kompuuter valetab

Teemad elektroonikast...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: jupats
huvitav kuidas see teie ise mõõtmine käib?
Ega sa seda täpselt teada saagi. Hakkab "punane vilkuma" võtad kütet. Paned kilomeetri näidiku nulli. Vahepael veendud kusagil maantee kiiruse tabloos mööda sõites, et spido ka õigesti näitab...siis võib enam-vähem kindel olla, et läbitud kilomeetreid ka täppi paneb. Seejärel sõidad niikaua kuniks jälle "punane vilkuma hakkab" ja nüüd jagad võetud liitrid sõidetud kilomeetritega ja korrutad sajaga.

Samuti saab mõõta Spidot ka enamvähem kilomeetrite postide järgi. Hakkad Tallinnast näiteks Tartu või narva poole uhama ning kui 100km postide järgi läbi vaatad oma näitu. Sellise maa peale võiks enam vähem täpselt näidata.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#27

Ega spido panebki enamasti mööda
See on juba tehases nii paika pandud. Kui sõidad tehase mõõtudes rehvidega siis näitab tavaliselt spido 5-10km/h rohkem.
Saingi
Postitusi: 31
Liitunud: R Apr 21, 2006 17:26
Asukoht:
Auto:

#28

Tegelikult tahtsin teda kas kütuse kulu MÕÕDETAKSE või arvutatakse.
Õhukulu mõõdetakse.Õigemini mõõdetakse küll õhu liikumiskiirust koonuses(erinevad metoodikad:vedruga siiber,kuum traat j.n.e.)
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#29

Kunagi mingi autoleht esitas tabeli, kus oli ära näidatud tehaseseadetes tutikate autode spidode eksimused. Saab oli konkurentsitult esirinnas kõige täpsema spidomeetrinäiduga. Eksimus oli vist +2. Iseasi, kas sellest teadmisest kaugeleulatuvaid järeldusi kogu mudelivaliku kohta teha saab.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#30

Algselt postitas: Saingi
Tegelikult tahtsin teda kas kütuse kulu MÕÕDETAKSE või arvutatakse.
Õhukulu mõõdetakse.Õigemini mõõdetakse küll õhu liikumiskiirust koonuses(erinevad metoodikad:vedruga siiber,kuum traat j.n.e.)
Kütusekulu ikka arvutatakse. Mõõta saaks ainult ühest andurist lähtudes, aga kulu jaoks ainult ühest ei piisa. Liiga palju tegureid, mis kulu mõjutavad - pöörded, kiirus, segu koostis jne.
Asja teevad keeruliseks kõikide andurite ebatäpsused Tegelikult ongi need kompuutri näidatavad kulunumbrid lihtsalt informatiivsed. Täpsusest on asi kaugel. See keskmine kulu on siis oluline, kui sõidetakse kindlat marsruuti mööda enam-vahem ühtlase kiirusega (maanteel). Igasuguse 'segasõidu' puhul pole kulu minumeelest üldse mingi oluline näitaja.

edit: mu tonnisel valetab ka spido 1...2km/h kui maantee tabloosid uskuda. Rataste kogukõrgus (velg+rehv) täiesti tehasemõõtu :)
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#31

Algselt postitas: IFF
Samuti saab mõõta Spidot ka enamvähem kilomeetrite postide järgi. Hakkad Tallinnast näiteks Tartu või narva poole uhama ning kui 100km postide järgi läbi vaatad oma näitu. Sellise maa peale võiks enam vähem täpselt näidata.

Suvaline GPS on suhteliselt abiks loomake nii spido kui odo näidu kontrollimiseks, näiteks leidsime, et sõbra G-mersul sillavahetuse järel spido tagasihoidlikud 20 km/h vähem näitas kui pidanuks olema 60-70 km/h vahemikus, ime siis et kõik linnas selg ees vastu tulid talle :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#32

Algselt postitas: jupats
Ega spido panebki enamasti mööda
See on juba tehases nii paika pandud. Kui sõidad tehase mõõtudes rehvidega siis näitab tavaliselt spido 5-10km/h rohkem.
Saabi spido on täpne, kui rehvide kõrgus õige. Poolteist aastat tagasi alles saabi soetanuna õnnestus mul liikluspolitseid sponsoreerida. Kiirus, millega "ametlikult" radarisse sõitsin kattus täpselt spidolt nähtud kiirusega.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#33

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: Saingi
Tegelikult tahtsin teda kas kütuse kulu MÕÕDETAKSE või arvutatakse.
Õhukulu mõõdetakse.Õigemini mõõdetakse küll õhu liikumiskiirust koonuses(erinevad metoodikad:vedruga siiber,kuum traat j.n.e.)
Kütusekulu ikka arvutatakse. Mõõta saaks ainult ühest andurist lähtudes, aga kulu jaoks ainult ühest ei piisa. Liiga palju tegureid, mis kulu mõjutavad - pöörded, kiirus, segu koostis jne.
Asja teevad keeruliseks kõikide andurite ebatäpsused Tegelikult ongi need kompuutri näidatavad kulunumbrid lihtsalt informatiivsed. Täpsusest on asi kaugel. See keskmine kulu on siis oluline, kui sõidetakse kindlat marsruuti mööda enam-vahem ühtlase kiirusega (maanteel). Igasuguse 'segasõidu' puhul pole kulu minumeelest üldse mingi oluline näitaja.

edit: mu tonnisel valetab ka spido 1...2km/h kui maantee tabloosid uskuda. Rataste kogukõrgus (velg+rehv) täiesti tehasemõõtu :)

kütusekulu arvutamiseks mõõdetakse 3 silindri pihusti lahtolekuaega ja spidolt/kastilt miksitud kiirussignaali.
Saingi
Postitusi: 31
Liitunud: R Apr 21, 2006 17:26
Asukoht:
Auto:

#34

kütusekulu arvutamiseks mõõdetakse 3 silindri pihusti lahtolekuaega ja spidolt/kastilt miksitud kiirussignaali.

Mida oligi tarvis tõestada.Kehvade määrimisomaduste tõttu ei jõua mehhaanilised osad el.ajamitele järele ja kütust kulub natuke rohkem kui vaja oleks.
Nähtavasti lisandub siia ka natuke tootjapoolset müügistrateegiat,sest pole veel kuulnud,et ühelgi autol kompuuter teisele poole valetaks.
Vasta