kompuuter valetab

Teemad elektroonikast...
simpson005
Postitusi: 49
Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#1

asi siis nii et kütte kulu näitab ala 7,5-8,2 aga kui arvutan reaalset kulu siis tuleb 10,5-11,5

kas on võimalik seda kuidagi parandada?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

Kasuta otsingut, saad teada, miks valetab ja kas ravitav. Sellest on juttu olnud mingis teemas.
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#3

mul 1 kord oli vaga triviaalne pqhjus - bensu lekkis labi :)
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#4

minu teada saab reaalset kütusekulu "progeda-õpetada"- ei tohiks probleem olla
simpson005
Postitusi: 49
Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: mad1
minu teada saab reaalset kütusekulu "progeda-õpetada"- ei tohiks probleem olla

???
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: simpson005
Algselt postitas: mad1
minu teada saab reaalset kütusekulu "progeda-õpetada"- ei tohiks probleem olla

???

arvatavasti mõeldakse, et saab diagnostikas tech-iga seda programmeerida.

Sa näidiku ikka nullinud/resettinud oled??
simpson005
Postitusi: 49
Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#7

kust mis moodi mul 92 aasta auto on seal midagi resettida või mõtled sa seda reseti nuppu seal kompu peal, seda olen ae´gajalt toksind kuid ei ole näinud muutusi
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#8

ära toksi. hoia vähemalt 5 sekundit all :P
simpson005
Postitusi: 49
Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#9

nuh näed siis ei teadnud seda mida see nupp veel teeb
simpson005
Postitusi: 49
Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#10

või resetibki kõik endised andmed ära (ma ei tea olen Saabide suhtes toores)
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#11

Nii ta teeb jah, peale keskmise küttekulu polegi seal eriti midagi resettida :cool:
simpson005
Postitusi: 49
Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#12

selge aga arvad et peale resettimist hakkab õigemini näitama
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#13

proovi järele :poke: üldiselt küll.
simpson005
Postitusi: 49
Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#14

tänud
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: mad1
minu teada saab reaalset kütusekulu "progeda-õpetada"- ei tohiks probleem olla

tonnisel väga väikestes piirides võimalik,kuid praktiliselt ei saa.
Saingi
Postitusi: 31
Liitunud: R Apr 21, 2006 17:26
Asukoht:
Auto:

#16

Loen seda arutelu ja tekkis paar küsimust: (9-3 diisel)
Kompuuter 5,9l/100 km -tegelikult 6,4l/100km -kui palju valetab auto ja kui palju varastab tankla?Ehk teiste sõnadega kui suur on lubatud mõõteviga kompuutril?
Kas kompuuter oskab lugeda ka lisasoojendit läbinud kütust?Ise arvan,et mitte.
Missugust tööpõhimõtet üldse kasutatakse kütusehulga mõõtmisel?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#17

Algselt postitas: Saingi
Missugust tööpõhimõtet üldse kasutatakse kütusehulga mõõtmisel?

Peaks olema nii, et komputer saab andmed segu koostise, mootori pöörete arvu, siisepritse rõhu ja düüside "lahtioleku aja" kohta ja siis võrdleb neid auto tegeliku kiirusega.
Võin ka eksida, aga tundub et need on minimaalsed andmed kütusekulu arvutamiseks.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#18

Algselt postitas: sebastian

Peaks olema nii, et komputer saab andmed segu koostise, mootori pöörete arvu, siisepritse rõhu ja düüside "lahtioleku aja" kohta ja siis võrdleb neid auto tegeliku kiirusega.
Võin ka eksida, aga tundub et need on minimaalsed andmed kütusekulu arvutamiseks.

minimaalsed oleks pigem ikka: olnud kütuse kogus (paagi seis alguses) - praegune kogus (paagi seis praegu) jagatud vahepeal läbitud km arvuga sadades... Kuidas tegelikult leitakse - pole aimugi, aga minu TiD pakub ka püsivalt pool liitrit väiksemat kulu võrreldes isearvutatuga.
Saingi
Postitusi: 31
Liitunud: R Apr 21, 2006 17:26
Asukoht:
Auto:

