2. leht 2-st
kompuuter valetab
Postitatud: K Sept 13, 2006 14:21
Postitas IFF
Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: jupats
huvitav kuidas see teie ise mõõtmine käib?
Ega sa seda täpselt teada saagi. Hakkab "punane vilkuma" võtad kütet. Paned kilomeetri näidiku nulli. Vahepael veendud kusagil maantee kiiruse tabloos mööda sõites, et spido ka õigesti näitab...siis võib enam-vähem kindel olla, et läbitud kilomeetreid ka täppi paneb. Seejärel sõidad niikaua kuniks jälle "punane vilkuma hakkab" ja nüüd jagad võetud liitrid sõidetud kilomeetritega ja korrutad sajaga.
Samuti saab mõõta Spidot ka enamvähem kilomeetrite postide järgi. Hakkad Tallinnast näiteks Tartu või narva poole uhama ning kui 100km postide järgi läbi vaatad oma näitu. Sellise maa peale võiks enam vähem täpselt näidata.
kompuuter valetab
Postitatud: K Sept 13, 2006 14:23
Postitas Jupats
Ega spido panebki enamasti mööda
See on juba tehases nii paika pandud. Kui sõidad tehase mõõtudes rehvidega siis näitab tavaliselt spido 5-10km/h rohkem.
kompuuter valetab
Postitatud: K Sept 13, 2006 14:36
Postitas Saingi
Tegelikult tahtsin teda kas kütuse kulu MÕÕDETAKSE või arvutatakse.
Õhukulu mõõdetakse.Õigemini mõõdetakse küll õhu liikumiskiirust koonuses(erinevad metoodikad:vedruga siiber,kuum traat j.n.e.)
kompuuter valetab
Postitatud: K Sept 13, 2006 14:38
Postitas Nastix
Kunagi mingi autoleht esitas tabeli, kus oli ära näidatud tehaseseadetes tutikate autode spidode eksimused. Saab oli konkurentsitult esirinnas kõige täpsema spidomeetrinäiduga. Eksimus oli vist +2. Iseasi, kas sellest teadmisest kaugeleulatuvaid järeldusi kogu mudelivaliku kohta teha saab.
kompuuter valetab
Postitatud: K Sept 13, 2006 14:55
Postitas sebastian
Algselt postitas: Saingi
Tegelikult tahtsin teda kas kütuse kulu MÕÕDETAKSE või arvutatakse.
Õhukulu mõõdetakse.Õigemini mõõdetakse küll õhu liikumiskiirust koonuses(erinevad metoodikad:vedruga siiber,kuum traat j.n.e.)
Kütusekulu ikka arvutatakse. Mõõta saaks ainult ühest andurist lähtudes, aga kulu jaoks ainult ühest ei piisa. Liiga palju tegureid, mis kulu mõjutavad - pöörded, kiirus, segu koostis jne.
Asja teevad keeruliseks kõikide andurite ebatäpsused Tegelikult ongi need kompuutri näidatavad kulunumbrid lihtsalt informatiivsed. Täpsusest on asi kaugel. See keskmine kulu on siis oluline, kui sõidetakse kindlat marsruuti mööda enam-vahem ühtlase kiirusega (maanteel). Igasuguse 'segasõidu' puhul pole kulu minumeelest üldse mingi oluline näitaja.
edit: mu tonnisel valetab ka spido 1...2km/h kui maantee tabloosid uskuda. Rataste kogukõrgus (velg+rehv) täiesti tehasemõõtu

kompuuter valetab
Postitatud: K Sept 13, 2006 15:03
Postitas Tan
Algselt postitas: IFF
Samuti saab mõõta Spidot ka enamvähem kilomeetrite postide järgi. Hakkad Tallinnast näiteks Tartu või narva poole uhama ning kui 100km postide järgi läbi vaatad oma näitu. Sellise maa peale võiks enam vähem täpselt näidata.
Suvaline GPS on suhteliselt abiks loomake nii spido kui odo näidu kontrollimiseks, näiteks leidsime, et sõbra G-mersul sillavahetuse järel spido tagasihoidlikud 20 km/h vähem näitas kui pidanuks olema 60-70 km/h vahemikus, ime siis et kõik linnas selg ees vastu tulid talle

kompuuter valetab
Postitatud: K Sept 13, 2006 15:08
Postitas suur
Algselt postitas: jupats
Ega spido panebki enamasti mööda
See on juba tehases nii paika pandud. Kui sõidad tehase mõõtudes rehvidega siis näitab tavaliselt spido 5-10km/h rohkem.
Saabi spido on täpne, kui rehvide kõrgus õige. Poolteist aastat tagasi alles saabi soetanuna õnnestus mul liikluspolitseid sponsoreerida. Kiirus, millega "ametlikult" radarisse sõitsin kattus täpselt spidolt nähtud kiirusega.
kompuuter valetab
Postitatud: K Sept 13, 2006 19:37
Postitas Trionic
Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: Saingi
Tegelikult tahtsin teda kas kütuse kulu MÕÕDETAKSE või arvutatakse.
Õhukulu mõõdetakse.Õigemini mõõdetakse küll õhu liikumiskiirust koonuses(erinevad metoodikad:vedruga siiber,kuum traat j.n.e.)
Kütusekulu ikka arvutatakse. Mõõta saaks ainult ühest andurist lähtudes, aga kulu jaoks ainult ühest ei piisa. Liiga palju tegureid, mis kulu mõjutavad - pöörded, kiirus, segu koostis jne.
Asja teevad keeruliseks kõikide andurite ebatäpsused Tegelikult ongi need kompuutri näidatavad kulunumbrid lihtsalt informatiivsed. Täpsusest on asi kaugel. See keskmine kulu on siis oluline, kui sõidetakse kindlat marsruuti mööda enam-vahem ühtlase kiirusega (maanteel). Igasuguse 'segasõidu' puhul pole kulu minumeelest üldse mingi oluline näitaja.
edit: mu tonnisel valetab ka spido 1...2km/h kui maantee tabloosid uskuda. Rataste kogukõrgus (velg+rehv) täiesti tehasemõõtu
kütusekulu arvutamiseks mõõdetakse 3 silindri pihusti lahtolekuaega ja spidolt/kastilt miksitud kiirussignaali.
kompuuter valetab
Postitatud: N Sept 14, 2006 10:28
Postitas Saingi
kütusekulu arvutamiseks mõõdetakse 3 silindri pihusti lahtolekuaega ja spidolt/kastilt miksitud kiirussignaali.
Mida oligi tarvis tõestada.Kehvade määrimisomaduste tõttu ei jõua mehhaanilised osad el.ajamitele järele ja kütust kulub natuke rohkem kui vaja oleks.
Nähtavasti lisandub siia ka natuke tootjapoolset müügistrateegiat,sest pole veel kuulnud,et ühelgi autol kompuuter teisele poole valetaks.