Probleem piduriketastega.

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#26

Pidurikettaga on see lugu, et täiesti uue ketta võib kohe kõveraks saada.Jutt käib ikka nendest tavalistest terasketastest( kui ta ikka on teras, mitte malm.Ilmselt ikka on, sest vaevalt tal üle 2% süsinikku on.Samas ei tea.Targem teab.).
Kui ketas kuumaks lasta ja siis vett peale vista, siis tõmbab ka uus ketas kõveraks.Füüsika seaduste vastu ei saa.See on siis palju pidurdmist ja veelombist läbi sõitu, kust vett visatakse ketta peale ja ongi kõver ketas olemas.Olen seda enda autol tunda saanud.

Miks seda kirjutasin.Jupi müüa teab ju ka seda ülaltoodud juttu.Seega, kui ma oleksin müünud ketta ja mulle öeldakse enne alla panemist, et ketas on kõver, siis pean sellega nõustuma, kui on kõver ja kauba tagasi võtma.Kui aga ketas pandi külge ja sellega sõideti, siis ei saaks ma kahjuks enam seda müüjana tagasi võtta, kuna mul ei oleks mingit garantiid, et seda ei rikutud valesti kasutades.

Võib veel raskeks selle aruteluga minna.Samas, kui on paigaldaja töökoja töötajad tunnistajateks, et oli kõver, siis ..
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#27

Odavama otsa kettad peaksid ikka kõik malmist olema. Seda lihtne kontrollida, võtad ketta servapidi kätte ja haamriga koputad ketta teise otsa. Kui käest selline ebameeldiv vibra läbi käib, siis teras. Kui aga lööki õieti üldse tunda pole siis malm. Selles suhtes on malm terasest oluliselt erinev. Täiesti hämmastav, kui hästi malm lööke ja vibrat summutab. Ega siis mootoriblokk ja kaan naljapärast malmist tehta. Või alumiiniumist. Aga kindlasti mitte terasest.

Aga see jutt läheb juba teemast liialt kõrvale.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#28

ot: kõige kindlam viis terast malmist eristada on vaadeldav ese visata vastu asfaldi: malmi kõla on tuhm; teras heliseb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#29

Algselt postitas: olaviv
Täiesti hämmastav, kui hästi malm lööke ja vibrat summutab. Ega siis mootoriblokk ja kaan naljapärast malmist tehta. Või alumiiniumist. Aga kindlasti mitte terasest.

Aga see jutt läheb juba teemast liialt kõrvale.
Jutt teemast liialt kõrvale jah, aga mainin igaks juhuks, et materjali valiku peamine põhjus pole siiski vibratsiooni summutamine (Et foorumlastel mingit valearusaama ei tekiks). Nimelt on põhjused ikka tehnoloogilist laadi, et oleks odavam toota. Nii malm kui alumiinium terasest oluliselt paremate valuomadustega. Samuti on nende lõiketöödeldavus suhteliselt hea. Terase valuomadused on suht olematud. Terasest ploki peaks naturaalselt välja freesima. Võib vaid arvata, mitmeid kordi on valatud plokk feesitust odavam. Samal põhjusel valmistatakse ka mitmed masinakorpused hallmalmist. Vat nii. Kui soovid midagi täpsemalt uurida, siis võin kirjandust soovitada/laenata.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#30

Mina ei julgeks maha visatud ketast autole alla keerata.
Aga veel kindlam viis teada saada on viruta "kuvaldaga" kui tükke lendab on malm ;)
Algselt postitas: ivomets
ot: kõige kindlam viis terast malmist eristada on vaadeldav ese visata vastu asfaldi: malmi kõla on tuhm; teras heliseb.
:drive:
Vasta