2. leht 14-st

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Mai 02, 2011 13:59
Postitas vvs
Ilus Saab, tume klaasiring annab ikka palju scheffima välimuse.
Natuke hubasem on olek küll :)


Nädalavahetusel sai taaskord käsi külge pandud:

. Salongi valgustus on nüüd täielikult valgete LED-ide peal
. Tagumised oranžid suunad asendasin Philipsi SilverVisionitega
. Tagumine kleeps "high zürs" kadus ära
. Korralik pigipesu enne vahatamist
. Tagumine number sai kahepoolse teibiga kinnitatud
. Saabi tungraud soetatud (kasutaja AAA käest)
. Uued musta värvi salongimatid leidsid koha põrandal (kasutaja rantto käest)
. Esimene ja tagumine SAAB-i embleem sai uue logo AERO kirjade näol (kasutaja faca kaudu)

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Mai 21, 2011 18:10
Postitas vvs
Täna sai auto vahaga üle käidud :cool:

Pilt


Tagumisele osale on vaja veel leida natuke asisem sumpsiots ja siis võib selle poolega juba rahule jääda :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Juun 06, 2011 21:49
Postitas vvs
Homme viin auto inimese kätte, kes teeb mul nahksisu korda :cool:

Jutud siis kui auto käes :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: P Juul 10, 2011 23:06
Postitas valka
Võib küsida kelle juures käisid ja mis tehti? Endalgi juhiistme üks põsk veidi kulunud ja vajaks asjatundjate hooldust.

terv,
valka

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Juul 12, 2011 20:59
Postitas vvs
Võib küsida kelle juures käisid ja mis tehti? Endalgi juhiistme üks põsk veidi kulunud ja vajaks asjatundjate hooldust.

terv,
valka
Naha hoolde lasin teha Tartu SmartService-s :)

Tehti siis niipalju, et värviti juhiistme külgtugi ilusaks mustaks ning teostati naha puhastus ja kreemitamine.
Kogu lugu läks mäletamistmööda 70€ maksma :)
Üldiselt jäin tehtuga rahule aga kindlasti oleks saanud paremini :D


Muus osas on auto ennast väga viisakalt üleval pidanud ning viimasel ajal pikkade otstega on keskmine SID-i järgi juba 9,8l/100 :) Seal sees siis ka omajagu paugutamist ja linnasõitu ning keskmine kiirus on 61 km/h.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Juul 12, 2011 21:13
Postitas vmaster
Kunagi lasin SmartServices Griffini juhiistmel ka osa mahka välja vahetada koos värvimise jms juurde kuuluvaga. Ega tulemus kaua kestnud aga vb nüüd on paremaks läinud seal.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Juul 12, 2011 21:56
Postitas KorK
Mõtlesin ka lasta värvida nahka aga naha spetsid kohe küsisid, et kas läheb müügiks või endale ja vastates neile, et see jääb ikka endale ütlesid nad, et ega see värvimine eriti kaua ei kesta ning soovitatav on ikka uus nahk panna.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Juul 13, 2011 22:39
Postitas vvs
Nahamehe jutu järgi oli kulumine nii minimaalne, et külje välja vahetamisel polnud erilist mõtet :cool:
Eks näis kui kaua see värv seal peal püsib... :)

Sai üks väike rattahoidja ka muretsetud.
Mudeliks valisin Thule Freeway 968. Määravaks sai eelkõige hinna/kvaliteedi suhe ning kasutamise mugavus. Paigaldamine võtab aega ~5 minutit ning velosid saab peale installida 3tk. Pole ka väga vahet, missugune ratas sinna läheb - isegi vana perekas ei valmistanud erilist muret :headbang:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Juul 13, 2011 22:59
Postitas daags
meil nimetati seda kokukaks:P

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: N Juul 28, 2011 9:46
Postitas vvs
meil nimetati seda kokukaks:P
Teil on niimõnedki sõnad kahtlased, võrreldes muu maailmaga :D


Masinast kaa, paar korda on sid-i peale visanud kirja Service Theft Alarm. Väidetavalt on alarmi patareid väsinud ning otsustasin need siis ära vahetada (õpetus pdf-i kujul). Alarmi korpuse avamine oli väga vaevaline - oli teine nii tugevalt liimiga kinni istutatud, mistõttu selle lahti tegemine vajas tublisti ratsimist ja lammutamist. Kui lõpuks kaane maha sain, siis patareide jootekinnitused olid suht lahti trükkplaadi peal ja üks korpuse kinnitus oli ka üpris otsas omadega ning loobusin sellest ettevõtmisest.
Lähiajal panen uue karbi ja siis ehk aamen sellega :)

