Amatöörlik küsimus turbo kohta

Tonnised ja nende mured
Puhh1
Postitusi: 6
Liitunud: E Apr 23, 2007 9:34
Asukoht:
Auto:

#1

Kuidas käitub auto siis, kui turbo töötamast lakkab?:) Paljud on öelnud et võib siis auto kuusakoskisse viia. Müüt või tegelikkus?
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#2

Oleneb autost . Samas võimalik turbo remont ja võimalik ka uus turbo osta.
Sent from my Monte Carlo using B236
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

Tonnise turbol käisid mitme turbo labad korpuses ära. Mootor töötab jätkuvalt.
Kui väga hullusti veab, võivad turbo tükid mootorist läbi käia...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

esimesed tunnused võivad olla, käivitamisjärgselt õrn sinine suits. siis hiljem tumedam sinine suits ja siis nagu vana zigulii- paksu sinist tossu. ja see rikub ka katalysaatorit,nii et kiiresti kallale, kui märke näitab lahkumise koha pealt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

Kui ühel garrettil õli hakkas vabalt lahkuma, oli gaasi andes millegipärast paks valge suitsukate taga.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#6

Ega midagi erilist ei juhtu. Autol kaob jõud, ajab tossu välja. Pööretel üle 3000 jõud ültse puudub jne. Kuusakoskisse viia ei tasu kindlasti. Suur väljaminek see turbo on küll. 9-5tel maksavad uued turbod vahemikus 15-20tuh(tutikad). Kui annab remontida siis saad 3-4000 hakkama. Tonnistel jäävad hinnad ka samasse kanti.

EDIT: Äkki täpsustad mudelit(juhul kui selline mure tõesti on) siis oskab täpsemalt rääkida.
Puhh1
Postitusi: 6
Liitunud: E Apr 23, 2007 9:34
Asukoht:
Auto:

#7

Hetkel sellist probleemi pole. Kuna oman esimest korda autot millel on turbo peal, siis tahtsin lihtsalt teada mis juhtub, et ega näiteks keset maanteed teeäärde ei jää.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

yks teeäärde jäämise põhjusi on DI -kasseti lõppemine. Seega õiged kyynlad ja õiged sädevahed väga olulised. kyynlad vaid NGK! Sest nende järgi olla see di-kassett valmistatud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#9

No asi ei ole nii hull - meil on alati rqqm saabisqpru aidata ju!
Siis kui su turbo rikkub vqid vabalt mulle helistada - ma ise ajan see kuusakoski asi - sa ei pea millestki muretsema :)
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#10

Jah! muid küünlaid EI TOHI kasutada. Niiviisi võib DI´ga kohe hüvasti jätta.
Turbo kohapealt võiksid olla hoolas, siis ei tohiks see nii kiiresti lõppeda. Talvel ära hakka külmalt käivitades kohe sõitma (veel vähem kiiruskatset tegema). Külma mootoriga ei tasu üle 2500rpm sõita. Enne igat väljasuretamist lase 30sek kohapeal jahtuda. Kui lased auto peeneks (kiirendad kõvasti) siis lase üks 3-5min kohapeal töötava mootoriga turbol jahtuda. 9-5tel ning 9-3del oleks soovitatav lisada ka karterituulutuse kit (oli vist ka ng900del??:poke:)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

Kui lakkab töötamast, siis tuleb vahetada. Kui palju juppe just, selgub spetsialistide käe all. Vaikselt lekkiv vurr reostab sul katalüsaatori, Kui läheb pauguga, ehk pääsed katalüsaatori vahetusest. Aga üldiselt ei ole ta siiski selline pauguga minev kraam (va värskelt vahetatud remontturbod vahel..;) ) Küll asi märku annab, et miskit hakkab väsima
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: Puhh1
Kuidas käitub auto siis, kui turbo töötamast lakkab?:) Paljud on öelnud et võib siis auto kuusakoskisse viia. Müüt või tegelikkus?
Otsene vastus küsimusele: auto muutub jõuetuks(kuna turbomootor on madala surveastmega ja ülelaadimist ei toimu).Mootoriga ei juhtu tavaliselt midagi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: Puhh1
Hetkel sellist probleemi pole. Kuna oman esimest korda autot millel on turbo peal, siis tahtsin lihtsalt teada mis juhtub, et ega näiteks keset maanteed teeäärde ei jää.
Kui õlirõngad kompressoris lendavad,kaob kogu õli läbi sumpsi ja jääd ikkagi teele.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Puhh1
Hetkel sellist probleemi pole. Kuna oman esimest korda autot millel on turbo peal, siis tahtsin lihtsalt teada mis juhtub, et ega näiteks keset maanteed teeäärde ei jää.
Kui õlirõngad kompressoris lendavad,kaob kogu õli läbi sumpsi ja jääd ikkagi teele.

