2. leht 3-st
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Jaan 15, 2008 19:54
Postitas MaxPower
Algselt postitas: will
Laseb jah kaks korda ning töötavad ainult siis, kui lähi/kaugtuled põlevad.
Ning korra kangi tõmmates ei hakka tuledele vett jagama:)
ma tõmban mitu korda järest kuid lühikest aega, siis ei hakka tulede pesurid tööle, vastasel juhul on täielik vee raiskamine.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: L Jaan 19, 2008 0:06
Postitas aix6
Kuna läbisõit on juba selline päris kenake (189 000), siis peaks ilmselt mõtlema kettide vahetusele.
Kui auto soetasime, siis sõber Kasparius kuulas ja ütles, et mingi kerge häälealge, mis viitab ketivahetuse vajalikkusele, on olemas.
Sama öeldi ka Troost autos Kadaka teel.
Mina sellest häälest siis aru ei saanud ega ole kindel, et ka praegu saaks, kui asi peaks hullemaks minema.
Kas keegi oskaks kirjeldada neid sümptomeid, mis peaksid andma vihje, et ketid tuleb vahetada?
Ja kui, siis kus sellist tööd oleks kõige õigem teha?
Kui mootor juba maas, siis enne pole mõtet peale tagasi panna, kui kõik asjad, mis vaja, on korda tehtud?
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 1:13
Postitas aix6
Vahepeal on palju aega mööda läinud ja pole võtnud aega kirjutada siia.
Toimunud aga on nii mõndagi.
Lisaks tagasilla puksidele ja esisilla poolraami puksidele sai märtsikuus vahetatud ka mootoriketid ja muu sinna juurdekuuluv. Töö said tehtud Troostis. Nimekiri iseenesest ei olnudki väga pikk, kuid tööaeg oli põhimõtteliselt kahekordne.
Seda gaasiseadme tõttu, mis tuli kettide vahetamiseks maha võtta ja pärast ka peale panna.
Herr Iisak ütles, et juba gaasiseadme juhtmeid oli terve sületäis olnud.
Kokku läks see ettevõtmine maksma u 23 000 krooni.
Ühtlasi sain teada jahutusvedeliku lekke põhjuse, mille avastasin mõned nädalad ennem kettide vahetamist. Jällegi oli süüdi gaasiseade

