Amatöörlik küsimus turbo kohta
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Tonnise turbol käisid mitme turbo labad korpuses ära. Mootor töötab jätkuvalt.
Kui väga hullusti veab, võivad turbo tükid mootorist läbi käia...
Kui väga hullusti veab, võivad turbo tükid mootorist läbi käia...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
esimesed tunnused võivad olla, käivitamisjärgselt õrn sinine suits. siis hiljem tumedam sinine suits ja siis nagu vana zigulii- paksu sinist tossu. ja see rikub ka katalysaatorit,nii et kiiresti kallale, kui märke näitab lahkumise koha pealt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Ega midagi erilist ei juhtu. Autol kaob jõud, ajab tossu välja. Pööretel üle 3000 jõud ültse puudub jne. Kuusakoskisse viia ei tasu kindlasti. Suur väljaminek see turbo on küll. 9-5tel maksavad uued turbod vahemikus 15-20tuh(tutikad). Kui annab remontida siis saad 3-4000 hakkama. Tonnistel jäävad hinnad ka samasse kanti.
EDIT: Äkki täpsustad mudelit(juhul kui selline mure tõesti on) siis oskab täpsemalt rääkida.
EDIT: Äkki täpsustad mudelit(juhul kui selline mure tõesti on) siis oskab täpsemalt rääkida.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
yks teeäärde jäämise põhjusi on DI -kasseti lõppemine. Seega õiged kyynlad ja õiged sädevahed väga olulised. kyynlad vaid NGK! Sest nende järgi olla see di-kassett valmistatud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Jah! muid küünlaid EI TOHI kasutada. Niiviisi võib DI´ga kohe hüvasti jätta.
Turbo kohapealt võiksid olla hoolas, siis ei tohiks see nii kiiresti lõppeda. Talvel ära hakka külmalt käivitades kohe sõitma (veel vähem kiiruskatset tegema). Külma mootoriga ei tasu üle 2500rpm sõita. Enne igat väljasuretamist lase 30sek kohapeal jahtuda. Kui lased auto peeneks (kiirendad kõvasti) siis lase üks 3-5min kohapeal töötava mootoriga turbol jahtuda. 9-5tel ning 9-3del oleks soovitatav lisada ka karterituulutuse kit (oli vist ka ng900del??:poke:)
Turbo kohapealt võiksid olla hoolas, siis ei tohiks see nii kiiresti lõppeda. Talvel ära hakka külmalt käivitades kohe sõitma (veel vähem kiiruskatset tegema). Külma mootoriga ei tasu üle 2500rpm sõita. Enne igat väljasuretamist lase 30sek kohapeal jahtuda. Kui lased auto peeneks (kiirendad kõvasti) siis lase üks 3-5min kohapeal töötava mootoriga turbol jahtuda. 9-5tel ning 9-3del oleks soovitatav lisada ka karterituulutuse kit (oli vist ka ng900del??:poke:)
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui lakkab töötamast, siis tuleb vahetada. Kui palju juppe just, selgub spetsialistide käe all. Vaikselt lekkiv vurr reostab sul katalüsaatori, Kui läheb pauguga, ehk pääsed katalüsaatori vahetusest. Aga üldiselt ei ole ta siiski selline pauguga minev kraam (va värskelt vahetatud remontturbod vahel..
) Küll asi märku annab, et miskit hakkab väsima

