Sooviks rohkem kW Saab 99-st.
-
- Postitusi: 258
- Liitunud: P Okt 31, 2004 17:20
- Asukoht:
- Auto:
Kas tartus ka selliseid tublisi saabi fänne on kes aitaksid mul pritsungi peale panna ja ytleksid täpselt mida vaja on ?
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
ma ei usu hästi, et keegi su masinale siin Trt-s viitsib pritset peale aretama hakata - neil meestel, kes seda valdaksid, on endalgi käed nii tööd täis. soovitaksin sul endal esmalt teooria selgeks teha ja siis vaikselt oma teadmisi praktiseerima hakata, otsid vajalikke jubinaid, proovid sobitada jne. alustuseks võiksid läbi lugeda Boschi K-Jetronic orig.manuaali. kui sellest väheseks jääb, võid minu käest Trt-st saada Haynesi manuaali CD-romil. teed endale asjad selgeks ja aretad ise pritse peale.
PS: K-Jet`ist on üsna põhjaliku ülevaate teinud eesti keeles ka H.Tamm oma raamatus "Mootori algõpe".
PS: K-Jet`ist on üsna põhjaliku ülevaate teinud eesti keeles ka H.Tamm oma raamatus "Mootori algõpe".
aljogagal võib olla õigus, aga siin foorumis on korduval kasutatud väljendit: "nurgatagused töökojad saabi tuksi keeranud" - kui sina teenid leiba mingi muu päevatööga kui autoremont ja ise proovima-katsetama hakkad, siis millegipärast kahtlustan et isegi nurgatagusel remontijal võib see paremini õnnestuda, kui talle nimetatud manuaalid kõrvale anda. Mitte et ma sind hirmutaks vaid kui sa just kindlasti ise näppe tavotiseks teha ei taha.
Samas on kindlasti Tartus ka osavaid meistrimehi ja kui väidetavalt neil käed tööd täis, siis pole siiski võimalik et nad surmani broneeritud on - käi ringi uuri asja, räägi läbi.
Samas on kindlasti Tartus ka osavaid meistrimehi ja kui väidetavalt neil käed tööd täis, siis pole siiski võimalik et nad surmani broneeritud on - käi ringi uuri asja, räägi läbi.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
ja siis anna meile ka teada, kus Trt-s ollakse nõus vanu Saabe tegemaSamas on kindlasti Tartus ka osavaid meistrimehi ja kui väidetavalt neil käed tööd täis, siis pole siiski võimalik et nad surmani broneeritud on - käi ringi uuri asja, räägi läbi.

tahtsin ise kah kunagi sellist nalja teha, kuigi ma pole kunagi ise eriti midagi teinud. ja ma kardan et olen liiga koba kah, lõhun midagi ära.. korduvalt juhtunud
samas tundub et pritsungi panemisel ei tohiks selliseid õrnu kohti eriti olla ja kaks manuaali kah abiks, äkki läheb õnneks?
samas tahaks ikkagi konkreetselt teada, mida oleks vaja et karpa asemele pritsung panna?

