13. leht 14-st

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: R Aug 29, 2014 10:34
Postitas 5448
Mehed te ikka teate onju, et se db. mis seal sildil kirjas on pole mitte see müra mis teile autosse kostub vaid möödumismüra ehk see mida kuulevad inimesed tänaval.
Salongi kostuvat müra mõõdetakse natuke teisiti .

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: R Aug 29, 2014 12:04
Postitas rantto
Kõik on ilus, et möödasõidu müra jne sisse kostub see nagunii, mida madalam dB seda vaiksem.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Aug 30, 2014 21:40
Postitas vvs
Whoaaa....

Ma ei tea mis softi Sebastian peale pani aga seier on punases ja ige on paljas :head:

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Aug 30, 2014 22:00
Postitas rala
Hakkame juppide vahetuseni päevi lugema? :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Aug 30, 2014 22:06
Postitas rantto
Hakkame juppide vahetuseni päevi lugema? :)

:) Kohe peale vvs-i postitust kirbasin:
"varsti on siis pilpad taga?"

Hea, et asja jooksma said, ei peagi kleepsu maha kakkuma

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Aug 30, 2014 22:11
Postitas vvs
Hoian siis tagasi :)

Liiga vähe aega liikluses oldud :D

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Aug 30, 2014 22:13
Postitas rantto
Aga teeme siis väljasõidu kuhugi kus euride eest saab kõik kiirused legaalseks.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Aug 30, 2014 22:22
Postitas vvs
Aga teeme siis väljasõidu kuhugi kus euride eest saab kõik kiirused legaalseks.
Kevadel miilisõit jälle, tuled kaa?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: L Aug 30, 2014 22:23
Postitas rantto
Siis saab ju minust ametlikult Eesti kiireima diisel Saabi omanik:)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Okt 07, 2014 12:20
Postitas vvs
Võiks jälle pisut rääkida toimunud asjadest :)

Peale miilisõitu sai aju värskendust AGA sellest pikemalt natuke allpool...

Septembri algusest alates katsetan uut Mequiars-i kiirvaha Ultimate Quik. Peale pesu ja korralikku kuivatamist tuleb seda vahendit autole piserdada ning puhta mikrokiudlapiga peab kogu auto üle käima. Töö ise võtab aega ca 15 minutit ja vaha on peal. Teoorias peaks see kestma vähemalt 3 autopesu ja hetkel peab see jutt paika :)

Pilt


Järgmise asjana proovisin sellist kraami nagu Loctite Hygine Spray. Purk tuli asetada põrandale ning auto pidi siseõhu režiimis käima 15 minutit ja peale seda oli asi tehtud. Alguses oli tunda korralikku eukalüpti aroomi aga ajapikku on see suhteliselt ära kadunud ja alles on jäänud meeldivalt värske lõhn :)

Pilt


Rantto käest sain pagassi manti siini katete, siini kinnituste ja pagasivõrgu näol - eks näis kas ma neid ka reaalselt vajan aga olemas need nüüd on :)

Siis oli võimalus vähe seenel käia (pildistamas)...

Pilt


...ning Tartu Rattamaraton sai ka kenasti ära sõidetud :drink:

Pilt


JA nüüd softi teemast lähemalt - Sebastiani poolt sai sisse loetud uus soft mis minu masinal töötab väga hästi :cool:

Auto on varasemate softi katsetamistega võrreldes tunduvalt erksam ja tujumeeter turboseieri näol liigub viisakalt punases skaalaosas ringi :evil:
Et see sisetunde teema tagumikudüno näol on suhteliselt udune ja piiritlemata jutt, siis tuli seda uut softi ka dünostendile näidata ning oodatud tulemus sai saavutatud :)

Uueks võimsuseks on nüüd - Max kW = 168,95x1,2=203kW

Pilt

Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!



Pilt

Esimene tõmme: http://youtu.be/V1PVKK38mf8
Teine tõmme (S-ga): http://youtu.be/9WB5PJ4AT5k?t=3s

WinPEP7 failid asuvad siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2h ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2h ... sp=sharing

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Okt 07, 2014 13:19
Postitas vvs
Siia oleks paslik ära tuua ka graafikud stock vs Crossroad Performance :cool:

Pilt


Ilma "S"-ita režiimis kast vs. CR softiga kast (punasega) - 185kW vs. 191kW :)

Pilt

"S" režiimis kast vs. CR softiga kast (punasega) - 173kW vs. 203kW...:evil:
NB! Originaal softi võimsus saavutati natukene hiljem!