Otsene vastus küsimusele: auto muutub jõuetuks(kuna turbomootor on madala surveastmega ja ülelaadimist ei toimu).Mootoriga ei juhtu tavaliselt midagi.Algselt postitas: Puhh1
Kuidas käitub auto siis, kui turbo töötamast lakkab?:) Paljud on öelnud et võib siis auto kuusakoskisse viia. Müüt või tegelikkus?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kui õlirõngad kompressoris lendavad,kaob kogu õli läbi sumpsi ja jääd ikkagi teele.Algselt postitas: Puhh1
Hetkel sellist probleemi pole. Kuna oman esimest korda autot millel on turbo peal, siis tahtsin lihtsalt teada mis juhtub, et ega näiteks keset maanteed teeäärde ei jää.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: TrionicKui õlirõngad kompressoris lendavad,kaob kogu õli läbi sumpsi ja jääd ikkagi teele.Algselt postitas: Puhh1
Hetkel sellist probleemi pole. Kuna oman esimest korda autot millel on turbo peal, siis tahtsin lihtsalt teada mis juhtub, et ega näiteks keset maanteed teeäärde ei jää.
Aga see eest millise fantastilise Suitsu show ning kibeda lõhnaga!

Iga ratas veab and then some!
Algselt postitas: qdwin
Iff on vist mõne sellise suituskatte sees sõitnud, et suisa lõhnaeripärades nõnda hästi orienteerub.![]()
Tõsi olen sõitnud sellise 9-5 järgi, mis suitses vägagi palju, eriti ärevaks läks siis kui hakkas sooritama möödasõitu.

Omanik tundus sõitvat täiesti rahuliku südamega.

Iga ratas veab and then some!
Ei ole.Turbo võib olla pilbasteks,aga õlirõngad pesades ja tihedad.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
CO järgi vist mitte, aga need muud jäägid seal võivad viidata liigsele õlipõletamisele, mis turbo kaudu mootorisse jõuavad. Aga nagu Trionic ütles, vurr võib ka ilma õli läbi laskmata pilbasteks olla..
ja õli võib ka mujalt mootorisse jõuda..


- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Selge, võib mu eelnevad kahtlused ära unustada ja jamaks kuulutada..Algselt postitas: olaviv
Ülevaatuse gaasianalüsaator ei tuvasta väljalaskes põlevat õli. Võibolla tahmasus on veidi suurem, kui perfektsel mootoril aga sellest ei saa veel midagi kindlat järeldada.

Ja kuidas veel tuvastab:freak: . HC väärtus näitab seda kenasti.Kui asja tunned,suudad üpris täpselt ka oletada,kas põlemata süsivesinike liigne hulk on põhjustatud põlemata kütusest,-õlist, kas õli on tulnud õlirõngastest,klapisäärtest jne. Mingit tahmasust bensiinimootoritel üleüldse ei mõõdeta:poke:Algselt postitas: olaviv
Ülevaatuse gaasianalüsaator ei tuvasta väljalaskes põlevat õli. Võibolla tahmasus on veidi suurem, kui perfektsel mootoril aga sellest ei saa veel midagi kindlat järeldada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Osad analüsaatorid mõõdavad tahma ka, lihtsalt meil pole bensumootoritel see normeeritud seega ei pöörata sellele tähelepanu. Ja reeglina korras katiga masinal sumpsist HC'd välja ei tule. Muidugi kui õlilekk juba nii suur on, et kat seda ära põletada ei jõua, siis tuleb küll. Ainuld et algne küsimus oli, et kas väikest õlileket õnnestub analüsaatoriga tuvastada. Nojah, kui suur leke on suur ja kui väike on väike...
Olen ise käinud mitu korda sellise masinaga ülevaatusel, mis ca 1l õli 1000km kõhta ära põletas (ei tilkunud) ning ühelgi korral ei näidanud analüsaator mingit kõrvalekallet.
Olen ise käinud mitu korda sellise masinaga ülevaatusel, mis ca 1l õli 1000km kõhta ära põletas (ei tilkunud) ning ühelgi korral ei näidanud analüsaator mingit kõrvalekallet.
Algselt postitas: Trionic
Otsene vastus küsimusele: auto muutub jõuetuks(kuna turbomootor on madala surveastmega ja ülelaadimist ei toimu).Mootoriga ei juhtu tavaliselt midagi.
Kas see seletaks nt. kütusekulu imeliku suurenemise?:freak:
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.