12. leht 30-st
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Mai 23, 2016 11:18
Postitas heff
Ei tohiks eriline teadus olla. Peegel küljest, korrosioon maha lihvida, krunt peale, värv peale, lakk peale.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Mai 23, 2016 11:32
Postitas polukoli
Täpsustan - peegel lahti võtta pole küsimus, vaid küsiks, mis krunt ja värv peale läheks ?
Ei tahaks läikivat pinda, vaid sellist satiinset nagu nad on.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Mai 23, 2016 11:51
Postitas loffa
Ma viiks värvitöökotta ja laseks kerevärvi värvida. Mustal autol jääb väga viisakas
Põlve otsas aerosoolidega tehes seda ussitanud alumiiniumpinda väga ilusaks niikuinii ei saa.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Mai 23, 2016 12:06
Postitas polukoli
Mõtlesin just nokitseda, sest niipalju kui netis tuhnides leidsin, ei tundunud väga ulmeline olevat ja piltidel nägi asi kaunis välja

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Mai 23, 2016 14:52
Postitas heff
Pole seda ise teha ka võimatu ega isegi mitte keeruline. Aerosoolidega autot muidugi ei värvi, aga hoolsalt tehes saab vägagi korraliku tulemuse, piisab tahtmisest. Pinna lihvid siledaks, puhastad ära ning krundiks paneks midagi korrosioonivastast ja alumiiniumile sobivat. Värv selga ja mattlakk peale, et ei läigiks.
Ise aerosoolidega üsna palju nokitsenud nii rattaraamide kui autodetailide ja velgede kallal, saab asja küll ja saab väga korralikult teha kui endal on huvi. Värvimisprotsess on alati sama - kõige tähtsam on korralik eeltöö, siis peale läheb aluspinnale sobiv krunt ja seejärel loomingulisem osa - värv ja lakk.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Mai 23, 2016 19:32
Postitas Pootsman
Seda pinda siledaks andis lihvida. Ma ei tea mis seisus sinu omal see kolmnurk on aga mul oli see pind nii poorne ja auguline, et tuli pisut pahtlit peale tõmmata ja lihvida uuesti, et siledaks saada.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: N Mai 26, 2016 6:34
Postitas polukoli
Eks ta nö krobeline ole. Huvi pärast küsisin VM-st hinnapakkumist korda tegemiseks ja kalkulatsiooniks tuli 354 €.
Oskab keegi soovitada Tlnas töökodasid kuhu julgeks hinnapäringu saata või on häid kogemusi mõne kohaga.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: N Mai 26, 2016 8:39
Postitas heff
Jep, kui ta ikka rohkem näritud on, siis pahtlist on abi. Saab "uueks".
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: N Mai 26, 2016 8:48
Postitas rantto
Pole väga lammutanud kuid tegu ju alumiiniumiga. Kui nüüd juppideks tõmmata, liivaprits ja pulbervärv selga, reaks tulemuse väga heaks saama väikese raha eest.
30-40eur prits ja värv. Hiljem võib ju vedelvärviga üle tuisata ja kerevärvi teha.
Minu jaoks oleks kõige olulisem see oksüdatsioon sealt välja saada ja prits seda teeb.
Küsi pakkumist Rando käest:
Kontakt: 56499535
info@amr.ee www.amr.ee
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: N Mai 26, 2016 10:06
Postitas polukoli
Rantto, ole tänatud. Läks minupoolne kiri neile teele. Vaatame, mis vastatakse

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: N Mai 26, 2016 11:38
Postitas Pootsman
kui mälu ei peta siis vist olid kolmnurk ja peegel üks detail? St lahutamatud tava meetodil.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: R Juun 03, 2016 21:23
Postitas polukoli
Lõpuks ometi sai leitud isetumenev soojendusega peegliklaas.

:drink::drink: Selle otsimine on nii valus ja ei soovita väga kellelegi, sest alternatiivi ei paku ükski tootja. Muidugi oleks võinud osta niisama tavalise peegliklaasi asemele, kuid oli soov säilitada võimalikult origiaanlilähedast olekut. Aga sain õigel ajal käed külge. Täna vahetasin ära ja nüüd on väga OK
Vana vs uus:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: L Juun 04, 2016 11:14
Postitas Aasakyla
Reedel sai ette võetud siis käigukasti leevendipadja ja puksi vahetus:
Padi oli ikka väga läbi omadega ehk pehme ja praguline:
Varda puks ise oli OK seisukorras, kuid kui teha, siis juba korralikult:
Kogu vahetus võttis aega 45 minutit ja tulemus mõnus:
Kuidas sul see polüuretaan puks mõjub käigukasti vibratsioonile? Need kummist ei pea absoluutselt vastu seal