samas tahaks ikkagi konkreetselt teada, mida oleks vaja et karpa asemele pritsung panna?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
K-jeti kütusetorud on VÄGA õrnad. Need kaprontorud lähevad ikka väga kergelt katki. Painduma nad ei anna ja vananedes lähevad nad veelgi hapramaks. BTDT (Been there, done that).
Vanemate Audide peal on samal pritsel tiba paremad torud, miski kesta sees ja annavad natuke painduma ka. Lihtsalt infoks...
Vanemate Audide peal on samal pritsel tiba paremad torud, miski kesta sees ja annavad natuke painduma ka. Lihtsalt infoks...
Mida ümberehituseks vaja:
bensupaak koos pumba ja võtturiga(82-.. olemas nii peale-,kui tagasivoolutorud)
rõhuakumulaator(asub tagasilla kohal põhja all)üldiselt ei ole võimalik vana tükki
elusalt torude otsast kätte saada.
sisselaskekollektor koos "throttle bodyga"
bensiinisöötur/õhumõõtur(ühes tükis)
juhtrõhuregulaator
termo-aeglüliti
lisaõhuklapp
bens.filter koos kinnitusega
pihustid koos "makaronidega"(ülirabedad torud)pritsid peavad olema uued.
kõik muud torud,vaakumvoolikud,kronsad
õhulõdvikud ,gaasitross
pumbarelee,juhtmestik
tegelikult oleks tarvis ka õiget jagajat(tsentrifugaalkaalud karpajagajatel
erinevad),aga sõitmist ei sega ka orig.
süütenurka peab muutma
miljon muud pisividinat
tahtmist
Uute pritside ja 100% töötava j.r.regulaatori korral võib üritus isegi tööle hakata.Et süsteem korralikult käima joosta,peaks olema küljes manomeetrid
(vähemalt 2 tk.),et mõõta trassirõhku,juhtrõhku.Mõõtma peab kogu töötsükli
jooksul,alates külmkäivitusest kuni ventide käimahakkamiseni.Edasi mõõta
kütuse jääkrõhku seisva mootoriga:10;20;30 jne.minuti järel.
Gaasianalüsaator oleks abiks.
Pumba kapasiteet peaks olema vähemalt 1,8liitrit minutis.
Külmkäivitusel jälgida,et külmkäivituspihusti starteriga käiamise ajal tööle hakkaks ja vastavalt temperatuurile 1-8 sek.pärast tagant ära lülituks.
(hästi reguleeritud K-Jet. käivitub poolest pöördest igal temperatuuril,eelduseks on süüte sissekeeramisel aktiveeruva rõhutõstmis-
optioni korrasolek pumbarelees).Eestikeeli:keerad süüte sisse,korraks pannakse pump tööle,edasi asud starterit väänama.
Kui juhtrõhk ei vasta etteantud graafikutele,saab seda modida.Selleks aga
on vaja juba rohkesti kogemusi ja veel rohkem aega.Vigase regulaatori
elustamine võib võtta mitu päeva,sest pead ta molekulideks võtma,midagi
seal muutma,kokku panema,installima.Mootor peab olema jahtunud vähemalt
5 tundi.Testima kuni mootori töötemperatuurini,kui miski ei meeldi,siis otsast
peale ja niimoodi teinekord kümneid kordi.
Minul võttis mitu aastat selle J.R.regulaatori ja bensusööturi sisemise
hinge-elu tundmaõppimine.
Sööturit avada ei soovita,vabatahtlikult see peeti ei lähe.Koostamine eeldab
täpset kätt ja eelteadmisi peenmehaanikas ja hüdraulikas.
Kui pritsid on uued(tihendid peavad ka olema tingimata uued) ja j.r.reg.on
kindlalt töökorras,siis praegu alustades saad kesköö paiku juba mootorit
käivitada elektripumba jõul.
Edu katsetamisel....
bensupaak koos pumba ja võtturiga(82-.. olemas nii peale-,kui tagasivoolutorud)
rõhuakumulaator(asub tagasilla kohal põhja all)üldiselt ei ole võimalik vana tükki
elusalt torude otsast kätte saada.
sisselaskekollektor koos "throttle bodyga"
bensiinisöötur/õhumõõtur(ühes tükis)
juhtrõhuregulaator
termo-aeglüliti
lisaõhuklapp
bens.filter koos kinnitusega
pihustid koos "makaronidega"(ülirabedad torud)pritsid peavad olema uued.
kõik muud torud,vaakumvoolikud,kronsad
õhulõdvikud ,gaasitross
pumbarelee,juhtmestik
tegelikult oleks tarvis ka õiget jagajat(tsentrifugaalkaalud karpajagajatel
erinevad),aga sõitmist ei sega ka orig.
süütenurka peab muutma
miljon muud pisividinat
tahtmist
Uute pritside ja 100% töötava j.r.regulaatori korral võib üritus isegi tööle hakata.Et süsteem korralikult käima joosta,peaks olema küljes manomeetrid
(vähemalt 2 tk.),et mõõta trassirõhku,juhtrõhku.Mõõtma peab kogu töötsükli
jooksul,alates külmkäivitusest kuni ventide käimahakkamiseni.Edasi mõõta
kütuse jääkrõhku seisva mootoriga:10;20;30 jne.minuti järel.
Gaasianalüsaator oleks abiks.
Pumba kapasiteet peaks olema vähemalt 1,8liitrit minutis.
Külmkäivitusel jälgida,et külmkäivituspihusti starteriga käiamise ajal tööle hakkaks ja vastavalt temperatuurile 1-8 sek.pärast tagant ära lülituks.
(hästi reguleeritud K-Jet. käivitub poolest pöördest igal temperatuuril,eelduseks on süüte sissekeeramisel aktiveeruva rõhutõstmis-
optioni korrasolek pumbarelees).Eestikeeli:keerad süüte sisse,korraks pannakse pump tööle,edasi asud starterit väänama.
Kui juhtrõhk ei vasta etteantud graafikutele,saab seda modida.Selleks aga
on vaja juba rohkesti kogemusi ja veel rohkem aega.Vigase regulaatori
elustamine võib võtta mitu päeva,sest pead ta molekulideks võtma,midagi
seal muutma,kokku panema,installima.Mootor peab olema jahtunud vähemalt
5 tundi.Testima kuni mootori töötemperatuurini,kui miski ei meeldi,siis otsast
peale ja niimoodi teinekord kümneid kordi.
Minul võttis mitu aastat selle J.R.regulaatori ja bensusööturi sisemise
hinge-elu tundmaõppimine.
Sööturit avada ei soovita,vabatahtlikult see peeti ei lähe.Koostamine eeldab
täpset kätt ja eelteadmisi peenmehaanikas ja hüdraulikas.
Kui pritsid on uued(tihendid peavad ka olema tingimata uued) ja j.r.reg.on
kindlalt töökorras,siis praegu alustades saad kesköö paiku juba mootorit
käivitada elektripumba jõul.
Edu katsetamisel....
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
olen seda juttu ka varem siin kusagil puhunud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 258
- Liitunud: P Okt 31, 2004 17:20
- Asukoht:
- Auto:
Uudiseks siis nii palju. Kui kedagi on huvitama hakanud kuis mul see projekt edeneb:
Sain vahepeal endale ka sellise raamatu mis räägib Saab 90&99 1972-1985 aastani (algus aastas nii kindel pole kuna raamatut pole ninaees
). Sai karbussi puhastatud ja möllatud+ uus õhufilter. Sain uueks 0-100 tulemuseks 14,9. Kolme katse keskmise tulemusena
.
Projektiga pole saanud algust teha kuna vahepeal mõisteti mind süüdi liiklus õnnetuses ja sellega kaasnes suurepärane rahakoti tyhjenemine kahjuks
Sain vahepeal endale ka sellise raamatu mis räägib Saab 90&99 1972-1985 aastani (algus aastas nii kindel pole kuna raamatut pole ninaees