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Okt 07, 2014 13:19
Postitas skyline
Septembri algusest alates katsetan uut Mequiars-i kiirvaha Ultimate Quik. Peale pesu ja korralikku kuivatamist tuleb seda vahendit autole piserdada ning puhta mikrokiudlapiga peab kogu auto üle käima. Töö ise võtab aega ca 15 minutit ja vaha on peal. Teoorias peaks see kestma vähemalt 3 autopesu ja hetkel peab see jutt paika :)
Kiirvaha kasutamine on ilmne märk kasvavast vanusest ja vähenevast vabast ajast ;) Minu kogemus analoogse Turtle wax kiirvahaga on küll selline, et kestab max 2 pesu ja kasutan seda vaid hilissügisel või varakevadel kui nö normaalvaha auto peal ei taha hanguda.

Omale sai 2a tagasi soetatud Meguiars Deep Crystal System nimeline komplekt, mis koosnes potsikutest nimega: Cleaner, Polish ja Carnauba wax. Sellega sai autost AUTO tehtud ehk lõpuks sain särama oma eelmise auto, mis eelnevalt oli ilmselt viimased 5a näinud vaid automaatpesulaid. Kole piinarikas oli muidugi 3 eri vahaga kogu auto käsitisi ülekäimine, ilma abilisteta seda enam väga ette võtta ei viitsi.
Ehk julgen ka soovitada Meguiarsi tooteid. Pealekandmine käsitsi pole neil väga lihtne, aga need tooted, millel see lihtne, ongi pigem kiirelt peale, kiirelt maha tüüpi.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Okt 07, 2014 13:35
Postitas vvs
Maksimum 2x aastas on nö. vanakooli vaha peale panemine veel mõeldav aga tihedamini seda teha ei tahaks :P Vahepealseteks perioodideks nüüd katsetangi seda kiirvaha meetodit :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Okt 07, 2014 23:11
Postitas 5448
Kus sellist vaha müügil võib leida ?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Okt 15, 2014 23:24
Postitas vvs
Kus sellist vaha müügil võib leida ?
Terav kotkasilm fikseeris google abiga sellised kohad:

www.benefit.ee
www.varvifoorum.ee
www.meguiars.ee/jaemuujad
www.ladu24.ee/et/kemikaalid//7065,0
www.autokaubad24.ee/et/tooted/0/0/?mf=meguiars-usa

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Nov 19, 2014 12:16
Postitas vvs
Jälle on üks meeleolukas aasta seljataga :D
Nagu kombeks, siis paneksin kirja mõningad olulisemad asjad oma rõõmudest ja muredest ja kuludest - väike statistika annab asjast hea ülevaate :)

. Tagumine parkimisandur+1 tagavaraks
. Tagumise (lisa)uduka pesa+install
. Tutikad suverehvid Continental SportContact 5
. Suvevelgede sirgestamine
. Universaalne pagasimatt
. Vasak esimene kont
. Geneka remont
. Toitekaablite vahetus aku-starter-geneka vahel
. Roolivõimuõli vahetus
. Pagasiruumi võrk, klambrid, siinide katted
. Tagumise parempoolse rattalaagri vahetus
. Kogu perioodi peale 2 õlivahetust+sügisel õhufiltrivahetus
. Lisaks vahad, pesud, hooldusvahendid, jne...
. liiklus- ja kaskokindlustus

Rahalises vääringus kokku 1309,68 €


Aastane LS - 18 130 km

Kütet on läinud ühe aastaga 2345,21 liitrit (keskmine kulu ~12,9l/100), mis summaliselt on kokku 2915,68 €
Rahaliselt 0,23€/km (kogu kuluga) :drink:


Jätkuvalt tuleb teha palju sõite linnas (Tartus - keskmine on ca 13-15). Maanteel on keskmine küttekulu 7,6l/100-le.