Gaasi eelsoojendi, mis on ühendatud jahutusvedeliku ringiga ja asub juhipoolse udutule taga, on mõranenud korpusega ja sealt ka leke. Kuna leke on hetkel pea et olematu, siis olen selle parandamist edasi lükanud. Keeruline kah selle asjaga kuna gaasiseade paigaldatud Saksamaal ja ei ole kindel, kas leidub ettevõtet, kes asjaga tegeleks.
Kettide vahetus lisas kindlustunnet ja ka mootori töös ning hääles oli märgata erinevust. Saab jälle julgelt Saabiga turbotada.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 1:19
Postitas Skybound
Kas enne ketivahetust tühikäigul (D-režiimis eriti) salongis vibratsiooni esines? Ja kui, siis kas asi paranes pärast? Balansskett olevat vibra üks põhjusi, kui mootoripadjad on OK.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 1:28
Postitas aix6
Vahepeal siis juhtus selline vahejuhtum:
Tartu maanteel linnast väljasõidul lülitasin kasti ümber manuaallülitusele, et kasutada käiguvahetusnuppe rooli peal. Tegin paar äkilisemat möödasõitu, mille käigus läksid pöörded punase lähedale.
Jätkates rahulikumalt tundsin aga, et gaasi lahti lastes auto nõksutab. Jõudsin Jürisse ja väiksema kiiruse juures tundsin nõksutamist veel tugevamini. Lükkasin hoo pealt vabakäigu peale ja nägin/kuulsin, kuidas pöörded kõikusid 800-1200 RPM ja seda väga tihedalt.
Õnneks sain järgmisel hommikul kätte Herr Trionicu, kellele kurtsin muret ja diagnoosiks pandi õhuleke. Veel samal hommikul käisin Kadaka teelt läbi, lekke põhjustas turbovoolik, mis suure rõhu tõttu lahti oli tulnud.
Suured tänud siinkohal saabigurudele (Iisak, Trionic), kes leidsid lekke üles, ühendasid vooliku tagasi ja nullisid ära avariirežiimi.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 1:32
Postitas aix6
Algselt postitas: Skybound
Kas enne ketivahetust tühikäigul (D-režiimis eriti) salongis vibratsiooni esines? Ja kui, siis kas asi paranes pärast? Balansskett olevat vibra üks põhjusi, kui mootoripadjad on OK.
Kui mingit vahet välja tuua, siis D-režiimis ja koha peal seistes (foori taga ntx) oli tunda suuremat vibratsiooni kui pärast vahetust.
Muud erinevust ei ole märganud.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 1:41
Postitas aix6
Peale seda pisikest vahejuhtumit oli kõik väga tore.
Piilusin uusi Koni amorte kuna vanade tööaeg hakkab ümber saama. AGA...
25. aprill, ehk eelmine reede, läksin hommikul auto juurde, et sõita Pärnusse komandeeringusse ja sain sellise toreda üllatuse osaliseks.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 1:44
Postitas aix6
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 1:45
Postitas aix6
Uskumatu ikka, milliseid inimesi leidub.
Tahaks teada, mis küll toimub selle inimese väikses ajus, kes võtab kätte ja läheb niimoodi teise vara kallale
Ühesõnaga 2 keredetaili rikutud, kriipsud täitsa läbi värvi kuni krundini. Kusjuures need pildid on tehtud peale seda kui olin vahaga üle teinud selle koha. Ennem oli ikka ühtlane triip, kuid ilmselt ei vajutanud dibla igal pool sama jõuga.
Koni amordite soetamise mõtte matsin maha ja hakkasin mõtlema, kuidas saaks asja korda ajada.
Aga see halb päev ei saanud veel sellega läbi
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 2:04
Postitas aix6
Järgnev äpardus toimus sama päeva õhtul ning siin ei ole juba kedagi muud süüdistada kui iseennast
Hakkasin Pärnust tagasi sõitma ja parklas tagurdades manööverdasin mööda esimesest rekkast, kuid ei märganud rekka järelhaagist, mis oli pargitud selle taha. Kuigi tagurdasin peaaegu olematu kiirusega, jäi selle haagise nurk minu pimedasse nurka ja tabasin seda oma taguklaasiga.
Lisan pildi suvalisest haagisest, kus punasega märgitud see nurk, mis mulle ette jäi.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 2:13
Postitas aix6
Paraku ei purunenud ainult tagaklaas, vaid ka antitiib luugi peal ja mõlgi sai ka luuk ise.
Omaenda saamatust ei suuda veel siiani ära kiruda, üks sitemaid päevi oli see.
Kuna kaskokindlustust autol veel ei olnud, siis parandus tuleb endal kinni maksta. Uurisin samal päeval Vikingist tagaklaasi hinda, mille peale öeldi mulle hinnaks 9700 krooni

Täna tellisin klaasi Autover autoklaasidest, hind 5500 krooni.
Nüüd siis paluks teie nõu, kus soovitate teha keretöid. Võtsin Vikingist pakkumise, veel pole kätte saanud, kuid head ei oota sealt.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 2:16
Postitas aix6
Oleks see haagise nurk olnud 10 cm allpool, siis räägiksin vaid tagaklaasi ja võibolla ka antitiiva purunemisest.
Kuid oleks on paha poiss, sest oleks võinud ka tähelepanelikum olla
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 7:42
Postitas S9K
Deem, päris haiged rotid ikka, mul olid ka paar päeva peale soetamist kriimud peale tõmmatud, samamoodi krundini. Õnneks peenemad ja lühemad. Tagaklaasi värk jah, pisut bad:D. Mis halvasti see halvasti.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 8:06
Postitas foxer
Tundub, et kõige lihtsam on oma autole ise kriimud peale tõmmata, vähemalt saab need enda soovikohaste joontega teha...
Endal tõmmati A6-l samamoodi Selveri parklas ning maja ees seisab tutikas Navara ülekere kriimuga.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 11:29
Postitas H.K
Selle klaasi ja luugi kohta oskan ainult üht öelda. Tean mida sa tunned.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Apr 29, 2008 12:21
Postitas MangustGrupp
assa... ei veeda sulle eiriti viimasel ajal