Projektiga pole saanud algust teha kuna vahepeal mõisteti mind süüdi liiklus õnnetuses ja sellega kaasnes suurepärane rahakoti tyhjenemine kahjuks

-
- Postitusi: 258
- Liitunud: P Okt 31, 2004 17:20
- Asukoht:
- Auto:
No tervist jällegi !
tirin siis vana teema üles kuna mure on sama. Pritsungi mõte maha materdatud, ei taha jännata. Tuli uus idee. vahetada karbussi mõne teise auto karbusssi vastu mille tööpõhimõte teine (ei ole vaja mingit kolbi hõrendusega tirida vaid annab kohe bena peale nagu siguli karpa )
teab keegi milliseid 2,0 mootori karbusse mis on suht madalad ,et ära mahtuda kapoti alla ? Peaks effekti selline asi andma tublisti
Ning veel küsimus kas Saabidel oli ka karbussidega turbosi mille mootor oli pikuti kapoti all ? Ning mis selliste mootorite maksumus võiks olla ?
Kellel kasuliku infot võiks siia lisada mulle
P.S
Kas keegi leiab netist kusagilt infot 99 turbo ja gls<-- (kahe karpaga mootor) kiirenduse,võimsuse näitajad oleks ülimalt tänulik
tirin siis vana teema üles kuna mure on sama. Pritsungi mõte maha materdatud, ei taha jännata. Tuli uus idee. vahetada karbussi mõne teise auto karbusssi vastu mille tööpõhimõte teine (ei ole vaja mingit kolbi hõrendusega tirida vaid annab kohe bena peale nagu siguli karpa )

teab keegi milliseid 2,0 mootori karbusse mis on suht madalad ,et ära mahtuda kapoti alla ? Peaks effekti selline asi andma tublisti

