2. leht 2-st
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: K Aug 15, 2007 17:09
Postitas sebastian
Mootoriga ei saagi erilist midagi juhtuda, väljalaskest surutake ju õhku välja, mitte ei imeta sisse. Kõik jupid (kui neid purunenud turbotiivikust eraldub) lendavad summutisse, õigemini katalüsaatorisse.
Kas turbo üldse töötab? No lihtne tuvastada. Kisu turbo küljest see jäme voolik lahti (see mis õhufiltrist tuleb), mootor käima ja kohe on näha kas tiivik pöörleb või mitte. Väike peegel abiks kui muidu ei näe. Kindlasti ei tohi midagi tiivikusse sattuda...kuuldavasti visati ühel "naljapärast" suitsukoni tiivikusse ja sellest piisas, et labad ära lõhkuda.
Kütusekulu mittetöötava turboga peaks vist suurem olema. Pedaali tuleb sõtkuda hoopis aktiivsemalt, et masinal mingigi jõud oleks. Segu läheb sellest ilmselt ka rikkamaks.
Sõber mul sõitis "seisva" turboga pool aastat ringi. Jõudu masinal muidugi polnud, ei tossanud kah, aga sõita siiski kannatas...
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Aug 16, 2007 5:40
Postitas Trionic
Tsitaat:Mootoriga ei saagi erilist midagi juhtuda, väljalaskest surutake ju õhku välja, mitte ei imeta sisse. Kõik jupid (kui neid purunenud turbotiivikust eraldub) lendavad summutisse, õigemini katalüsaatorisse.
Kui turbo puruneb,siis pea alati puruneb "külm pool". Tiiviku-,võlli- ja korpusetükid lendavad läbi cooleri(nad mahuvad sealt toore õhusurve jõul edukalt läbi) mootorisse.Halbade asjaolude kokkusattumisel rikutakse klapid,vahel ka kolvid.
Olen sellist laksu taluma pidanud mootorit lappinud,seega saab juhtuda küll(kuigi harva).
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Aug 16, 2007 11:48
Postitas jack
Kuidas selle turbo seieriga on?
Kas "pekkis" turbo ta liigub, kui gaasi vajutada?
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Aug 16, 2007 11:49
Postitas IFF
Algselt postitas: jack
Kuidas selle turbo seieriga on?
Kas "pekkis" turbo ta liigub, kui gaasi vajutada?
Võib täiesti liikuda kuid mitte suurtes piirides. Kõik oleneb mis seisus see "pekkis" turbo on. Kui ta kinni kiilunud on ei tohiks enam liikuda.
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Aug 16, 2007 11:53
Postitas qdwin
Vähemalt vaakumit näitab.
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 11:40
Postitas spike
kui turbo vaikselt õli väljutab väljalaskesse ning kat tänu sellele umbe aetakse, siis kas oleks mõistlik kat asendada resonaatoriga? muidu on nii, et torbo vahetad, katti mitte, tänu katile uus turbo ka pekkis, vahetad kati, aga uus turps väljutab juba õli ja nii see maailm meil ringi käibki?
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 11:55
Postitas Cyber
Justnii, kõik pekkis asjad tuleb vahetada, muidu lähed uuele ringile. Reso vs uus katt on muidugi küsimus, rahakoti ja ülevaatajate seisukohta tuleb uurida..

Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 14:45
Postitas olaviv
Kui kati ära võtad, siis ausal teel enam ülevaatuelt läbi ei saa. Onud küll ei vaata, kas kopsikus katalüsaatorelement sees on või tühi kuid ilma katita CO ning CH näitajaid katiga auto normi ei aja. Või on mingi nipp kuidas kasvõi ülevaatuse ajaks co tase madalaks saada?
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 14:53
Postitas olaviv
Igal aastal kati ja resot vahetada on ikka ilgelt tüütu, isiklikult ei pea seda vastuvõetavaks variandiks. Pidasin ikkagi silmas, et saada näitajad normi ilma katita. Et kas on mingigi teoreetiline variant selleks?
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 17:45
Postitas sebastian
Algselt postitas: olaviv
Igal aastal kati ja resot vahetada on ikka ilgelt tüütu, isiklikult ei pea seda vastuvõetavaks variandiks. Pidasin ikkagi silmas, et saada näitajad normi ilma katita. Et kas on mingigi teoreetiline variant selleks?
Teoreetiline variant on aju softi modida. Praktiliselt...ma ei tea veel kuidas seda teha ja usutavasti jääb sel juhul masina võimsusest u. pool järgi. Kütet võtab vähe, aga jõudu ka pole.
Saabi downgrade, antituuning ja misiganes veel

Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 21:06
Postitas triibutu
Algselt postitas: olaviv
Kui kati ära võtad, siis ausal teel enam ülevaatuelt läbi ei saa. Onud küll ei vaata, kas kopsikus katalüsaatorelement sees on või tühi kuid ilma katita CO ning CH näitajaid katiga auto normi ei aja. Või on mingi nipp kuidas kasvõi ülevaatuse ajaks co tase madalaks saada?
Saab ikka ausal teel läbi. Korras autol on need näitajad ka ilma katita normi piires, vähemalt minu eelmisel autol (see polnud küll Saab) olid ja seda veel paraja varuga. Edasiastumise laiskuses teda ka süüdistada ei saanud...
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 21:40
Postitas Trionic
Algselt postitas: spike
kui turbo vaikselt õli väljutab väljalaskesse ning kat tänu sellele umbe aetakse, siis kas oleks mõistlik kat asendada resonaatoriga? muidu on nii, et torbo vahetad, katti mitte, tänu katile uus turbo ka pekkis, vahetad kati, aga uus turps väljutab juba õli ja nii see maailm meil ringi käibki?
Kui kahe O2 anduriga auto,siis peaksid tagumise ära petma,muidu
varsti CE tuluke ees..
Turbovahetuse puhul karmilt soovitav vahetada KOGU väljalase.
Väljavoolanud õli põletab umbe kat`i ja ummistab resod-sumpsi (vill imeb end õli täis,paisub ja laguneb).
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 21:42
Postitas Trionic
Algselt postitas: olaviv
Igal aastal kati ja resot vahetada on ikka ilgelt tüütu, isiklikult ei pea seda vastuvõetavaks variandiks. Pidasin ikkagi silmas, et saada näitajad normi ilma katita. Et kas on mingigi teoreetiline variant selleks?
Eelnevalt ettevalmistatud masina puhul võtab vahetus ca. 15 min. ja seda pole palju enne kontrolli.
edit: ei propageeri seaduserikkumist.
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: N Nov 01, 2007 21:47
Postitas Trionic
Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: olaviv
Igal aastal kati ja resot vahetada on ikka ilgelt tüütu, isiklikult ei pea seda vastuvõetavaks variandiks. Pidasin ikkagi silmas, et saada näitajad normi ilma katita. Et kas on mingigi teoreetiline variant selleks?
Teoreetiline variant on aju softi modida. Praktiliselt...ma ei tea veel kuidas seda teha ja usutavasti jääb sel juhul masina võimsusest u. pool järgi. Kütet võtab vähe, aga jõudu ka pole.
Saabi downgrade, antituuning ja misiganes veel
Nii VT,kui Griff läbisid tüv. ilma katita meie omanduses olles.Samas vanadel aastakäikudel leebemad normid ka.
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: E Mär 14, 2011 19:04
Postitas Gals
Enne igat väljasuretamist lase 30sek kohapeal jahtuda. Kui lased auto peeneks (kiirendad kõvasti) siis lase üks 3-5min kohapeal töötava mootoriga turbol jahtuda.
Kui ma olen ainult väga rahulikult sõitnud ja tõesti põhimõtteliselt ühtegi "tõmmet" polegi tekitanud, kas siis peab ikka pool minutit laskma niisama tiirelda? Kas sellest ei piisa, kui ma mingi 3 minuti kaugusel kodust (seisma jäämisest) sõidan madalate pööretega? See ju peaks võrduma jahutamisega, sest boostida ma tal ei lase mõnda aega enne koju jõudmist.
Kui suvel peaks natuke tallata saama, kas siis piisaks ka sellest, et nii 4-5 minuti pikkuse kodutee peal sõidad juba "jahutavalt", ehk siis a'la mitte üle 2000 pöörde.
Mõtlesin, et kõiks selle jahutamise teema korra põhjalikumalt läbi rääkida, et kui tähtis see on ja et kas seda võib ka teha selle niiöelda jahutava sõiduga - et töristad viimased minutit väga rahulikult. Kuidagi imelik tundub, kui toristan nõks nõks korra poodi ja nõks tagasi ja siis passi seal maja ees lihtsalt, mootor pole soegi - vaevalt et ka turbo, kui ta tööd pole saanud.
(oeh, miks ei võidud teha mingit rohelist tulukest armatuurile, et niikui see süttib, tähendab et "OK to stop" vms. jube mugav oleks ju