( Tagaklaas vist ainult originaal müüakse sellepärast nii kulukas ta on.. Muidu jah, praegu nii palju liikureid parklas, et kogu aeg mingi krips või mõlk tuleb kui tuled auto juurde

ei viitsi enam parkida kus on palju autod, pigem natukene jalutada...
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Juul 27, 2008 10:48
Postitas aix6
Vahepeal täitus meie pere liikuril 200 000 km!
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Juul 27, 2008 11:18
Postitas aix6
Peale 200 k täitumist võtsin hoogu, et minna hooldusesse.
Üks päev ühtlase kiirusega sõites tundsin, et auto tegi paar jõnksu, seekord ei teinud sellest välja. Aga paar päeva hiljem pikemalt sõidult tulles, hakkas auto juba rohkem jõnksutama, ühtlasel kiirusel ja ka tühikäigul.
Kuna sarnased sümptomid on korra juba esinenud, siis tundus selge, et tegu on õhulekkega.
Aga tühjagi, Saabi-Anti juures öeldi mulle, et throttle body töötab vigaselt, õhulekkest on asi kaugel. Paari päeva pärast vahetati see välja ja tehti hooldus. Selgus, et 2004 aasta 9-5' tel on Throttle body natuke odavam kui vanematel mudelitel

Veel vahetati salongifilter, õhufilter, õhufiltri puksid, õli. Kontrolliti üle vaakumvoolikud ning veermik, kõik pidi heas korras olema
Nüüd on jälle hea ja rahulik sõita.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Juul 27, 2008 11:25
Postitas aix6
Üks pilt pimedusest.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Mai 24, 2011 22:48
Postitas aix6
Vaatasin just viimase postituse kuupäeva ja mõistsin, et olen väga laisk kirjutaja olnud.
Mis siis vahepeal toimunud on? Praguseks on meie pere selle autoga sõitnud kokku 100 000 km ning väga ausalt teeninud.
Viimasest sissekandest kuni tänaseni on lisaks rutiinsele õli, filtrite ja pukside vahetusele vahetatud:
- esiamordid
- tagavedrud
- 2x esipidurikettad (äkkpidurdused linnas

)
- käigukangi tross (mingi kinnitus andis järgi)
- esiratta laager
- gaasiseadme eelsoojendi korpus ( jahutusvedeliku leke kuna korpuses oli mõra)
Vahepeal on olnud ka väike plekimõlkimine, mis leidis aset sel talvel. Umbes 100 m enne kodu tagurdas mu naaber suure hooga oma hoovist otse tee peale ja mulle otsa. Kokkupõrget vältida ei saanud, sest mõlemal poole teel olid kõrged vallid.
Avarii tagajärjel sai kriimustada esistange, kõrvalistujapoolne küljetiib, suunatuli oli katki, üks esitule kinnitus murdus ja rattalogarid olid katki.
Kindlustusele pakkus huvi, et kuidas ka juhipoolne rattalogar katki sai minna, kuid juhipoolse küljega käisin lumevallis ära.
Naaber tunnistas süüd ja remondi käigus värviti üle esistange ja küljetiib, pandi külge uus esi- ja suunatuli ning uued rattalogarid.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Mai 24, 2011 23:20
Postitas TGB
Kas gaasi oled juba tankinud?
Kunagi omasin lühikest aega gaasiseadmega autot ja tankimine oli lõbus! Härra tuli alati tanklast välja ja tankis auto, minu asi oli ainult maksta

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Mai 24, 2011 23:27
Postitas AAA
Tartus olen gaasi ise tankinud juba viimased 2a. Ei ole veel sellist teenust märganud, kus pakutakse?
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Mai 24, 2011 23:30
Postitas TGB
Tallinnas Kadaka teel bussipargi läheduses olen tankinud. Kuskil Lasnamäel ka. (enam ei mälta täpselt kus)
Mõlemas käis asi sedasi.
Oma 6 või 7 aastat tagasi oli see. Nii mõnedki korrad sai ikka tangitud aga väga kaua ma toonast autot ei pidanud.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Mai 24, 2011 23:41
Postitas aix6
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Mai 24, 2011 23:48
Postitas aix6
Sellisesse täisteenindusega tanklasse pole mina küll sattunud!