Kuna puhkus alles algas, siis alustasin projekti "Ledid majja" (salongi nuppude valgustuse muutmine) :cool:
Esimene katsetus ennast igatahes õigustas ning nüüd pole muud kui vaid kõva tinutamine :head:


Nädalavahetusel sai ka seenel käidud :P

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Aug 03, 2011 23:43
Postitas vvs
Aeg jälle tegemistest pajatada...

Uus alarmi plokk installitud :)
Uus aku nimega Exide Excell (74Ah, 680A) samuti külge poogitud (eelmine aku oli Mersu originaal 62Ah, 480A) :)
Külastasin DB-HP-d kus keevitati Simonsi sumpsiots külge :)

Pilt


Hommikul alustan grilli ehitamisega (õige Hirschi grill on liiga ajuvaba hinnaga) :cool:

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: N Aug 11, 2011 12:54
Postitas vvs
Grill on nüüd peaaegu valmis :)

Mõned kaadrid ja tekstid tegemisest...

Võrgu valisin kärjekujulise kuna visuaalselt on see tunduvalt kenam kui tavaline 4-nurkne võrk. Alloleval pildil olevast võrgust jagub nii ülemisele grilli osale kui ka alumisele osale (udutuledevahelisele alale):

Pilt


Originaal osa on selline:

Pilt


Kuna teostus on mul natuke teistsugune (Hirschi grillil on sõrestik eespool), siis eemaldasin kogu sisu grilli tagumistest osadest:

Pilt


Saagimisest jäid ratsimise jäljed nähtavale - lihvisin ja pahteldasin need kohad siledaks:

Pilt


Seejärel sai võrk parajaks lõigatud:

Pilt


Siis oli vaja võrku painutada ja kärje kallet reguleerida:

Pilt


Kui asjad said sobivaks, siis raamidele uus värv selga ning valmis lõigatud võrgud painutasin ümber nende võimalikult kompaktselt (oli huvitav, pilte ei teinud), et kogu see elu mahuks läbi stange oma pesasse tagasi.
Võrgud liimisin klaasiliimiga raamide külge ning tunnike ootamist :)


Tulemus on siin:

Pilt

Pilt

Pilt


Tänud DB-HP-le võrgu eest ning Portosele värvimise eest :drink:
Jäänud on veel keskmise osa paigaldamine ja siis võib selle töö ka tehtuks lugeda :cool:

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: N Aug 11, 2011 19:22
Postitas RStorm
Väga kena tulemus..kui see keskmine osa ka küljes siis ongi nagu hirschi oma:cool:

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: E Aug 22, 2011 18:59
Postitas vvs
Väga kena tulemus..kui see keskmine osa ka küljes siis ongi nagu hirschi oma:cool:
Tänud :cool:

Keskmine osa läheb ehk sellel nädalal külge. Eks siis näha ole, kumb parem Saab :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: R Aug 26, 2011 21:10
Postitas portos
Väga kena tulemus..kui see keskmine osa ka küljes siis ongi nagu hirschi oma:cool:
Tänud :cool:

Keskmine osa läheb ehk sellel nädalal külge. Eks siis näha ole, kumb parem Saab :)

esmaspäeval saad oma keskmise osa alles:red:

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: P Sept 04, 2011 22:42
Postitas vvs
Peale viimast postitust on vahetatud õli ning õhufilter :)
Kuna SID hakkas vaikselt hanguma, siis lasin Troostis asja korda teha :)

JA 200 000 km läbimise puhul külastan varsti Amservi, kus realiseerin kinkekaardi (Saabiklubi suveürituselt saadud 1. koha eest) ning võtan autole uue DI-kasseti, mis töötab küll tõrgeteta aga tuluke armatuuris arvab vastupidist :poke:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: P Sept 11, 2011 20:43
Postitas vvs
Selle nädalaga sai grill lõpuks valmis :cool:


Ise olen tehtuga väga rahul ning tulemus on siin:

Pilt


Sellel pildil on näha, kui sügaval võrk asub:

