero? :D Võiks selliseid asju nt.. Fixusest või kuskilt ka saada? Mida täpsemalt küsida?

Kas tasuks veel midagi teada nende tööde juures? Mida kindlasti ei tohiks vms.. ?!

Eile õhtul sain sinised silikoonvaakumvoolikud Tallinnast kätte. Sõbrale öeldi, et sinine värv, hea valik, kindlalt +5bhp :head:

Igaljuhul nädalavahetusel läheb nokitsemiseks ja pöidladpihus loodan, et esmaspäeval tööle minemiseks ühistranspordi kasutamis vajadust ei teki.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: K Dets 09, 2015 11:58
Postitas Cyber

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: K Dets 09, 2015 12:24
Postitas Pootsman
Kui õlivahetus on plaanis teha ja saad ka kanali peale, kisu karteripõhi maha, ma võin sulle anaeroobset silikooni laenata, Eerolt saad tellida vajalikud rõngas tihendid õlivõtturile ja õli äravoolutorule ( oli vist äravool?!), mingi paar eurtsi olid need.

See silikoon läheb siis n.ö karteripõhja peale nagu su enda teemas piltidel ( oli selline roosakas vms ) ja kust seda võiks Pärnus saada? :) Ei tahaks sulle tüli tekitada sellega ;)
Kes on Eero? :D Võiks selliseid asju nt.. Fixusest või kuskilt ka saada? Mida täpsemalt küsida?

Kas tasuks veel midagi teada nende tööde juures? Mida kindlasti ei tohiks vms.. ?!

Eile õhtul sain sinised silikoonvaakumvoolikud Tallinnast kätte. Sõbrale öeldi, et sinine värv, hea valik, kindlalt +5bhp :head:

Igaljuhul nädalavahetusel läheb nokitsemiseks ja pöidladpihus loodan, et esmaspäeval tööle minemiseks ühistranspordi kasutamis vajadust ei teki.

Pärnus maksis see hulka rohkem kui Autointis, kuna ei pakuta väikeses vaid 500ml tuubis. Mul on seda alles, mis ta vedeleb tühja, pärast viskan minema kuna käest läinud.

Lisaks Eerol on reeglina vajalikud osad pea kohe olemas ja kätte saad pakiautomaadist kiiremini kui pärnust poest tellides.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: K Dets 09, 2015 12:59
Postitas Trooja
Kui õlivahetus on plaanis teha ja saad ka kanali peale, kisu karteripõhi maha, ma võin sulle anaeroobset silikooni laenata, Eerolt saad tellida vajalikud rõngas tihendid õlivõtturile ja õli äravoolutorule ( oli vist äravool?!), mingi paar eurtsi olid need.

See silikoon läheb siis n.ö karteripõhja peale nagu su enda teemas piltidel ( oli selline roosakas vms ) ja kust seda võiks Pärnus saada? :) Ei tahaks sulle tüli tekitada sellega ;)
Kes on Eero? :D Võiks selliseid asju nt.. Fixusest või kuskilt ka saada? Mida täpsemalt küsida?

Kas tasuks veel midagi teada nende tööde juures? Mida kindlasti ei tohiks vms.. ?!

Eile õhtul sain sinised silikoonvaakumvoolikud Tallinnast kätte. Sõbrale öeldi, et sinine värv, hea valik, kindlalt +5bhp :head:

Igaljuhul nädalavahetusel läheb nokitsemiseks ja pöidladpihus loodan, et esmaspäeval tööle minemiseks ühistranspordi kasutamis vajadust ei teki.

Pärnus maksis see hulka rohkem kui Autointis, kuna ei pakuta väikeses vaid 500ml tuubis. Mul on seda alles, mis ta vedeleb tühja, pärast viskan minema kuna käest läinud.

Lisaks Eerol on reeglina vajalikud osad pea kohe olemas ja kätte saad pakiautomaadist kiiremini kui pärnust poest tellides.

Olgu, tänan :) Kirjutan sulle täna ilmselt ;) NB, nägin sind eile Mai kooli juures, Kuke bussipeatuses.. Kurjam, kui kena see Saab sul.. Nagu alati.. kael kahekorra järgi vaatamas.. Tänu su autole olen rannarajooni Bravo burgeri püsiklient..

