3. leht 4-st

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: N Jaan 05, 2006 11:55
Postitas Trionic
Kasutage otsingut,see teema siit korduvalt läbi käinud.Sobib ainult atf,sest tehas näeb nii ette ja atf on vastupidiselt mootoriõlile väga väikese temp.tundlikkusega-viskoossus muutub vähe.
Segusiibriga pole zenith-strömb. tüüpi karpadel õliga mingit seost ja nõuka-aegsetel polnudki kusagile õli vaja panna:poke:
Tegu on muutuva läbimõõduga kurguga karpaga,mistõttu pole vajadust kiirenduspumba järele.Õli kasutatakse peadoseerdüüsi nõela ja muutuva kurgu
kolvi liikumise stabiliseerimiseks.
Ei viitsi kogu karbussiteooriat siia trükkida,netis infot piisavalt.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: N Jaan 05, 2006 12:05
Postitas S9K
Noh! Karpa nagu motikal ja seda kolbi nimetataksegi segusiibriks.:fight:

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: N Jaan 05, 2006 12:39
Postitas andreas
Enivei.... uus õli sai karpasse. Käivitus esimese korraga. :head:

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: N Jaan 05, 2006 23:32
Postitas Trionic
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Noh! Karpa nagu motikal ja seda kolbi nimetataksegi segusiibriks.:fight:

see kolb ei ole segusiiber

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: N Jaan 05, 2006 23:38
Postitas S9K
Aga siis ma paluks seletust, mis ta on. Ta on ikka ju kolvi kujuline ja all keskel on doseernõel.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:37
Postitas andreas
Välja lülides ei taha mootor kohe seisma jääda - nagu mingid asjad käiksid veel edasi ringi, teeb paar sellist kolisevat tötrsu ja alles siis.....:freak: kas see viitab millelegi või?

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:45
Postitas S9K
Kas on äkki hõõgsüütega tegemist. Mis bensaga sõidad?

Või siis detoneerib?

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:46
Postitas andreas
Yldiselt 95-ga. Võsatagustes tanklates ei käi. Praegu on Statoili 95 sees.

edit: detonatsioon eeldaks vist ikka sellist korraliku pauku, see on rohkem selline värk nagu käiksid mingid kolvid lihtsalt edasi..... umbes nii. nagu tahaks korra uuesti käima minna ja siis sureks välja

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:50
Postitas Trionic
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Aga siis ma paluks seletust, mis ta on. Ta on ikka ju kolvi kujuline ja all keskel on doseernõel.

hõrenduskolb,või vaakumi kolb on selle nimi.gaasiklappi nimetet seguklapiks.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:51
Postitas Trionic
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kas on äkki hõõgsüütega tegemist. Mis bensaga sõidad?

Või siis detoneerib?

nende vahel käib võrdusmärk

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:52
Postitas andreas
Tähendab detoneerib......:( mis põhjused võivad olla?

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:52
Postitas S9K
See peaks olema kütuse viga. Tavaliselt kipub asi nii olema ja kui veel vana auto ka, siis põlemiskambrid ära tahmand ja tekibki hõõgsüüde.

Nende vahele ei käi võrdusmärki. Tsiteerin A.Palu raamatust.

Töösegu detonatsioonilist põlemist ei tohi ära vahetada segu enneaegse süttimisega selle kokkupuutest hõõguva tahmakihi või mootori mõne kuuma detailiga. Hõõgsüüte korral põleb segu normaalse kiirusega, ainult selle enneaegse süttimise tõttu töötab mootor madalatoonilise kloppimisena. Töösegu detonatsiooniline põlemine aga tekib alati pärast seda kui segu on juba süüteküünla poolt juba süüdatud. Detonatsiooni ajal põleb segu ülikiirelt, kuni 2000m/s.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:57
Postitas epsum
Süütenurk vale v vale bensiin, proovi 98't näiteks.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 15:59
Postitas Trionic
+ lahja segu,õhulekked olematu hõrendus tänu olematule kompressioonile jne.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 16:00
Postitas Factor
Peale Hr. Triponicu pisikest lühiülevaadet ja EPC-st asja uurides sain mina eeldatavasti asjale pihta, mis kolvi töö stabiliseerimiseks see õli seal käib!:P

Minu EPC kataloog näitab kahte tüüpi karpat, "SOLEX" ja "PIERBURG".
Pistan siis siia ka Pierburg karburaatori pildi, ehk aitab nii mõnelgi aru saada:poke:

Lisatud failid

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 16:05
Postitas S9K
Tähendab hõõgsüüde, mitte detoneerib. Kas olete näiteks autot käivitades kuulnud kui käib ikka väga kõva pauk. Vot see on detonatsioon.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 16:07
Postitas andreas
Algselt postitas: Trionic
+ lahja segu,õhulekked olematu hõrendus tänu olematule kompressioonile jne.

siit küsimus, kust võib lekkida õhk ja millest kompressioon oleneb?

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 16:10
Postitas S9K
Kui mootor on vana siis sisu kulunud ja silindri surve pole enam see mis ta peaks. AGA siin on selline asi veel: mu teisel autol silindri surve aint 5-6 bar ja sõitis väga ilusti, lihtsalt ei olnud niipalju jõudu.

Silindri survet saab väga lihtsalt mõõta seadmega milleks on kompressomeeter (põhimõtteliselt on tegemist manomeetriga). Küünlad keerad välja ja ühte silindrisse keerad k.meetri asemele. Siis tuleb gaasipedaal põhja vajutada ja anda starterit niikaua kui seier enam ei tõuse. Niimoodi käid kõik silindrid läbi. Surve ei tohiks erineda üle 1 Bar-i.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 18:10
Postitas Trionic
tavaliselt väheneb kompressioon põlenud klapifaaside tõttu

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 19:37
Postitas S9K
Seda kindlasti, aga mõningatel juhtudel esineb ka liigset kulumist. Klapid saab ilma suurema vaevata ära soveldada. Ma enda Saabikul soveldasin ja ilma vedrudeta bensiin põlemiskambrist igatahes kuskile in või out leti küll ei jooksnud.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: R Jaan 06, 2006 21:50
Postitas Trionic
Naftaga oleks parem testida.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: L Jaan 07, 2006 19:01
Postitas Lembit
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Tähendab hõõgsüüde, mitte detoneerib. Kas olete näiteks autot käivitades kuulnud kui käib ikka väga kõva pauk. Vot see on detonatsioon.
See ka ei ole detonatsioon.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: L Jaan 07, 2006 19:16
Postitas S9K
Selgita siis mis on detonatsioon:notworthy:. Ära ütle ainult, et see ei ole.

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: L Jaan 07, 2006 21:46
Postitas Trionic
iseenesestlik plahvatus põlemiskambris,või veelgi täpsemalt:
"Ebaühtlane,liiga kiire,plahvatuslik(1500-9000 m/s) ja lööklaineid
tekitav põlemine silindris,mis viib mootori ülekuumenemise,enneaegse kulumise ja mehaanilise purunemiseni".

det.soodustab ka hõõgsüüte tekkimist ja vastupidi

Vana klassiku hingeelu

Postitatud: L Jaan 07, 2006 21:48
Postitas S9K
Kuidas saab midagi iseenesest plahvatada:poke:. See on hõõgsüüde.