Pilt


Täna sai Tartu Rattamaratoni avatud rada läbi põletatud, peab veel harjutama (nädal aega) :drive:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Sept 14, 2011 14:35
Postitas tõh
Ilus tulemus.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Sept 27, 2011 16:47
Postitas vvs
Ilus tulemus.
Tänud :)


Amservist soetatud DI-kassett on nüüd omale uue kodu saanud Saabi mootori peal. Töötab laitmatult ning mootorituli ei käi enam pinda :cool:

Viimasel nädalal on tekkinud üks anomaalia.
Hommikuti kui väljas on õhk veel rõske ja niiske, siis peale käivitamist ei saa nagu piisavalt pööret üles ning sureb esimese korraga välja. Teistkordsel käivitamisel töötab kõik laitmatult ning rohkem seda muret ei ole. Sama jama oli ka vana DI-ga.
Sõidu ajal on kõik timmis (pöörded ei kõigu ning kakkumist ei ole).

Viimane kord, kui tech järel oli (kuu aega tagasi), näitas DI- ning vända asendi anduri viga.


Arvamusi?
Küttepump, drosselklapp, vända andur...:wtf:


NB! Küünlad on natuke üle 10k sõitnud!

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Sept 27, 2011 16:51
Postitas Drazic
Su enda poolt juba mainitud vända asendi anduri vahetus võib aidata edukalt. Mul oli Griffiniga eelmine sügis sama teema - peale anduri vahetust oli OK.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Okt 11, 2011 12:03
Postitas vvs
Saab taaskord pajatada tegemistest, probleemidest.

Nädalavahetusel läks vahetusse kasti õli - see tegevus rohkem kestvuse mõttes :)
Seejärel vahetati ära vända andur, mis aga külmalt käivitamise probleemi ei lahendanud :o


Täna peale väikest möödasõitu kruiisi temposse tagasi jõudes käis väike jõnks ning mootorituli lõi särama. Kruiis kadus järelt ära ning tühikäik longab. Inseneridega vesteldes tuvastati drosselklapi viga ning nüüd hakkan maad uurima, lootes leida korralik kasutatud jupp või siis viisaka hinnaga uus asi, mille saadavus on paraku kehvapoolne :wall:
Üks variantidest on veel senise klapi puhastamine, mille ma kindlasti veel ära katsetan.


Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Okt 12, 2011 1:15
Postitas vvs
Drossel sai üle vaadatud :)
Natuke must ta oli aga peale puhastamist sain asja töökorda :cool:

Tekkis küsimus vidina kohta, mis asub drosseli küljes (pildil alumine väike julla).
Tundub justkui mingi lüliti, mis liigub siibri kohal kuid pihta ei lähe ta kusagile. Testriga mõõtes ei andnud lülitamine samuti mingit muutust :freak:

Pilt


Peale prooviringi tundus kõik toimivat ning cruis töötab samuti. Eks siis hommikul näha ole, kas sai parem või halvem :P

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Okt 12, 2011 6:13
Postitas saab1208
Tühikäigu potekas ei või olla?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Okt 12, 2011 8:17
Postitas Trionic
tsitaat:
Tekkis küsimus vidina kohta, mis asub drosseli küljes (pildil alumine väike julla).
Tundub justkui mingi lüliti, mis liigub siibri kohal kuid pihta ei lähe ta kusagile. Testriga mõõtes ei andnud lülitamine samuti mingit muutust :freak:

"Limp-home" solenoid.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Okt 12, 2011 15:00
Postitas vvs
"Limp-home" solenoid.
Oli jutuks seegi, nüüd siis teada :)


Täna hommikune teema...

Käivitub vaevaliselt ning esimese ja teise laksuga käima ei lähe, sain 3-korraga tööle ilmselt tänu sellele, et andsin gaasi peale (sama lugu oli ka enne drosseli puhastamist).
Pöörded on ~1600 peal ning langeb vastavalt mootori temperatuurile. Kui enne puhastamist tahtis tühikäigul välja surra, siis praegu jääb normaalsesse pöördesse käima (~900rpm/min)

Sõita saab normaalselt, kiirendab stabiilselt ning spordiga liigub sportlikult. Sõites lõi mootoritule põlema kuid cruiis toimib.
Millegipärast sooja mootoriga käivitades lööb pöörde jällegi ~1600 peale ning langeb koheselt normi tagasi. Soojalt käivitub normaalselt.

Arvutit pole veel järgi saanud, kuid on kellelgi ehk kogemusi antud probleemiga?