Aga see eest millise fantastilise Suitsu show ning kibeda lõhnaga! :freak:
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#15

Iff on vist mõne sellise suituskatte sees sõitnud, et suisa lõhnaeripärades nõnda hästi orienteerub.:poke:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: qdwin
Iff on vist mõne sellise suituskatte sees sõitnud, et suisa lõhnaeripärades nõnda hästi orienteerub.:poke:

Tõsi olen sõitnud sellise 9-5 järgi, mis suitses vägagi palju, eriti ärevaks läks siis kui hakkas sooritama möödasõitu. :o

Omanik tundus sõitvat täiesti rahuliku südamega. :bs:
Iga ratas veab and then some!
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#17

Kas CO järgi ka võimalik turbo korras olekust aimu saada, mõtlen selle all seda, et kui ülevaatusel on co normis kas siis võib öelda, et turbo ka korras?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

Ei ole.Turbo võib olla pilbasteks,aga õlirõngad pesades ja tihedad.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#19

CO järgi vist mitte, aga need muud jäägid seal võivad viidata liigsele õlipõletamisele, mis turbo kaudu mootorisse jõuavad. Aga nagu Trionic ütles, vurr võib ka ilma õli läbi laskmata pilbasteks olla..:) ja õli võib ka mujalt mootorisse jõuda..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Saingi
Postitusi: 31
Liitunud: R Apr 21, 2006 17:26
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: Cyber
ja õli võib ka mujalt mootorisse jõuda..:)
:thumb:
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#21

Ülevaatuse gaasianalüsaator ei tuvasta väljalaskes põlevat õli. Võibolla tahmasus on veidi suurem, kui perfektsel mootoril aga sellest ei saa veel midagi kindlat järeldada.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

Algselt postitas: olaviv
Ülevaatuse gaasianalüsaator ei tuvasta väljalaskes põlevat õli. Võibolla tahmasus on veidi suurem, kui perfektsel mootoril aga sellest ei saa veel midagi kindlat järeldada.
Selge, võib mu eelnevad kahtlused ära unustada ja jamaks kuulutada..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: olaviv
Ülevaatuse gaasianalüsaator ei tuvasta väljalaskes põlevat õli. Võibolla tahmasus on veidi suurem, kui perfektsel mootoril aga sellest ei saa veel midagi kindlat järeldada.
Ja kuidas veel tuvastab:freak: . HC väärtus näitab seda kenasti.Kui asja tunned,suudad üpris täpselt ka oletada,kas põlemata süsivesinike liigne hulk on põhjustatud põlemata kütusest,-õlist, kas õli on tulnud õlirõngastest,klapisäärtest jne. Mingit tahmasust bensiinimootoritel üleüldse ei mõõdeta:poke:
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#24

Osad analüsaatorid mõõdavad tahma ka, lihtsalt meil pole bensumootoritel see normeeritud seega ei pöörata sellele tähelepanu. Ja reeglina korras katiga masinal sumpsist HC'd välja ei tule. Muidugi kui õlilekk juba nii suur on, et kat seda ära põletada ei jõua, siis tuleb küll. Ainuld et algne küsimus oli, et kas väikest õlileket õnnestub analüsaatoriga tuvastada. Nojah, kui suur leke on suur ja kui väike on väike...
Olen ise käinud mitu korda sellise masinaga ülevaatusel, mis ca 1l õli 1000km kõhta ära põletas (ei tilkunud) ning ühelgi korral ei näidanud analüsaator mingit kõrvalekallet.
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: Trionic

Otsene vastus küsimusele: auto muutub jõuetuks(kuna turbomootor on madala surveastmega ja ülelaadimist ei toimu).Mootoriga ei juhtu tavaliselt midagi.

Kas see seletaks nt. kütusekulu imeliku suurenemise?:freak:
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Vasta