Speedest 1000 EUR Race
Ega seal õhu võtmiseks palju variante pole. 9-3 kapoti all on piisavalt kitsas ja see "ussipesa" kollektor ei tee asja sugugi lihtsamaks.
Stock mootori kohta andis Heikki ikka tõelist piitsa, piiraja vist 7400 pöörde peale pandud, sest üle 7500rpm hakkab mootor köhima, DI kassett oma süütemomentidega ja ECU suht aeglane "vana mobiiltelefoni" protsessor ei jõua enam toimetada.
Ja mootori õlitusele ju sellised mehed enne tähelepanu ei pööragi, kui kinni jookseb. Tundub, et nüüd minu saatusekaaslane...erinevusega, et "seda kinnijooksmist oligi oodata" ja teine veel parem moto ootab härral garaazhis. 2 mootorit, 2 käigukasti, mitu tagavara ECU-t on nende vendade jaoks iseenest mõistetav
Üllatav oli see, et delivery pipe ei peagi mingi über jäme olema, vaid stock 2-tolline on hoopis parem. Seda peenikest alumiiniumtorukest oli muidugi naljakas vaadata, kui muu truubad andsid vihmaveetoru mõõdu vabalt välja.
Kitsas torus on õhu liikumine kiirem, tekkivad üsna vajalikud keerised ja turbo lag väheneb.
Logifailides oli muidugi palju huvitavat, eriti meeldis mulle knock "hetk" kindlal pöördel ja koormusel - muidu täiesti valges tabelis olid 2 punast kastikest, ehk siis sõidu ajal hakkas kahel korral koputama. Muidugi oli seda CANUSB kaudu näha ka reaalajas, aga midagi muuta loomulikult poleks jõudnud.
Teisel härral, kel TGB-ga sama aeg tuli, "koputas" silindrites pidevalt. Küllap ei antud suure kõrvitsa poolt puhutava orkaani jaoks piisavalt kütet. Või tahtis omanik võistlusel lihtsalt ökosõitu teha..
Kokkuvõtteks...see, et suur osa seltskonda oli kogunenud õhtul soomlaste autode ümber ei pannud üldse imestama. Ja Heikki aka Hook'i väga kiire sega-inglise-soomekeelne (Soome keeles saime üksteisest palju paremini aru, sest tehnilised sõnad ingl. keeles valmistasid ka talle endale raskusi, kirjutada on ju alati lihtsam..) jutt lihtsalt ei lasknud tähelepanu mujale suunata. Kui mulle kogu infost 1/2 ka meelde jäi, olen tõeliselt ennast ületanud
Vägev
Stock mootori kohta andis Heikki ikka tõelist piitsa, piiraja vist 7400 pöörde peale pandud, sest üle 7500rpm hakkab mootor köhima, DI kassett oma süütemomentidega ja ECU suht aeglane "vana mobiiltelefoni" protsessor ei jõua enam toimetada.
Ja mootori õlitusele ju sellised mehed enne tähelepanu ei pööragi, kui kinni jookseb. Tundub, et nüüd minu saatusekaaslane...erinevusega, et "seda kinnijooksmist oligi oodata" ja teine veel parem moto ootab härral garaazhis. 2 mootorit, 2 käigukasti, mitu tagavara ECU-t on nende vendade jaoks iseenest mõistetav

Üllatav oli see, et delivery pipe ei peagi mingi über jäme olema, vaid stock 2-tolline on hoopis parem. Seda peenikest alumiiniumtorukest oli muidugi naljakas vaadata, kui muu truubad andsid vihmaveetoru mõõdu vabalt välja.
Kitsas torus on õhu liikumine kiirem, tekkivad üsna vajalikud keerised ja turbo lag väheneb.
Logifailides oli muidugi palju huvitavat, eriti meeldis mulle knock "hetk" kindlal pöördel ja koormusel - muidu täiesti valges tabelis olid 2 punast kastikest, ehk siis sõidu ajal hakkas kahel korral koputama. Muidugi oli seda CANUSB kaudu näha ka reaalajas, aga midagi muuta loomulikult poleks jõudnud.
Teisel härral, kel TGB-ga sama aeg tuli, "koputas" silindrites pidevalt. Küllap ei antud suure kõrvitsa poolt puhutava orkaani jaoks piisavalt kütet. Või tahtis omanik võistlusel lihtsalt ökosõitu teha..