Uue perioodi plaanides on:
1) kohe on ees õlivahetus ning oleks mõistlik ka õhufilter ära vahetada
2) salongiõhufiltri vahetuse võiks ka ette võtta
3) enne talve tahaks esituled korda teha (tuhmunud plast pärsib päris korralikult valgusviljakust)
4) seejärel tahaks kaugtuledesse pisut valgemat valgust ja katsetan siis Philips H7 x-treme visionid ära
5) On tekkinud väike jahutusvedeliku kadu. Väike vaatlus selgitas välja, et radika üks külgmistest vannidest pisut immitseb - ehk siis see mure on vaja ära lahendada
6) käigukangil on see "liikuv siin" pooleks läinud, tuleb uus panna
7) mõned pirnid tuleb salongis välja vahetada
8) küünalde vahetus
9) kevadel tahaks miilisõidul 220 kätte saada (vana softiga tuli 213km/h)
10) peale miilisõitu tuleks üks lambda ja katt vahelt välja võtta ning üks downpipe asemele sättida
11) after that oleks tore saada miilil 225 kätte aga elame-näeme
12) suvel tahaks pisut salongimüra vähemaks saada ja tuleb pigimati/vildi tööd ette võtta


Lõpetuseks mõned avaldamata pildid...:drive:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: N Nov 20, 2014 19:46
Postitas a1500
näeb hea välja :P

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: N Nov 20, 2014 23:31
Postitas vmaster
On tõesti kena.

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: R Nov 21, 2014 7:33
Postitas Press
Ja ma ikka tahan su velgesi :)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: R Nov 21, 2014 10:41
Postitas vvs
Olen ise ka juba päris rahul :)

Aga tundub et peab ikka talvekad alla viskama :D


EDIT: talvekad all, loodetavasti nüüd jälle soojaks ei lähe :poke:

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: T Dets 02, 2014 23:00
Postitas vvs
Kuna tänane auto käivitamine lõppes paari starteri klõpsuga siis tuli leida aitaja - rantto abiga sain masina käima :)

Käisin siis töökojas kus selgus, et akulaadija akut ei lae ning see võiks seletada vaid üht, aku on otsas. Mõõtsin testriga enne käivitamist akuklemmide pealt pinget ning see oli 12,2V mis ei ole enam piisav auto käima minekuks (starterit andes tegi klõps ja vaikus eetris).

Asemele läks sama aku mis varem - Excide EB740.
Panin klemmidele veel spetsiaalset akuklemmi määret kaa, et asi ikka hea saaks :) Käiva auto peal oli laadimine 14,4V mis on minu meelest täitsa piisav, et väikest lisa energiat toota!
Käivitumine on nüüd nii ilus, et rahulikult võib nädalaid külma ilma paugutada :D

Eelmine aku kestis minu auto peal täpselt 3-aastat ja 4-kuud (1.08.2011-02.12.2014)

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Dets 03, 2014 7:17
Postitas polukoli
Korra küsin, et kas Saab 9-5 külmkäivitus ongi natukene pikem kui muidu ?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Dets 03, 2014 7:39
Postitas rantto
Külmast peast ikka venitab pisut. Samas kui aku küpse siis pole seda särtsu enam. Kui samale masinale mingi võimsam aku peale panna kas siis küpsetab ära ka midagi?

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Dets 03, 2014 11:15
Postitas vvs
Korra küsin, et kas Saab 9-5 külmkäivitus ongi natukene pikem kui muidu ?
Enne aku vahetust soojemate ilmadega oli täitsa mõistlik see käima minemine aga kui juba külmakraadid mängu tulid siis tuli natuke pikemalt käiata, et käima läheks. Oma osa on seal ka õlil, mis on pisut paksem ja seetõttu on starteril lisakoormust juures aga võimalik et ka akust ei tulnud piisavalt käivitusvoolu peale.

Kui mul mahti on, siis võin ööläbi seisnud auto käivitumisest väikse video teha - soojemate ilmadega ja siis näiteks -10 juures :)
...Kui samale masinale mingi võimsam aku peale panna kas siis küpsetab ära ka midagi?
Ei tohiks seal midagi ära küpsetada. Pigem tekib probleem suurema aku laadimisega. Bensukal pigem las olla ettenähtud parameetritega aku kui võimas diiselaku :freak:

Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Postitatud: K Dets 03, 2014 22:37
Postitas triibutu
Pigem tekib probleem suurema aku laadimisega.
Mis probleem see olla võiks?