Ning veel küsimus kas Saabidel oli ka karbussidega turbosi mille mootor oli pikuti kapoti all ? Ning mis selliste mootorite maksumus võiks olla ?
Kellel kasuliku infot võiks siia lisada mulle

P.S
Kas keegi leiab netist kusagilt infot 99 turbo ja gls<-- (kahe karpaga mootor) kiirenduse,võimsuse näitajad oleks ülimalt tänulik
njahh...
Selleks, et saada rohkem kilovatte oma 99-st , peaks tegelikult alustama mootori molekulideks lahti võtmisega. aatomiteks, mõõdad kõik üle, ja alles siis hakkad vastu võtma otsuseid. vajadusel lihv-hoon, ülisuure tõenäususega uus "saaled-rõngad ring", ei teeks paha uus kolb, klapid üle soveldada (kabedam poiss paneks vähemalt SISSEklapid suuremad), ei teeks paha uued juhid-puksid, klapivahed paika, võrd-tükid võrd-kaalu, mõistuse piires kergem fly aitab alati, tööpindade check jne jne jne . ühesõnaga - paned piltlikult kümme-paarkend tonni "põhivarasse " sisse, et oleks, MIDA reguleerima-sättima hakata. arvutused. konsultatsioonid, kõhutunded, kompromissid. Gaasijaotuse üle vhilosofeerimine ( pead teadma , mida satahad saada, millistele pööretele tahad sättida "magusat", korrelatsioonis "kasutusribaga" , nuki ajastus - klassikule muide annab ehitada muudetava ajastusega nukkvõlli
, jne jne jne). Eniveiz - kulund ja leemetavale kontsule mingit faking kingakarbisuurust AN-2 karbussi peale kruttima hakata ei ole saabneti mehe stiil, ega ju ?! kw juurdesaamine ei ole lapsemäng , see on mechanical engineering + other stuff
lihtsam oleks vast panna peale mõni änksim mootor
Lisatud failid
Selleks, et saada rohkem kilovatte oma 99-st , peaks tegelikult alustama mootori molekulideks lahti võtmisega. aatomiteks, mõõdad kõik üle, ja alles siis hakkad vastu võtma otsuseid. vajadusel lihv-hoon, ülisuure tõenäususega uus "saaled-rõngad ring", ei teeks paha uus kolb, klapid üle soveldada (kabedam poiss paneks vähemalt SISSEklapid suuremad), ei teeks paha uued juhid-puksid, klapivahed paika, võrd-tükid võrd-kaalu, mõistuse piires kergem fly aitab alati, tööpindade check jne jne jne . ühesõnaga - paned piltlikult kümme-paarkend tonni "põhivarasse " sisse, et oleks, MIDA reguleerima-sättima hakata. arvutused. konsultatsioonid, kõhutunded, kompromissid. Gaasijaotuse üle vhilosofeerimine ( pead teadma , mida satahad saada, millistele pööretele tahad sättida "magusat", korrelatsioonis "kasutusribaga" , nuki ajastus - klassikule muide annab ehitada muudetava ajastusega nukkvõlli

lihtsam oleks vast panna peale mõni änksim mootor
Lisatud failid
4 pisikest DelLortot,või Su karpat ritta oleks kõige lihtsam.Neid sünkrooni ajada
kohvi mootoriga????
kohvi mootoriga????
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 258
- Liitunud: P Okt 31, 2004 17:20
- Asukoht:
- Auto:
Mootor hetkel korras, õli võta kohapeal töötab rahulikult. Läbisõitu ka ei ole meeletult. Ma ei näe praegu ette kap.remonti mootorile.
DelLortosi tundub jalaga segada
Eks sealt tuleb valida kuid (ecu) jama ikkegi ei soovi,
DelLortosi tundub jalaga segada