Kokkuvõtteks...see, et suur osa seltskonda oli kogunenud õhtul soomlaste autode ümber ei pannud üldse imestama. Ja Heikki aka Hook'i väga kiire sega-inglise-soomekeelne (Soome keeles saime üksteisest palju paremini aru, sest tehnilised sõnad ingl. keeles valmistasid ka talle endale raskusi, kirjutada on ju alati lihtsam..) jutt lihtsalt ei lasknud tähelepanu mujale suunata. Kui mulle kogu infost 1/2 ka meelde jäi, olen tõeliselt ennast ületanud

Vägev

-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Heikki über kiirelt rääkis ikka. Ma vahepeal lihtsalt noogutasin kaasa, et jahm, mhmh, ok jne. Tegelt ise vahepeal aru ei saanudki. Jutt sellel mehel otsa ka ei tahtnud lõppeda. Aga Seb mis sa targemaks ka said? Kas nüüd tuleb CanUSB ära tellida meerika maalt?
Targemaks ikkaAlgselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Heikki über kiirelt rääkis ikka. Ma vahepeal lihtsalt noogutasin kaasa, et jahm, mhmh, ok jne. Tegelt ise vahepeal aru ei saanudki. Jutt sellel mehel otsa ka ei tahtnud lõppeda. Aga Seb mis sa targemaks ka said? Kas nüüd tuleb CanUSB ära tellida meerika maalt?

Parim, milleks meie siin esialgu võimelised, on softide vahetus iga 10min tagant...mida me herr IFF-ga tegimegi päeval, mil teised mehed Speedestil võistlesid. Ühtedel track day, teistel soft day. Not bad at all

Ja CANUSB vajalikkusses veendusin nüüd veelgi enam.
Loomulikult ei jõua me endale seda juhtmete sasipundart (tõlkes: olulised seadmed tuunimiseks) ja 3 COM porti Trionicusse pääsemiseks muretseda, nagu Heikki salongis ja pagassis paistsid.
Kuhugi see kõrvalistuja mahtus, aga jääb veel selgusetuks mismoodi ta oli end seal kokku voltinud...
Tuletades meelde, kuidas üsna hiljuti veel fuelcut defenderite ja stock softidega mängisime, ei tundugi areng eriti hull olema

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma sain ta jutust aru nii, et 1.8 bar-i juures oli segu endiselt liiga rikas..
Õhku ei tule piisavalt, et korralikku segu saada. Kuni kolmanda käiguni oli kõik OK, aga 4-da käigu sisselükkamise hetkest hakkas detoneerima (regati ~20 "klõpsu" selle 1 km peale, trassil Tallinn-Tartu ainult 2). Kiirelt tehti pisut suuremaks õhu ligipääsemise avad filtrikorpuses (nuga ja PVC toru abiks..
), aga kahjuks ei lubatud ilma esistangeta (või noh selle stangekujulise plastkatteta) starti ja nii jäi ikkagi lisaõhku pisut väheks. Softimuudatused kah ei aidanud... Teine sõit isegi kehvem, kui esimene.


Algselt postitas: sebastian
Teisel härral, kel TGB-ga sama aeg tuli, "koputas" silindrites pidevalt. Küllap ei antud suure kõrvitsa poolt puhutava orkaani jaoks piisavalt kütet. Või tahtis omanik võistlusel lihtsalt ökosõitu teha..![]()
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Heikki über kiirelt rääkis ikka. Ma vahepeal lihtsalt noogutasin kaasa, et jahm, mhmh, ok jne. Tegelt ise vahepeal aru ei saanudki. Jutt sellel mehel otsa ka ei tahtnud lõppeda. Aga Seb mis sa targemaks ka said? Kas nüüd tuleb CanUSB ära tellida meerika maalt?
CANUSB on Rootsi firma Lawicel toodang, ei olegi vaja eriti kaugelt tellida

http://www.lawicel.com/
Küll aga on mõistlik tellida veidi kaugemalt, kuna UK veebipoest sain mina selle asja koos transapordiga umbes 1000EEK odavamalt, kui oleks tulnud Rootsi nö. tehasepoest tellides.
http://www.easysync.co.uk/
EDIT: Hinnavahe tuleneb hetkel odavast GBP kursist, UK madalast käibemaksust ja Royal Mail postiteenusest.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Heikki teadis rääkida, et Saabi originaal kepsud pidavat 2.2 või 2.3 bar max rõhku kannatama. Selle rõhu juures hakkavad nad juba kuju muutma. Too millest jutt käis oli ka vist ca 600 heppa. Düno tõmbe ajal oli pöördemoment kuidagi järsult ära kukkunud. Plokikaas mahavõetud ja üks kolb teistest ca 1 cm madalamal 