ja vaja jälle uus panna, aga ma kardan et see polüuretaan kannab käigukasti vibratsioonid jäiga puksiga edasi?
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: L Juun 04, 2016 13:35
Postitas polukoli
Ei saa küll midagi halba öelda. Teeb oma tööd hästi, vibra vms pole täheldanud. Pigem läks asi tunduvalt sujuvamaks.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: L Juun 04, 2016 13:45
Postitas polukoli
Kolmnurga enda saab kenasti haljaks lastud, selles pole küsimustki, kuid kogu peeglikonstruktsioon on korralik ämber SAAB-i puhul olnud. Linnapildid enamikel mingi aastakäigu omadel need mädanevad. Siin üks näide ühest seisvast kolmnurgast, mis vedeleb. 20 minutit lihvimist ja alumiinium kenasti haljas, kuid mastaapse probleemi tekitab kogu see sitt, mis sealt edasi tuleb ehk peeglivars ja selle ümbrus, seda puhtaks saab vist ainult kuuli või liivapritsiga, mis jällegi on pretsedent, sest üldjuhul tahetakse, et pritsitav ala oleks muust jamast vaba. SAAB muidugi on oma peeglikonstruktsiooni ehitanud nii, et juhtmeid kätte ei saa

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: L Juun 04, 2016 13:57
Postitas heff
Lase mingi rust-stopi laadne pläust sinna peale krundi alla või selle asemel. Peaks kärama küll.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: L Juun 04, 2016 14:37
Postitas S9K
Juhtmed saab lahti lõigata ja uuesti kokku tinutada või siis parem variant on vist nad pressitavate hülssidega ühendada.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: L Juun 04, 2016 15:43
Postitas I-Vaari
See alumiiniumi jama ja paljudki teised kerekonstruktsioonid ongi töeline GM SAAB i insinööride loovuse tase. Ainsad metallid vist mis körvuti sobivad oma elektrokeemilise ekvivalendi töttu on teras ja vask. Alumiinium ja tsink,magneesium jne hävivad esimestena ja tegelikult kaitsevad teraskonstruktsiooni seni kuni nad on oksiidiks muutunud. Mingit rust-stop ehk veel halvendab selle peegliraami olukorda. Pigem alumiiniumile sobiv kruntvärv ja mitu kihti kvaliteetvärvi mitte aerosooli ,et tagada värvikihi vastupidavus.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: L Juun 11, 2016 18:45
Postitas polukoli
Keegi kojamehe tõmmitsaid oskab kogemuse põhjal soovitada ?
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: P Juun 12, 2016 18:46
Postitas polukoli
Sai nädalavahetusel kätt harjutatud ühe seisva kolmnurga peal. Vana värvi eemaldamine + võimalikult siledaks asi saada. Seejärel korrosioonikindel krunt + uus matt must värvi näol peale. Peab ütlema, et jäin tulemusega väga rahule. Arvestades, et tegin seda küllaltki hõlpsalt, et aru saada, kuidas asi lõpuks välja näeb, sest antud kolmnurk ei lähe praegusele masinale külge. Pigem selline töötuba enne reaalset tegemist
Sai huvi pärast ka kõrvutatud praegu masina küljes olevatega ja vahe on öö ja päev. Ootan juba, et reaalselt asi ette võtta. Hästi läheb, siis hakkab järgmine nv nokitsema.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Juun 20, 2016 8:14
Postitas polukoli
Soovitusi, kuidas kojamehevarred lahti saada ? Ilma tõmmitsata neid vist ära ei võta eest ?
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Juun 20, 2016 8:31
Postitas rantto
Keerad lahti ja jätad mutri otsa, haamriga koputad peale samal ajal vart üles alla logistades.
Siiani olen kõik lahti saanud.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Juun 27, 2016 10:38
Postitas polukoli
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Juun 27, 2016 14:36
Postitas heff
Ilus töö

Loodetavasti panid ikka lakki ka lõpus peale? Oleneb küll värvist, mida kasutasid, aga ilma lakita võib üsna kergelt värv kahjustada saada.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Postitatud: E Juun 27, 2016 15:26
Postitas andrehh
Mis tootja värve kasutasid ? Enda 9-3 peeglid vajaksid ka värskendust.