Alustasin ka "salong korda" protsessiga, kus sai algust tehtud esiistmete naha vahetusega. Kõrvalistuja istmenahk oli ok, kuid kuna natuke on erinevad "uus" ja vana nahk, siis on vaja ikkagi mõlemad istmed vahetada. Protsessis midagi keerulist ei ole ja vaja läheb ainult tange/näpitsaid, torx kruvikeerajat, nuga, naasklit ja palju nipukaid.
Kõigepealt võtsin maha "uue" istme naha, et näha mismoodi asi üldse toimib. Nahk on kinni raami küljes konksudega, mida on kehva ära võtta ja tagasi panna. Seega otsustasin need asendada nipukatega. Istmepadi on raami küljes mingi rõveda liimiga, mille lahti saamiseks kulub omajagu aega.
Päris kehva lahendus on mõeldud ka peatoe välja võtmiseks. Nimelt istme eespool üleval osas on torx kruvi, milleni peab kuidagi jõudma, kui naha ülesse tõmbad ja lahti keerama. Ilma nahka maha võtmata peatuge eemaldada pole tervelt võimalik.
Selleks, et nahk kenasti trimmi jääks, pead tõmbama naha küljes olevad traadid kenasti vastu raami, kuid kahjuks see riidekotikene, mille sees need traadid on, on täiesti läbi omadega ning pm pudeneb lihtsalt kätte ära. Otsustasin võtta jälle kasutusele nipukad. Tegin naha õmbluse sisse naaskliga augud ja tõmbasin selle traadi nipukatega naha külge kinni. Hiljem nahka peale pannes vaatasin, et oleks pidanud isegi tihedamalt kinni tõmbama, sest mõnest kohast jäi väheke laines.
Kokku läks mul ühe istme tegemiseks umbes 6 tundi, kuid juhi iste läheb nüüd kindlasti poole vähem. Kuna kunde istme polsterdus oli seljatoel hea, siis ei hakanud seda vahetama aga juhi istmel tuleb ka see ära vahetada.
Kokkuvõttes pole midagi rasket ja improviseerimist oli omajagu ning see töö, mida saab täitsa koduste vahenditega korralikult ära teha. Istmesoojenduse juhtmetele on vaja teha uued ühendused, kuid see on juba lihtne.
Selline on uus iste ise:
Tüütud klambrid:
Osad klambrid on lihtsalt ümmargused traadid:
Igas porolooni augus on vähemalt klamber, mille peab vabastama, et nahka kätte saada. Pärast on hea need asendada nipukatega, sest tagasi panna ja pärast eemaldada on nipukaid hulga kergem.
Eest näeb polsterdus selline välja ja on ka näha neid traate, mis lihtsalt irduvad enda riidest kotikestest.
Siin üleval pilus on torx kruvi, mis päästab peatoe, et saaks kogu naha eemaldada.
Poole protsessi pea
9000 iste on Recaro kirjaga:
Uus nahk vana raami peal:
Selline traat jällegi eemaldunud nahast. Aitab nipukatega naha õmbluse külge kinni tõmbamine. Kindlasti tuleb tähele panna, et ei tõmbaks läbi õmbluse vaid ainult seespool olevast pisikesest ülejäägi ribast.
Selline jäi:
Siin on näha, et keskkonsooli pool on seljatoes väheke kortsus ja sinna olekski pidanud tihedamalt nipukaid panema, et oleks traadi korralikult naha külge saanud ja lisaks kinnitub traat veel resti külge.
Selline juhiiste oodab veel tegemist
Nüüd peab veel juhiistme ära tegema ja Smartservicest minema ostma värvikomplekti koos krundi ja muude asjadega ära, et saaks korraliku tooni ka kõik sisemuse. Kuna vaesel inimesel pole raha, et osta kallist teenust, siis tulebki kõik ise teha

Värvimise hinnaks pakuti mulle 200 euri iste. Värvikomponentide ja kõikide vajalike asjade maksumuseks terve salongi peale pidi olema umbes 80 eurot. Seega on sääst suur ja kindlasti kutsub proovima ka värvima.
Lisatud failid