Lawicel CANUSB adapteril ongi üks ja kindel tootja: "Lawicel", kindlasti on olemas ka teisi tegijaid kuid vähemalt kogu T7 stuff on progetud just konkreetselt selle adapteri jaoks.
http://www.canusb.com/
http://www.canusb.com/
Algselt postitas: Cyber
See peab olema üks üsna kindel versioon (tootja) sellest canusb adapterist, selle järgi on proge tehtud. Ma ei väida, et teistega see ei töötaks üldse, aga selle ühega toimib kindlasti ja õieti..![]()
Siis selgeAlgselt postitas: Cyber
Ma sain ta jutust aru nii, et 1.8 bar-i juures oli segu endiselt liiga rikas..![]()

Omanik oli õhtul üldse üsna vaikne vend, peamine jutt käis Heikki masinast. Infot tuli uksest ja aknast juba niigi

Siin on üks ebaprofessionaalne ja väga kehva kvaliteediga videolõik ka.
Kuna kaameras filmimiseks palju ruumi ei olnud ja puudus ka tahtmine päev otsa kaameraga ringi käia siis on kuidagi näha mõned Saabide sõidud ja Maksimi esimese katse start.
Kuna kaameras filmimiseks palju ruumi ei olnud ja puudus ka tahtmine päev otsa kaameraga ringi käia siis on kuidagi näha mõned Saabide sõidud ja Maksimi esimese katse start.
Suomi or english is beter?
Here we go @english.
Almost all of my beargings on engine bottom was end of life.. 230t driven engine with bad service@earlier owner. eg. Chain retensioner was out of limit and chain was still not enough tight, engine was eating about 1l of oil@1000km and about same amound of water was leaking..
So i was well mentally and tecnically prepared for engine damage in that kind of tease. For beter performace and bigger risk i was adding rpm limitter to 7490rpm and i swapped tires to maximum diameter to void 5. gear swap @ 1km run.
eg. i made earlier week drawbar, what seems to be more nice to use than rope for long distance.. Eg. ~100km behind Jesse was well stressfree follow to Tallinna and ferry with drawbar.
Ferry stuff was allso very kind for our draw caravan and they lead us to truck deck.. (2 saabs with truck turbo
)
My earlier draw experiece was from 2 weeks ago, when i draw one of my frends saab ~50km with rope from Joensuu speedparty (1.8km run).
Here are finished bearings
http://www.npr.fi/~heikki/misc/lakrut1.jpg
http://www.npr.fi/~heikki/misc/lakrut2.jpg
Yesterday i removed whole engine and today i start put new engine togeter, when i get out from my daily work .. allso parts for NEXT spare-engine have start ordered. just in case.
)
Here we go @english.

Almost all of my beargings on engine bottom was end of life.. 230t driven engine with bad service@earlier owner. eg. Chain retensioner was out of limit and chain was still not enough tight, engine was eating about 1l of oil@1000km and about same amound of water was leaking..
So i was well mentally and tecnically prepared for engine damage in that kind of tease. For beter performace and bigger risk i was adding rpm limitter to 7490rpm and i swapped tires to maximum diameter to void 5. gear swap @ 1km run.

eg. i made earlier week drawbar, what seems to be more nice to use than rope for long distance.. Eg. ~100km behind Jesse was well stressfree follow to Tallinna and ferry with drawbar.
Ferry stuff was allso very kind for our draw caravan and they lead us to truck deck.. (2 saabs with truck turbo

My earlier draw experiece was from 2 weeks ago, when i draw one of my frends saab ~50km with rope from Joensuu speedparty (1.8km run).
Here are finished bearings

http://www.npr.fi/~heikki/misc/lakrut1.jpg
http://www.npr.fi/~heikki/misc/lakrut2.jpg
Yesterday i removed whole engine and today i start put new engine togeter, when i get out from my daily work .. allso parts for NEXT spare-engine have start ordered. just in case.
