4. leht 7-st
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 14:17
Postitas sebastian
Mh...püsikiiruse hoidjal (vasakpoolsel kangil) on samamoodi RESUME nupp. Hoiad SET nuppu niikaua all, kuniks saabub sobiv kiirus. Siis võid vahepeal pidurdada ja sidurdada...pedaalidel on lülitid, mis püsikiiruse ajutiselt välja lülivad kuniks RESUME vajutatakse.
Kui juba asulast väljas, siis nupule RESUME ja viimane kiirus (mis SET nuppu all hoides valiti) saabub tagasi. Samamoodi gaasiga. Võid vahepeal vajutada, aga kui lahti lased, langeb kiirus endisele tasemele.
Samuti toimib alates 35 km/h...olgu mistahes käik valitud.
Kõik see on manuaalil ka olemas ja kasutan üsna tihti.
Mis aga toimub siis, kui püsikiirus näit. 120km/h peale sätitud ja 2. käiguga RESUME panna...pole proovinud.
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 14:18
Postitas Tan
Algselt postitas: mddr
..
Tõsi küll, et käiguvahetus tähendab manuaalrežiimile minekut, jätkamiseks pead vajutama jällegi "resume".
Ainuke asi, mis sinu kirjeldatust puudub, on kiiruse + ja - sujuv muutmine.
..
Vaevalt, et 900 NG on siis 9-3 OGst nii erinev, aga mul on küll (manuaaliga, sest dislal automaagiat polegi) cruisel nii sujuv + - kui resumed ja kõik muud funktsioonid. Muide, kõik samad asjad on ka mu '89 mitsu galandil, niiet pigem on nad ikka teil ka olemas, ega muud kui kõik hoolsalt manuaale lugema, kuidas cruisida SAAB

Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 14:26
Postitas Tan
Ja teemas püsimiseks - oleks dislale automaagilist kasti olemas, küll oleks selle valinud, aga kui pole, siis lepin "käega vehkimisega". On küll autosid, mille jõuetu mootor või mage kast automaadi kasutuskõlmbatuks muudavad. Masendavaim ikaldunud kombinatsiooni näide oli esimese põlve Plymouth neon, mille 2L mootori otsas istus wranglerilt pärit 3 käiguline automaat - no sellega oli sõit valus, kiirendust pole olla ja kütus kaob nagu nõiaväel. Sama mootor mitsu eclipse aiste vahel 4k automaadiga oli aga puhas sõidurõõm ja ka janu mõistlik. Mõni ema (ja mõni tütar) pole lihtsalt õnnestunud ..
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 14:28
Postitas Nastix
Algselt postitas: sebastian
Mh...püsikiiruse hoidjal (vasakpoolsel kangil) on samamoodi RESUME nupp. Hoiad SET nuppu niikaua all, kuniks saabub sobiv kiirus. Siis võid vahepeal pidurdada ja sidurdada...pedaalidel on lülitid, mis püsikiiruse ajutiselt välja lülivad kuniks RESUME vajutatakse.
Kui juba asulast väljas, siis nupule RESUME ja viimane kiirus (mis SET nuppu all hoides valiti) saabub tagasi. Samamoodi gaasiga. Võid vahepeal vajutada, aga kui lahti lased, langeb kiirus endisele tasemele.
Mina küll SET nuppu kogu aeg alla ei hoia. Vajutan teda korraks siis, kui sobiv kiirus on käes. Ülejäänu on samamoodi. Mul kah manuaalkast.
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 14:37
Postitas sebastian
Aga Nastix, võid SET nuppu täiesti edukalt gaasipedaali asemel kasutada, ehk siis sellega soovitud kiiruseni jõuda. Nagu SET nupu lahti lased, pannakse kiirus "mälusse".
Loomulikult võib ka korraks vajutada...kuidas kellelegi meeldib