Sarnaselt nagu diislitel on "käivitamise lubamine" eelsüüteküünalde põhjal, võiks kõikidel turbokatel olla ka välja suretamiseks mingi märku andev lubav tuli. kes vastavalt turbo temperatuurile seda siis lubab või mitte. keegi seda aretada ei viitsi?

Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: E Mär 14, 2011 19:19
Postitas S9K
Ärge üle mõelge oma jahutamisega. Never ever pole sul vaja jahutada seda tava sõidu stiili juures. plastikust on teil need jupid seal, et purunemist kardate v?
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: E Mär 14, 2011 19:49
Postitas sebastian
Jahutamisega ei maksa jah eriti üle pingutada. Pärast rahulikku sõitu 5-10 sek koha peal ja siis süüde välja. Harjumuse asi, ega siin mingeid reegleid polegi.
Turbot jahutavad jahutusvedelik ja õli. Niiikaua kui mootor töötab, vedelikud ringlevad. Teiseks jahutab vastutulev õhuvool, kolmandaks ventilaator ja neljandaks kaob soojus
downpipe toru kaudu.
Et siis päris "kinnises kotis" turbo kah pole..
Point lihtsalt selles, et kui mootor seiskub, katkeb ka vedelike juurdevool. Pärast tugevat gaasitamist läheb seisev jahutusvedelik turbos kohe keema ja füüsikast teame, et keev vedelik pole just kuigi hea jahutaja.
Kuulnud küll kuidas vedelik turbos muliseb. Mõte taolisest olukorrast sunnib mind natuke siiski jahutama...ka pärast rahulikku sõitu.
Ehk siis...vahetult pärast auto seiskumist ei sureta ja ei põrka kohe välja

Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: T Mär 15, 2011 8:50
Postitas Andre83
Veel võhiklikkust: Mis eesmärgiga käivitub ventilaator pärast mootori seiskamist? Oma 9-3SS-il käivitub vent umbes 1 min pärast mootori seiskamist ja vuriseb umbes 30seki - ka talvel.
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: T Mär 15, 2011 9:00
Postitas Cyber
No ju siis seisev vedelik piisavalt kuum on, et ventikas end puudutatuna tunneb ja tööle hakkab
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: T Mär 15, 2011 9:24
Postitas AndresV
(oeh, miks ei võidud teha mingit rohelist tulukest armatuurile, et niikui see süttib, tähendab et "OK to stop" vms. jube mugav oleks ju
Audi TT-l olen näinud "turbo taimerit" - peale äkilisemat sõitu võid süüte välja keerata ja auto signa alla panna aga mootor töötab edasi ... kuniks auto arvab, et nüüd aitab.
Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: T Mär 15, 2011 9:47
Postitas Homersimpson
Turbo timerit on uuemale saabile suhtkoht võimatu selgeks teha.

Amatöörlik küsimus turbo kohta
Postitatud: T Mär 15, 2011 11:01
Postitas olaviv
See, et jahutusvedelik turbos keema läheb pole veel kõige hullem. Halb on see, et õli kõrbeb turbiini võlli ümber - õli määrdeomadused halvenevad ning tekkiv tagi hakkab õlisüsteemis ladestuma. Üldiselt on see õli kõrbemine turbos mingil määral vältimatu (õli tuleb tihemini vahetada) aga jahutamisega saab seda minimeerida.