2. leht 2-st

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 12:41
Postitas Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 13:21
Postitas Hypno
Algselt postitas: kasparius
Pane sportkat. ca3k eek. Aero hakkab hingama ilusti. Metallist sisuga.
Tegelikult on ka universaalseid katalüsaatoreid. Vaata Lakiauto kodulehte.

Sai veits asja uuritud. VM sõnul jälle igasugused universaalid ei pidavat sobima! Check engine tuli pidi põlema ikka jääma, vaatamata sellele et asi toimib ikkagi. Kas oled ise mingit sportkati proovinud? probleeme pole saabiga ühildamisel?

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 13:23
Postitas kasparius
U2U

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 13:40
Postitas wilddog
OT: Äkki seletad lollile ka oma erutumise põhjust? Või plähmerdad niisama?
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 14:12
Postitas Lembit
Algselt postitas: wilddog
OT: Äkki seletad lollile ka oma erutumise põhjust?
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.
Neljataktilisel mootoril ei ole sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
Eriti ei ole neljataktilisel turbomootoril sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
On küll väljalaske häälestus, aga seal tegeletakse dünaamiliste sündmustega, mis kohe kindlasti ei kvalifitseeru termini alla "surve".

Kui sa oskaksid mõne hea tehnilise põhjenduse tuua, mis näitaks ära, mismoodi "ebapiisav vastusurve" mootori tööd halvemaks teeb, siis võiks ju selle teooria üle arutleda.

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 14:22
Postitas wilddog
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddog
OT: Äkki seletad lollile ka oma erutumise põhjust?
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.
Neljataktilisel mootoril ei ole sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
Eriti ei ole neljataktilisel turbomootoril sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
On küll väljalaske häälestus, aga seal tegeletakse dünaamiliste sündmustega, mis kohe kindlasti ei kvalifitseeru termini alla "surve".

Kui sa oskaksid mõne hea tehnilise põhjenduse tuua, mis näitaks ära, mismoodi "ebapiisav vastusurve" mootori tööd halvemaks teeb, siis võiks ju selle teooria üle arutleda.

Minu jaoks on põhjendus siin. http://www.flowmastermufflers.com/backpressure.html
Summuti ei ole ainult müra summutaja vaid optimaalselt töötava mootori osa :facts:

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 14:26
Postitas csn
Ega seepärast vahetatakse ka ju väljalaset jämedama vastu, eemaldades kat, ning mida sirgem seda parem, et kiirendada gaaside liikumist ja aidata kaasa turbo pöörlemiseks.

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 14:39
Postitas kasparius
kas turbokal on vaja vastusurvet?
Küll võib ikka lolle küsimusi esitada onju.
Kõik väljalase eemaldada ja tänavatele proovima minna.

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 14:39
Postitas wilddog
Väga õige! Aga seda täpselt õiges koguses ja kooskõlas mootori karakteristikaga. Et parim variant on jõu kohapealt ilma downpipeta lajatada?

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 14:45
Postitas Lembit
Algselt postitas: wilddog
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddog
OT: Äkki seletad lollile ka oma erutumise põhjust?
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.
Neljataktilisel mootoril ei ole sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
Eriti ei ole neljataktilisel turbomootoril sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
On küll väljalaske häälestus, aga seal tegeletakse dünaamiliste sündmustega, mis kohe kindlasti ei kvalifitseeru termini alla "surve".

Kui sa oskaksid mõne hea tehnilise põhjenduse tuua, mis näitaks ära, mismoodi "ebapiisav vastusurve" mootori tööd halvemaks teeb, siis võiks ju selle teooria üle arutleda.

Minu jaoks on põhjendus siin. http://www.flowmastermufflers.com/backpressure.html
Summuti ei ole ainult müra summutaja vaid optimaalselt töötava mootori osa :facts:
Vabalthingava mootori puhul, mis on disainitud mingi konkreetse tugevalt takistava summuti jaoks, see seletus võib-olla isegi midagi selgitab, aga nende muutuste suurusjärk ei ole mitte "vasturõhkude" erinevuse jagu vaid pigem heli liikumiskiiruste erinevuse jagu erinevates rõhkudes ja temperatuuridel.
Vabama väljalaskega muutub väljalaske häälestussagedus natukene ja nendel konkreetsetel pööretel, millele oli väljalase ennem häälestatud, tõepoolest võib silindrisse jääva küttesegu hulk väheneda. Samas kuna see häälestussagedus liikus mingile muule pöörlemissagedusele, siis tänu faktile, et mootoril on vabama väljalaske tõttu vähem pumpamiskadusid, on selles uues kohas tekkiv tipp kõrgem, kui oli vanas kohas.

Turbomootorite puhul suurendab vabam väljalase rõhulangu turbiinil, mis parandab turbiini tööd. Turbiinist ülesvoolu jäävad muutused ei ole märkimisväärsed, kuna seal olevat rõhku reguleerib pigem wastegate sisselaskerõhu järgi. Väljalaske takistuse vähendamisega turbomootoril saad kiirema spool-up'i ja sellega seoses rõhu madalamatel pööretel. Selle kasulikkust vist ei ole vaja lahti seletama hakata?

Ja selle flowmasteri jutule ju juurde, et kui see asi täpselt nii käibki, siis nad ju saaksid müüa ka summuti otsa käivaid seibe, mis taastavad tehase vastusurve taseme ja sellega siis parandavad mootori tööd. Miskipärast ei ole ma selliseid seibe küll kusagil müügil kohanud :)

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 15:43
Postitas Andrus99
Algselt postitas: wilddog
Väga õige! Aga seda täpselt õiges koguses ja kooskõlas mootori karakteristikaga. Et parim variant on jõu kohapealt ilma downpipeta lajatada?

Muidugi ilma.... siin väike näide, kuidas saada 1300cc mootorratta mootorist ca 500hp, loomulikult turboga ja pöörake tähelepanu väljalaskele, kus siin on vastusurve?

http://www.youtube.com/watch?v=ud_gXPCMUDw

Katalüsaator umbes?

Postitatud: N Juun 07, 2007 18:09
Postitas Jupats
see 500 hp teele küll ei jõudnud...
Poiss oleks täis gaasiga kuu peal juba:D