#19

Ise kujutasin ka seda umbes nii ette,nagu Sebasian kirjeldas.Kaasaegsetel veoautodel voolab kütus peale etteandepumpa ja enne kõrgsurvepumpadesse jõudmist juhtplokist läbi .(Ilmselt ka sõiduautodel)Tagasivool läheb aga pihustitelt otse paaki.Eeldusel,et kulu arvutamine toimub teoreetiliselt eeldatavate suuruste järgi,on viga mõistetav sest:
Eestis müüdava kütuse määrdeomadused pole piisavad toitesüsteemi korralikuks tööks.Sellest tulenevalt tekivad viivitused nii plunžrite pööramisel kui pihusti nõela sulgumisel.Sellest ka eksimus.
Parandage ,kui millegagi mööda panin.Jõudsin sellise mõttekäiguni jälgides veoautode küttekulu muutumist erinevates riikides tangitud kütuste puhul.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#20

Algselt postitas: Tan
minimaalsed oleks pigem ikka: olnud kütuse kogus (paagi seis alguses) - praegune kogus (paagi seis praegu) jagatud vahepeal läbitud km arvuga sadades... Kuidas tegelikult leitakse - pole aimugi, aga minu TiD pakub ka püsivalt pool liitrit väiksemat kulu võrreldes isearvutatuga.

Paagi seis on liiga ebatäpne asi, selle järgi saab ainult järele jäänud kilomeetreid arvutada ja see näit teatavasti kõigub suuresti. Sõidad aeglaselt suurte pööretega või vastupidi ja see kajastub kohe ka näidus, nagu loogiline ongi.
Keskmine kulu arvutatakse lihtsalt hetkekulu järgi. Näidikule antakse signaal iga u. 1 sek (või vähem) järel hetkekulust lähtudes, kompuuter liidab need näidud ja jagab näitamiskordade arvuga, ehk siis arvutatakse aritmeetiline keskmine ja see saadakse reaalajas.
Näiteks:
6,9(jagatakse 1-ga)+6,7(jagatakse 2-ga)+6,3(jagatakse 3-ga)+6,5(jagatake 4-ga)...ja nii edasi.
Kõik need "jagatakse***" vastused kuvataksegi keskmiseks kuluks.
Nii peaks asi toimima.
Ja hetkekulul pole minu meelest üldse mingit pistmist paagi seisuga.
Huvitav aga see, et kust saab 'aju' täpseid andmeid auto tegeliku kiiruse kohta? ABS andureid ta ilmselt ei kasuta, sest ka ABS-ta Saabidel näitab kütusekulu. Kõrgem rehv (velg) viib autot ju kiiremini edasi. Võibolla siit tulebki see näitude erinevus, et kütusekulu tabloo "näitab täpselt" ainult tehase soovitatud velgede/rehvidega?
Targemad parandagu.
simpson005
Postitusi: 49
Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#21

minimaalsed oleks pigem ikka: olnud kütuse kogus (paagi seis alguses) - praegune kogus (paagi seis praegu) jagatud vahepeal läbitud km arvuga sadades... Kuidas tegelikult leitakse - pole aimugi, aga minu TiD pakub ka püsivalt pool liitrit väiksemat kulu võrreldes isearvutatuga. [/quote]

Mina arvuta kulu nii :
tangin paagi täis, nullin kilomeetri näidu

järgmisel tankimisel korrutan kütuse koguse mis paaki mahtus 100ga ja jagan läbisõidetud kilomeetritega.

minu arusaamise järgi saab aju kiiruse kätte kastil oleva kiiruselugeja kaudu, kui ma kasti ära vahetasin siis ei töödanud mul spido ja ei näidanud ka küttekulu, näppisin kiiruselugeja pistikut ja hakkasid mõlemad toimima
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#22

Minuteada saab TECH-2 ga rehvimõõtu ka autole selgeks teha. Näiteks kui vahetad suverehvid talverehvide vastu siis tasuks teenindusest läbi astuda ja õige mõõt paika panna.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#23

ei ole endamal küll mingit erilist erinevust täheldanud ainuke asi kui sõita lühikesi otsi läheb süsteem kuidagi veidraks nagu ei ervuta välja või midagi pikema sõidupeal on küll jube täpne süsteem
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#24

huvitav kuidas see teie ise mõõtmine käib?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

Algselt postitas: jupats
huvitav kuidas see teie ise mõõtmine käib?
Ega sa seda täpselt teada saagi. Hakkab "punane vilkuma" võtad kütet. Paned kilomeetri näidiku nulli. Vahepael veendud kusagil maanteel kiiruse tabloost mööda sõites, et spido ka õigesti näitab...siis võib enam-vähem kindel olla, et läbitud kilomeetreid ka täppi paneb. Seejärel sõidad niikaua kuniks jälle "punane vilkuma hakkab" ja nüüd jagad võetud liitrid sõidetud kilomeetritega ja korrutad sajaga.
edit: mida rohkem kütet võtad, seda täpsema tulemuse saad.
Vasta