.
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 14:37
Postitas mddr
Algselt postitas: Tan
Vaevalt, et 900 NG on siis 9-3 OGst nii erinev, aga mul on küll (manuaaliga, sest dislal automaagiat polegi) cruisel nii sujuv + - kui resumed ja kõik muud funktsioonid. Muide, kõik samad asjad on ka mu '89 mitsu galandil, niiet pigem on nad ikka teil ka olemas, ega muud kui kõik hoolsalt manuaale lugema, kuidas cruisida SAAB
:red:
Paistab, et tõsijutt sul
Proovin pärast autos järgi, aga leidsin jah manuaalist vastavad vihjed üles
EDIT: vahepeal on saabunud ka postitused sama vihjega: võti on siis SET ja RES nuppude allhoidmises, mitte lühikeses vajutuses.
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 15:19
Postitas Nastix
Algselt postitas: sebastian
Aga Nastix, võid SET nuppu täiesti edukalt gaasipedaali asemel kasutada, ehk siis sellega soovitud kiiruseni jõuda. Nagu SET nupu lahti lased, pannakse kiirus "mälusse".
Loomulikult võib ka korraks vajutada...kuidas kellelegi meeldib

.
Krt, seda ma ei teadnudki ! Proovin kohe järele (loe: tööpäev just lõppes)

Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 15:22
Postitas qdwin
Kui cruise on juba peal siis iga SET või RES nupu vajutamine suurendab või vähendab kiirust 1,6km/h võrra. Hoiad nuppu all suurendatakse või vähendatakse niikaua kuni nupu lahti lased.
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 16:29
Postitas Factor
Algselt postitas: sebastian
Mh...püsikiiruse hoidjal (vasakpoolsel kangil) on samamoodi RESUME nupp. Hoiad SET nuppu niikaua all, kuniks saabub sobiv kiirus. Siis võid vahepeal pidurdada ja sidurdada...pedaalidel on lülitid, mis püsikiiruse ajutiselt välja lülivad kuniks RESUME vajutatakse.
Kui juba asulast väljas, siis nupule RESUME ja viimane kiirus (mis SET nuppu all hoides valiti) saabub tagasi. Samamoodi gaasiga. Võid vahepeal vajutada, aga kui lahti lased, langeb kiirus endisele tasemele.
Samuti toimib alates 35 km/h...olgu mistahes käik valitud.
Kõik see on manuaalil ka olemas ja kasutan üsna tihti.
Mis aga toimub siis, kui püsikiirus näit. 120km/h peale sätitud ja 2. käiguga RESUME panna...pole proovinud.
Ok ok ärge siis nüüd päris kasti kah taguge

Njah sry, ma ei ole sõitnud Saabiga, millel manuaalkastil on püsikiirusehoidik. Lähtusin muudest markidest, millel manuaalkast ja püsikiiruse hoidik, kuid nendel mina neid muidfunktsioone kohanud ei ole (egas nüüd suurt kogemust kah ei ole).
Nagu näha on siin ka näiteid toodud mitsust jne... seega olen ma ka eksinud teistes auto markides:red:
Kuid siiski juhul, kui sõitta 100km/h on loogiliselt 5-käik.
Kui nüüd tuleb asula võib sõitta ka asulas 50km/h 5.käiguga, kuid 5-käiguga 50km/h -ilt 100km/h, kas natuke "uniseks" ei jää see kiirendus?:freak:
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 16:51
Postitas Lembit
Algselt postitas: TrionicMinu praegusel liikuril on küljes 5käiguline steptronic,ehk siis baieri vaste tiptronicule-manuaa ja sport ja winter settingud puha küljes:thumb:
Küsiks üldinformatsiooni BMW kasti käitumise kohta. Kui valid manuaalse käiguvahetuse, kas siis hoitakse kõrgemat käiku sees gaas põhjas kiirendamisel, või vahetatakse käik alla. Toyota automaatkasti manuaalreziim ja Audi A8 oma igatahes kickdowni lülitini jõudes käitusid täpselt samamoodi, nagu oleks automaatreziimil, ehk hakkasid paaniliselt tõmblema.
Ahjaa, et ma täitsa saan aru, et seda praegu katsetada ei ole vist mugav sul

Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 16:55
Postitas Arno
Automaat vahetas resumega automaatselt käigu alla (Ford AOD 3+1käiku) ga SAAbiga pole proovinud 5 50'lt kiirendada. Tegelikult ei tunne sellest puudust kah, hoiab jalagagi kiiruse paigal ning pole hakanud neid kiiruskontrolle kummalgi reguleerima.
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 16:59
Postitas Arno
Algselt postitas: maxuud
No küll läks palavaks !
Paneks ühe teema veel püsti. Esivedu vs tagavedu.
Saabi puhul on see eriti aktuaalne.
Selle esiveoga ei kaasenud paksus lumes otsesõites küll mingit erilist eelist, uues NF3 all ja ikka oli maksimum 90. Siis hakkas vibama ja keerutas rohkem niisama. Tagaveoga mäletan sai ikka samamoodi roolida aga vedas pea 110 välja

Rohkem ei saanud vajutada, esiklaas hakkas lumega kattuma...
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 17:09
Postitas Arno
Algselt postitas: Cornholio
"Sidur libiseb" tunne häiris mind automaadi puhul väga. Samuti häiris kahe käigu alla vahetamine möödasõitudel.
Lumme kinni jäänud auto olen siduriga jõnksutades alati liikuma saanud. Automaadiga autot olen ikka rohkem kui korra lumest välja pidanud aitama.
Automaadiga on samalihtne lumest välja saada; lased liikuda niipalju kui saad, pidur, käiguvahetus taurpidi või edasikäigule ja siis vaikne hoovõtt. Ning kordad amplituudi kasvades ka kergelt gaasi lisades. Manuaaliga saab muide rutem kui vaid käiguvahetus on korras. Tavaliselt üle 10 aasta vana masin seda enam pole. No ei saa poole sekiga käiku 1'lt tagurpidi peale ringi.
Muide, proovisin ka seda 2.3 LPT automaat turboSAABi, no uimane tundus. Manuaal oli kuidagi äkilisem. Aga V6 on juba paras, nood 1.4 automaadid on ikka ...
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 17:58
Postitas maxuud
To Arno:
see esivedu vs tagavedu oli mul küll siia mõningase irooniaga pandud. Kui oled kord Saabi valinud siis vedamise osas valikuid lihtsalt pole ja sellel tasandil ei saaks / ei tohiks Saabikummardajate seas ka eriarvamusi tekkida.
Kas esiveoline Saab (millel on ka oma nõrkuseid) või tagaveoline muu mark, Thats All !
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 18:10
Postitas sebastian
To Factor: 5. käiguga jääb isegi tohutult "uniseks":D Alles siis kui pöörded kusagil üle 2000-nde, hakkaks nagu miskit toimuma.
Üsna omapärane tunne on näiteks 3. käiguga järsemast mäest üles minna (ca. 2500rpm) ja püsikiirus peal. Ma ei tea mida automaatkast sel juhul teeks...vahetaks madalamale? Aga manuaaliga on küll sihuke tunne, et kohe-kohe paneb mootor koos oma esitatastega eest ära jugama. Turbo manomeeter näitab siis juba u.1,1bar...mis on üsna soliidne vääne

Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 18:28
Postitas Tan
Algselt postitas: sebastian
... Ma ei tea mida automaatkast sel juhul teeks...vahetaks madalamale? Aga manuaaliga on küll sihuke tunne, et kohe-kohe paneb mootor koos oma esitatastega eest ära jugama. Turbo manomeeter näitab siis juba u.1,1bar...mis on üsna soliidne vääne
Saabiga pole juhust olnud proovida, aga vana mitsuga (manuaal) oli küll nii, et kui cruise oli säetud mingi ~90 kanti, 5. sees ja karmimat sorti tõus vastu tuli, siis võis cruise ise maha ka tulla, midagi pole teha kui ikka rammu pole võtta madalatel pööretel, automaat ilmselt vahetanuks alla..
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: R Dets 16, 2005 18:49
Postitas Factor
Algselt postitas: sebastian
To Factor: 5. käiguga jääb isegi tohutult "uniseks":D Alles siis kui pöörded kusagil üle 2000-nde, hakkaks nagu miskit toimuma.
Üsna omapärane tunne on näiteks 3. käiguga järsemast mäest üles minna (ca. 2500rpm) ja püsikiirus peal. Ma ei tea mida automaatkast sel juhul teeks...vahetaks madalamale?
Just!:headbang:
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: P Dets 18, 2005 0:02
Postitas krss
Algselt postitas: maxuud
see esivedu vs tagavedu oli mul küll siia mõningase irooniaga pandud. Kui oled kord Saabi valinud siis vedamise osas valikuid lihtsalt pole ja sellel tasandil ei saaks / ei tohiks Saabikummardajate seas ka eriarvamusi tekkida.
Kas esiveoline Saab (millel on ka oma nõrkuseid) või tagaveoline muu mark, Thats All !
Igasugused poolikuveolised autod on kompromiss, mis Saabi puhul on kahjuks veel see jubedam osa võimalikest lahendustest...

Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: P Dets 18, 2005 0:34
Postitas stennadi
Krt see automaat ja manuaal kasti teema :d
üleeile sai satutud tallinnasse tipptunni ajal (tavaliselt hoian sellel kellaajal eemale linnaliiklusest) raisk kus ajas see manuaal kast närvi.
Täna sai nagu nädalavahetustel ikka ringi kolatud mööda eestit mööda mingeid põlde ja mudamülkaid sõidetud/ronitud ja oi kus ma olin õnnelik et mu auto automaatkastiga pole.
Siit järeldus

Ma pean ostma endale 2 autot.
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: P Dets 18, 2005 1:07
Postitas sigaelmar
Mul on 1 auto manuaal ja teine automaat - heameelega olex enamus ajast automaadiga

Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: P Dets 18, 2005 6:46
Postitas Trionic
to Factor:püsikiirushoidja=cruise control,ülesehitus täpselt sama,ainult man.kastil puhul saad kasutada viimativalitud käiku
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: P Dets 18, 2005 10:01
Postitas Factor
Algselt postitas: Trionic
to Factor:püsikiirushoidja=cruise control,ülesehitus täpselt sama,ainult man.kastil puhul saad kasutada viimativalitud käiku

Krt kas ma olen siis ajast maha jäänud? Pole muidugi ka massilist kokkupuudet nende lisadega, kuid kui omale autot otsisin, siis oli ikka sedasi, millel kirjas püsikiirusehoidik-said fikseerida ainult kiirust, millel aga kirjas cruise control-olid sellele omased lisad.

Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: P Dets 18, 2005 13:06
Postitas Veiko
cruise control - püsikiiruse hoidja/-hoidik? (ingl k)
mother - ema (ingl k)
daughter - tütar (ingl k)
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: T Mär 18, 2008 14:24
Postitas Rästas
Mul tekkis selline küsimus: miks eelistatakse manuaalkäigukasti automaadile?
Minu arust ei ole mugav (just linnas) pidevalt pedaale sõtkuda ja käigukangi kangutada.
Siis võiks ehk telekatele ka puldi asemel kruvitavad kettad külge panna kanalivahetuseks (nagu vanasti oli), et saaks edasi-tagasi jalutada ja oleks mida kruttida. Milleks mugavust nautida, kui saab siblida ja tõmmelda
Ilmselt on point selles, et saaks sidurit sõtkuda ja rehve kratsida?
Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)
Postitatud: T Mär 18, 2008 14:36
Postitas IFF
Eks jõuame tagasi teemasse, kellele ema kellele tütar ja kellele mõlemad.