Eero käest oleks siis tarvis neid väikse kotikese sees tihendeid või miskit veel? ( loodan, et on okei, kui kasutan su pilti )
http://images15.fotki.com/v223/photos/0 ... 003-vi.jpg

EDIT: Siim aitab juba U2U's vastustega ;)

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: R Dets 18, 2015 8:19
Postitas Trooja
Hetkeseisuga sai nädalavahetusel vahetatud genekarihm ja auto teeb nüüd normaalset häält ja mõnus vaikne, see nädalavahetus peab ka ikkagi ilmselt miskit nokitsema, ju vaatab.

Tegelikult praegu postitan sest tahtsin uurida, kas turbo vile sisse kuulmine = turbo hakkab surema? Üks "spetsialist" julges väita nii.. Ise olen aru saanud, et valge suits koguaeg taga kui surema hakkab, kuid sellist asja soojamootoriga pole. Ja see vile mulle just meeldib...

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: R Dets 18, 2015 9:13
Postitas loffa
Ei see ei tähenda küll midagi et turbot kuulda on, enamus autodel on turbot kuulda ju, Saabil on lihtsalt väga vähe.

Kui muretsed, siis võta mõni õhutoru lahti (pärast turbot) ja vaata mis nägu sisselase seest poolt on. Kui väga õline pole, siis tõenäoliselt turbo elab veel pikalt. Kerge õlikirme on normaalne, enamus vanematel turbokatel paratamatu. Liiga palju on siis kui juba õli voolab sisselaske sees.

See ei tähenda muidugi et kui turbo läbi ei lase on ta "nagu uus", aga isegi kui tal väikesed lõtkud on, siis võib ta ka nendega pikalt kesta. Enamasti lõpu lähedal olev turbo laseb ikkagi korralikult õli läbi.



Teine asi on muidugi see, et kui see vile on liiga vali, siis võib kuskil olla mõni õhuleke. Mul küll teist marki turbokal (Volvol) oli ka ilgelt vinge turbo vile, mis lõpuks selgus oli lekkiv bypassi klapp :nono:

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: R Dets 18, 2015 12:53
Postitas Trooja
Olgu, hetkel veel kõrvale mõnus vile ja et normaalselt seda kuulda, peab raadiod jms välja lülitama.
Teine asi, mis olen avastanud, on see, et ära on kadunud üks paha hääl, mis tuli peale gaasi lahti laskmist 100% gaasilt. Põhimõtteliselt kui varem lasin nt 0-60 või 80, ja gaasi lahti lasin täielikult, siis tundus nagu mootor jääks korra hingetuks ja mingi kahtlane krigin või imelik hääl käis.. Ei oskagi paremini kirjeldada, nagu hingetuks oleks jäänud. Enam sellist asja pole, ehk siis midagi ikka seal asjade näppimisest kasu ka olnud.

See nädalavahetus plaan hakata 4 & 6mm vaakumvoolikuid asendama, eks näha ole kaugele selle tööga jõuan :)

Ja miskipärast tahab auto külma ilmaga vähem starterit kui soojema ilmaga...

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Postitatud: T Dets 22, 2015 13:16
Postitas Trooja
Selline küsimus... Võib-olla loll küsimus aga mis võib lekkida, kuid sellisest kohast tuleb suitsu/auru ( ehk sealt altpoolt ):
Pilt

Tundub nagu käigukasti sensori lähedal on mootoril selline tore koht kuhu võimalik vedelikku koguda ja kuuma mootoriga ta seal suitsema hakkab.
Võimalik, et viga ka kuskil allpool, niiet pead ei julge anda, et just see koht on.. Mis võiks olla? Idee järgi mötlesin, et klapikambrikaane tihend lekib? õlirõhu andur?

Ühesõnaga kui väga kuuma saab, midagi seal suitsema läheb ja naine küsib koguaeg, mis kärsakas salongis on.. Endal nina kinni..

EDIT: nüüd käisin jälle söitmas, soojamootoriga ja rahulikult sõites ei juhtunud midagi, lähi ajal lahti lammutama, peab arvetelt vaatama millal klapikambrikaane tihendit vahetati.. On neil mingi üldine välp ka?