Ehkki kalender näitab sügavat talve, on õhus juba kevadehõngu tunda ning see ajab tegutsema. Seda enam, et Plörtsuke lausa nõudis tegutsemist - ei töötanud ju mootor ikka ideaalselt ning muidki tegemisi jagus/jagub küllaga.
Nii saigi täna hommikul seatud rattad Pärnu suunal veerema, et tuntud loomaarsti, sealhulgas ka transportküülikutohtri,
Ivometsa poole põrutada.
Kuna oli juba üsna kindel kahtlus, et ega üks silinder ikka ei tööta küll (nimelt esimene, mis otse generaatori taha jääb), siis alustas tark tohter loomulikult silindrirõhkude mõõtmisest. Tulemus: 10,2; 10,2; 10,8 ja 0. Järgmine samm - klapikambrikaas maha ja vaatame, mis kambris sees toimub:

Klapid ise, õigemini üks neist, ei näinud üldse nii head välja, vaid suisa vastupidi - ilmselgelt põlenud:

Õnneks ei pidanud taibukas tohter klappi ja pesa soveldama ega muid keerulisi asju tegema hakkama, sest need olid tal juba tehtud - tuli lihtsalt plokikaane pool asendada. Ühe väljalaske kinnituspoldiga oli küll veel pisut madistamist, kuid väga kähku jõudis aeg sinnamaani, et: "Kas paneme selle siia niipidi?

"

Paika läks asi muidugi nii, nagu paremini istus. Tihendeid polnud loomulikult õnnestunud tervetena kätte saada, aga see polnud probleem, sest kuna me seda juba eelnevalt kahtlustasime, siis oli soetatud uus ja korralik tihendite komplekt:

Eriti kaunis, võrreldes vanaga, nägi välja sisselaskekollektori tihend:

Kui kollektor ise kah paigas oli, siis tuli järgmise sammuna klappide reguleerimine - klapivahe peab olema 0,4 mm:

Sai teadmamees needki paika ja välgukiirusel mootori kokku tagasi ning - see peaaegu et nurrus nagu kassike

, täiuslikkust jäi segama vaid sumbutajast kostev plärin, mida põhjustava auguga kunagi edespidi tegeleda tuleb.
Kuid mootoriprobleem polnud kaugeltki Rohuplörtsu ainus probleem ja et me juba nii targa ja toreda inimese juurde jõudnud olime, siis ei saanud me mitte tema kiusamist lõpetada, vaid ladusime järjest ka muud mured letti:
1. Tagurpidikäigu tuli ei põle. Pisut loksutamist ja õlitamist ning juba ta põleski!

2. Salong ei lähe piisavalt soojaks, varbad külmetavad. Taas võttis tohtrihärra kruvikeeraja kätte - kohendas ja keeras trossi natukene ning peagi hakkas salongi suisa kuuma õhku puhuma. Hiljem Tallinna poole sõites selgus, et liigagi kuuma - küpsevarbad pole kah eriti hea variant, mitte eriti parem külmutatud varvastest, järelikult tuleb seda trossi veel kohendada. Tänu Ivometsa targale juhatusele saame me sellega ehk edaspidi isegi hakkama.
3. Radiaator loksus, kuna alumisi kõrvu polnud enam ollagi, siis kinnitas Kuldsete Kätega Ivomets selle ülemisest servast auto kere külge ja loksumine lõppes.
4. Klaasipesupumba mootor ei tööta - kakkusime ta millalgi ise lahti, seest täitsa roostes ja kole. Kiirelt leiti uus pump koos paagiga ja peagi purskas üle auto katuse kolme meetri kaugusele klaasipesuvedeliku fontään. Vedelikule tehti aga paari kiire liigutusega selgeks, et tema mitte niimoodi pursata ei tohi, vaid ilusti esiklaasi keskele peab maanduma, et temast ka miski kasu oleks.
5. Suur mure - viimasel nädalal oleme, mis seal pattu salata, olnud äärmiselt ohtlik element liikluses, sest auto, mille pidurite efektiivsus läheneb nullile, seda paraku on. Seega - tagumine piduritrummel lahti, et selgitada, milles põhjus:

Nagu selgus, tuli vahetada nii klotsid kui ka piduri töösilinder. Õnneks olid meil needki muretsetud, eriti töösilinder nägi vanaga võrreldes ikka õite edev välja:

Isand Ivomets pani nimetatud jupid kenasti omale kohale:

ning pilt, mis avanes, nägi juba hoopis rõõmsam välja:

Sama operatsioon kärmelt ka teise poolega tehtud ja käsipidur sedasi sätitud, et tema mitte liiga vähe ega liiga palju ei pidurdaks, ning enam ei pea me kartma ootamatut pidurdamisvajadust.
Aga Ivometsale tuleks medal anda
- ehkki olin palju kuulnud ja lugenud legende Ivometsa ääretutest oskustest ja hämmastavast töövõimest - midagi niisugust ei osanud ma küll oodata. 
:notworthy::notworthy:
Minust endast polnud sedakorda küll rohkemat kasu, kui see et liikumisanduriga valgustile aeg-ajalt rusikat näidata, et ta mitte valel ajal ära ei kustuks. Ryhkija sai siiski lisaks fotograafi rollile, pisut ka abitöölise rolli etendada.