Eks sealt tuleb valida kuid (ecu) jama ikkegi ei soovi,
Alustama peaks esiõõtsade kinnituste tugevdamisega,mootor peab selleks maas olema.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mingi poolteist aastat tagasi ma tegin oma 99 combi kupeel selle pritsungi peale aretamise süsteemi ära. Vana 2 karpaga süsteem hakkas lahjaks jääma ja paak roostetas ka läbi. Õnnestus saada 87a 3ukseline 900i doonoriks. sealt pealt tõstsin ümber kõik: alates paagist ja lõpetades elektrisüsteemi ja mootoriga. Ainus jama mis praegu veel teha on korralikult kellad armatuuris käima panna. kuna puhkus sai otsa jäidki need juhtmeotsad ripnema armatuuri all. Viimase aasta olen sõitnud pimesi ilma kelladeta. Seal vee see häda, et juhtmezgutt on tükimaad jämmem kui originaalis ja ei taha kuidagi ära mahtuda sinna armatuuri alla. Lisaks neile muudatustele panin septembri kuu sees ka gaasiseadme peale. Kõik see toimib aga nüüd on see häda, et vahepeal tuli plaan, et arstiks natuke autol kesta aga see kesta aretamine on pisikesest kõbimisest muutunud tõsiseks kapremondiks. Siinkohal paluks natuke abi... äkki mõnel vedeleb kuskil enamvähem vähese tööga taastatav esimene vasakpoolne tiib ja rattakoopa kaar?
ah see oli rohkem naljapärast pilt. seal polegi midagi tehnilist imetleda - see on minu klassku kaanealuse hetkeseis, pritsest karpaks kohitsetud ja üldse tal on seal praegu paras ussipesa, US-saabi rudimente täis. seal saab mul veel vaiva olema, ütlen ma
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
pakkuda yks 900 T 16 klapiga modra.
otsid vurri juurde ja pritsungi asjad kah , natuke tööd, ja 180 hj nagu naksti olemas!
otsid vurri juurde ja pritsungi asjad kah , natuke tööd, ja 180 hj nagu naksti olemas!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
175 peaks tegelt t16 olema..
aga 99 kapoti alla selle mahutamine on omaette keemia. Eeldab loovat lähenemist ja head töömeest. Siin üks näide
ja http://www.saabmuseum.com annab sulle muud infot kah.

Turbod olid pritsega minu teada.Algselt postitas: muidumehike
Ning veel küsimus kas Saabidel oli ka karbussidega turbosi mille mootor oli pikuti kapoti all ? Ning mis selliste mootorite maksumus võiks olla ?
http://www.ultimatecarpage.com/frame.ph ... arnum=1323 GYIF, esimene vaste kui kirjutada Googlesse "99 turbp specs"Algselt postitas: muidumehike
Kas keegi leiab netist kusagilt infot 99 turbo ja gls<-- (kahe karpaga mootor) kiirenduse,võimsuse näitajad oleks ülimalt tänulik
ja http://www.saabmuseum.com annab sulle muud infot kah.
-
- Postitusi: 258
- Liitunud: P Okt 31, 2004 17:20
- Asukoht:
- Auto:
Kurb kui kõik saabi turbo mootorid olid pritsega. See eeldab aju ja elektroonika tööd siis kõvasti 
Tean, et mitsul on karbuss turbo mootor. On veel varijante ?

Tean, et mitsul on karbuss turbo mootor. On veel varijante ?
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Oota aga kas nende kalliste karpadega ei saanud mitte ka turbot lihtsalt ühendada? Ma mõtlen neid weberid aso. Ma mäletan nagu oleks kuskil üht Audit näinud millel kaks weberit + turbo. (äkki olin juba väsinud ja nägin und:))
K-Jetronic + turbokompressor olid alati Saabil koostöös.
BMW on küll kasutanud Carb + turbo kombinatsiooni ja paljud teisedki.
BMW on küll kasutanud Carb + turbo kombinatsiooni ja paljud teisedki.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Pärnus Rockracel oli väljas soomlastel üks iseehitatud vahejahutiga turbo Volvo millel oli 2 Stromberg 150 karpad peal. Ja kuna strombergid on ka saabidel peal siis pole neile suur probleem turbo peale aretada. Suurim töö mis sommid ütlesid on karpadel tihendamise töö sest seal pidid kõik nõelad ja düüsid ümber tegema.